[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:07

XxJustinexX schreef:
@believe, ik wil even reageren haha, bedankt voor je taxatie/commentaar. Maar wil het toch even kwijt voor er misverstanden ontstaan (heb ik laatst al een keer gehad vandaar dat ik er even op reageer, is niet aanvallend bedoelt btw)

De rest van de foto's? Hoe bedoel je? Er staan er 2 in het topic en 3 in een link?
De eerste foto uit de link is gewoon een compositie die bij mijn stijl past, kwestie van smaak denk ik want volgens mij is er verder niet zo veel mis met die foto. Het was in ieder geval niet mijn gedachte om het paard 'in zijn geheel' op de foto te zetten op die foto.Hij is wat meer bedoelt als een close-up stukje.

En ik wil nog even wat over de 3e in de link zeggen waar jij het over hebt. Maar deze foto heb ik helemaal niks aan bewerkt... Hij is gewoon zo genomen. Hij is op F2.8 genomen, vandaar dat de achtergrond zo 'wazig' is en misschien een geheel lijkt, maar nee er aan bewerkt heb ik niet. (als je doelt op het 'vlekje' wat zichtbaar is) Dit zal denk ik reliëf in het zand zijn geweest. Maar deze foto staat er zoals ie is genomen en er is niks meer gedaan

Ik heb het bij de eerste foto over deze foto: https://www.flickr.com/photos/110595617 ... 987283183/
Ik vind het jammer dat de manen er niet helemaal op staan.
En bij deze derde foto: https://www.flickr.com/photos/110595617 ... 847222725/
Leek het alsof je het linkergedeelte gekloont hebt, maar dat heb je dus niet. Het was ook gewoon een vraag of je het had gedaan.

Duality

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 17:40

Het was ook niet vervelend bedoelt ofzo :p
we hebben het over de zelfde foto met de 1e foto :) maar het kwam over alsof je liever het 'hele' paard zag want dat staat er toch ook? Vandaar mijn uitleg daarop :)

en op de 3e foto geef ik antwoord oo je vraag :) is allemaal niet raar bedoelt ofzo maar wilde wel even uitleggen dat ik niks gekloont heb aan die foto :p

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 21:32

Ik vraag nu €20 excl reiskosten voor ruim2 uur fotograferen en 2 tot 40 foto's op webformaat en 1 gratis nabestelling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:57

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 23:59

Strasshorse schreef:
Ik vraag nu €20 excl reiskosten voor ruim2 uur fotograferen en 2 tot 40 foto's op webformaat en 1 gratis nabestelling.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind dit een goede prijs, maar niet als ik minder dan 20/25 foto's krijg. Want voor een paar foto's zou ik geen 20 euro geven. ;)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 12:45

Wat ongelooflijk jammer dat mensen nog steeds niet de moeite willen nemen om een serieus aantal foto's te taxeren terwijl ik altijd iedereen probeer te doen (of op z'n minst een paar pagina's). Heel erg zonde := maargoed... hier gaan we weer!

@Strasshorse: ik vind je foto's van compositie leuk, maar verder niet heel bijzonder. En dan met name de kwaliteit vind ik niet super... ik denk dat je voor dat pakket goed zit qua prijs.
@Djura99: ondanks het hoge aantal foto's dat de klant zou krijgen, zou ik hiervoor toch niets vragen en lekker dooroefenen ;)

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 15:13

Dankje billionache, ik ben ook nog veel aan het oefenen en merk van mezelf wel dat het beter gaat dan eerst dus ben me nog aan het ontwikkelen :) ben ook druk aan het sparen voor een andere camera, ik fotografeer nu met een Fujifilm Finepix S1700, en daarvan kan je de lens niet wisselen, en aangezien een lens best wel meeteld aan de kwaliteit en scherpte van je foto's wil ik een andere camera.

@ Djura99: Vind je foto's leuk maar niet heel speciaal, ook vind ik je kleuren wat flets op de foto's en qua scherpte iets minder, ook zou ik nog even door oefenen qua compisitie enzo

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 17:46

Ik kom hier ook nog eens even binnen :)

Afbeelding

Afbeelding

Op een stage ook foto's gaan trekken daar heb ik 20 euro per persoon gevraagd voor foto's van hun doorheen de 2 dagen.
Afbeelding

Afbeelding

Suuszels Ik vind de foto's wel wat hebben maar de uitsnedes zijn een beetje raar. Bij de eerste foto vind ik de foto nogal dof overkomen. 15-20 euro?
LOVESUSHI Deze foto's spreken me niet echt aan, dit zijn kiekjes die iedereen kan maken. Bij de tweede foto is het paard van een vreemde hoek getrokken.
Priscilla__ Fijne platen! jammer van de facebook kwaliteit. Ik veronderstel dat het veel betere kwaliteit is :) 30 euro
evelien1000 Ben niet zo weg van deze 'stijl' ik vind de kleuren nogal grauw. Kwaliteit is wel goed langs de andere kant. Gewoon niet mijn smaak, 20 euro
Esaqar Op 1 foto kan ik niet echt beoordelen (helaas zijn de andere niet te zien). Vind het al een minpunt dat de foto in tegenlicht is getrokken..
Mitchall Mooie foto's maar je doet er niet echt iets speciaals mee. 25-30 euro
Gekee Foto 6 spreekt me heel erg aan! de andere foto's vind ik kwalitatief veel minder dan die ene foto. 20 euro
CrazyIris Ik vind het wel leuke beelden, 15 euro
S_en_Z Geen commentaar :') leuke platen, 70/80 :)
DShots 20 euro
_Sanne Hele fijne beelden om naar te kijken! :D zeker 60/70
anne_joy Hmm, vind de compositie niet altijd sterk (de laatste foto is de beste). 15 euro
Nelson17 15-20

De rest is voor een andere keer :+

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 18:18

xTitanic: Hele mooie foto's, ik vind ze zeker 20 euro waard, mooi scherp! Welke lens gebruik je, als ik dat mag vragen? Af en toe wel jammere details (Cap net afgesneden, oortjes niet naar voor, De blauwe ton had ik denk ik ook volledig gehouden ;) )

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 21:09

@Strasshorse: dat verklaart inderdaad een hoop! Met een spiegelreflex en degelijke lens zal het al een gigantisch verschil zijn en kan je - gezien je composities - wel een stuk hoger gaan qua prijs :j
@xTitanic : ben altijd verbaasd hoe haarscherp jouw foto's zijn en ook qua kleurgebruik ben ik fan van jouw werk! Maar ik ga wel mee met CrazyIris hier. Niet de beste foto's die ik al van je heb gezien en veel schoonheidsfoutjes. Maar €20 is zeker heel netjes!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 22:19

Binnenkort iedereen sinds mn laatste fotos weer taxeren :*

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:06

CrazyIris schreef:
xTitanic: Hele mooie foto's, ik vind ze zeker 20 euro waard, mooi scherp! Welke lens gebruik je, als ik dat mag vragen? Af en toe wel jammere details (Cap net afgesneden, oortjes niet naar voor, De blauwe ton had ik denk ik ook volledig gehouden ;) )

Ik weet het, kleine details maar ik heb dat altijd al gedaan, het is zowat mijn stijl ondertussen :') maar oortjes niet naar voor vind ik nu wel geen punt om kritisch op te zijn := paard is geen model he

Voor een hele shoot vraag ik wel 40 euro.

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:10

xTitanic schreef:
CrazyIris schreef:

Ik weet het, kleine details maar ik heb dat altijd al gedaan, het is zowat mijn stijl ondertussen :') maar oortjes niet naar voor vind ik nu wel geen punt om kritisch op te zijn := paard is geen model he

Voor een hele shoot vraag ik wel 40 euro.

Haha dat is waar, ik vond die gewoon wat kwaad kijken ;) En voor een hele shoot vind ik het ook niet te veel :)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:17

Nu, vandaag net een trouw gefotografeerd (die van m'n moeder) nooit gedacht dat ik dat nog zou doen :D
Maar wil ze even toevoegen aan de 'reeks' van deze maand. Het is dus de eerste keer dat ik mensen heb gedaan+trouw :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 15:49

Ik ben ook wel eens benieuwd naar een taxatie over mijn foto's
Ik doe momenteel nog geen shoots maar wil het in de toekomst wel doen

Mijn hond:
Afbeelding

Een vd eerste foto's ooit getrokken met mijn canon.

Afbeelding
Hoofdfoto van mijn vogel.

Afbeelding
Mijn nichtje.

Afbeelding
Zonsopgang, de eerste keer dat ik dit deed. Is ook door een raam getrokken wat het wat belabberd
Maar het beeld was te mooi om te laten voorbijgaan.
De kwaliteit is niet superscherp als normaal. Foto's zijn van fb geupload omdat ik op m'n tablet zit.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 16:13

@xTitanic : leuke foto's van die trouw! Weet alleen niet hoe ik een prijs moet plakken op dat soort dingen :D
@KingChay : ik vind het meer kiekjes en niet shoot-waardig... Dooroefenen dus!

Sanguine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:05

xTitanic wauw. Ik vind je foto's echt prachtig. Mooie kleuren, prachtige scherpte, mooi licht. Ik denk sowieso €40 - €50 voor beide (paarden én mensen). Echt heel mooi.
KingChay leuke foto's, maar ik vind ze niet heel bijzonder. Ik denk rond de €10, maar ik ben niet zo'n held in taxeren.

Ik ben best wel nerveus om mijn foto's te plaatsen, haha. Ik vraag nu €10 voor 10 tot 15 foto's op webformaat en 3 foto's naar keuze om af te drukken (dus voor eigen gebruik). Het is mij (nog steeds) niet duidelijk wat men bedoeld met 'nabestellen' .. oei. Ik fotografeer met een Canon 400D + 70-300 mm Tamron objectief.

Blackfoto.
Afbeelding
Foto 2.

Één van mijn ratjes.
Afbeelding
Foto 2.
Foto 3.

Paarden.
Afbeelding
Foto 2.
Foto 3.
Foto 4.
Foto 5.

Honden.
Foto 1.
Foto 2.
Foto 3.
Foto 4.

Katten.
Foto 1.
Foto 2.

Close Ups.
Foto 1.
Foto 2.
Foto 3.
Foto 4.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:59

xTitanic: Wat ben ik toch altijd weer jaloers op jouw foto's! Ik vind dat je qua. prijs wel iets hoger mag gaan, dus rond de 50 euro!
KingChay: Ik zou hier nog niks voor vragen, gewoon lekker door oefenen.
Sanguine: De black foto's vind ik erg leuk, je paarden foto's vind ik ook beter dan de honden foto's. Maar ik denk dat jij ook wel je prijs wat hoger mag gaan doen, dus rond de 15/20 euro.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:11

1 uur fotografie betekent nog zo'n 2 uur aan voor en na werk. Denk aan contact met de klant om tot de afspraak te komen en alles wat daar bij hoort. Dan het uitzoeken en bewerken van de gemaakte foto's.

Ondanks dat het voor bijna iedereen ern hobby is mogen de prijzen echt wel wat hoger.
Ik denk niet dat iemand hier voor de door het algemeen genoemde prijzen voor een baas zal willen werken en dan ook nog hun materiaal daarvan kopen.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:06

Oke, ik probeer het toch maar even , al weet ik bijna zeker dat ik er niks voor zal kunnen krijgen , want ik ben pas begonnen.
Eerst maar even taxeren , al kan ik dat ook nog niet zo goed, dus neem me niet te serieus qwa prijzen schatten :P
Pagina 41;
_Sanne, Hele mooie foto's! 45,-
anne_joy, leuke foto's maar zou ze net even uit een andere hoek genomen hebben, de laatste vind ik wel heel mooi, alleen jammer dat het paard is afgesneden.. 25,-
Nelson17, Hele mooie sweer . 60,-
LOVESUSHI, erg mooie foto's maar sommige had ik uit een andere hoek mooier gevonden. 30,-
karlli, mooie foto's , bij 1 mis ik de mooie scherpte zoals bij de andere. 40,-
trysteffie, leuk maar mis bij de meeste wel veel scherpte .. 10,-
billionache, mooie scherpe foto's 45,-

Pagina 42;
Strasshorse, leuke foto's 20,- is een goede prijs denk ik .
Djurra99, leuke hoeken, mooi scherp ! 40,-
xTitanic, mooie foto's, helder. Helemaal mijn smaak . 50,- (ook gelijk die van de trouw)
KingChay, niet helemaal scherp, nog even dooroefenen.
Sanguine, Vooral de paarden foto's vind ik heel mooi . 45,-

Hier danmaar een paar van mij , ik ben een beginner dus ik verwacht niet echt dat ik er wat voor kan krijgen.. Scherp zijn ze , maar hier helaas niet doordat ik ze van facebook heb geplukt. :P Afbeelding

Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 18:26

@Sanguine : jij mag echt een stuk hoger gaan qua prijs hoor! voor wat jij aanbiedt zit ik eerder richting de €20-€25 te denken :j
@_Gummybear : ik vind dit meer kiekjes. Lekker dooroefenen dus!

Zo ik zal weer wat posten!
Vorige week weer wat shoots gehad. Niet mijn allerbeste foto's zeg ik zelf. Helaas was de normaal voorziene locatie bezet waardoor we enkel een wei met opvallende schrikdraden etc ter beschikking hadden... Voor meer materiaal kan je op m'n site of facebookpagina kijken (onderschrift) :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:28

_Gummybear: Hier zou ik nog niks door vragen en gewoon door blijven oefenen, met wat voor camera fotografeer je? Misschien een tip om te oefenen: Vraag een kennis of familielid of je een keer leuke foto's mag maken van zijn/haar hond of paard. Of als je er zelf heen hebt. Neem een ruime dag de tijd en ga lekker dingen proberen! Instellingen uitzoeken en verschillende poses. Zo heb ik vroeger heel veel geoefend door gewoon iemand te vragen om foto's te maken van hun dier. Eigenaar heel blij mee en jij weer een ervaring rijker. ;)
billionache: Bij je eerste foto is het jammer dat je het lint niet hebt weggewerkt.
En bij de 3de foto is het zonde dat het paard zijn nek is overbelicht en ik geloof ook een gedeelte op zijn hoofd?
Zijn van die kleine puntjes waar je aan kunt werken. Ik heb je portfolio ook bekeken en je hebt leuke foto's maar ik mis net iets. Wat kan ik je niet precies vertellen. Ik denk zo rond de 30 euro maar dat is ook een kwestie van smaak.

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:33

Believe schreef:
_Gummybear: Hier zou ik nog niks door vragen en gewoon door blijven oefenen, met wat voor camera fotografeer je? Misschien een tip om te oefenen: Vraag een kennis of familielid of je een keer leuke foto's mag maken van zijn/haar hond of paard. Of als je er zelf heen hebt. Neem een ruime dag de tijd en ga lekker dingen proberen! Instellingen uitzoeken en verschillende poses. Zo heb ik vroeger heel veel geoefend door gewoon iemand te vragen om foto's te maken van hun dier. Eigenaar heel blij mee en jij weer een ervaring rijker. ;)
billionache: Bij je eerste foto is het jammer dat je het lint niet hebt weggewerkt.
En bij de 3de foto is het zonde dat het paard zijn nek is overbelicht en ik geloof ook een gedeelte op zijn hoofd?
Zijn van die kleine puntjes waar je aan kunt werken. Ik heb je portfolio ook bekeken en je hebt leuke foto's maar ik mis net iets. Wat kan ik je niet precies vertellen. Ik denk zo rond de 30 euro maar dat is ook een kwestie van smaak.

Helaas nogmaar met een handcamera'tje :P In oktober ga ik een spiegelreflex kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 20:39

_Gummybear schreef:
Believe schreef:

Helaas nogmaar met een handcamera'tje :P In oktober ga ik een spiegelreflex kopen

Zo is (bijna) iedereen begonnen hoor, :D in ieder geval heel veel succes alvast met je spiegelreflex!

_Gummybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 21:08

Believe schreef:
_Gummybear schreef:

Zo is (bijna) iedereen begonnen hoor, :D in ieder geval heel veel succes alvast met je spiegelreflex!

Dankjewel ! :D