Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gracefull schreef:Hoe maken jullie het mooiste foto's in een binnenbak?
Overdag en s'avonds
Bedankt
xLouise schreef:Voor het komende jaar (en eind van dit jaar als er sneeuw light) ben ik mij aan het verdiepen in (dieren)fotografie.
Ik heb een Canon EOS 1000D en vroeg mij af, of je daarmee de diafragma grootte van de lens kunt aanpassen. Ik heb een 75-300 mm zoom lens.
Ik wil namelijk een beetje gaan 'spelen' met de scherptediepte, om er zo achter te komen wat het mooist is. (als dat kan natuurlijk)
Dus.. Hoe pas je de diafragma grootte aan als dat kan?
JolandaS schreef:Ik vind het ook leuk om mensen te helpen, vragen te beantwoorden, maar als iemand 0,0 moeite zelf heeft gedaan, is bij mij de lol er snel van af.
Dat geldt ook voor de topics 'welke spiegelreflex moet ik kopen' en 'welk objectief moet ik kopen'. Daar wordt op iedere pagina dezelfde vraag minstens 2x gesteld.....
kani_ejj schreef:vandaag heb ik gespeeld met kleuren, wazig achtergrond enzo.
maar nu vroeg ik mij af, misschien dat iemand me kan helpen.
mijn nichtje heeft ook een nikon, weet alleen niet welke..
die heeft foto's die een levendige kleur heeft zonder dat ze iets doet.
nu weet ze niet meer hoe ze dat heeft ingesteld.
Femke schreef:Ik vind dit echt een bizar vreemde vraag voor iemand die "Fotografie" in het onderschrift heeft staan.
Leer eerst de basis, voordat je jezelf gaat aanbieden als iets dat je blijkbaar zelfs in de allereerste basis beginsels nog niet bent....
F_Orumster schreef:Ik had dat niet eens gelezen, het onderschrift.
Zoals ik al zei, RTFM = read the f*cking manual.
Na het uitpakken van mijn camera destijds ben ik eerst het boekje gaan lezen en ik kan niet zo goed begrijpen dat een ander dat niet doet, tenzij je niet geïnteresseerd daarin bent, maar dan moet je niet zo'n camera kopen.
Sowieso lees ik veel, als ik me wat afvraag ga ik het zoeken, en mocht ik het dan echt niet begrijpen kun je gaan vragen.
En nee ik wil niet zeggen dat er geen vragen gesteld mogen worden, maar je kan best zelf even verdiepen voor je dat doet, zeker als het om camera handelingen gaat.