Lunaeekie schreef:Ik heb dus 2 jaar gespaard. En van mijn gespaarde geld wil ik graag een spiegelreflexcamera kopen.
Ik zit dus te twijfelen tussen een Nikon en een Canon. Want de 1 zegt dat Nikon beter is, en de ander canon.
Maar nu zag ik dus deze:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... 67587.html
Zou dit een goede voor mij zijn? Ik wil vooral graag paarden (en dieren) fotografie doen. Maar ook af en toe mensen en landschappen.
Bij de dierenfotografie zou ik alles willen fotograferen. (dressuur, springen, alles) en ik wil ook af en toe filmen.
Ik hoor het graag (mag ook via pb)
Canon en Nikon zijn allebei prima merken, welke je kiest is persoonlijke voorkeur. Canon heeft een klein voordeel op dit moment voor mensen die een nog enigzins 'betaalbare' betere kwaliteit telezoom willen kopen. Dit is echter, nog altijd een lens van zo'n 600 euro, en als ik hoor dat je twee jaar gespaard hebt om een DSLR te kopen, dan zal je daar niet zo snel aan toe zijn gok ik

Ik ben zelf meer thuis in Canon, de camera die je daar noemt is prima, de lens is inderdaad een verouderde versie. Je kan beter voor de 18-55 IS of 18-55 IS II gaan, dit is dan een prettig lensje voor landschappen en bijvoorbeeld groepen mensen qua bereik van de lens. Voor paardjes en bijvoorbeeld honden heb je een telezoom lens nodig omdat je dan een ander bereik nodig hebt, qua Canon kan ik je dan de 55-250 IS I of 55-250 IS II aanraden, mocht je qua budget in de knoei komen dan is het ook een optie om zo'n lens tweedehands te kopen, veel mensen starten met deze lens, maar groeien daarna door naar een duurdere telezoom. Maar dit is een lens met een hele goede prijs kwaliteitsverhouding en daar kan je voorlopig zéér zeker mee uit de voeten.