Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Caithlynn schreef:ik heb ook even een vraagje. Ik heb 2 flisters staan, (1 softbox en 1 paraplu) nu heb ik een ontvanger gekocht. die je moet aansluiten op 1 flister en heb je camera. maar nu heb ik het idee dat 1 flitser niet werk zodra ik een foto maak. omdat ik veel schaduw krijg op de foto en de achter is niet wit zoals het eigenlijk moet. hier even een voorbeeldje, hoe kan ik dat oplossen ?
er zit ook niet echt een beschrijving bij hoe de flisters werken, heb namelijk wel 2 hele lange kabels er bij gekregen, die zeg maar wel in mn flister past, maar die andere uiteinde past niet in mn camera ?
Marchador schreef:Als je je frustraties op de hals wil halen... Ja, dan wel.Nee, heb een Canon. Ook voor puur hobbymatig niet oke?
Ik ben geen prof en ook niet van plan. De eigen merk flitsers zijn ook wel een heel stuk duurder en boven mijn budget eigenlijk.
balen..... :/
Nouks schreef:Had de vraag compleet gemist, maar meestal zit daar idd een oogje op wat je echt even aan moet zetten (of uit als je 't niet nodig hebt).Caithlynn, waarschijnlijk moet je op de flitser die NIET op de zender/ontvanger zit aangesloten even een knopje omzetten waarmee je aangeeft dat 'ie naar de aangesloten flitser moet luisteren
HLPhoto schreef:Nouks schreef:Had de vraag compleet gemist, maar meestal zit daar idd een oogje op wat je echt even aan moet zetten (of uit als je 't niet nodig hebt).Caithlynn, waarschijnlijk moet je op de flitser die NIET op de zender/ontvanger zit aangesloten even een knopje omzetten waarmee je aangeeft dat 'ie naar de aangesloten flitser moet luisteren
Stond laatst op een evenement te fotograferen met een studioflitser en werd helemaal gek van het geknipper zonder dat ik daarom gevraagd had.. flitser reageerde ook braaf op de stroboscoop en de flitsers van partyfotografen die toevallig in de buurt aan het rondhobbelen waren*oops*
Overigens is een goedkoop triggersetje (de zgn. "PT04") nog wel een fijne investering als je met studioflitsers werkt, dan struikel je niet telkens over de kabels
HLPhoto schreef:Marchador schreef:Als je je frustraties op de hals wil halen... Ja, dan wel.Nee, heb een Canon. Ook voor puur hobbymatig niet oke?
Ik ben geen prof en ook niet van plan. De eigen merk flitsers zijn ook wel een heel stuk duurder en boven mijn budget eigenlijk.
balen..... :/
Tip: Probeer een Canon 420EX of liever nog 430EX (I of II maakt niet uit) via marktplaats te vinden.
Mijn 430EX was 100,- en heeft al heel wat keren perfect geflitst... 420EX nog goedkoper en doet 't ook nog steeds prima, al is ie inmiddels niet meer van mij.
Een 550EX is het oude topmodel, die vind je voor ~175. De 580EX Mk1 schijnt niet helemaal super te zijn, maar weet niet wat er mee is (580EX II is dus wel erg goed maar ook erg duur).
HLPhoto schreef:Tip: Probeer een Canon 420EX of liever nog 430EX (I of II maakt niet uit) via marktplaats te vinden.
Mijn 430EX was 100,- en heeft al heel wat keren perfect geflitst... 420EX nog goedkoper en doet 't ook nog steeds prima, al is ie inmiddels niet meer van mij.
Een 550EX is het oude topmodel, die vind je voor ~175. De 580EX Mk1 schijnt niet helemaal super te zijn, maar weet niet wat er mee is (580EX II is dus wel erg goed maar ook erg duur).
Axel_Clauw schreef:Ik heb een hele domme vraag, maar heb de camera pas net.(lees: n paar uurtjes)
Ik was aan het lezen in het informatieboekje met de camera in mijn hand tegelijk, maar toen ik iets goed dacht te doen, bleek dat niet zo te zijn.
Ik heb hem nu op stand M staan, maar heb nu ineens(nouja, doordat ik ergens verkeerd op gedrukt heb) geen kleurenbeeld meer. (
) Heel stom, maar weet iemand hoe ik dat stap voor stap wer in kleur moet doen? Nu is het namelijk zwart/wit beeld.
Het is een canon 1000D