[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 22:49

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:15

imd, soms kan je het niet proberen Knipoog
Ik heb mijn D40 ook gekocht en toen wist ik alleen wat ik er een beetje mee kon gaan doen etc. Knipoog
ook nog nooit uitgeprobeerd

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:27

Nee dat snap ik hoor, maar ik heb mijn camera gekocht bij een fotozaak, daar mocht ik gerust alle camera's die hij had uitproberen. Dus ik bedoel maar: als je de kans hebt, zoveel mogelijk proberen Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 23:39

@femmefatale; op het moment heb je veel goede superzoom camera's. Deze bijvoorbeeld. De Panasonic DM-FZ8, 7.38 megapixels, 12x zoom, en 7 fps dus je kunt er veel achter elkaar schieten. (hou wel rekening met de snelheid van je geheugenkaart)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 02:15

Fammiie_x schreef:
imd, soms kan je het niet proberen Knipoog
Ik heb mijn D40 ook gekocht en toen wist ik alleen wat ik er een beetje mee kon gaan doen etc. Knipoog
ook nog nooit uitgeprobeerd

Tsja je kúnt een camera kopen zonder ooit wat anders in handen te hebben gehad. Maar zelf ben ik - zeker als het om een afweging tussen meerdere merken gaat - wel voor het in ieder geval even proberen van alle merken. Voor mij bijvoorbeeld was al snel duidelijk dat het Canon werd, puur omdat ik de user interface 1000 keer fijner vind (direct vanaf het begin al) dan die van Nikon. De menu's van Nikon vind ik echt niks, knoppen zitten naar mijn idee nét verkeerd, ga zo maar door. Had laatst de D40 in handen en dat vond ik helemaal verschrikkelijk, come on - voorbeeldfoto's ter illustratie in welke situatie welke witbalans-instelling moet worden gebruikt in je menu, hallo, daar is de handleiding toch voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 07:33

imd schreef:
@Jorine_Falco; Heb je wel eens een andere dslr geprobeerd? Ik zou als ik jou was eerst nog minstens een proberen voordat je er een koopt. Dat de D40 fijn is is leuk, maar misschien is de D60 of de EOS400D wel veel fijner.

Is ook goed.. Die aanbieding geldt ook in de winkel?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:45

hee hallo,
ik zie dat sommigen de canon 40D wilen of hebben,
heeft iemand voorbeeld fotos van deze camera en dan bedoel ik meer portret foto's?
en is hij geschikt voor portret & fashion of is het toch meer een camera die geschikt is voor sport e.d? of moet je daarvoor juist voro de lenzen kijken ? ik wil verder in portret en fashion moet ik dan een camaera hebben die daar geschikt voor is of zijn het de lenzen die je daarvoor moet hebben?
en ik heb ergens gelezen als ik de 40Dzou kopen, dan moest je er apart een zonekap bij aanschaffen>?
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 03-09-08 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:51

@_Charlotte_ : dat gaat over de D40 van Nikon (iig de dierentuin foto's want die zijn van mij)
niet over de 40D van canon Knipoog

Zonnekap moet je (bijna) altijd erbij kopen. Heb nog geen kit gezien waarbij ook een zonnekap zit, enkel ene kit lens (dus een basis lens, meestal 18-55 mm lens)

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:55

jaa sorry had het net door en bedoel 40D Tong uitsteken
oow okee na ik dacht dat zonnekap er gewoon bij zat.,

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:57

zonnekap is niet zo duur.
Ik heb zelf geen verstand van cannon, maar let bij de aanschaf van je camera wel op het type lenzen, De lensen voor de Nikon D40 zijn erg duur (auto focus in de lens) terwijl voor de D80 dat niet hoeft (heeft auto focus ding in de body). D80 lijkt dus duurder (issie ook in aanschaf) maar bij aanschaf van 2 extra lenzen (naast de kit lens, dus bv een zoomlens en een breed hoek oid) heb je die kosten er ruim uit!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 14:59

Olympus camera's zijn ook wel goede kwaliteit toch?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:16

Jorine_Falco schreef:
imd schreef:
@Jorine_Falco; Heb je wel eens een andere dslr geprobeerd? Ik zou als ik jou was eerst nog minstens een proberen voordat je er een koopt. Dat de D40 fijn is is leuk, maar misschien is de D60 of de EOS400D wel veel fijner.

Is ook goed.. Die aanbieding geldt ook in de winkel?

Welke aanbieding bedoel je? Ik heb mijn 400D in juni gekocht - geloof ik - en moest toen € 650 betalen, maar wat ze op dit moment doen weet ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:19

Die van de Nikon D40 + kitlens. Lachen

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:22

Over welke 400D heb jij het imd? Die van Canon?
Mijn broer heeft die in juni gekocht voor ongeveer 446 euro (inclusief kitlens) en hij krijgt nog 60 euro terug van Canon.
Dat zijn eigenlijk de mooie aanbiedingen waar je het van moet hebben, denk ook dat ik wacht tot er weer aanbiedingen komen volgend jaar ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:24

Die aanbieding is mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:26

_Charlotte_ schreef:
hee hallo,
ik zie dat sommigen de canon 40D wilen of hebben,
heeft iemand voorbeeld fotos van deze camera en dan bedoel ik meer portret foto's?
en is hij geschikt voor portret & fashion of is het toch meer een camera die geschikt is voor sport e.d? of moet je daarvoor juist voro de lenzen kijken ? ik wil verder in portret en fashion moet ik dan een camaera hebben die daar geschikt voor is of zijn het de lenzen die je daarvoor moet hebben?
en ik heb ergens gelezen als ik de 40Dzou kopen, dan moest je er apart een zonekap bij aanschaffen>?

40D is een mooie all-round camera. Je kunt er in feite alles mee (studio. locatie, sport, bloemetjes, etc), je moet er alleen inderdaad wel de juiste lenzen bij kopen. Voor portret/fashion kan ik me voorstellen dat het handig is om bijvoorbeeld een 24-70 er bij te kopen oid. Een 70-200 of 75-300 (veel gebruikt voor sport) is dan dus minder handig over het algemeen. Maar lenskeuze zal ook grotendeels afhangen van het budget...

Verder: zonnekap hangt af van de lens. Deze is per lens anders, dus voor iedere lens is er weer een andere zonnekap. Over het algemeen staat er wel duidelijk bij of er een zonnekap bij de lens zit of niet. Zo niet (meeste Canon-lenzen) is het aan te raden om hem er los bij te kopen. Canon L-serie en bijvoorbeeld Sigma zit er eigenlijk standaard al bij, dan hoef je hem niet los te kopen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:48

Claudia__ schreef:
Over welke 400D heb jij het imd? Die van Canon?
Mijn broer heeft die in juni gekocht voor ongeveer 446 euro (inclusief kitlens) en hij krijgt nog 60 euro terug van Canon.
Dat zijn eigenlijk de mooie aanbiedingen waar je het van moet hebben, denk ook dat ik wacht tot er weer aanbiedingen komen volgend jaar ofzo.

Ja Ik heb hem eind mei gekocht. Maar dat was bij een fotozaak, dus daar zijn ze sowieso duurder, dat wist ik al. Alleen ik vind het bij aanschaf van een camera wel fijn dat je er zo naartoe kan als er wat mis is. Hoewel ik achteraf (als de eigenaar geen vriend van m'n ouders was Nagelbijten / Gniffelen ) misschien toch liever wat geld had bespaard..

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:21

Claudia__ schreef:

Ik heb Olympus E-400 en werkt echt prima!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:44

DJoysDesignz schreef:
Claudia__ schreef:

Ik heb op jouw website gekeken en vind echt dat jij hele mooie foto's maakt. Ja
Het ligt natuurlijk wel aan degene die de camera bedient, maar toch.
Volgens mij is hij ook wel redelijk betaalbaar, wat ik zo zag op die kamera-expres.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:47

De body is €175,- Lachen

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:53

Claudia__ schreef:
DJoysDesignz schreef:

Ik heb op jouw website gekeken en vind echt dat jij hele mooie foto's maakt. Ja
Het ligt natuurlijk wel aan degene die de camera bedient, maar toch.
Volgens mij is hij ook wel redelijk betaalbaar, wat ik zo zag op die kamera-expres.

Hij is inderdaad betaalbaar / lichtgewicht / en niet al te dure lenzen vergeleken met sommige merken.

Ik heb Olympus E-400
- 14-42 mm kitlens
- 70 - 300 mm telelens (+Zonnekap)

Ga er nog bij kopen:
- Extra Accu
- Uv & Polarisatiefilter
- Externe flitser (flitser is niet super , moet vaak flitsen voordat die hem pakt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:04

maar de lenzen zijn duur Knipoog

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:07

Aanbieding
Olympus E-420 + 14-42 & 40-150 = 499,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:09

Mijn max budget is 380 Lachen
Edit; typfoutje, 480. Maar ben niet van plan om daarvoor te gaan, 425 vindt ik al eigenlijk al genoeg.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-09-08 17:22, in het totaal 2 keer bewerkt

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:09

Jorine_Falco schreef:
Mijn max budget is 380 Lachen

Voor mij was het max. 450,- rond dit bedrag lag de camera