Claudia__ schreef:Zo dat is een heleboel, is fotografie je beroep of gewoon een hobby?
Wel fijn dat het gewoon paste, ik had eigenlijk niet verwacht dat er zoveel op konden maar op een DVD geloof ik meer.
Een uit de hand gelopen hobby.
Mijn vriend is begonnen met een D40. Deze had hij speciaal gekocht voor in Thailand. Hij zou 3 maanden opreis gaan.
Vlak voordat hij naar Thailand vertrok is de flitser van de D40 kapot gegaan, reparatie zou 7 weken duren, hij zou nog maar 4 weken in NL zijn.
Als vervroegd verjaardags kadotje heeft hij van mij een nieuwe camera gehad, hij wou een D80, omdat hij bijd e D40 al een beetje aan zn max zat (wou meer en gemakkelijker instellingen doen).
Ik zou dan de D40 krijgen na de reparatie (viel nog binnen de garantie).
Uit eindelijk was de D40 terug 3 dagen voordat hij vertrok, maar ach, de D80 was al aangeschaft.
Hij had de 70-300 lens al veel eerder gekocht, vlak voordat we in 2007 op vakantie gingen.
Bij de D40 zat een 18-55 lens
bij de D80 een 18-135 lens
Toen hij na 3,5 week ziek terug naar NL kwam heeft hij in de 5 weken dat hij thuiswas wat rond gezocht naar een breedhoek lens. Deze hebben we dus vlak voordat we samen weer terug naar thailand gingen gekocht.
De macro en fisheye lenzen waren kadotjes van een (ver) familie lid die die dingen ergens op zolder had gevonden. Niet spectaculair en ook niet echt goed, maar wel grappig.
Edit: volgend jaar rond deze tijd hebben we ws ook een Nikon D3 (wel een prof camera). Ieder heeft zo zn hebbe dingetjes denk ik maar