Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MissToseland schreef:ManonR_ schreef:Als je goed bent wel. Ik zou bijvoorbeeld geen foto's bestellen die er niet uit zien (bij wijze van). Dus je kunt voor jezelf natellen of je dan na een half jaar het geld eruit hebt.
nee idd
ik vind dat je eerst pas je camera goed moet leren kennen en dan pas eventueel shoots aanbieden.
niet meteen
maar ja, wie ben ik
xDramaQueen schreef:voor een leek die net komt kijken ga ik niet eens 25 euro ophoesten![]()
dus zo moet er echt niet gekeken worden.
ma_rie_tje schreef:Waar ik persoonlijk dus neit goed van wordt zijnvan die mensen die dan wel 10 of 15 euro voor een shoot vragen, en dan 5 euro per foto als je die in normaal (dus groot en afdrukbaar) formaat wil hebben ZONDER een stom copyright ding op de foto.
Ja, bij die 10 euro zit dan wel inbegrepen een cdmet 60 (verkleinde) foto's (met een (zeer groot en opzichtig) copyright van de fotograaf erop).
Hou het dan leuk, en zeg: de shoot kost 10 euro en je krijgt daarvoor een CD/DVD met ALLE foto's die gemaakt zijn (of een selectie van de 100 beste ofzo... maar voor een fotograaf minder werk om gewoon alles te geven...).
Ik heb bij een stalgenootje foto's gemaakt van de les, waren er ruim 700 (in 45 minuten). Ikhad echt geen tijd (en geen zin) om alle foto's te bekijken en alleen de goede eruit te halen.
Heb gewoon alles gebrand en in haar kast gelegd
ma_rie_tje schreef:@Claudia__ : weet je hoeveel werk het is om uit zo'n 700 foto's de beste te kiezen?
Nou, zeker als ik het voor een stalgenootje doe (dus gewoont oevallig als ik mn camera bij me heb, het mooi weer is en iemand aan het rijden is) dan ga ik echt niet alles bekijken...
Ik heb al moeite met mijn vakantie foto's (vriendlief doet een selectie van 25 foto's per plaats waar we zijn geweest, dan ga ik pas kijken).
verkleinen doe ik ook niet, stel dat iemand een groter format graag wil hebben hoef ik niet opnieuw te branden.
heb nu van het feestje van mn oma foto's online gezet, die heb ik wel allemaal verkleind.
Voor het verkleinen kan ik trouwens wel aanraden om een JPEG resizer te downloaden
DJoysDesignz schreef:@ ma_rie_tje
Ik doe altijd verkleinen via Photoshop via een Batchgaat super snel!
Chann schreef:Over het verkleinen van meerdere foto's tegelijk, is het ook mogelijk om op de een of andere manier in één handeling op álle foto's een copyright & randje te zetten bijvoorbeeld, of moet dat dan wel echt per foto? Dat is wat ik nu doe, ik maak dan ook maar een kleine selectie van alle foto's die ik gemaakt heb en ben er dan alsnog lang bezig, geen idee hoe ik dat sneller kan doen...
Chann schreef:Over het verkleinen van meerdere foto's tegelijk, is het ook mogelijk om op de een of andere manier in één handeling op álle foto's een copyright & randje te zetten bijvoorbeeld, of moet dat dan wel echt per foto? Dat is wat ik nu doe, ik maak dan ook maar een kleine selectie van alle foto's die ik gemaakt heb en ben er dan alsnog lang bezig, geen idee hoe ik dat sneller kan doen...
DJoysDesignz schreef:Chann schreef:Over het verkleinen van meerdere foto's tegelijk, is het ook mogelijk om op de een of andere manier in één handeling op álle foto's een copyright & randje te zetten bijvoorbeeld, of moet dat dan wel echt per foto? Dat is wat ik nu doe, ik maak dan ook maar een kleine selectie van alle foto's die ik gemaakt heb en ben er dan alsnog lang bezig, geen idee hoe ik dat sneller kan doen...
Dit kan met photoshop
DJoysDesignz schreef:Zou je me kunnen uitleggen (evt. via pb) hoe? Ik weet aardig wat van Photoshop, maar ben er nog niet achter hoe dit moet eigenlijk. (Of is het ergens via google oid te vinden?)Chann schreef:Over het verkleinen van meerdere foto's tegelijk, is het ook mogelijk om op de een of andere manier in één handeling op álle foto's een copyright & randje te zetten bijvoorbeeld, of moet dat dan wel echt per foto? Dat is wat ik nu doe, ik maak dan ook maar een kleine selectie van alle foto's die ik gemaakt heb en ben er dan alsnog lang bezig, geen idee hoe ik dat sneller kan doen...
Dit kan met photoshop
Claudia__ schreef:Met welke systeempje dan, hoe heet dat?