[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:13

400D is ook een fijne camera hoor Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:27

Mijn keuze's zijn nu gevallen op de:
Canon EOS 400D
Nikon D40: €318,-
Nikon D40X
Nikon D80

Ik ga even alle suitzoeken qwa prijs etc en informatie. Ja

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:31

Een paar pagina's terug had iemand het over de Nikon D60, wat zijn jullie ervaringen daarmee? Of jullie ervaringen met Nikon camera's over het algemeen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:41

Canen EOS 400D
Productspecificaties: Verklarende woordenlijst

Beeldfuncties:
Beeldpunten: 10.1 megapixel
Maximale resolutie: 3888 x 2592 pixels
Lens: 18 - 55 mm.
Scherpstellen: TTL-CT-SIT met CMOS
Zelfontspanner: 10 sec.

Belichtingsfuncties:
Sluitertijd range: 30 - 1/4000 sec.
Lichtmeting: TTL bij volle lensopening met 35-zone SPC
Witbalans functie: AWB, Daglicht, Schaduw, Bewolkt, Gloeilamp, wit TL-licht, Flitser, Custom, Kleurtemperatuurinstelling. Wittbalanscompensatie: 1. Blauw/Amber +/-9 2.Magenta/Groen +/- 9
Flitserinstellingen:
Automatisch, Handmatig in-/uitschakelen flitser, Rode-ogen-reductie, HotShoe

Goedkoopste prijs: €389,00 (http://www.digicamshop.nl levertijd 1 dag)

Nikon D40
De D40 is een compacte en lichte, hoogwaardige camera die het mogelijk maakt dat iedereen prachtige foto's maakt met een spiegelreflexcamera. De D40 is speciaal ontworpen met het oog op gebruiksgemak en bevat digitale en optische technologieën die professionals ook gebruiken, terwijl u niets met ingewikkelde functies te maken hebt. Welk onderwerp u ook fotografeert, er is altijd een automatische onderwerpsstand waarmee u in elke situatie fantastische resultaten behaalt. De navigatie in de menu's is eenvoudig en via het ingebouwde retoucheermenu kunt u uw foto's gemakkelijk bewerken en verbeteren op de grote, heldere 2,5-inch LCD-monitor. De D40 is perfect voor mensen die een betaalbare camera zoeken om daarmee de onderscheidende mogelijkheden van spiegelreflexcamera's te ontdekken. De D40 is namelijk zo gebruiksvriendelijk dat u zich uitsluitend hoeft te concentreren op het onderwerp dat u wilt fotograferen, waarna de geavanceerde Nikon-technologieën in de camera voor de rest zorgen.
De D40-kit omvat een AF-S DX Zoom-NIKKOR 18-55 mm objectief met Nikon’s unieke Silent Wave Motor (SWM) voor een snelle, accurate en uitzonderlijk stille werking. Dit objectief is perfect voor allerlei uiteenlopende opnamen, van alledaagse kiekjes tot adembenemende landschapsfoto's.

Goedkoopste prijs: €318,00 (http://www.digitalstreet.nl levertijd 1/3 dagen)

Nikon D60

De D60 is een hoogwaardige DX-formaat digitale reflexcamera met 10,2 megapixels effectief. De camera is eenvoudig te bedienen, gebruiksvriendelijk en uitermate geschikt om de magie van digitale spiegelreflexfotografie te ontdekken. Alledaagse situaties kunnen probleemloos worden vastgelegd in de auto-stand, terwijl u voor meer creatieve vrijheid de vele cameraopties kunt gebruiken. Ingebouwde functies zijn eenvoudig toegankelijk via een intuïtief menu. Het gebruiksgemak wordt verder vergroot door een draaiende informatieweergave die wordt aangepast aan de stand van de camera, een zelfreinigend intern mechanisme en een sensor in de zoeker waarmee de monitor wordt uitgeschakeld. De camera is overal en altijd gebruiksklaar met een extreem korte opstarttijd en een kleine, lichte body. De D60 - Schitterende foto's liggen voortaan binnen handbereik.

resolutie: 3872x2592
megapixels: 10.75
iso waardes: 100, 1600
verwisselbare lens: ja
Goedkoopste prijs: €376,99 (www.redcoon.nl levertijd 3 dagen)

Nikon D80
Nikon's fenomenale D80 semi-prof digitale reflexcamera zal menig fotograaf versteld doen staan. De snelle beeldverwerkingsprocessor en een scala aan functies zorgen voor maximale creativiteit en alle gemakken van de laatste ontwikkelingen op digitaal gebied. De lichte body is gemakkelijk te hanteren, en de bijzondere combinatie van beeldkwaliteit, prestaties, snelheid, precisie, betrouwbaarheid en respons opent nieuwe fotografische mogelijkheden, net als het Total Imaging Systeem van Nikon overigens, waar de D80 uiteraard volledig compatible mee is. Deze D80 kit bevat tevens het AF-S DX 18-70 mm f/3.5-4.5G IF-ED objectief, dat speciaal is ontworpen voor Nikon digitale reflexcamera's (kleinbeeldequivalent 27-105mm).
resolutie: 3872x2592
megapixels: 10.2
optische sensor: ccd
iso waardes: 100, 1600, 200, 400, 800, automatisch
Goedkoopste prijs: €478,00 (Digitalstreet.nl levertijd 1-3 werkdagen)

1 van die 4 wordt het heb ik besloten. Wat raden jullie aan voor fotoshoots?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:53

Jorine, hier van de Nikon D40 die je hebt gedaan is alleen Body Knipoog
maar als iemand een camera koopt, koop niet alleen een Body maar meteen een Body + lens, dat is het goedkoopste !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:54

O oke Ja wat is dan de prijs? Bloos! ben echt een leuk fem Tong uitsteken

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:56

Maar die prijzen is toch alleen de body, dus zonder een lens?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:18

Claudia__ dat is dan zonder lens Knipoog
www.kamera-express.nl is goedkoop Ja

en ook leuke aanbiedingen met camera's Knipoog

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:21

Fammiie_x schreef:
http://www.kamera-express.nl is goedkoop Ja

Die zal ik onthouden voor als ik echt een camera wil kopen, misschien na mijn verjaardag. Ja

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:22

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:35

Mijn keuze staat vast. Ik ga iig voor de Nikon D60, moet nog wel ff sparen ... met kerst is ie iig binnen... Haha!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 21:49

OmelissaO schreef:
Mijn keuze staat vast. Ik ga iig voor de Nikon D60, moet nog wel ff sparen ... met kerst is ie iig binnen... Haha!

Bij mij gaat het denk ik iets langer duren, wil eigenlijk ook nog een nieuw zadel. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:10

Maar ka nje met de nikon ook heleleuke fotoshoots doen?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:38

Met een Nikon kan dat goed, maar zoals ik al zei:
Met een D40 komt je op een gegeven moment een beetje vast te zitten. Snelle instellingen kan je niet doen omdat die in menu's zijn weggewerkt.
De D80 heeft daarvoor snel knoppen (en is dus al weer semi prof, en dus beter).
Daarbij heb je dat je bij de D80 goedkopere lenzen kan gebruiken. Uiteindelijk als jij 1 zoomlens koopt(70-300mm van Nikor) is het verschil van ongeveer 120 € voor de lens zonder Auto focus, tegen 390 voor de lens met auto focus.
Met 2of 3 lenzen heb je dus het bedrag dat je voor een D80 meer betaald dan voor een D40/D60 er weer uit.
En een D80 ontgroei je minder snel

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 23:26

En dan wil ik er nog even aan toevoegen dat het alsnog niet aan de camera ligt maar aan degene die de camera vast heeft. Dus om nou te zeggen of je er leuke fotoshoots mee kan doen. Dat ligt geheel aan jezelf.

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 06:53

Claudia__ schreef:
OmelissaO schreef:

Bij mij gaat het denk ik iets langer duren, wil eigenlijk ook nog een nieuw zadel. Nagelbijten / Gniffelen

Hihi dat ken ik Tong uitsteken (sst. Bloos ) dus heb ik maar ruim gerekend... voor de kerstvakantie kopen... en dan lkkr de hele vakantie uittesten en oefene:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:11

Dat snap ik Marjon. De nikon 40 en de nikon 60 vallen me goed op, maar de canon blijft d'r ook nog in.. moeilijk..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:36

als je twijfelt tussen de D40 en D60 zou ik zeker weten voor de D60 gaan.
Persoonlijk zou ik iets langer doorsparen voor een D80.
Liever even wat langer wachten en uiteindelijk goedkopere lenzen kunnen kopen zou ik zeggen.... hoe meer lenzen je hebt, hoe meer mogelijkheden je hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:42

Dat is waar.

Nikon D40: €318,- + lens, later veel duurdere lenzen erbij
Nikon D60: €376,99
Nikon D80: €478,-

Zouden jullie trouwens een camera 2ehands kopen? Ik ga mijn oude camera verkopen, die werkt gewoon niet fijn met mij. Daar kan ik nog wel 150 voor krijgen.. Hij is eigenlijk voor mijjn moeder dus dat is haar aandeel in de prijs. Maar nog even over de shpoots; Als je nou elke maand een shoot hebt van €25,- + op evenementen foto's maakt die de mensen kunnen bestellen, heb je binnen een half jaar het geld van de camera er toch wel uit?!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:31

Jorine_Falco schreef:
Als je nou elke maand een shoot hebt van €25,- + op evenementen foto's maakt die de mensen kunnen bestellen, heb je binnen een half jaar het geld van de camera er toch wel uit?!
Als je goed bent wel. Ik zou bijvoorbeeld geen foto's bestellen die er niet uit zien (bij wijze van). Dus je kunt voor jezelf natellen of je dan na een half jaar het geld eruit hebt.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:56

OmelissaO schreef:
Hihi dat ken ik Tong uitsteken (sst. Bloos ) dus heb ik maar ruim gerekend... voor de kerstvakantie kopen... en dan lkkr de hele vakantie uittesten en oefene:P

Haha, ik moet nog even zien hoe het loopt met dat zadel maar ik ben in februari jarig dus dan kan ik dan nog geld vragen en misschien voor kerst ook wat geld. En sparen, natuurlijk. Haha!

Misschien dat ik ook wel foto's op evenementen ga maken, na veel oefenen, maar ik doe dat dan meer voor de lol.
Ik vind foto's maken wel heel erg leuk om te doen, misschien mag ik ook wel oefenen bij de paarden op stal (vast wel). Clown

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:56

Heeft iemand ervaring met de Sony Alpha 200? En mss voorbeeldfoto's Haha!?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:03

Claudia__ schreef:
Fammiie_x schreef:
http://www.kamera-express.nl is goedkoop Ja

Die zal ik onthouden voor als ik echt een camera wil kopen, misschien na mijn verjaardag. Ja

Kamera-express.nl daar koop ik altijd mijn spullen voor de camera (hele goede service enz, want ik ga namelijk naar de winkel ervan)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:05

_Marjon_ schreef:
En dan wil ik er nog even aan toevoegen dat het alsnog niet aan de camera ligt maar aan degene die de camera vast heeft. Dus om nou te zeggen of je er leuke fotoshoots mee kan doen. Dat ligt geheel aan jezelf.

Klopt! Ik zie ook met mensen die wel eens een foto maken met mijn camera dat bijv Stef_Winston het wel snel onder de knie heeft voor echt hele leuke foto's maar sommige ook weer niet.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 12:47

ManonR_ schreef:
Jorine_Falco schreef:
Als je nou elke maand een shoot hebt van €25,- + op evenementen foto's maakt die de mensen kunnen bestellen, heb je binnen een half jaar het geld van de camera er toch wel uit?!
Als je goed bent wel. Ik zou bijvoorbeeld geen foto's bestellen die er niet uit zien (bij wijze van). Dus je kunt voor jezelf natellen of je dan na een half jaar het geld eruit hebt.

nee idd
ik vind dat je eerst pas je camera goed moet leren kennen en dan pas eventueel shoots aanbieden.
niet meteen
maar ja, wie ben ik Nagelbijten / Gniffelen