[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitt

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:39

okee bedankt Ja

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:55

en de Nikon D40, is die aan te raden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:59

Gitt schreef:

Doe even een zoekopdracht op D40 (eventueel D40 door kokomo of door mij ofzo), de D40 is de camera waar verreweg het meest over geschreven is in dit topic....

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:06

Gitt schreef:

Kan je net zo goed even doorsparen voor een nieuwere versie met bovendien veel meer megapixels. Wat zijn je eisen?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:13

Idd, denk dat de nikon D40 al veel besproken hier. Vind het zelf een erg fijne camera

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 19:41

Suus__ schreef:
Gitt schreef:

Kan je net zo goed even doorsparen voor een nieuwere versie met bovendien veel meer megapixels. Wat zijn je eisen?
Het verschil tussen D40 en D40x (de nieuwere versie dus) is niet erg groot, prijsverschil is wel behoorlijk. Ik heb ook sinds ongeveer een maand de D40, en ik ben bewust niet voor de D40x gegaan, omdat die duurder was, en de D40 ook aan m'n eisen voldeed.
Ik vind het overigens een prima camera, ben er tevreden over! Lachen

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:54

Ik heb ook een D40, maar denk toch maar dat die de deur uit gaat over een tijdje. Of de D80 vliegt er uit.
Nog even kijken voor welke camera we een goede betaalbare onderwaterbehuizing kunnen kopen....

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:52

Ik denk dat ik maar ga doorsparen voor de EOS 40D.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Of is er een vergelijkbare camera met zelfde functies op de markt?

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:29

Ik heb de 40D een paar weken geleden gekocht, wát een geweldige camera!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 08:35

Ik dacht dat ik er eindelijk uit was.. de Canon 1000D. Vanaf de pc lijkt ie niet superveel te verschillen met de 450D. Ja, qua gewicht, 0,1 zoom minder, 2 megapixels minder, de max. resolutie is iets minder en de prijs is minder..

Nou werd mij verteld dat er heel weinig functies op zitten.. Kan iemand mij vertellen of dit klopt en of ie echt zoveel onderdoet voor de 450D (welke ik eigenlijk zou willen maar voorlopig nog echt boven mijn budget ligt)

edit: vergelijking
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... E200454893

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:26

Zijn er eigenlijk Bokkers met een Nikon D3?
ben welis benieuwd naar goede foto's gemaakt met die camera!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:55

@Kim: 1000D is toch gewoon een spiegelreflext, dus dan neem ik aan dat dat zoomverschil aan je lens ligt die je erop hebt zitten?

Verder heb ik niet zoveel verstand van canon, maar ik kan me herinneren dat iemand hier zei dat hoe meer cijfers er voor de D staan, hoe minder uitgebreid de camera is. Dus de 1000D is minder uitgebreid dan een 40D, even een voorbeeldje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:20

Klopt capopjecop. Ja De 1000D is de simpelste zegmaar (voor een echt beginnende fotograaf, of echt voor hobby zonder veel te willen), de 450D is iets verder (voor iemand die net begint maar wel verder wil), en de 40D is dan voor de professionele(re) fotografen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:34

In principe klopt dat, maar de verschillen tussen de 450D en 1000D zijn minimaal. Tis niet voor niets dat het prijsverschil tussen die twee ook niet zo groot is. De 1000D is in techniek al véél verder dan bijvoorbeeld een 300D of 350D (die qua serie hoger zou moeten worden ingeschaald dan een 1000D).

Grootste verschil is het aantal megapixels, maar 10 of 12 maakt in feite geen donder uit. Verder heeft de 1000D ietsje minder beelden per seconde (2,5 tegenover 3 in de XXXD-serie). En hij's nog weer ietsje lichter.

Wat ik verder uit deze review haal: http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1000d
Minder grote buffer en burst voor continu fotograferen (vooral merkbaar in RAW). Das volgens mij wel het grootste nadeel ten aanzien van de 450D, verder zijn de verschillen minimaal.

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:36

Ik ben toch maar voor de 350d gegaan, niet nieuw want die kon ik helaas nergens meer vinden, maar tweedehands Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:40

Ja Nouks hij is iets trager dus. Hij heeft trouwens wel 3 fps, de 450D heeft er 3,5.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:36

Ik mag dan ook hier een berichtje plaatsen. Ik wil wat fotoshoots gaan doen en mooie foto's maken. De camera hoeft geen fantastische prof camera te zijn, maar wel een camera die geschitk is voor fotoshoots.
De eisen:
- Bewegende beelden mooi kunnen vaststellen
- Mooie scherpe foto's
- Standfoto's/rijfoto's/portretfoto's kunnen maken
- hoeft NIET Voor in de binnenbak.
- Normale prijsklasse.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:41

@Jorine_Falco :
jou eisen zijn vooral dingen (muv binnenbak) die afhankelijk zijn van de fotograaf.
Mijn vriend kan bv met mijn oude compactje (jaar of 3 oud) mooiere foto's maken dan ik met zijn Nikon D80

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:49

Jorine_Falco schreef:
Ik mag dan ook hier een berichtje plaatsen. Ik wil wat fotoshoots gaan doen en mooie foto's maken. De camera hoeft geen fantastische prof camera te zijn, maar wel een camera die geschitk is voor fotoshoots.
De eisen:
- Bewegende beelden mooi kunnen vaststellen
- Mooie scherpe foto's
- Standfoto's/rijfoto's/portretfoto's kunnen maken
- hoeft NIET Voor in de binnenbak.
- Normale prijsklasse.

Je moet inderdaad zoeken naar camera's met bepaalde specificaties, niet camera's die 'dit en dat' kunnen met de juiste fotograaf. In principe kan elke digitale camera van nu wel een goede, scherpe foto maken, maar dit ligt voor een groot deel aan de fotograaf!
Als je bewegende beelden dus mooi wilt kunnen vastleggen, moet je zoeken naar een camera waarbij je zelf de instellingen kan kiezen (als diafragma, sluitertijd, ISO-waarde etc.).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:52

Ik heb zelf nu ook een klein digitaal dingentje, wat ook wel goede foto's maakt. maar ik ben nu opzoek naar een camera waarmee je echt shoots kan doen zegmaar.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:59

leuk instap model is de D40 (of de D40X) van nikon.
Voordeel:
Betaalbaar, toch wel veel mogelijkheden.

Nadeel:
Dure lenzen, omdat er geen AF in de camera zelf zit. Dit moet in de lens zitten waardoor de lenzen (veel) duurder zijn (kijk maar is naar het verschil in prijs van AF-S en AF-G lenzen. De goedkope zijn dus NIET geschikt voor de D40)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:19

Canon Powershot G5
Canon Powershot Pro1
Fuji Finepix S5500
Fuji Finepix S7000
Canon EOS 400D
Nikon D40: €318,-
Nikon D40X:

Dit is mijn lijstje. Ga zometeen editen voor de prijzen [als i kdie kan vinden].

@ Maretje: Vondt ik ook al leuke camera's.. groot nadeel wel..

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:01

Als je voor de optie meerdere lenzen gaat kan je beter een D80 nemen. Daar kan je wel goedkope(re) lenzen voor gebruiken, en ben je uiteindelijk (veel) goedkoper uit!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:09

Ik zou dus even goed nadenken wat je wilt, want nu staan er verschillende soorten camera's tussen. Verder wil ik nog kwijt dat je met alleen een camera er niet bent voor shoots. Uiteindelijk moet jij het toch zelf doen Lachen Ik zou persoonlijk ook liever voor een D80 gaan dan voor de d40(x)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 20:12

Canon Powershot G5: €?
Canon Powershot Pro1: €?
Fuji Finepix S5500:€?
Fuji Finepix S7000: €?
Canon EOS 400D: €496 (dynabite)
Nikon D40: €317 (kamera-express)
Nikon D40X: € 579 (kan goedkoper ! maar kan ik even niet vinden, bestsellers.nl)
Nikon D60: € 530,- (komplett.nl)

Let bij de prijzen wel even op of het een kit of een body is.
Kit is met lens erbij, body zonder

D80 is idd beter voor shoots. Maar capopjekop heeft helemaal gelijk, jij moet het doen!
Vriendlief is van D40 overgegaan op D80, en door de grotere keuze aan lenzen (vooral goedkopere lenzen) heeft hij veel meer mogelijk heden.
Daarbij groei je wel uit een D40 ( op een gegeven moemnt wil je meer) maar een D8- heeft veel meer mogelijkheden