[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:16

imd schreef:
Waarschijnlijk zit daar dan alleen digitale zoom op? Kan zo geen specs vinden, maar dat vermoed ik dan. Met digitale zoom zoomt de lens zelf niet in, maar wordt alleen het beeld opgerekt waardoor het erg pixelig wordt. 18x optische zoom is veel, en reken maar dat je daarmee ver kunt inzoomen en - als je het goed doet - dan scherpe foto's hebt Lachen

Klopt, volgens mij is dat alleen een digitale zoom Lachen
Hoe kun je ervoor zorgen dat je het goed doet ? Dus dat je geen ruis krijgt Lachen ?
Ik dacht dat ik de goede camera had gevonden, maar ben nu heel erg aan het twijfelen door die recensie...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:18

Bij een normale camera moet je gewoon je ISO niet te hoog zetten (200 is niet hoog Lachen ) dat moet genoeg zijn. Verder kun je natuurlijk ook nog onscherpte hebben door beweging maar dat is weer wat anders. Op mijn oude Fuji zat 12x optische zoom ofzo, en ook een beetje digitale. Die digitale moet je gewoon nooit gebruiken. Die 18x optisch heb je meer dan genoeg aan Lachen

Op hoeveel sites/in hoeveel recensies heb je die klacht over de ruis gevonden dan?

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:42

imd schreef:
Bij een normale camera moet je gewoon je ISO niet te hoog zetten (200 is niet hoog Lachen ) dat moet genoeg zijn. Verder kun je natuurlijk ook nog onscherpte hebben door beweging maar dat is weer wat anders. Op mijn oude Fuji zat 12x optische zoom ofzo, en ook een beetje digitale. Die digitale moet je gewoon nooit gebruiken. Die 18x optisch heb je meer dan genoeg aan Lachen

Op hoeveel sites/in hoeveel recensies heb je die klacht over de ruis gevonden dan?

Over dat bewegen : op deze camera zit een beeldstabilisator volgens mij Lachen

Op 2 sites vond ik negatief commentaar...

Heb er een terug kunnen vinden...

Citaat:
Toestel is niet echt de naam fototoestel waardig. Enorm veel ruis bij het gebruik van max zoom. Ik was een dslr gewoon en ook de reactietijd tussen drukken en foto nemen duurt lang. Voor huis tuin en keukengebruik ok maar voor de amateurfotograaf beneden alle peil. Ik verkoop na amper twee dagen alweer mijn toestel. Zelfs de supermacro functie geef ruis en onscherpe beelden. m.a.w. speelgoed.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:42

Weten jullie trouwens een andere goede camera in dezelfde prijsklasse ??
Of is deze toch goed Lachen ?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:41

Geen idee waar ik het moet neerzetten, maar ik weet dat er hier mensen posten die er nog véél meer verstand van hebben dan ikzelf. Lachen

Nou was ik gisteren aan het rijden, vriendin zou met mijn camera foto's maken, doet ze wel vaker, helemaal prima.
Nou wilden we de foto's terug kijken, en was 3/4e van het beeld gewoon helemaal zwart. Ik heb net een andere lens erop gezet en gekeken, resultaat precies hetzelfde.
Wie weet waardoor dit komt? (Camera is een Canon 300D)

Voorbeeldfoto:

Afbeelding

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:55

Misschien zit er ergens een zandkorrel/stofje ofzo in de camera?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:59

Als je een stofje op je sensor hebt, ziet dat het er heel anders uit. Sensor is niet zo lang geleden nog schoongemaakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:10

Ik wil je niet bang maken, maar...

aangezien het geen flits-probleem is (wil voorkomen dat fotos half zwart worden bij korte sluitertijden, maar gezien exif was je sluitertijd niet dusdanig kort en heb je ook niet geflitst...

denk ik dat het iets mechanisch is, en dat moet je zoeken bij je sluiter. Hoe lang heb je je camera al, hoe veel foto's zijn er al mee gemaakt (schatting)? Kan het zijn dat er troep in je camera is gekomen waardoor 'ie wellicht alleen "maar" wat plakkerig is ofzo?

Ik weet niet of je tijd en gelegenheid hebt om evt even naar [***] te komen, maar anders wil ik wel eens proberen te achterhalen wat het probleem is...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:13

Ik heb de camera gekregen. Heb 'm nu ongeveer 1,5 jaar. Maak dr wel gruwelijk veel foto's mee moet ik zeggen, al weet ik niet hoeveel de vorige 'eigenaar' er mee deed.

Ik fiets nu zo ff naar Foto Video Boom, kijken wat zij dr van zeggen. Kan anders morgenochtend wel even de trein pakken richting Enschede. Thanks voor je aanbod Nouks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:21

Ok succes, let me know, ik kan morgenvroeg wel Lachen

Mocht je sluiter écht aan vervanging toe zijn, wordt dat best een duur grapje trouwens...

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:26

Nouks schreef:
Ok succes, let me know, ik kan morgenvroeg wel Lachen

Mocht je sluiter écht aan vervanging toe zijn, wordt dat best een duur grapje trouwens...

Thanks! I owe you!

Ja ik weet 't. Ik ben ook al aan het sparen voor een nieuwe, maar zover ben ik ook weer niet met sparen. Haha! Weet niet of het de moeite waard is om hier de sluiter van te vervangen..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:30

even vraag je is de sony w170 een goede camera?
ik zoek er 1 die goede en snelle foto's schiet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:31

300D? Tsja, is een lastige: ik denk dat tweedehandswaarde van een 300D ongeveer gelijk ligt met de kosten van de reparatie. In dat geval kun je dus voor die kosten laten repareren (maar dan heb je wel een camera die als nieuw is: nieuwe sluiter, mooi schoongemaakt etc). Andere camera is waarschijnlijk duurder, maar als je toch al een andere camera wilde mischien wel het overwegen waard.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:33

hoe kan je trouwens op int.zien dat het op accu is en niet op batterijen?

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:34

Hmm oké, thanks. Ik spaar liever nog eventjes door voor iets anders leuks, denk ik. Lastig dit. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:37

Ik heb nog wel een 20D die ik niet meer vertrouw? Haha! Clown

Neuh, die ga ik jou ook niet aansmeren. Ik kijk wel uit Lachen

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:41

Ik wil graag de 40D, als ik dan toch iets nieuws haal.. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:42

Wel jammer dat je camera nu deze kuren krijgt dan, als dat nog een paar maand had geduurd, was de 40D waarschijnlijk best een stukje goedkoper....

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:49

Tsja, dat zul je altijd zien, van die crap timing.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:49

Wat zijn jullie ervaringen met de Fujifilm FinePix S8100fd? En waar kan ik voorbeeldfoto's vinden.

Klinkt op zich allemaal wel goed, wat houdt Sluitertijd range: 4 - 1/2000 sec precies in?
Kan ik dan 1 foto per 2 seconden maken ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:51

Houdt in dat je met die camera kunt fotograferen met een sluitertijd van maximaal 4 seconden tot minimaal 1/2000 deel van een seconde.

Hoe veel foto's max. per seconde staat daar los van.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:53

Maar betekent dat dan dat ik meerdere foto's per seconde kan maken of niet?
Mijn broer kan er bijv. 3 achter elkaar maken, hoe kom ik erachter of dat bij deze ook kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:56

Claudia__ schreef:
Maar betekent dat dan dat ik meerdere foto's per seconde kan maken of niet?
Mijn broer kan er bijv. 3 achter elkaar maken, hoe kom ik erachter of dat bij deze ook kan?

Zoals ik al zei, het aantal foto's per seconden staat daar totaal los van. Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat je met een sluitertijd van 4 seconden geen meerdere foto's per seconde kunt maken, maar met bijvoorbeeld 1/100 is dat tijdstechnisch gezien mogelijk. Dan is het alleeen nog de vraag of je camera dat ook kan en daarvoor zul je toch echt de specs eens uitgebreid door moeten lezen. Zoek naar "burst", "frames per second" of termen die daar op lijken.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:58

Oh ja tuurlijk, frames per second. Zal daar eens op zoeken, dankjewel. Lachen

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:27

Nouks schreef:
Wel jammer dat je camera nu deze kuren krijgt dan, als dat nog een paar maand had geduurd, was de 40D waarschijnlijk best een stukje goedkoper....

Is er een bepaalde tijd dat camera's goedkoper zijn of gewoon dat ze wat ouder worden.

Ik denk nog steeds na over een D300.
Heb ook gelezen dat de D700 uitkomt maar die vind ik toch wat te prijzig en zijn de verschillen tussen die 2 nou echt zo enorm groot?