[INFO] Welke camera moet ik kopen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:37

Frank schreef:
CocoChanel schreef:
Ik heb momenteel de Pentax optio 30.
Heeft nog iemand deze camera toevallig?

Ik heb een iets ouder model Optio.
Echt heerlijke camea's zijn het!

Ik had een Optio 50, wat een drama Absoluut niet geschikt voor het betere fotowerk, wel ideaal voor huis tuin en keuken foto's en voor opvakantie. Trage camera met veel ruis...

Sjaad

Re: [Centraal] Welke camera moet ik kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 14:29

Ik vind mijn optio 30 ook niets, idd Alina, een huis tuin en keuken camera.....
Alina, kun je me wat meer vertellen over de Panasonic DMC FZ30?
Hoe snel is hij en zijn de foto's scherp? ( misschien heb je voorbeelden? )
Alvast bedankt!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:24

Ik wil een nieuwe digitale camera kopen, vanaf 5 megapixels, vanaf 10 x optische zoom, met goed macro, snelle opnametijd tussen de foto's, en video met geluid mogelijkheden. En natuurlijk niet te duur haha!
Spiegelreflex valt helaas buiten mijn budget...

1e keuze is nu Minolta Dimage Z6, 2e Fuij PinePix S5600, 3e Canon Powershot S2.

Er is een hoooooop aanbod en ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel verschil zit tussen de camera's. De laatste is 3e keuze omdat hij het duurste is, scheelt ongeveer €100,-, maar is qua vermogen en naam de eerste keuze. Ik vraag me ook af of je bij Canon ook voor de naam betaalt of dat ze nu echt kwalitatief zoveel beter zijn. Van de Minolta lees en hoor ik goede verhalen (op 1 na, die zei dat de beeldkwaliteit niet super was, veel ruis, maar kan ook aan de ingestelde ISO liggen toch?), is ook 1 megapixel hoger dan de Canon, maar ik hoorde ook weer dat het boven de 5 mp niet eens zoveel meer uitmaakt.

Iemand ervaringen, tips (ook andere opties wellicht?)?

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:07

CocoChanel schreef:
Ik heb momenteel de Pentax optio 30.
Heeft nog iemand deze camera toevallig?

Ik heb wel de Pentax Optio WPi (dus een andere). Ben er wel heel tevreden mee. Maar ik gebruik hem alleen voor vakantiefoto's omdat hij lekker klein is en waterbestendig is. Voor de bewegingsfoto's is hij niet fijn.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:39

Kkkaren schreef:
Ik wil een nieuwe digitale camera kopen, vanaf 5 megapixels, vanaf 10 x optische zoom, met goed macro, snelle opnametijd tussen de foto's, en video met geluid mogelijkheden. En natuurlijk niet te duur haha!
Spiegelreflex valt helaas buiten mijn budget...

1e keuze is nu Minolta Dimage Z6, 2e Fuij PinePix S5600, 3e Canon Powershot S2.

Er is een hoooooop aanbod en ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel verschil zit tussen de camera's. De laatste is 3e keuze omdat hij het duurste is, scheelt ongeveer €100,-, maar is qua vermogen en naam de eerste keuze. Ik vraag me ook af of je bij Canon ook voor de naam betaalt of dat ze nu echt kwalitatief zoveel beter zijn. Van de Minolta lees en hoor ik goede verhalen (op 1 na, die zei dat de beeldkwaliteit niet super was, veel ruis, maar kan ook aan de ingestelde ISO liggen toch?), is ook 1 megapixel hoger dan de Canon, maar ik hoorde ook weer dat het boven de 5 mp niet eens zoveel meer uitmaakt.

Iemand ervaringen, tips (ook andere opties wellicht?)?

Ik heb zelf een Fuji Finepix S602Zoom gehad.
Een voorloper van die jij noemt.
Super fijne camera, gaf hele mooie foto's! Zie www.amandafotografie.nl
Voordeel is dat je alles zowel handmatig als automatisch in kan stellen.

De Dimage heb ik ook prachtige foto's van gezien, maar verder geen ervaringen mee.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:50

Welke camera is voor bewegingsfoto's nu echt fijn?

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:56

Dat zijn er veel.
Maar ik heb zelf alleen de ervaring met de Fuji Finepix S serie.
Goede camera's voor bewegingsfoto's!
Zie mijn site dus

En de dimage heb ik ook veel goede foto's van gezien.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:11

CocoChanel schreef:
Ik vind mijn optio 30 ook niets, idd Alina, een huis tuin en keuken camera.....
Alina, kun je me wat meer vertellen over de Panasonic DMC FZ30?
Hoe snel is hij en zijn de foto's scherp? ( misschien heb je voorbeelden? )
Alvast bedankt!

Ik heb een FZ7 Erg fijne camera, handmatig in te stellen en automatisch. Voor portret, stilleven en macro is het een super camera. Bewegingsfoto's zijn bij mij wat minder, maar dat komt vooral omdat ik zelf daar wat klunsig mee ben. Voordeel van deze camera's is de beeldstabilisator, dus minder kans op vervaagde foto's door trillingen je handen. Voorbeeldfoto's van de FZ7 staan in m'n profiel, de onderste (de nieuwste) zijn met die camera gemaakt.

Shivatjuh01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:47

Ik wil dus ook een nieuwe kopen,
Ik wil dr wel 200 á 300 euro aan uitgeven. Ik heb dr een tijdje op
moeten sparen, maar als ik wat koop moet het ook goed zijn.

Ik heb een tijdje de Canon PowerShot S50 gebruikt, maar doordat
mijn ouders zijn gaan scheiden heb ik die nu niet meer, mijn vader
heeft hem ingepikt

Nu maak ik foto's met de Konica Minolta Dynax 7000i,
Een gewone camera, dus geen digitale.
Foto: http://www.fotovonal.hu/upload/userimag ... o-7000.jpg

En nu heb ik mijn oog laten vallen op de Kodak Easyshare Z740
Foto: http://www.kodak.com/US/images/en/corp/ ... _front.jpg
Specificaties: http://www.vergelijk.nl/digitale_camera ... pecs.rhtml

En nu hoop ik dat er iemand is, die mij kan vertellen of ik met deze
camera, mooie stand, maar ook actie foto's kan maken?

Help?!

Edit; verder heb ik net een site gevonden van iemand die ook de
Kodak Z740 gebruikt. Hier staat ook hele mooie scherpe foto's op.
http://album.falcon-webdesign.nl/kodak.htm

Ik hoop echt dat er iemand hier z'n mening over de camera kan geven.
Iemand die dr een beetje verstand van heeft natuurlijk

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:33

HOi allemaal,

Ik wil dus ook graag een nieuwe digitale spiegelreflex camera kopen waar je ook aardig wat mee moet kunnen zoomen. Wil ook goede actie fotos maken en ook in zalen, dus de flits moet ook redelijk zijn. Ik heb een budget tot ongeveer 700 a 800 euro? minder mag altijd...hihi
Heeft iemand een goed advies?

ga nu zelf even vast kijken op kieskeurig.nl

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:58

Libiris @ Ik heb de Canon EOS 350 D. Waren er 850 euro mee kwijt maar dat moet minder kunnen. We hebben de camera, standaard kitlens, handleiding (duits) en een 4 gb geheugenkaartje. De flitser, een andere lens en de tas hadden we nog van onze oude camera...

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 08:00

Libiris: het zoomen heeft niks met een SLR te maken.
Daar moet je een goede lens voor hebben.
Voor dat bedrag kan je het beste naar een wat 'goedkopere' body kijken en dan een wat betere lens.
Bijvoorbeeld de Nikon D50, Konica Minolta Dynax 5D (verkopen ze dien nog?), Pentax Ist DL.

Kijk eens op http://www.redcoon.nl/redcoon/urwfilter ... 443f3f2846
Daar kan je het eea vergelijken.

Noeni

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:37

Mijn voorbeeldtopic staat hier nog steeds niet.
Ik heb al een p'm naar Ellende gestuurd.

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:44

ik zat inderdaad aan de Nikon te denken,vooral omdat mijn gewone speigelreflex camera ook een Nikon is en daar zeer tevreden over ben, maar hoor ondertussen ook heel veel goeds over de canon EOS 350.

Ik heb er verder eigenlijk geen verstand van, maar er zit toch altijd een standaard optische zoom op, of zoiets?
Tuurlijk kun je met een telelens nog meer, maar wat kost nou zoiets?

Amanda ik heb net even op jouw site gekeken, weet jij wat het verschil is tussen een europees of nederlands model, heb het nu over de canon.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:48

@libiris, een spiegelreflex is en blijft een spiegelreflex. Dus er zit geen standaard zoom of wat je ook bedoelt op. Wel zit er op een digitale spiegelreflex een cropfactor van 1.6x (bij canon 350d en 20d/30d) en 1.5x bij een nikon d70s/d50 ( andere modellen weet ik niet ). Dat betekend dus: stel je hebt een 55-200 mm objectief bij gekocht. Dat dit objectief op de digitale 1.6x 55 en 1.6x 200 = 88 - 320 mm objectief wordt. Bij tele objectieven is het dus in je voordeel.

je zegt dat je nu een analoge spiegelreflex hebt. Heb je daar ook nog bojectieven bij? Dan zou ik als ze op een digitale passen voor een Nikon gaan.

-Afhankelijk van de lichtsterkte etc. kost bijv. een canon 55-200 f4.5-5.6 usm rond de 220 euro.
zie verder bijv. : http://www.fotokonijnenberg.nl/product_list.php?idc=241 .

Veel succes iig.

Jan willem

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:05

iemand hier ervaring met de Olympus µ 700 ?

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:12

Ik was eerst bij een winkel kreeg daar informatie over de samsung Pro 815. Dit is toch ook een spiegelreflex camera. Hier zat al een lens op. Kon ook niet verwisseld worden

Zelf heb ik de 350D en bevalt erg goed

Kkkaren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 16:21

Ik ben eruit, vrijdag ga ik de Canon Powershot S2 halen, hoera hoera!

Libiris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:34

nou jongens....uhhh, meiden, ik heb dus een camera gekocht, en het is geworden de.....Nikon D50. Ik had het ook nog even gevraagd van dat europees en dat was inderdaad de handleiding. Hij zei inderdaad ook tegen mij dat 6.1 of 8.0 uiteindelijk voor ons gebruik niet zoveel uitmaakt, tenzij je zelf echt groter dan A3 wil printen. En ik heb er ook een extra lens bij, AFS DX55-200, dus kan wel redelijk zoomen....Het kost wel wat maar dan heb je ook wat, zoals bijvoorbeeld een negatief banksaldo...hihi

ga er nu een beetje mee spelen, want ben verder wel een leek op dat gebied, maar het is nooit te laat om te leren

Verder raadde hij mij de Nikon aan , omdat mijn gewone spiegelreflexcamera ook een nikon is, dus dan kan ik daar de lens ook op toepassen...

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:56

Wie weet een goede camera, van 2 á 300 Euro? Moet goede/scherpe bewegingsfoto's/Detailfoto's kunnen maken.

Groetjes,
Klaas

Kiim__x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:11

klaasjuhhh schreef:
Wie weet een goede camera, van 2 á 300 Euro? Moet goede/scherpe bewegingsfoto's/Detailfoto's kunnen maken.

Zelfde vraag van mij!

Nijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:15

Kiim__x schreef:
klaasjuhhh schreef:

Zelfde vraag van mij!

En ik ga ook het antwoord op deze vraag afwachten

Rocamor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:35

Ik heb al even met Libiris zitten pm-en, maar ik zit dus ook te denken aan een Nikon D50. Ik heb echter nog geen voorbeeld foto's gezien van dit type. Hoe zijn de ervaringen van de huidige gebruikers (oeps, zal vast ergens in die 41 bladzijden staan, maar heb even geen zin om die door te lezen). En is er een groot verschil tussen de Nikon D70(s) en de D50? Ik hoorde dat de D70 iets uitgebreider is met een tandwieltje voor het instellen van iets. Bij de D50 moet je dan ergens een knopje omzetten ofzo.

Ben benieuwd

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 11:47

klaasjuhhh schreef:

Groetjes,
Klaas

Ik heb er zelf een van rond de 300 euro. En ben er heel tevreden mee. Ook al bewegingsfoto's en detailfoto's mee gemaakt. En die zijn ook mooi scherp.
Het is de fujifilm finepix S5600.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 13:07

Ik heb een Kodak DX6490. Zeer fijne camera. Bewegingsfoto's zijn haarscherp. Hij heeft echt allerlei functies. Echt een hele fijna camera!! Kost 265 euro. (zie profiel voor een aantal foto's(niet het paardendeel, maar bij het 'personal' deel. ) En Indylover @bokt heeft een website met foto's die zij met de Kodak heeft gemaakt!! Daar moet je zéker kijken.

Ik heb zelf ook nog een vraag; Ik wil na mijn camera een Nikon aanschaffen. Nu is mijn vraag; Welke raden jullie aan(van de nikon-serie). Ik wil graag verder in de fotografie. Dus, vind ik het fijn om een camera te hebben die goede foto's maakt.
Misschien weten jullie hier meer over of zeggen jullie 'je moet geen nikon nemen maar....'.

Alvast bedankt!