Frank schreef:CocoChanel schreef:Ik heb momenteel de Pentax optio 30.
Heeft nog iemand deze camera toevallig?
Ik heb een iets ouder model Optio.
Echt heerlijke camea's zijn het!
Ik had een Optio 50, wat een drama

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Frank schreef:CocoChanel schreef:Ik heb momenteel de Pentax optio 30.
Ik heb een iets ouder model Optio.
Echt heerlijke camea's zijn het!
CocoChanel schreef:Ik heb momenteel de Pentax optio 30.
Kkkaren schreef:Ik wil een nieuwe digitale camera kopen, vanaf 5 megapixels, vanaf 10 x optische zoom, met goed macro, snelle opnametijd tussen de foto's, en video met geluid mogelijkheden. En natuurlijk niet te duur haha!
Spiegelreflex valt helaas buiten mijn budget...
1e keuze is nu Minolta Dimage Z6, 2e Fuij PinePix S5600, 3e Canon Powershot S2.
Er is een hoooooop aanbod en ik vraag me af of er daadwerkelijk zoveel verschil zit tussen de camera's. De laatste is 3e keuze omdat hij het duurste is, scheelt ongeveer €100,-, maar is qua vermogen en naam de eerste keuze. Ik vraag me ook af of je bij Canon ook voor de naam betaalt of dat ze nu echt kwalitatief zoveel beter zijn. Van de Minolta lees en hoor ik goede verhalen (op 1 na, die zei dat de beeldkwaliteit niet super was, veel ruis, maar kan ook aan de ingestelde ISO liggen toch?), is ook 1 megapixel hoger dan de Canon, maar ik hoorde ook weer dat het boven de 5 mp niet eens zoveel meer uitmaakt.
Iemand ervaringen, tips (ook andere opties wellicht?)?
CocoChanel schreef:Ik vind mijn optio 30 ook niets, idd Alina, een huis tuin en keuken camera.....
Alina, kun je me wat meer vertellen over de Panasonic DMC FZ30?
Hoe snel is hij en zijn de foto's scherp? ( misschien heb je voorbeelden?)
Alvast bedankt!
klaasjuhhh schreef:Wie weet een goede camera, van 2 á 300 Euro? Moet goede/scherpe bewegingsfoto's/Detailfoto's kunnen maken.
Kiim__x schreef:klaasjuhhh schreef:Wie weet een goede camera, van 2 á 300 Euro? Moet goede/scherpe bewegingsfoto's/Detailfoto's kunnen maken.
Zelfde vraag van mij!
klaasjuhhh schreef:Wie weet een goede camera, van 2 á 300 Euro? Moet goede/scherpe bewegingsfoto's/Detailfoto's kunnen maken.
Groetjes,
Klaas