[FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kirsten4

Re: [FOTO] Picture of the Week deel IV - 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 16:23

Dankjewel xMaxxiee ! :D

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:20

Bedankt voor de feedback :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:30

Wat leuk dat je alweer fb geeft Maxie! Thanks. :D

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:10

Iedereen weer bedankt voor de feedback :). Mijn feedback voor de rest van week 6 en week 7 tot nu toe:

Sicayes Mooi in beeld gebracht. Leuk dat je het detail zo goed kan zien in de rups. De lijnen leiden ook mooi naar de rups en de scherpte ligt precies goed.
Ismy Deze vind ik helemaal af, heel mooi gedaan. Misschien dat je de lichtbron nog iets lager had kunnen zetten dan had je denk ik een zachtere schaduw gehad onder haar ogen/wang.
CastaMickey Hij is juist technisch wel goed maar op creatief vlak kan je je nog lekker uitleven met je nieuwe pony :)
kirsten4 De ruis stoort mij niet, nette foto van een lieve hond.
Murosch Ik denk dat de camera het best moelijk heeft met scherpstellen door glas en als ze dan ook nog snel zijn :) Misschien toch handmatig scherpstellen en wachten tot ze in focus zijn.
Neverland Zeker voor een telefoonfoto is hij juist heel gaaf geworden. Geen standaard plaatje in elk geval.
Bellatrix Netjes belicht en mooi scherp. De achtergrond vind ik wat te druk.
Calice Lieve foto.
Luckyy80 Je kunt altijd maar op 1 scherpstelpunt scherpstellen, voor de rest moet je de scherpte bepalen met je scherptediepte. Dus niet met een lage f waarde fotograferen als de ogen niet op dezelfde afstand van de camera staan. En het scherpstelpunt precies in het oog zetten als je van zo dichtbij fotografeert.
MarijeR Het blijft een schattig veulentje. Hij zou naar mijn smaak iets meer in het midden mogen staan.
Appelstroop Geen opmerkingen.
magda_90 Geen opmerkingen.
Moirin Wel een mooi katje maar je had erg vlak licht. (Weinig contrast)
EskeGirl Lieve foto :)
Nayomie Op zich geen verkeerde foto toch? Lekker dooroefenen :)
Ingvild Gave locatie zeg, mooi gedaan.
CrazyIris Mooi foto, ik houd altijd wel van mat zwart. Ik zie alleen een vreemd wit randje om de bloem heen, alleen geen idee wat het is of wat de oorzaak is.
Sanne_com Lekker intense blik zo, mooi in beeld gebracht met deze compositie.
JewEmm Leuke foto.
Niobe Ook mooi in beeld gebracht. Ik zou denk ik nog geprobeerd hebben het ijs wat te verscherpen of er meer contrast in te brengen zodat de aandacht daarheen gaat. Mooie foto!
hamsterfan Je model kijkt leuk, de compositie is goed. Een geslaagde foto :)
Asselruiter Het is belangrijk om je scherpstelpunt bewust te kiezen maar in dit geval zou ik de scherpte liever op de ogen gezien hebben omdat die nog zo goed in beeld zijn. Daar kijkt je meestal toch het eerste naar. Verder een prima foto.
horsesm Geen opmerkingen.
S_imonee Geen opmerkingen.
Deetjeeuh Mooie foto.
_xrose Hij is denk ik wat overbelicht maar dat zijn ook wel moeilijke lichtomstandigheden in de felle zon.
Laura_Stella Nette foto, voor het mooie zie je denk ik net iets te weinig detail in de bloemen.
_Balou Geen opmerkingen.
Gub Mooie kleuren, het roze op de overgangen is wel een beetje hard geworden.
Tivara Ook mooie kleuren en sfeer. Ik heb er even een tijdje naar gekeken maar mis denk ik toch een beetje iets om op te focussen. De blaadjes zijn niet onscherp naar het hartje scherp zou ik prettiger hebben gevonden.
jesicaaaa Nette foto.
Tigress Geen opmerkingen, netjes gedaan.
Agossie Geen opmerkingen, netjes gedaan.
Joysieee Leuk dat het schaap zo recht de camera in kijkt. Nette foto.
caaramel Mooie foto!
Revanches Heel consistent goede foto's elke keer, deze is ook weer mooi!
Stumper_ Zoals je zelf al zei het kleedje inderdaad en misschien nog een iets lager standpunt. Nu lijkt het alsof je van boven naar beneden de foto in kijkt.
Shiloh Geen opmerkingen, netjes gedaan.

En week 7 ook alvast:
Murosch Mooi in zwart wit en een leuk moment.
peca Prachtig!
Calice Schattig moment, verder geen opmerkingen.
Lolleke Wel mooi door zijn eenvoud.
horsesm Leuk standpunt en compositie. Netjes.
louiisaa Geen opmerkingen, netjes gedaan. Mooie foto!
Luckyy80 Geen opmerkingen, netjes gedaan.
GerdjeHoran Geweldig met die lichaamstaal van de honden, het bord erbij is ook past ook helemaal.
Eefsel2109 Geen opmerkingen, netjes gedaan.
xMaxxiee De bloessem in prachtig, ik vind alleen de hoeveelheid takken wat overheersen hier. Meer verder nette foto!

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:12

Bedankt voor alle feedback! +:)+

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:59

Week 7:

Voor het eerst een springfoto! :)
Afbeelding

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:14

Soow, ik ga vandaag aan het bewerken van kipjes en ander gespuis met vleugels (duiven, vogels). Feedback week 7 of misschien nog 6 wordt nog gedaan later.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:17

Week 7.

Ik had Faery weer gestrikt als model en ik vond deze wel heel grappig. _O-

Ze verslind een nep bloemetje. :D

Afbeelding

Appelstroop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:41

xMaxxiee: Het is een lantaarnpaal, maar wel een goed idee om meer de nadruk op het licht te leggen, bedankt!
S_imonee: Oh sorry, ik dacht dat het met lichtjes in de hand was gedaan. Dit is een leuk beeld inderdaad!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:10

Afbeelding

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:25

Bedankt voor de feedback! Mijn foto was inderdaad wat overbelicht en daarom kwam er een soort waas over te hangen. :)

Mijn week 7:

Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:57

Mijn week 7.

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:28

Mijn week 7
Afbeelding
Week 7 by Kirsten Kampman, on Flickr

Niet iets heel bijzonders, maar laat me wel nog meer verlangen naar de lente :D

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:43

Week 7
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:19

Oh god, ik ben week 6 helemaal vergeten..
Ik heb geen idee hoe, maar dit topic was uit mijn eigen berichten lijst verdwenen en doordat hij daar instond hield ik het zo goed bij...

Nouja.. oliebol happens..

Dan bij deze mijn week 7: (Voor een opdracht Documentaire fotografie)
Afbeelding

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:57

Ik wil me eigenlijk ook graag eens aan feedback geven wagen, maar ik heb het gevoel dat ik té streng ga zijn. Vanuit mijn opleiding heb ik zoveel keer zelf feedback gekregen en daar zo veel van geleerd, dus ik durf het eigenlijk niet goed aan omdat ik niet wil dat jullie gaan denken van jeetje wat een trut :')

Ik ga eens een lijstje opstellen van deze week :-) ik hoor het wel als het te streng is

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:22

Murosh: Ik vind het een beetje een vreemde foto, het mensenhand dat nog komt piepen vanonder, en het scherptevlak lijkt ook niet helemaal juist te zitten. Gebruik je een bewerkingsprogramma? Je kan een zwart wit omzetting nog wat meer pit geven ( en niet door super veel zwart en wit, probeer een mmdidenweg te vinden) nu oogt het beeld een beetje vlak. (bv het volgende beeld van peca is de zw omzetting netter :-) )

Peca: Fijn beeld! Vind het een mooie zwart wit omzetting, beetje jammer van de krappe snede rechts, dan zou ik net wat meer snijden of wat meer ruimte laten. Maar verder fijn beeld met een leuk sfeertje!

Calice: Fotografisch niet echt super speciaal maar wel een schattig beeld, de kleuren zitten ook wel fijn zacht ondanks het donkere weer dat je mee krijgt bij een sneeuwbui.

Nescafe: heeel mooi sfeertje!! Ik zie hier zo vaak katten foto's voorbij komen waarvan ik denk ja een kat... Maar deze heeft echt een mooie sfeer, kleur zit tof echt sprekend. Vind het ook fijn dat je de achterkant afbeeld ipv de vanzelfsprekende voorkant. Toppie!

Lolleke:
Ik vind de onderste lijn nog wel iets hebben maar in combinatie met het rode en het blauwe vind ik het vrij rommelig en onoverzichtelijk geworden.

Horsesm: Het hondje kijkt tof maar ik vind het een beetje een rare uitsnede zo zonder pootjes. Verder vind ik hem iets te donker in contrast maar dat is persoonlijke smaak!

louiisa:Ik vind het gedeelde manen tussen de oren er een beetje raar uitzien, maar daar kan jij weinig aan doen natuurlijk! Verder vind ik het wel een spannend beeld, ik had misschien nog iets meer licht op het lichaam laten doorkomen (met reflectiepaneel bv) zodat het zwarte niet 'dood' loopt in de achtergrond. Maar het licht valt wel mooi schilderachtig in op het hoofd!

Luckyy80: Er zit iets van een nep lichtje in geloof ik? Dat is een beetje raar in combi met de sneeuw natuurlijk :) ook lijkt je scherpte niet helemaal juist te zitten, of hij is verloren met uploaden maar het gezicht van het meisje lijkt me niet scherp.

Gerdjehoran: Heel mooi van licht dit beeld! Vind het contrast in de achtergrond ook tof, industrie, boomen en dan die 2 honden, ergens vind ik het zelfs iets grappig hebben. Je zwartwit omzetting is heel fijn en zacht.

Eefsel2109: ik vind het nogal veel konijn :') , zonder het witte hoekje links boven heb je net een heel beeld gevuld met konijn. Het lijkt me mooier om een close te doen van het koppie met nog wat achtergrond in een andere tint, zodat je niet één gigantische brok bruin krijgt.

xMaxxiee: Het contrast van de lichte bloem met de donkere achtergrond vind ik heel tof! Er zit ook fijn licht in, jammer dat het bloemetje op zo een dikker takje staat, op een iets dunner takje zoals in de achtergrond lijkt me minder 'zwaar'. Maar verder wel fijn om naar te kijken!

xmichxrocky: Je hebt goed op het juiste moment afgedrukt! Volgende keer je scherpte proberen helemaal juist te krijgen. Ik zou als tip geven om een plekje te zoeken waar je standpunt interessanter is, en daar een tijdje te blijven zitten tot je een paard erop hebt zoals je wilt. Als je van te voren je compositie kiest is het in principe maar afwachten en juist klikken. Zo heb je altijd een goed doordacht beeld.

Bellatrix: Haha, grappig beeld! Je licht is ook nog mooi, beetje jammer van het oor misschien maar het is ook eerder een leuke foto dan een fototechnisch perfecte dus tof! :)

Sanne_com: je hebt een tof moment op de dag uit gekozen! Ik zou iets minder paal hebben weergegeven, mijn ogen worden nogal snel afgeleid door dat 'zware' donkere vlak. Iets hoger had volgens mij beter geweest! Maar wel mooi het licht vastgelegd!

_xRose: Ik vind het opzich een tof beeld maar het is me té donker. Met een bewerkingsprogramma kan je hier nog wel wat uithalen. Ook had ik hem misschien net iets ruimer genomen, met nog wat meer ruimte links (zodat je meer stenen ziet).
Maar wel een machtig dier! Was het in een dierentuin?

Jespri: Ik vind de kleuren rechts boven in de hoek heel mooi, ik denk wanneer je een andere compositie gebruikt met iets meer van deze achtergrond, je een veel frisser beeld krijgt om naar te kijken.

Kirsten4: Wauw staan die bloemen nu al weer open? Ik had voor een minder centrale compositie gekozen, dit is nogal 'basic'. Ik mis bij veel foto's scherpte, ik weet niet of het door uploaden komt of niet, maar ik heb ook weer een beetje een wazig gevoel bij jouw beeld.

Athelas: Mooie bokeh! Ik vind het een beetje té veel blad maar de achtergrond maakt wel veel goed. De vorst erop is ook echt heel erg mooi!

Fem: je zwart wit omzetting is heel erg vlak en ik mis licht in je beeld. In wat voor docu reeks moet het gebruikt worden? De arm van de vrouw verstoord voor mij het beeld ook. Ik zou dit soort taferelen niet van zo dichtbij fotograferen maar net wat meer afstand aan nemen. Zodat je bv de gehele kamer setting hebt en de vrouw de handeling ziet doen terwijl de man in zijn zetel zit. In een reeks lijkt me dat interessanter ook :-)

Zo... ik geef gewoon eerlijke feedback en bedoel het zeker niet afbrekend. Heb ook geprobeerd bij iedereen er tips bij te zetten naar aanleiding van de feedback!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:29

Dankjewel voor je feedback k_m! :) Jaa ze zijn er nu al weer, doet me echt nog meer verlangen naar de lente :D Inderdaad, compositie had wel iets anders gemogen, dankjewel voor de tip! :) Kwaliteit gaat zeker wel verloren door uploaden, maar kan ook best zijn dat er af en toe nog wat scherpte mist hoor. Heb een redelijk oude body + dat ik nog niet zo lang wat serieuzer fotografeer, maar is zeker iets om op te letten! :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:44

k_m kun je uitleggen wat je bedoelt met het scherptevlak?

Het kindje wordt op deze foto in de lucht gehouden door haar moeder, dus een hand was daarbij niet weg te denken. Het was ook geen fotoshoot ofzo, gewoon kennissen die op bezoek waren met hun baby, dus een spontane actie in onze woonkamer. Ik vond de blik van de baby op deze foto zo lief dat ik deze foto heb gekozen.

Ik heb geen betaalde bewerkingsprogramma's en bewerk nu met gimp, digital photo pro van canon en microsoft photo editor. Ik kan daarmee helaas niet zoveel qua kleuren.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:50

@Murosch, de foto lijkt me gewoon niet volledig scherp, ik denk dat je sluitertijd misschien iets te lang stond want het lijkt me na nog eens kijken eerder bewegingsonscherpte.

Je kan wel eens wat proberen te spelen met zwart / wit en het licht in je beeld. Dat gaat met gimp wel geloof ik! :-)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:11

Ik had hem op 1/200 gezet, want als ik hem hoger zette, werd de foto te donker. Mijn lens is niet super lichtsterk (f4-5.6) en het was niet zo licht, dus daar zou het dan van moeten komen denk ik?

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:19

Inderdaad dat zou normaal voldoende moeten zijn. Misschien is het dan het uploaden of fout scherpgesteld.. Of het licht aan mij :')

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:51

@k_m bedankt voor de fijne feedback!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 20:55

K_m en Nescafe bedankt voor de feedback! Ik fotografeer eigeblijk alleen maar honden of paarden, dus het was voor mij überhaupt even zoeken naar een bloem :+ Maar ik ga beter op de omgeving letten!
Gister een heeeeele mooie bloesem boom op de foto gezet, dus week 8 ligt ook al klaar :o

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:41

Week 7.
Misschien fototechnisch niet geweldig maar vond het erg leuk om het verschil te zien tussen 8 weken en 2 jaar.
Heb hem niet eerst verkleind dus hij is wat verscherpt zie ik.
Afbeelding