[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna_94

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week! Deel III – 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:24

Ik heb je ook toegevoegd Irene, ik wil ook wel in de groep dan :P

Jespri

XiiaaooNaa schreef:
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd Irene! Ik ben XiaoNa vd Giessen

Mag ik vragen hoe je jouw naam uitspreekt? Ik kom er niet uit. :')

quartel

Jessica_1998 schreef:
Dankje! Ben t ermee eens.
Hoop dat ik van de week even tijd heb om buiten foto's te maken. Dat is meer mijn ding haha

Mijne ook hoor :D
Binnen fotografie is ook mijn valkuil en zeker zonder extra licht.
Alhoewel het wel nu de tijd is om daar in door te oefenen....voor mij dan.....
Net even een poging gedaan mijn vogels te schieten maar dan moet de ISO zo hoog dat het er niet meer uit ziet en de sluiter zo laag dat je haast niet meer uit de hand kan schieten....
Hiermee zit ik met mijn body wel op de grens van zijn kunnen.
Dus nu wil ik een andere :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:27

Hanna_94 schreef:
Ik heb je ook toegevoegd Irene, ik wil ook wel in de groep dan :P

Ik probeer het allemaal bij te houden, maar het zijn wel een hoop mensen :') Maar je zit erbij!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 11:31

Je hebt het er druk mee!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:31

Jespri schreef:
Ik heb geen Facebook. -O-

Hoop niet dat iedereen daar gaat posten en dat dit topic alleen nog bedoeld word voor de foto's.

Exact om deze reden zit ik nu een klein beetje te twijfelen of FB wel zo handig is? :o

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:32

Jespri schreef:
XiiaaooNaa schreef:
Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd Irene! Ik ben XiaoNa vd Giessen

Mag ik vragen hoe je jouw naam uitspreekt? Ik kom er niet uit. :')

Sjouna (als ik het goed zeg :D)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:35

magda_90 schreef:
Jespri schreef:
Ik heb geen Facebook. -O-

Hoop niet dat iedereen daar gaat posten en dat dit topic alleen nog bedoeld word voor de foto's.

Exact om deze reden zit ik nu een klein beetje te twijfelen of FB wel zo handig is? :o

Ik vind het als ik eerlijk moet zijn ook niet zo een heel goed idee :o
Op facebook zijn al fotografen pagina`s, de mening van een fotograaf die je verder niet kent kan soms ook heel erg leerzaam zijn.
Als de feedback zowel op facebook als hier gelezen moet gaan worden dan word het denk ik ook wel een beetje onoverzichtelijk allemaal. Dus ik hoop eigenlijk wel dat dit topic gewoon dit topic kan blijven zoals het ook bedoeld was geweest.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 11:37

Eigenlijk vind ik het overzicht via Bokt ook wel fijner moet ik zeggen, en na een nachtje erover geslapen te hebben houdt ik het voor mijzelf bij Bokt i.i.g. Ik hoop dan ook echt dat dit topic niet "vergeten" wordt qua feedback en dat het hier net zo goed gegeven wordt (even kopiëren en plakken bijvoorbeeld).

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 11:58

Facebook is geen moeten, hè. Het is gewoon voor als je het leuk vindt. Ik zet ook geen foto's op facebook, ik zet hem hier en blijf hier ook feedback geven, alleen, toegegeven, het is op facebook gemakkelijker.
Dit topic wordt niet vergeten, al zal de feedback echt wel minder worden, maar dat is niet door facebook, maar doordat het een beetje veel gaat worden. (we zitten al aan over de honderd inzendingen...)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:02

Zitten we nu in week 2 ook al over de 100 dan?
Ik had het idee dat het deze week minder druk was als vorige week....maar dat kan ook aan mij liggen.
Hoeveel waren er nog eind 2014?

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:02

We gaan het mee maken. :)

Ik hoop zometeen mijn week 3 al te gaan schieten! Zou morgen een fotoshoot hebben met een kindje, helaas word er alleen maar regen voorspelt. :( Gelukkig komt er een vriendinnetje langs vandaag en mag ik lekker oefenen met de flitser. Ben benieuwd wat er uit komt. :=

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-15 12:07

Tot nu toe 80 in week 2 maar ik verwacht er nog wel een paar. Als iedereen die ook in week 2 heeft geplaatst nu ook plaatst, ja, dan zitten we over de 100. (101 om precies te zijn, al heeft één bokker pc problemen en gaat het niet redden deze week... :( )

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:16

Oh misschien wel handig als ik m’n naam d’r ook bij zet voor Facebook :’) Yessica de Reus!

Degene die geen facebook hebben/niet in de groep willen blijf ik gewoon hier feedback geven hoor. Het is makkelijk dat facebook de comments zegmaar bundeld maar vind het zo ook wel weer op Bokt horen.

Weer verder met de feedback vanaf pagina 33 na mijn laatste post :Y

Calice: Wat lief <3 Knap dat je dit nog als soort van ‚selfie’ voor elkaar hebt gekregen haha. Mooi idee, enig puntje dat ik kan vinden is dat de schaduwen bij jou heel hard lijken te zijn en van je zoontje is het weer heel ‚vlak’

binky: Leuk momentje, maar lijkt meer een toevalstreffer dan iets waar je echt voor bent gaan ‚zitten’ zeg maar. Komt misschien door de hoek en het lijkt alsof je hebt geflitst met de interne flitser?

XiiaaooNaa: Mooie scherpte/diepte zo. Ik vind de foto leuk, hondje lijkt klein zo in de grootse wereld.

Monbyou: Knap paard! Jammer van net het randje deken en de schaduwpartij op de andere kant van zijn gezicht.

horserider22: Jack russel! \o/ Leuke hondjes. Ik vind je achtergrond iets te druk en jammer van de afgeknipte teentjes. Had zelf ook de halsband af gedaan.

MarBri: Wauw wat een knapperd! En heerlijk die zachte kleuren met die doordringende ogen. prachtige foto. Iemand anders zei het al - jammer van nét die weerspiegeling in de pupil van het ene oog. Bij het andere oog is hij gewoon goed omdat de pupil nog mooi zwart is.

Irene96 Wauw! Super gaaf zeg! Heb je jezelf nu in de kleurenpoeder gerold :’) zonder dollen, gave en indrukwekkende foto. Ik wil ook wel eens stoeien met een zelfportretje..

Dandy200: Je foto geeft een fijne warme sfeer, maar ik mis een beetje scherpte.

Soldeletuut: Knappe pony, mooi met die lok zo half voor het ene oog. Dat de oortjes er af zijn stoort me niet bij deze foto.

LauraBloem: niet tevreden? ik vind hem wel wat hebben! Mooi de zonsondergang net boven het boomtopje uit en dan die vogel die wegvliegt (naar de volgende dag :+ )

Leonyr: :wow: ik weet niet wat het is maar ik vind het prachtig en ik blijf ernaar kijken!

wendy1987: Stenen zijn een prachtig onderwerp, zeker door de gecompliceerde textuur van de binnenzijde van dit soort stenen. Jou foto had ik daarom misschien liever wat meer daarop gefocused gezien, minder steen ‚eromheen’ zeg maar. Maar ik ben benieuwd wat je er de volgende keer van maakt!

Babel: Mooie foto, zo zou reclame kunnen zijn voor Kaapstad.

SternPhoto: Als je nu net iets meer ruimte rechts had gegeven en dat ene oortje er nog helemaal op had gezet had hij net wat lekkerder geweest om naar te kijken naar mijn idee. Oogje is wel mooi scherp. Mooie rooie! <3

Rianne_: Fijne foto om naar te kijken, straalt rust uit.

SuperLiesje: Mooie foto, netjes scherp. Niets op aan te merken.

Kanzi: Ik hou hier wel van <3 Bijzonder met die kleuren zo!

Heavenslove: Bijzondere foto! Het hart van de orchidee lijkt wel te gloeien.

Ash_ Qua compositie ok, ik mis helaas alleen scherpte. (kleine off topic aanvulling; ik keek even op je site en zag een typfoutje in de slogan. Deze fout komt vaak voor dus ik vind het altijd irritant om te zien haha :+ vandaar dat ik het zeg. het moet zijn *your, niet you’re. You’re staat voor You are )

Crazymel: Ik vind hem eerlijk gezegd niet zo geslaagd door de beperkte scherpte.

hilly200: Emotionele foto, mooie toevoeging aan de gebeurtenissen van afgelopen week.

jooproo: Ik begrijp je idee, maar ik had hem denk mooier gevonden zonder de vliegende emmer. De glooiing van de duinen is namelijk al bijzonder een geeft wat beweging weer, nu leid die emmer juist af.

_Kiki_ Ik krijg er wel een beetje trek van :+ dat terzijde had ik hem denk beter gevonden als het bord gewoon recht stond. Nu lijkt het net alsof iemand ermee gooide haha.

MZorro: De voorgrond leid een beetje af, als het randje er niet of minder had geweest had het denk ik al weer anders geweest.

Sanne_Com: Mooie foto, de kleur in het steentje maakt het af.

Killyenn: Gaaf zelfportret! Niks aan toe te voegen

laurajoy15: Mooie houding/pose van het model. Geslaagde foto!

quartel: Vrolijke foto. Kader ben ik zelf niet zo fan van. De pose komt denk ik niet helemaal tot zn recht omdat niet duidelijk is waar ze naar wijst. Ze rijd zonder handen en wijst waar het paard heen moet?

(even tussendoor op zelfde pagina: Verography: ik vind je tweede foto van het zeepaardje juist wel goed gelukt. Net of hij aan het grazen is!)

EskeGirl: Mooie blauwe ogen heb je!

jilinda: Ik vind je bewerking mooi, alleen jammer dat de gitaar aan beide kanten is afgesneden.

Jessica_1998: Foto oogt behoorlijk donker en jammer dat net het puntje van de staart mist.

_Patriciaa: Ik dacht eerst dat het twee katten waren die naar elkaar keken :’) maargoed. Leuk idee, beetje dromerig.

NESCAFE: Prachtig, die 3 die net aan/weg vliegen ook.. die maken het plaatje af.

MyHu: Je zegt het zelf al, mis wat kleur. De bloemen waar de focus op ligt lijken wel hoger te liggen dan de anderen waardoor het lijkt alsof ze expres even netjes zijn gaan staan voor de camera haha! Qua kijkrichting vind ik hem goed.

ponyaddicted: Ik vind hem net niet genoeg uitgesneden om sprekend te zijn, had de neus er helemaal op gestaan of juist net boven de neusriem afgesneden had ik hem denk ik beter gevonden.

cazy_horses: Lief!! jammer dat die zwarte net een beetje weg valt. Maar ik vind het idee erg leuk.

femmelz: het heeft wel iets mysterieus, misschien had je iets meer licht nodig achter je hoofd zodat je beter scherp kon stellen.

Deetjeeuh: Ooh ik zie hier al helemaal een elfje onder staan. Dat was wel echt het eerste waar ik aan moest denken.

Brechtjee: Past goed bij de gebeurtenissen. Ik mis iets, maar ik weet niet goed wat..

Ingvild: Qua compositie en scherpte vind ik hem erg leuk! Foto oogt alleen wat gelig.

Robin_Rikkie: Voor een binnenbaksel vind ik hem technisch goed gelukt. Kleuren had ik iets opgehelderd en minder geel gemaakt.

Mb_foto: Wauw! Wat een knapperd met z’n grote blauwe ogen. Ik vind hem geslaagd.

Sorsie: Jammer van de viezigheid en de schaduwpartij. Ik mis ook wat scherpte.

Revanches: Wat een dametje! Leuke foto! Niks op aan te merken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:21

Sicayes schreef:
Irene96 Wauw! Super gaaf zeg! Heb je jezelf nu in de kleurenpoeder gerold :’) zonder dollen, gave en indrukwekkende foto. Ik wil ook wel eens stoeien met een zelfportretje..

Ik rol zo graag in de poeder :') Geeft gewoon een fijn gevoel...

Nee zonder gekheid, het is schmink! En bedankt voor je mooie complimenten! *\o/*

Jolijnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:21

Iedereen super bedankt voor de leuke feedbacks,
ik zie dat mijn foto echt je smaak is of niet.
Op school vonden ze hem erg mooi voor het thema zwart/zwart. :D

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:27

Sicayes: Wat stom zeg, ga het dadelijk thuis gelijk veranderen, heb er diverse mensen naar laten kijken maar helaas is het niemand opgevallen, thanks

Indd mist de scherpte in de foto, heb amper honden nog gefotografeerd en ben dat nu vooral aan het oefenen. :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:33

Ash_ schreef:
Sicayes: Wat stom zeg, ga het dadelijk thuis gelijk veranderen, heb er diverse mensen naar laten kijken maar helaas is het niemand opgevallen, thanks

Indd mist de scherpte in de foto, heb amper honden nog gefotografeerd en ben dat nu vooral aan het oefenen. :)

Hahaha, geeft niet. Zoiets valt mij altijd (tot vervelends toe) direct op. Terwijl mijn Nederlandse grammatica weer niet zo heeeeeel denderend is. :+
enne - lekker blijven oefenen. Je bent goed op weg :)

Hahaha Irene _O- ja kan ik me heeeleemaaaal voorstellen dat poederige gevoel :')

Ik ben nog even inspiratie aan het zoeken voor mijn week 3.. zelfportretje of toch iets anders.. :=

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:38

Dank je wel Sicayes.
Ze wijst naar de camera....was gewoon weer even wat anders dan anders en het idee van de ruiter.
Ik vond het wel een leuk idee dus zo gezegd zo gedaan.
Ze wijst dus eigenlijk naar de persoon die naar het plaatje kijkt.
Het was een onbetaalde voor de fun shoot en leuk oefen materiaal.
Ik was hier heel druk bezig met vooral manueel schieten.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:43

Aah zo, dan snap ik het. :D Ik dacht dat ze iets wilde laten zien o.i.d. soms denk ik te moeilijk terwijl het antwoord zo logisch is :')

Wennen zeker, manueel schieten? Ik zit ook nog wel eens te klooien, helaas nog geen automatisme bij mij geworden om alles direct goed in te stellen!

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:50

Waarmee uploaden jullie zonder veel kwalieitverlies, hier op de pc is mijn foto echt een stuk scherper zie ik.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:52

Toch Flickr..maar veel mensen willen daar niet uploaden omdat ze een 06 nummer moeten invullen...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:54

Tinypic of mijn eigen webhoster. Beiden overigens wel als PNG.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:56

Sicayes schreef:
Aah zo, dan snap ik het. :D Ik dacht dat ze iets wilde laten zien o.i.d. soms denk ik te moeilijk terwijl het antwoord zo logisch is :')

Wennen zeker, manueel schieten? Ik zit ook nog wel eens te klooien, helaas nog geen automatisme bij mij geworden om alles direct goed in te stellen!

Ik ben altijd op zoek naar de uitdaging.
Heb 9 maanden geleden mijn eerste camera gekocht en niet snel tevreden met de resutaten.
De sportstand vind ik gewoon niet goed genoeg en te makkelijk :')
Het zelfde met de automaat.......vind dan de plaatjes niet mooi genoeg en het werkt te simpel.
Het is nooit wel genoeg zeg maar :')
Ik ben nu druk met schieten in M zonder extra belichting binnen maar ook buiten.
Het word een beetje een obsessie want het moet en zal gaan lukken :=

Maar ik denk er ook over een opleiding te gaan doen.....het is gewoon te leuk om mee bezig te zijn.
Verder ben ik blij met elke tip die ik onderweg krijg, zowel over de bewerking als over de instellingen zelf.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:00

De automaat en sportstand heb ik überhaupt nooit gebruikt. Praktisch alle mensen die echt voor 't fotograferen gaan doen bijna alles in M.
Ik wil immers zelf het plaatje maken, dan wil ik niet dat de camera voor mij gaat denken, maar wil ik zelf nadenken over sluitertijden enz. De enige die de automatische stand gebruikt is mijn vriend op vakantie, en dan altijd klagen dat hij mijn foto's mooier vind _O-