Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bagheera_206 schreef:De opvolger van de D300 is dacht ik de D300s. De D300s is helaas ook al weer een aantal jaren uit en heeft nog geen opvolger. Wel is de D7x00-serie eronder gekomen. Misschien is de D7100 wel wat. Die kost rond de 1000 euro.
Met jouw budget zou je ook eens naar een voelvroempje kunnen kijken. De D600 is zeg maar een D7000 maar dan uitgebracht als fullframe variant. De D600 kost ongeveer 1500 euro.
_Nelleke_ schreef:Leonyr wat een drama zeg! Echt vreselijk. Zou je niet naar een consumentenbond o.i.d. kunnen stappen?
Ils_e, is je budget incl. objectieven of alleen voor de body. Als je voor 700 aan de slag wil zou ik eerder een 2e hands body aanschaffen rond de 200/300 euro en dan de rest van het geld investeren in een mooi lichtsterk objectief (misschien ook 2e hands). Dan heb je gelijk een leuke set.
_Nelleke_ schreef:
Rubinhio schreef:FemkeRoosje schreef:Omdat ik geen idee heb waar ik het anders zou kunnen vragen, vraag ik het maar hier.
Ik wil een nieuwe fototas omdat het nu eigenlijk niet meer past.. Het liefst wil ik alleen een schoudertas en mijn Nikon D3100 met een Nikkor 70-300 VR erop moet erin kunnen + ruimte voor 2 extra lenzen (in ieder geval mijn Nikkor 18-105 VR). Maar ik heb nog niets kunnen vinden wat aan deze eisen voldoet helaas, zijn er tassen die jullie kunnen aanraden?
Ik heb al jaren de LowePro Flipside en ik ben er enorm tevreden mee! Het is dan wel geen schoudertas... Maar je kan er echt mega veel in kwijt, hij heeft superveel vakken die je naar eigen smaak kan inrichten. Daarnaast heeft ie aan de zijkant van de tas vakken, aan de lader zit een vak voor platte attributen (grijskaart oid) en kun je aan de voorkant je statief kwijt, net boven dat oranje statief logo'tje, kun je een verborgen zakje vandaan toveren, zodat je statief niet losbungelt. Zijn lader zit tegen je rug aan, waardoor er (veel!!) minder kans is op diefstal. Ik vind hem geweldig!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Mijn moeder heeft voor haar Nikon een schoudertas, die ook wel handig is. Kan verder niet goed beoordelen hoe hij is, want heb er geen ervaring mee
LowePro Slingshot;
[ Afbeelding ]
Bagheera_206 schreef:De opvolger van de D300 is dacht ik de D300s. De D300s is helaas ook al weer een aantal jaren uit en heeft nog geen opvolger. Wel is de D7x00-serie eronder gekomen. Misschien is de D7100 wel wat. Die kost rond de 1000 euro.
Met jouw budget zou je ook eens naar een voelvroempje kunnen kijken. De D600 is zeg maar een D7000 maar dan uitgebracht als fullframe variant. De D600 kost ongeveer 1500 euro.
Bagheera_206 schreef:Zoals ik al zei hadden we net als in Aalsmeer even foto van grijskaart kunnen maken en die als witbalans in kunnen stellen en had je referentie gehad voor je nabewerking, maar dit had je elke keer moeten doen als je naar andere ruimte ging of de lamp verplaatste.
Maar voor een upgrade is de 70D misschien wel een goede body als jij nog halfjaartje kunt wachten en anders de voorloper van de 70D, de 60D.
k_m schreef:Sorry dat ik hier zo kom binnenvallen maar ik heb een vraagje!
Ik zie net een Nikon d5100 in de reclame voor 399 , is dit echt een koopje? Zit een 18-55 lens bij. Ik ben echt een leek op dit gebied maar kan ik hier wat leuke paarden /landschaps foto's mee maken? Wil al heel lang een spiegelreflex en fotografeer graag gewoon als hobby...
Alvast bedankt!