Ik ben net op pad geweest voor foto's, maar het was zo grauw dat ik hoop dat het een beetje gelukt is! Camera moet even opwarmen, dan ga ik zo eens kijken.
Allemaal lekker druk met shoots. Ik heb het voor deze week wel gezien, 5 paarden, 2 honden en 2 vriendinnen op de foto gezet Van de week weer druk met bewerken
Jacobeho
Geplaatst: 26-01-13 21:13
Even snel tussendoor mijn foto van week 4.
"Deze haflinger merrie is moe van de sneeuw. Gelukkig gaat het morgen dooien..."
Fellow
Geplaatst: 27-01-13 11:44
Helaas geen foto's meer kunnen maken door het slechte weer. Dus dan maar een foto van 2 weken terug. Compositie is niet goed zie ik, ik zag later pas dat ik eigenlijk gehurkt had moeten fotograferen.
Agossie
Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-13 14:31
Oké, eindelijk mijn "week 4" foto. Ik ben een paar keer gaan fotograferen, maar ben niet helemaal tevreden. Dit is dan wel de beste foto van deze week.
Ook een beetje gaan uitproberen met bewerken. Leuk! Ik moet nog zoooooo veel leren!
Ik ga straks de lijst weer maken, maar ik verwacht nog heel veel foto's... Ik hoop dat iedereener aan denkt om deze week in te leveren, anders is de lijst van deelnemers snel korter!
mijn foto van week 4 moet ik alleen nog even proberen te bewerken en dan post ik m hier
RobinBuck
Geplaatst: 27-01-13 15:34
mijn week 4 foto:
niet iets waarvan ik nou zelf zeg, ja dit vind ik een leuke/mooie foto... maar aangezien het zondag is moet ik nu toch wel echt een foto gaan insturen...
bewerken is niet gelukt.. maar verder vind ik t echt een mooie foto op de achtergrond na
_l_amanda_l_
Geplaatst: 27-01-13 15:43
ismy: jammer dat de hond niet echt meer herkenbaar als hond op de foto staat, maar vind de sfeer wel heel mooi! Echt dat "koude ochtend op de boerderij" gevoel heeft ie! KLeur past er goed bij, de ruis ook wel eigenlijk..
Nicole: Mooi moment! gaaf beestje! Je horizon is een tikkeltje scheef, maar verder niks op aan te merken. Misschien alleen, dat het ruiserig lijkt door de sneeuw, maar daar kan jij niks aan doen
Lara: je hebt hem wel héél erg lichter gemaakt op het paard (Vado ) zelf, denk ik? De lucht is nl. helemaal uitgebleekt rondom hem, niet alleen bij z'n hoofd/hals. Ook is hij wel heel krap aan de ondergrond, als hij op een zandduintje staat is het denk ik mooier als je daar ook wat van ziet. Het moment is wel heel mooi plus hij is mooi scherp, dat je geprobeerd hebt een vignette te maken zie ik er niet erg in, dat mag miss. nog wat duidelijker (maar met een wat overbelichte foto is dat erg lastig)
JNSW: netjes! Mooi paard, mooie houding, maar een wat te drukke achtergrond voor een stippelpaard vind ik. Een deel hek, bomen, zand en sneeuw geeft wat onrust in het beeld. Ik zou hem persoonlijk tegen een coniferen heg o.i.d. gezet hebben, het paard valt nu wat weg in de achtergrond en dat is zonde.
Calice: ogen zijn hip, denk ik . Mooi scherp, en (gelukkig) het onderwerp niet helemaal gecentreerd, maakt hem wel spannender dan een simpele oogfoto. Mooi winters plaatje.
wienkecarlo: jammer dat ie én te donker, én onscherp is, want het moment is wel erg leuk! Was het al later in de middag? Je camera heeft duidelijk niet genoeg licht, als je dat zelf niet in kan stellen, moet je op een ander moment (liefst met een zonnetje natuurlijk) foto's maken. Wel een heel schattig konijntje!
Leonyr: leuk! Die hond zo "vaag" in de achtergrond geeft hem echt wat meer! Mooi scherp op de ogen van de linker hond, wel wat veel ruis helaas.
Nefertarie: hij oogt wat onscherp, komt dat door het uploaden? Beetje lelijk verkleind denk ik, ik zie nl. vierkantjes Ook heb ik het idee dat ie wat minder verzadigd is dan had gemogen.. Wel een geinig moment, uitsnede is niet erg speciaal.
magda_90: wat je zelf al aangaf, de boel lijkt wat scheef, door de huizen óf de horizon. De kleuren zijn mooi, ik had hem liever uit een andere (hoogte)hoek genomen, hij is nu zo vanaf ooghoogte en dat vind ik wat standaard
lifaya Welkom! Mooie foto, had hem al op de voorpagina gezien. Mooi moment, mooi belicht, vind er alleen wel ERG veel ruimte links is, snap dat dat je bedoeling was maar ik vind het wat té
XiiaaooNaa Heel apart moment, is weer eens wat anders dan een standaard portretje! Hij is wel erg donker bovenaan, plus dat er wat ruis is. De kleuren zijn mooi, beetje roze maar da's smaak. Mooi plaatje!
Jolijnn: apart onderwerp, wel leuk! Niet zo sensationeel als je zou willen als je naar brand gaat kijken, maar alá (dat kan je niet uitkiezen haha) Mooie compositie, er is veel te zien. Jammer dat het achterwiel van de toeschouwer er niet helemaal opstaat, en hij is wat grauw. Wel een leuke afwisseling op alle paardenportretten!
_nvds: hij is wat donker, dat is jammer. De boom stoort me een beetje, is wel erg veel boom. Het landschapje zelf is wel goed uitgekozen, echt een typisch nederlands winterplaatje, compleet met molen! Stel de volgende keer eens scherp op de horizon, maak de boel wat lichter en dan heb je misschien een wat interessanter plaatje!
F_Orumster: ben ik de enige die niet herkent wat het is? Ja, iets van een haven, een steiger met "iets"? Het sepia-achtige effect vind ik wel mooi, maar het is wel erg gecentreerd, ik zie wat veel extra's die afleiden.. (stad, kerktoren, halve boot, halve schuur) en de foto heeft erg veel ruis. Of je dat vanwege het "nostalgische" effect hebt gedaan week ik niet, ik vind het wat afleidend.
xliisaa: had hem op facebook al gezien, vind hem mooi gelukt! Mooie houding van het model, netjes belicht, vind hem misschien wat krap bijgesneden aan de bovenkant. Verder weinig op aan te merken!
chip: hij is wel netjes scherp, maar hij is wel wat saai. het oogje is niet erg schoon, je kijkt van boven op het ponyhoofd en er is niet echt een duidelijk onderwerp in de foto. Het is wel leuk dat je de weerspiegeling van een ander pony in de oogbol ziet, maar dan moet je wel goed zoeken.
__Lauraa: er is al van alles gezegd over het linker meisje, dus dat ga ik niet ook nog doen je horizon is wat scheef, maar het licht is goed en ik vind het toch een hele nette foto met zoveel modellen bij elkaar! Veel mensen aansturen is lastig zat, vind dat het aardig gelukt is!
tesseke: ik zou hem persoonlijk in staand of vierkant model bijsnijden, er is nu nogal veel achtergrond die er niet veel aan toevoegt. Plus dat ie wat te donker is, maar dat kan je met nabewerken wel oplossen.(voorbeeldje, zo bijvoorbeeld?) Je zou de volgende keer bv. de halsband een stuk kunnen draaien voor een portretfoto, nu zie je het slip-stukje terwijl de band zelf zo mooi is, en zorgen dat je geen halve dingen in je achtergrond hebt. Er is vast wel iemand die de hond ff op z'n plek kan houden terwijl jij een goede plek voor je foto zoekt
xMayo: van wanneer is die foto? Ziet er wel erg zomers uit! Kleurbewerking vind ik wel mooi, wel een beetje erg "smooth", maar da's jouw keus. Heeft ze een beugel ofzo? Vind dat wel een beetje storen, zou haar dan toch met een gesloten mond óf een glimlach op de foto zetten denk ik. belichting en compositie vind ik mooi.
Jacobeho: vind hem wel leuk opzich, maar niet erg speciaal. Het is niet een erg (overdreven) zichtbaar gaapmoment. Nogal gecentreerd, beetje grauw. Wel mooi scherp.
KirstenVosje: je geeft het zelf al aan: de compositie is wat saai: het is niet een heel spannend moment, het onderwerp is een beetje standaard. Wel netjes scherpgesteld, de kleuren zijn wat flets misschien?
Agossie: dat randje hoeft er van mij niet om, ben een beetje anti-randjes vooral omdat het randje kleur heeft en de foto sepia/zwartwit is, vind ik niet echt passen, maar da's persoonlijk. Het panorama-idee vind ik wel erg leuk, alleen ik mis een beetje het "iets" waar ik naar wil blijven kijken, schaatsers bv, of een bootje wat er nog lag
RobinBuck: je moet niet iets "maar ff snel insturen" hoor, je mag best eentje van vorige maand uitkiezen ofzo Hij is inderdaad wat saai, er is niet echt een onderwerp. Hij is wel mooi scherp!
brandylove2: de achtergrond is inderdaad wel erg storend, je kan de hond de volgende keer eens voor die heg parkeren, of als het kan voor een stenen muurtje ofzo? Iets waar niet zoveel afleidende dingen in te zien zijn. Hij is ook een beetje te donker, nabewerken kun je gewoon mee knutselen hoor! Als het niet gelukt is, kiep je het weg en probeer je het opnieuw. Je hebt wel een hele knappe hond!
_l_amanda_l_
Geplaatst: 27-01-13 15:58
Zo, ik ben weer bijgewerkt. Duurde even Ik heb deze week niet zoveel tijd gehad om te fotograferen, en al mijn sneeuwmodellen hadden afgezegd Dus voor deze week maar even eentje "uit eigen tuin":
Ben nu verplicht aan het oefenen met handmatig scherpstellen, vroegâh met mijn oude analoge Sigma deed ik dat nl. altijd, nu ben ik lui geworden en staat ie bijna altijd op AutoFocus... Maar met honden en vogeltjes is het wel handig het zelf te doen merk ik, mijn autofocus kan de beweging soms niet helemaal aan, dus nu "moet" ik wel!
*oja, ik verzamel de foto's van de week HIER, want Weebly en ik hebben altijd ruzie
Blacky
Geplaatst: 27-01-13 17:08
Hey!
Ik zou morgen als ik meer tijd heb even op iedereen reageren. En voor nu plaats ik zelf mijn week 4 foto.
Deze week niet echt wauw foto's gemaakt dus heb gekozen voor een foto van een paar week terug. Niet heel bijzonder.
Ash_ verzamelt hier BlackDancer Elvi_Elisa Gianti verzamelt hier Jespri Lipydo lovey_ou Lunaeekie verzamelt hier _Marinke_ Monster_tos verzamelt hier NatassJa] verzamelt hier Nooor_ verzamelt hier Sani Tinky12 verzamelt hier xJitske verzamelt hier x_Kaat_x