centraal foto-thema / opdracht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Re: centraal foto-thema / opdracht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:00

Lara

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:14

Jammer dat er al door een heleboel gestemd wordt.. Ik had nog graag mijn foto in willen zenden (heb ook voor veel mensen feedback geschreven) maar dat is nu dus niet meer mogelijk.

Kan de volgende keer wel de datum aangehouden worden? Ik ging er vanuit dat ik nog een dag had..!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:31

Was de datum niet al verstreken dan?... :0

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:34

31 december was de afgesproken datum :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:35

Inderdaad, zie pagina 32 bovenaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:40

Leek mij nogal onhandig om het morgen te doen ivm oudjaarsdag, vandaar dat ik hem vanavond had geplaatst. Daarbij, zijn er 2 weken geweest om iets in te kunnen sturen... Ik dacht dat iedereen die wilde inmiddels al wel had ingestuurd

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:44

Het stemmen was ook mogelijk tot 2 januari, lees de berichten eronder.
Maargoed. Gebeurd is gebeurd. Hopelijk blijft de volgende afgesproken datum wel hetzelfde.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:46

Ja aangezien het onhandig is om zoiets op 31.12/01.01 te doen. Hoeveel stemmen denk je dat er komen op 1.1? aangezien we dan maar tot 02.01 stemmen is dat te weinig tijd vind ik ;)

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:49

Moeilijk, maar mijn stem gaat naar Paulapom!

F_Orumster schreef:
Citaat:
Showteam: 18
Blackdancer: 6
Paulapom: 4
RM: 2
Aurelia: 1
Indinn: 1
Valane: 1

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:50

Had het dan tot 2 of 3 januari laten duren...liever iets langer dan iets korter. Nu hebben sommige mensen niets kunnen insturen..

(niet dat ik veel zeggenschap heb hier, kom net kijken maar goed...)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:55

Citaat:
Showteam: 18
Lara:1

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 23:57

Misschien had dat dan aangegeven moeten worden op het moment dat daar over gesproken wordt. Nu is het voor mensen die nog een foto in hadden willen leveren (en volgens mij ben ik niet de enige) gewoon niet meer mogelijk omdat de datum ineens (zonder overleg) wordt verplaatst. Schuif dan de datum van het stemmen een dag op.

Ik kan helemaal niks zeggen over het aantal stemmen op 1 januari. Als je weet dat je mee doet met dit topic en de afgesproken datum voor het stemmen die dagen zijn, dan zou ik daar even 2 minuten voor nemen om online te komen. Op blz 37 eerste post staat ook dat het stemmen tot en met 2 januari duurt en dat dus eigenlijk niet eens aan de orde is.

Ik vind het gewoon jammer dat ik nu geen feedback meer kan krijgen op mijn foto. Een paar dagen terug heb ik voor alle op dat moment ingezonden foto's feedback geschreven en daar dus veel moeite in gestoken..
Net als Bellatrix heb ik misschien hier ook niet zoveel zeggenschap, maar zorg gewoon dat er aan de regels gehouden wordt en de data gewoon hetzelfde blijven. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:00

Mette schreef:
Misschien had dat dan aangegeven moeten worden op het moment dat daar over gesproken wordt. Nu is het voor mensen die nog een foto in hadden willen leveren (en volgens mij ben ik niet de enige) gewoon niet meer mogelijk omdat de datum ineens (zonder overleg) wordt verplaatst. Schuif dan de datum van het stemmen een dag op.

Ik kan helemaal niks zeggen over het aantal stemmen op 1 januari. Als je weet dat je mee doet met dit topic en de afgesproken datum voor het stemmen die dagen zijn, dan zou ik daar even 2 minuten voor nemen om online te komen. Op blz 37 eerste post staat ook dat het stemmen tot en met 2 januari duurt en dat dus eigenlijk niet eens aan de orde is.

Ik vind het gewoon jammer dat ik nu geen feedback meer kan krijgen op mijn foto. Een paar dagen terug heb ik voor alle op dat moment ingezonden foto's feedback geschreven en daar dus veel moeite in gestoken..
Net als Bellatrix heb ik misschien hier ook niet zoveel zeggenschap, maar zorg gewoon dat er aan de regels gehouden wordt en de data gewoon hetzelfde blijven. :)

Mee eens, ik wist niet dat er later gestemd zou worden, maar dit is wel wat banketstaaf voor degenen die wat hadden gemaakt..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:02

Ik ben het ermee eens, ik had het niet zo meegekregen verder maar wat staat moet blijven staan.
Misschien moeten we denken aan een duidelijker format daarvoor. Moeten we elke thema opdracht een nieuw topic aanmaken of is dat te chaotisch?
Is het een idee om de laatste inzendingen nog op te sturen en de 31e aan te houden en opnieuw te stemmen?
Daar sta ik wel open voor.

Mette, ik wil best nog naar jouw foto kijken hoor! Feedback geven vind ik makkelijker als de linkjes compleet en bij elkaar staan, maar ik vind het nu wel heel veel om te beoordelen.

Is de TS nog in da house?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 31-12-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:02

Dan zeggen we nu: Iedereen die nog wilde plaatsen, mag hem er nog bijzetten. Mochten degene die dan al gestemd hebben hun stemming herzien :)
Meld dit wel even duidelijk in je post!
Dus bv: IPV PaulaPom, stem ik op Mette.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:06

Fijn dat het herzien wordt! :)

Een duidelijker format lijkt mij inderdaad ook een slim idee. Misschien spieken bij andere topics hoe het daar gedaan wordt?

Voor mijn foto ben ik bezig geweest met lensje keren, maar vond dat nog wel lastig. Misschien dat hier meer mensen zijn die dat wel eens doen (meen een foto gezien te hebben)? Ik heb het idee dat hij nergens 'echt' scherp wordt. Omkeerring heb ik helaas (nog) niet, dus moest de lens er los voor houden (50mm 1.8).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mette op 31-12-12 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:09

Het idee is leuk Mette! Wat was je sluitertijd? Zoals ik het nu zie had je een lange sluitertijd waardoor je bewegingsonscherpte ziet en waardoor die waarschijnlijk niet helemaal scherp is.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:12

Sluitertijd was inderdaad aardig lang. In combinatie met de losse lens werkt dat denk ik niet zo nee. Ik ga het overdag nog een xtje proberen, dan is mn sluitertijd ook langer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:30

Zit inderdaad bewegingsonscherpte in nu. Maar vind het al knap, mijn camera gaat zeuren dat er geen lens op zit :P

Ik denk dat er opzich niks mis is met het huidige 'format' van dit topic. Alleen moeten mensen zich wel aan de juiste data houden. En niet voor zichzelf invullen dat ze dan geen foto zouden maken. Genoeg mensen die op een dag als morgen gewoon tijd en zin hebben om een foto te maken nog. Natuurlijk er staan 2 weken voor, maar ook op de laatste dag mag je dan nog foto's maken en inzenden als je dat wilt/beter uitkomt. Misschien had iemand wel juist nu een idee met vuurwerk ... tot 12 uur is het de 31e tenslotte. En stemmen was al gezegd t/m 2 januari. Lijkt mij ook een kleine moeite om de 1e of 2e eventjes je stem door te geven, gaat dat niet .. dan stem je gewoon een keertje niet mee. Dat maakt toch ook niet uit?

Maar misschien is dit een goede opzet?

Citaat:
Onderwerp : *******
Uiterste datum inzending : **-**-2013
Stemmen na sluiting inzendingen t/m : **-**-2013

Lijst:
*forumnaam* : link in url onder *KLIK*
etc

Als iedereen dat dan onder zijn inzending neerzet en direct hun link onderaan erbij zet? Dan is die lijst continu up to date en kan je op waarschijnlijk elke pagina duidelijk zien tot wanneer er iets ingezonden kan worden, tot wanneer gestemd zal worden en om welk onderwerp het dan gaat?

En dan met het stemmen naast in je post neerzetten op wie je stemt, direct ook die lijst bijwerken? Dat scheelt weer wat werk voor iemand :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:31

goed idee Indinn, die opzet.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 00:31

Wellicht een idee een tussenring te kopen? :) Ik weet hoe onhandig het is om de lens voor de camera te houden :') Ik heb er ook een, ik moet zeggen dat ik hem niet veel gebruik. Voor macro gebruik ik liever me tussenringen al gebruik ik die ook niet vaak :=

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 09:10

Ow, ah wat erg. Ik dacht eigelijk ook dat de tijd al versteken was met oog op oudjaar en nieuwjaarsdag. Zal er volgende keer op letten.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:51

Hierbij wil ik dan toch nog mijn foto laten zien :)

Afbeelding

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:52

Wauw, heel erg mooi! Het enige storende vind ik dat kleine streepje rechts, maar verder vind ik hem prachtig

PaulaC98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:53

BlizzardBoy schreef:
Citaat:
Showteam: 19
Lara:1