[INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:36

Demi ze zegt sorry, c'mon! Lief zijn :D

Waar de een 40 voor over zou hebben wil de ander 80 uitgeven.

Das n keuze die iedereen voor zichzelf maakt. Heeft niets te maken het wel of niet waarderen van foto's/kwaliteit.

Als ik straks een KVK aan ga vragen en ik veel geboekt wordt dan moet ik wel meer gaan vragen. Voor nu vind ik 40,- zonder reiskosten nog een mooie prijs omdat ik t puur hobbymatig doe en over t algemeen zelf kies wie of wat ik wel of niet fotografeer.

Maar ben natuurlijk blij dat ik hoger in wordt geschat en dat anderen mijn foto's mooi vinden!

CrazyIris

Re: [INFO] Hoeveel kan ik vragen voor mijn foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:47

Ohmydeem: over de kleur kan ik je idd wel gelijk geven, ik zit met een probleem met mijn computerscherm, dat niet deftig gekalibreerd is... Dus ze zien er van kleur misschien helemaal anders uit als op mijn scherm. Volgende maand koop ik toch een nieuwe laptop, dus hoop ik dat daarmee dat probleem al opgelost is :)
Scherpte, zal ik proberen beter te krijgen...

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:01

ohmydeem: De eerste mooie compo, alleen zit je model er beetje bij alsof ze op de wc zit. Ook vind ik de foto net niet scherp genoeg.
De tweede is een leuk kiekje tussendoor. Bij de derde vind ik het touw erg slecht weggewerkt bij het ringetje. De foto straalt ook naar mijn idee niet genoeg uit.
Ik zou gewoon nog even wat verder oefenen en daarna pas geld er voor vragen!

trysteffy: Oeff ik vind ze erg gekropt! Had liever bij alle 3 de foto's meer ruimte eromheen willen zien! De shetlander heeft ook een te groot halster aan wat de foto niet echt mooier maakt!
Ook voor jou geldt, eerst oefenen en daarna pas geld er voor vragen!

xTitanic: De foto's van Modesta vind ik het allemaal net niet. Rogan erg apart, leuk verzonnen! De hond vind ik geweldig! Erg mooie platen! Zou alleen gebaseerd op de hond toch wel aan zo'n 40,- a 50,- denken.

S_en_Z: Zo te zien denk je goed na bij elke foto! Ze zien er goed uit! Zou hier toch wel rond de 60/70 euro denken.

sheena_4ever: Lekker dooroefenen :j

anne_joy: Bij de eerste had ik wat meer van de hond willen zien, toch nog wat meer borst. De tweede, tsja de pony heeft geen spetterende houding op de foto, heb het idee dat er elk moment een drol uit kan komen. Probeer zelf meer op de hoogte te gaan staan van het hoofd van de pony, nu is jou eigen hoogte de borst van de pony. Ook mis ik scherpte-diepte.
Bij de derde zie ik al meer scherpte diepte, maar is de compo van het paard weer niet goed. Het mooiste vind ik als net een stukje van de voorbenen er nog op staat.

Suuszels: Leuke detailfoto! Jammer dat de rechterkant (voor ons) zo donker is! De tweede is veel te gekropt! Hierin had ik veel meer ruimte willen zien rondom. De derde mis ik de scherpte diepte. Ook had je moeten vragen of de ruiter naar voren wou kijken en netter wou gaan zitten, mij stoort dit wel op foto's.
In de linkjes vind ik de eerste het best! Al had ik liever de pony iets hoger willen zien!

LOVESUSHI: De eerste foto is persoonlijk niet mijn smaak, is verder wel geinig, maar meer voor een kiekje. Hierin mis ik scherpte-diepte. De tweede foto vind ik de kassen scherpter dan het paard en de ruiter.

Veertje11: Ik mis frisse kleuren en scherpte!

Priscilla__: Ik ken je andere foto's ook en ook op die foto's gebaseerd zou ik toch wel zo'n 50 euro zeggen! Denk wel iets meer aan je horizon! Je heb vaak scheve foto's, bij sommige is dat mooi, maar bij sommige is het weer te. Snappie? :)

evelien1000: Ik vind je foto's van honden en kinderen beter! Hierin zou ik wel meer willen zien, voordat ik kan taxeren. Paarden zou ik gewoon nog lekker mee oefenen, dit baseer ik vooral op de laatste.

Esaqar: Je zichtbare foto mist wel wat "contrast". Hij is wat vlakkig van kleur. Verder mooie compo! De tweede in de link vind ik erg groen! Wel erg mooi beengebruik van het paard heb je vast weten te leggen! De derde in de link is erg jammer van de scheve horizon! En voor de compo staat het paard iets te ver aan de linkerkant! Oefen en denk aan deze puntjes en dan kan je echt wel rond de 30 euro gaan zitten!

Mitchall: Erg mooie serie! Al heb ik het idee dat er bij sommige foto's toch wel wat scherpte mist! Zou denken aan 40 euro

Gekee: Foto 6 is m'n favoriet! Mooie compo, mooi scherpte-diepte, al is de kleur toch wat paarsig! De rest, ze hebben allemaal wel iets, maar het is het hem allemaal net niet. Al zou ik wel rond de 25/30 euro gaan zitten!

Strasshorse: Ik zou nog even flink gaan door oefenen, je bent al een heel goed eind opweg!

CrazyIris: Eerste foto is mooi! Mooie scherpte-diepte. Al mis ik wel een stuk borst van het paard. De kat is wel mooi scherp, maar ik mis toch wat meer kat. Persoonlijk vind ik foto's waar paarden dekens op hebben helemaal niks.
25 euro?

S_en_Z: Niks om aan te merken! Erg mooie platen! 80 euro?

ohmydeem: Die eerste foto :+: wat een onwijs gave! Alleen zoooo ontzettend jammer van de scheve horizon! Zet hem recht en ik zeg volmondig 70 euro! Al vind ik foto 3 en 4 weer wat minder, daarop gebaseerd zou ik toch 30 euro zeggen. Bij de derde foto zie ik erg harde schaduwen! Dit had je met een reflectie scherm kunnen voorkomen.

Bij veel heb ik geen prijs gezet, ik kan wel 10 / 15 euro erbij gaan zetten, maar als je nog maar zo laag zit zou ik het nog niet aanbieden. Ga lekker veel oefenen zodat je gelijk wat meer kan vragen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:04

Oke, ik wil dus wat meer met mensenfotografie gaan doen. Laatst toevallig een meeting gehad en de stijl die ik daar gebruikte, trekt me enorm aan en wil ik ook mee in verder gaan! Weet alleen nog niet zo goed wat ik aan moet met de prijzen. Wat zijn ze waard?

Afbeelding

http://cartierheide180514.weebly.com/up ... 4_orig.png

Afbeelding

http://cartierheide180514.weebly.com/up ... 6_orig.png

Afbeelding

http://cartierheide180514.weebly.com/up ... 7_orig.png

Afbeelding

http://cartierheide180514.weebly.com/up ... 3_orig.png

Linkjes zijn ook leuk om te bekijken! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:13

Ik vind jou foto's ook erg gaaf Sanne! :D Zeker iets waar je in door moet gaan. Denk ook, als deze kwaliteit constant is, je hier wel 60/70 euro voor kan vragen. :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:28

Jammer van de gesprongen snaren!!!

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 17:55

Citaat:
ohmydeem: Die eerste foto :+: wat een onwijs gave! Alleen zoooo ontzettend jammer van de scheve horizon! Zet hem recht en ik zeg volmondig 70 euro! Al vind ik foto 3 en 4 weer wat minder, daarop gebaseerd zou ik toch 30 euro zeggen. Bij de derde foto zie ik erg harde schaduwen! Dit had je met een reflectie scherm kunnen voorkomen.

Wauw dankje, wil zeker een reflectie scherm kopen. Weet alleen niet welke haha
Trouwens die schevehorizon, ik zie het nu pas. Weet alleen niet hoe je dat rechtzet in photoshop haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 18:20

ohmydeem schreef:
Citaat:

Wauw dankje, wil zeker een reflectie scherm kopen. Weet alleen niet welke haha
Trouwens die schevehorizon, ik zie het nu pas. Weet alleen niet hoe je dat rechtzet in photoshop haha

Foto draaien en wat bij photoshoppen met het stempeltje. :)
Dit vind ik ook echt een van je betere foto's. :j

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 14:27

Suuszels Erg mooie scherpe foto's. Bij de tweede foto vind ik het wel jammer dat er een deel van de voorpluk van de pony mist. De rijfoto vind ik zelf wat saai. Voor de eerste 2 foto's rond de 20 euro.

LOVESUSHI Ik vind je foto's iets te donker. Bij de twee hondjes is het jammer dat je de ogen niet ziet. Zo spreekt de foto mij minder aan.

Xfjord Zelf zou ik er nog niks voor geven. Wel vind ik het goed geprobeerd, dus goed gaan oefenen :).

Priscilla__ Wauw mooie scherpe foto's met mooie kleuren. Zo'n 30-40 euro.

evelien1000 De eerste twee foto's vind ik erg mooi. Zo'n 20-30 euro.

Esaqar Ik mis nog wat scherpte + kleur in je foto's. Zo'n 20 euro.

Mitchall Mooie foto's. Zo'n 20 euro.

Gekee De tweede foto vind ik dat er iets te veel wazig is op de foto. Het lijd wat af. Verder mooie foto's. 15-20 euro.

Strasshorse De eerste en vierde foto zijn mooi scherp. Bij de vierde foto had ik wel graag iets meer ruimte naast de neus van het paard gezien. De andere foto's spreken mij niet zo aan. 15-20 euro.

CrazyIris Mooie foto's. Vooral die van de poes. Iets van 15 euro.

S_en_Z Je maakt altijd erg mooie foto's met mooie heldere kleuren. 70 euro.

ohmydeem De eerste foto is erg mooi (alleen jammer van de scheve horizon). Bij de derde foto vind ik de compositie niet zo mooi. 30 euro.

_Sanne Zo'n 30-40 euro.

Hierbij weer wat foto's van mij. Eind vorige maand had ik voor het eerst een fotomeeting. Erg spannend aangezien ik pas 1x eerder een paard op de foto had gezet (natuurlijk netjes gemeld :P ). Zelf ben ik best tevreden met het resultaat. Wel merk ik dat ik nog moeite heb met de scherpte diepte goed te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://avdburgfotografie.weebly.com/upl ... 5_orig.png

En nog een van afgelopen week:
http://avdburgfotografie.weebly.com/upl ... 3_orig.png

S_en_Z je had een opmerking bij mijn vorige foto's dat je wat kleur in mijn foto's mist. Hoe kan ik dit verbeteren? :)

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:20

_Sanne: Ik denk rond de 30-40 euro vind het erg mooie scherpe foto's!!
anne_joy: Voor de tweede keer paarden op de foto's zetten vind ik ze al goed gelukt! Bij de steiger foto zou ik de volgende keer de foto iets meer van voren nemen. De laatste foto vind ik erg mooi scherp, voor nu zou ik er 20 euro voor vragen.

Ik ben ook benieuwd wat jullie van mijn foto's vinden. De foto's heb ik vorige week gemaakt van een vriendin op het strand

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:25

Ik ga denk echt kappen met hier posten, ik krijg tegenwoordig geen ene waarding meer. Heb er elke keer maar een! :wave:

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:46

Ik meld me ook af.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 00:47

[quprecies mydeem"]
S_en_Z schreef:
Hahaha snel boeken dan Demi voor ik naast mn schoenen ga lopen en zonder reiskosten t dubbele ga vragen :P

Wanneer heb je tijd? _O-[/quote]
Ja precies :o en ik maak geen grapje

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:13

Nelson17: Bedankt voor de tip :) Helaas was het steigeren niet gepland en had ik dus niet te mogelijkheid om op de perfecte plek te staan. Als het nog eens voorkomt dat ik een paard op de foto zet die steigert zal ik erop letten :)

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:48

CrazyIris : Mooie foto’s alleen jammer dat bij de paarden het lijf mist. Die van de kat vind ik wauw, ik had hem zelf alleen wel gekropt, nu heb je een heel deel ‘nutteloos’ op de foto zegmaar. Rond de € 15
Priscilla__ : Mooie foto’s, je weet de sfeer goed vast te leggen! Rond de € 30
_Sanne : De eerste foto spreekt mij niet echt aan, maar dat is meer mijn eigen ding! De anderen vind ik wel super mooi! Allemaal een beetje dromerig. Rond de € 20
Anne_Joy : mooie foto’s voor een tweede keer! Rond de € 20
Nelson17 : Ik vind de foto’s wauw! Alleen de tweede iets te licht, zo lijkt het alsof er een halve pony staat! Maar toch vind ik hem wel gaaf! Zeker rond de € 30

misschien heb ik er een paar gemist, sorry mijn computer doet apart...

Hier weer drie van mij, zelf vind ik het heel erg verbeterd. (Dit was denk ik de 4e & 5e keer dat ik paarden heb gefotografeerd.) twee van de zonsondergangmeeting & twee van een fotoshoot met de NMPRS van Jolene85.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:51

Ik doe ook iedere x iedereen die k sinds laatste post niet heb gedaan. Vind t ook btj jammer dat er mensen zijn die er dan zo minimaal doen. Is jammer dat t topic op zon manier dood bloed :(

LOVESUSHI

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 11:54

S_en_Z : ik zie dat jij nog in m'n worddocumentje staat... lekker suf weer.

Jou foto's zijn zo ontiegelijk mooi! Ik Zou er echt rond de € 70 €80 voor geven! Ook ik ben het eens dat bij sommige foto's vierkante uitsnedes mooier zijn.

karlli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 12:49

Mitchall: Heb het gevoel dat er meer uit de foto's te halen was, ook kwa pose en blik van het model, deze zijn erg eentonig, als de kwaliteit consistent is ongeveer 30-35 euro.

Gekee: Ik zou de veulens en kleine hondjes van wat lager nemen, verder wel erg mooie kleuren. 20 euro.

Strasshorse: 3de foto vind ik niet helemaal aanspreken kwa uitsnede, verder bij de vierde zou ik wat meer ruimte rechts overlaten. 10-15 euro

CrazyIris: Veel blijven oefenen, voor omdat nu de composities niet helemaal pakkend zijn, en er veel van de dieren is afgesneden, als je toch nog geld wil vragen ga dan voor een euro of 10.

S_en_Z: Hele mooie platen, veel kleur, veel diepte en scherpte. 70 euro.

Ohmydeem: Leuke platen, vooral de eerste twee zijn de kleuren echt mooi maar de horizon niet recht, de 3de spreekt me net niet helemaal aan kwa compositie en pose van het paard bij de 4de vind ik helaas het moment van het paard niet mooi, 25 euro ongeveer.

_Sanne: Hele mooie scherpe foto's, jammer van het detail van de snaren van de gitaar. 35-40 euro.

anne_joy: Mooie foto's voor de tweede keer, steiger foto zou ik inderdaad van een andere positie nemen de volgende keer, maar je had al gemeld dat dit onverwacht was :) De tweede foto vind ik wel wat krap uitgesneden. 15 tot 20 euro

Nelson17: De effecten zijn niet mijn smaak, maar wel heel mooi. Verder is de tweede toch nog iets te ligt. Ongeveer 30 euro.

LOVESUSHI: Bij de eerste foto had ik de horizon liever recht gezien, bij de laatste twee foto's vind ik de kleuren niet helemaal uitkomen. Voor nu ongeveer 15 euro.

Zo, nu een aantal van mijn foto's, ben druk bezig met uitbreiden van mijn portfolio, dit zijn de meer recente foto's (ongeveer 1/1,5 maand oud, tot nu).
Linkjes zijn ook de moeite waard.

Afbeelding

http://fotografie-sol.nl/sites/karlijn. ... 9B8377.jpg

Afbeelding

http://fotografie-sol.nl/sites/karlijn. ... 8762-1.jpg

Afbeelding

http://fotografie-sol.nl/sites/karlijn. ... 0154-4.jpg

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 19:30

Wow mooie gang hier boven zeker 30 euro ongv!

LOVESUSHI ongv 20 euro.

Nelson17: zeker rond de 40 euro!

anne_joy: wow zeker super goed voor de 2e keer! (Jaloers haha) rond de 20 euro!

_Sanne Wow echt leuke ideeën ben zelf gek op mensen fotograveren! Rond de 40 euro!

Zo even weer een kleine update:-p van de week ook maar foto's weer neer zetten!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 07:46

Nelson17: Heel mooi, ik vnd de overbelichting zelfs helemaal niet storen, toch zeken rond de 35 euro-40 euro!
LOVESUSHI: De compostie van de 1e vind ik niet geweldig, en probeer bij de shet echt helemaal door je knieën te gaan, nu zet je hem precies langs boven op de foto en dat geeft een vreemd perspercief... De 2e vind ik wel mooi :) rond de 15 euro.
karlli: Bij de 2e zit je scherptediepte niet helemaal juist, maar je 1e foto en en zeker de 3e vind ik goed gelukt! de 3 linkjes zijn ook niet mis! rond de 25-30 euro

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 10:28

LoveUSHI:
Voor de 4e/ 5e keer vind ik ze al erg goed! Ik zou er €15 voor vragen de silhoute foto op het strand vind ik erg mooi!

Karlli: Ik denk rond de 30 euro, de eerste foto vind ik mooi sherp!
Bij de tweede vind ik het paardje een beetje wegvallen in de achtergrond, en de laatste foto vind ik ook erg mooi!

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 10:47

Karlli: wat de andere zeggen. De pony heeft super mooie gang alleen jammer dat ie niet genoeg scherpte heeft dus rond de 30 euro.

Ik heb ook een kleine update.
Gister een shoot gehad met wat hondjes ben wat minderen met paarden. Die gene had ook nog een ratje wat ze graag op de foto wou dus dat gedaan en het was voor mij de eerste keer☺️

Afbeelding

Dan wat hondjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De bovenste 2 is met een canon 1200D gemaakt en de onderste met een 350D

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 15:02

@_Sanne : echt knappe foto's! Ik denk echt dat je boven de €50 mag gaan denken hoor :j
@anne_joy : zeker knap voor je tweede keer. Composities zijn nog wel wat gewoontjes. Ik denk zo rond de €15!
@nelson17 : ik vind ze langs de ene kant gaaf, maar anderszijds toch ook weer wat te licht... Ik denk rond de €25
@LOVESUSHI : die tweede is leuk! de rest vind ik een beetje vreemd ogen. die laatste is heel raar qua compositie en had ik er niet bij geplaatst. €15
@karlii : leuk maar niet heel bijzonder. €20
@trysteffy : deze vind ik eerlijk gezegd meer kiekjes, niet 100% scherp en had graag wat meer contrast gezien. niet echt geld voor vragen dus. Wel leuke close-ups :j

Ik zal ook maar eens wat plaatsen. Al twijfel ik ook om me af te melden gezien het aantal taxaties dat ik soms terugkrijg... Beetje sneu, maargoed :-)

Afbeelding

http://joycepauwelsfotografie.weebly.co ... 5_orig.jpg

Afbeelding

http://joycepauwelsfotografie.weebly.co ... 3_orig.jpg

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:32

JewEmm: Leuke scherpe foto's! Ik zou proberen wat andere poses te gebruiken om te proberen het paard er nog mooier op de krijgen. 20 euro
XxJustinexX: Vind het jammer dat het paardje op de 1ste foto er niet helemaal opstaat, ( in de link ) en het paardje in de 3de link lijkt het alsof aan de linkerkant wat bewerkt is?
De rest van de foto's kan ik niet zien maar je foto's zijn wel erg leuk en scherp. 30 euro
ohmydeem: Ik vind dat je iets te veel contrast in je foto's hebt en je foto's lijken net iets te bewerkt. Foto van de vrouw met het hondje vind ik ook niet echt mooi genomen. 15 euro
trysteffy: Ik zou hier persoonlijk nog niks voor vragen. Gewoon lekker door oefenen.
xTitanic: Prachtige foto's, jammer dat de eerste foto het paard net iets overbelicht is en vind ik de kleuren net iets te fel, maar het heeft wel wat eigenlijk. 50 euro
S_en_Z: Wauw wat maak jij prachtige foto's!
Niks om aan te merken. 70/80 euro!
sheena_4ever: Hier zou ik ook niks voor willen geven, gewoon lekker door oefenen.
anne_joy: Die eerste foto! Wat een prachtige hond en lieve foto!
De 2de foto had ik vanuit een andere hoek genomen en hem wat uitgesneden. 10 euro
Suuszels: 2de foto is het jammer dat de pony er niet helemaal op staat.
Rijfoto had ik ook wat uitgesneden en eventueel lijntjes weg gewerkt. 20 euro
LOVESUSHI: Ik zou hier ook nog niks voor geven.
Xfjord: Vind niet dat je van zo'n foto kan beoordelen.
Priscilla__: Wat leg jij een gevoel vast in je foto's zeg! Zeker mijn smaak! 60 euro
evelien1000: 1ste foto is het jammer dat de benen onscherp zijn.
De close up vind ik ook niet zo, en het paard op de 3de foto is overbelicht, (de manen) maar het stoort niet heel erg. 25 euro
Mitchall: Mooie scherpe foto's. Denk dat als je nog wat verder puzzelt met poses en instellingen, je al een hele eind verder komt. 20 euro
Gekee: De foto van de pup is heel erg overbelicht, zelfde geld voor foto 7 en vind de pose van het model een beetje gek.
Foto van het hondje en het paard vind ik dan wel weer mooi. 20 euro
Strasshorse: Nette foto's en zeker met die camera.
Mis alleen wat scherptediepte en kleur. 10/15 euro
CrazyIris Die foto van het katje! Lief! Voor de rest spreken je foto's mij niet echt aan.
Ik denk dat je er nog veel meer uit kunt halen! 10 euro
S_en_Z: Wat maak jij gave foto's zeg, deze foto's zijn nog beter dan in je vorige post.
90/100 euro
ohmydeem: Voor jou geld hetzelfde, wat ben jij vooruit gegaan sinds je vorige post!
Deze foto's zijn 10 keer beter, 50 euro!
_Sanne: Leuke foto's! 30 euro
anne_joy: Vind het nog steeds 10 euro waard. Lekker door blijven oefenen!
Nelson17: Deze foto's had ik geloof ik al in een topic gezien!
Stond ook uitgelicht toch? Wat een pracht platen. 70 euro!
LOVESUSHI: Inderdaad jij bent ook voor uit gegaan! Ik zou niet meer dan 5/10 euro vragen.
karlli: Bij sommige foto's mis ik wat scherpte. 20 euro
trysteffy: Nog steeds zou ik hier niks voor willen geven..
billionache: Erg leuke foto's! 40 euro

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 16:48

@believe, ik wil even reageren haha, bedankt voor je taxatie/commentaar. Maar wil het toch even kwijt voor er misverstanden ontstaan (heb ik laatst al een keer gehad vandaar dat ik er even op reageer, is niet aanvallend bedoelt btw)

De rest van de foto's? Hoe bedoel je? Er staan er 2 in het topic en 3 in een link?
De eerste foto uit de link is gewoon een compositie die bij mijn stijl past, kwestie van smaak denk ik want volgens mij is er verder niet zo veel mis met die foto. Het was in ieder geval niet mijn gedachte om het paard 'in zijn geheel' op de foto te zetten op die foto.Hij is wat meer bedoelt als een close-up stukje.

En ik wil nog even wat over de 3e in de link zeggen waar jij het over hebt. Maar deze foto heb ik helemaal niks aan bewerkt... Hij is gewoon zo genomen. Hij is op F2.8 genomen, vandaar dat de achtergrond zo 'wazig' is en misschien een geheel lijkt, maar nee er aan bewerkt heb ik niet. (als je doelt op het 'vlekje' wat zichtbaar is) Dit zal denk ik reliëf in het zand zijn geweest. Maar deze foto staat er zoals ie is genomen en er is niks meer gedaan