Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ash_ schreef:Mogelijk domme vraag van stille meelezen.
Veel pc's kunnen RAW niet openen. Wanneer ik mijn RAW foto's heb nabewerkt en de foto digitaal naar iemand stuur. Kunnen ze deze dan altijd openen? Nee toch?
_Nelleke_ schreef:Volgende week ben ik voor m'n werk gevraagd om foto's te maken op een borrel in ons bedrijfsrestaurant, ik fotografeer eigenlijk niet meer zoveel dus ik ben er een beetje 'uit' met de instellingen e.d. dus vandaar dat ik hier even wat advies vraag.
Ik heb een Canon Eos 400D met de standaard kitlens, een groothoekobjectief, een zoomobjectief (niet lichtsterk) en een 50mm lichtsterk (1.8) objectief met vast brandpunt.
De foto's worden in het bedrijfsrestaurant gemaakt, er is geen licht van buitenaf aanwezig, alleen kunstlicht. Ik heb geen externe flitser. Het kunstlicht in het restaurant is wel vrij fel (vergelijkbaar met de gemiddelde kledingwinkel).
Hoe kan ik het beste uit m'n camera halen en zorgen voor zo scherp mogelijke foto's. Ik was van plan om m'n lichtsterke objectief te gebruiken omdat ik het idee heb dat ik daarmee het beste resultaat kan halen zonder flitser. Maar, welke iso en sluitertijd kan ik het beste mee werken? Of wie heeft er andere bruikbare tips?
dieketje schreef:help mensen ik heb even hulp nodig een vriendin van mij heeft net een paar dagen een baby en wil graag dat ik morgen foto's kom maken mag ik wat tips heb trouwens enkel een kitlens en een zoomlens (55-250) zelf dacht ik gewoon de kitlens te pakken en te kijken wat ik ermee kan.
maar wat tips kwa instellingen het is gewoon in huis uiteraard wat tips voor manieren op de foto zal ook leuk zijn.
Gracefull schreef:Hoe maken jullie het mooiste foto's in een binnenbak?
Overdag en s'avonds
Bedankt