[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:32

Kan het op deze pc helaas niet goed zien wat wel en niet goed scherp is, echt een bagger beeldscherm :')
Maar bedankt voor je commentaar :) zal straks als ik weer een eigen laptop heb even kijken :D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:56

Wat vinden jullie van deze? :)

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:04

Ik ga zo meteen even op de afgelopen pagina's reageren.

Bij deze twee foto's van vanmiddag genomen in Blijdorp.

Afbeelding

Afbeelding

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:41

foto van vandaag:

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:48

Vanaf blz 39:

LIfaya, de eekhoorn is echt geweldig.
Lillady, leuk idee tussen de bloemen dat wel, maar de fries zelf straalt weinig uit op deze foto. Die blackfoto vind ik wel geslaagd.
Sodeletuut, geweldig die eerste foto. Knap kind!
HD, foto is niet scherp en ik stoor me aan dat vieze oog. En dat gebouw, leuk ide, maar flets.
Threefingers, dier staat er mooi op.
Nadineex, vind de hond vrij donker, ik zie graag de ogen wat beter.
Hannemarie, leuk veulentje, vrij standaard foto dat wel.
Leonyr, gave uil! Mooi vastgelegd.
HD, je hert (ofzo...?) is ook niet scherp. Vind ook de houding niet zo interessant.
LIfaya, wederom geweldige foto van de eekhoorn.
hannemarie, je veulen in zwart wit vind ik leuk vastgelegd.
Sodeletuut, paard staat er goed op, ik vind het halster wel storend helaas.
Mossel, leuk dat tweede aapje. Van die eerste lijken de oogjes niet helemaal scherp.
Leonyr, vind de hond er scherp opstaan, maar de achtergrond is erg druk.

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:45

me aller eerste mooiste foto's met nieuwe camera!
Afbeelding
Afbeelding

thoraklover

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen! Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:29

Aardig gelukt voor de eerste keer met een nieuwe camera! Is het een spiegelreflex of een compact?

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:37

De 2e vind ik wel wat hebben, vanuit een grappige hoek genomen...

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:40

Bijlees vanaf P39

Sodeletuut, leuk zo die kinderen, vooral die eerste is leuk. Fijne kleuren zo. Zou zelf denk ik de foto nog nét iets lichter maken, maar dat is persoonlijke smaak. Die tweede foto, daarvan vind ik dat het kind iets te ver naar links is geplaatst. Maar fijne platen om te zien zo.

HD, het standpunt en de belichting van deze foto vind ik niet mooi. Dit oogt een beetje als een snapshot van iemands huisdier zoals je op fb zou kunnen plaatsen oid.
Het gebouw is niet zo mijn ding, dus geen commentaar vanaf mijn kant erop ;). Behalve dat je misschien iets meer contrast kan toevoegen om de foto wat interessanter te maken, hij is nu behoorlijk grauw.

LillLady, Leuke blackfoto. Jammer dat die lijn nogal afleid. De oren vallen ook een beetje weg tegen de zwarte achtergrond. Wel een erg leuk dier. Prima foto :).

Threefingers, de buffelfoto komt een beetje geel over op me. Prima foto, maar imo niet heel erg interessant. (sorry).

Nadineex, Wat een leuke hond! Het commentaar gaf je zelf al, hij had iets meer ruimte gemogen, maar toch is het een prima plaat zo.
De pony spreekt me minder aan, maar dat komt waarschijnlijk door de oogkleppen. Het doet veel of je de ogen kan zien of niet. Door alle leidsels en optuigingen wordt de foto ook een beetje rommelig. Maar daar kan je niet zoveel aan doen.

Hannemarie, wat een schattje! Voor de rest spreekt de foto (technisch gezien) me niet zo aan. Ik denk dat het komt omdat de foto vrij grauw is (door het weer) en omdat het veulen een beetje sloompjes kijkt. Misschien had je ook beter een wat lager standpunt kunnen kiezen. Hoewel je dan moet uitkijken voor een overbelichte lucht.

Leonyr, Prima foto van de uil! Hij ziet er lekker scherp uit, hoewel hij ook klein is. De kleur van zijn oog spat er heerlijk vanaf. Mooie closeup in ieder geval :).

HD. De foto van het rendier spreekt me niet aan. Soms liggen dieren inderdaad niet zoals we willen. Dan is het een kwestie van wachten of je verlies nemen en de volgende keer beter... Dieren zijn dieren en die gaan niet omdat jij het wil leuk doen. Ik fotografeer zelf ook regelmatig in de dierentuin en de ene keer werkt de tijger mee, de andere keer is het juist de zeearend. En de foto van het gebouw is nog grauwer in zwart wit op deze manier.

Inmiddels P40

Renee, de foto van de eekhoorn is best grappig zo. Lekker cheeky!

Hannemarie, leuk veulentje. Ik vind de uitsnede alleen wat minder omdat je de neus er half afsnijd. Misschien als je hem zowel aan de boven- als de onderkant bijsnijd dat hij er dan wel beter uit ziet.

Sodeletuut, ik moet er nog over nadenken wat ik ervan vind. Aan de ene kant leuk dat het een ander pespectief is. Aan de andere kant vind ik dit perspectief zelf wat minder mooi. Ik denk dat ik de foto mooier had gevonden als het paard wat meer richting de camera had gekeken zodat je het profiel er wat meer opkreeg. Maar weer zo'n persoonlijke smaak iets.

HD, balen dat je camera en fiets gestolen zijn! :(:)

Mossel, ik denk dat als je de kleuren van die eerste foto wat beter krijgt zodat hij het scherm wat meer afspringt dat die eerste foto dan erg mooi is. Moest wel even twee keer kijken of hij nou twee kwijlbelletjes had, maar het zijn z'n tanden zo te zien. Die tweede foto is ook prima, ik vind het alleen jammer dat hij weg kijkt. Dat maakt dat de foto minder aanspreekt dan de eerste.

Leonyr, ik vind de foto van de hond erg leuk. Normaal zou ik de achtergrond te druk vinden, maar deze foto verteld een beetje als verhaal. Moet ik hieroverheen?? En dat beeld het wel erg leuk uit. Mooi vast gelegd :).

Goof, eerste foto is qua kleuren erg leuk. Alleen had ik de foto meer aansprekend gevonden als hij vanuit een lager perspectief was genomen.
De tweede foto, de prairyhondjes zijn altijd leuk he :). Ik vind de compositie iets minder. Had net wat meer ruimte aan de onderkant willen zien. Ik vind de korte scherpte-diepte wel fijn om te zien :).

Romana01, jammer van de schutting en de rest van de achtergrond. Qua beenhouding wel op het juiste moment genomen. Prima rijdfoto in ieder geval.

divanoo, ik vind je logo niet zo goed werken met de foto's. Je moet wel hele specifieke foto's hebben waarop het logo mooi staat. Misschien toch overwegen om het logo in andere kleuren te maken of verschillende kleuren voor verschillende achtergronden? Het idee achter het logo is wel leuk en hij is origineel :).

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:44

En nog wat foto's van mijn kant.

Volgens mij had ik deze hier nog niet gedeeld:

Afbeelding
Leuke labrador met een hele leuke kleur tijdens de hondenmeeting op de Hoornboegseheide in Hilversum.

Afbeelding
PRE-hengst Draco

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:45

Kgambler: dankje. Zoals ik dus al zwijgen ik nu geen (goede) pc tot m'n beschikking, zal er naar kijken als
Ik zelf weer een pc heb

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:49

kgambler schreef:
Bijlees vanaf P39

Sodeletuut, leuk zo die kinderen, vooral die eerste is leuk. Fijne kleuren zo. Zou zelf denk ik de foto nog nét iets lichter maken, maar dat is persoonlijke smaak. Die tweede foto, daarvan vind ik dat het kind iets te ver naar links is geplaatst. Maar fijne platen om te zien zo.

HD, het standpunt en de belichting van deze foto vind ik niet mooi. Dit oogt een beetje als een snapshot van iemands huisdier zoals je op fb zou kunnen plaatsen oid.
Het gebouw is niet zo mijn ding, dus geen commentaar vanaf mijn kant erop ;). Behalve dat je misschien iets meer contrast kan toevoegen om de foto wat interessanter te maken, hij is nu behoorlijk grauw.

LillLady, Leuke blackfoto. Jammer dat die lijn nogal afleid. De oren vallen ook een beetje weg tegen de zwarte achtergrond. Wel een erg leuk dier. Prima foto :).

Threefingers, de buffelfoto komt een beetje geel over op me. Prima foto, maar imo niet heel erg interessant. (sorry).

Nadineex, Wat een leuke hond! Het commentaar gaf je zelf al, hij had iets meer ruimte gemogen, maar toch is het een prima plaat zo.
De pony spreekt me minder aan, maar dat komt waarschijnlijk door de oogkleppen. Het doet veel of je de ogen kan zien of niet. Door alle leidsels en optuigingen wordt de foto ook een beetje rommelig. Maar daar kan je niet zoveel aan doen.

Hannemarie, wat een schattje! Voor de rest spreekt de foto (technisch gezien) me niet zo aan. Ik denk dat het komt omdat de foto vrij grauw is (door het weer) en omdat het veulen een beetje sloompjes kijkt. Misschien had je ook beter een wat lager standpunt kunnen kiezen. Hoewel je dan moet uitkijken voor een overbelichte lucht.

Leonyr, Prima foto van de uil! Hij ziet er lekker scherp uit, hoewel hij ook klein is. De kleur van zijn oog spat er heerlijk vanaf. Mooie closeup in ieder geval :).

HD. De foto van het rendier spreekt me niet aan. Soms liggen dieren inderdaad niet zoals we willen. Dan is het een kwestie van wachten of je verlies nemen en de volgende keer beter... Dieren zijn dieren en die gaan niet omdat jij het wil leuk doen. Ik fotografeer zelf ook regelmatig in de dierentuin en de ene keer werkt de tijger mee, de andere keer is het juist de zeearend. En de foto van het gebouw is nog grauwer in zwart wit op deze manier.

Inmiddels P40

Renee, de foto van de eekhoorn is best grappig zo. Lekker cheeky!

Hannemarie, leuk veulentje. Ik vind de uitsnede alleen wat minder omdat je de neus er half afsnijd. Misschien als je hem zowel aan de boven- als de onderkant bijsnijd dat hij er dan wel beter uit ziet.

Sodeletuut, ik moet er nog over nadenken wat ik ervan vind. Aan de ene kant leuk dat het een ander pespectief is. Aan de andere kant vind ik dit perspectief zelf wat minder mooi. Ik denk dat ik de foto mooier had gevonden als het paard wat meer richting de camera had gekeken zodat je het profiel er wat meer opkreeg. Maar weer zo'n persoonlijke smaak iets.

HD, balen dat je camera en fiets gestolen zijn! :(:)

Mossel, ik denk dat als je de kleuren van die eerste foto wat beter krijgt zodat hij het scherm wat meer afspringt dat die eerste foto dan erg mooi is. Moest wel even twee keer kijken of hij nou twee kwijlbelletjes had, maar het zijn z'n tanden zo te zien. Die tweede foto is ook prima, ik vind het alleen jammer dat hij weg kijkt. Dat maakt dat de foto minder aanspreekt dan de eerste.

Leonyr, ik vind de foto van de hond erg leuk. Normaal zou ik de achtergrond te druk vinden, maar deze foto verteld een beetje als verhaal. Moet ik hieroverheen?? En dat beeld het wel erg leuk uit. Mooi vast gelegd :).

Goof, eerste foto is qua kleuren erg leuk. Alleen had ik de foto meer aansprekend gevonden als hij vanuit een lager perspectief was genomen.
De tweede foto, de prairyhondjes zijn altijd leuk he :). Ik vind de compositie iets minder. Had net wat meer ruimte aan de onderkant willen zien. Ik vind de korte scherpte-diepte wel fijn om te zien :).

Romana01, jammer van de schutting en de rest van de achtergrond. Qua beenhouding wel op het juiste moment genomen. Prima rijdfoto in ieder geval.

divanoo, ik vind je logo niet zo goed werken met de foto's. Je moet wel hele specifieke foto's hebben waarop het logo mooi staat. Misschien toch overwegen om het logo in andere kleuren te maken of verschillende kleuren voor verschillende achtergronden? Het idee achter het logo is wel leuk en hij is origineel :).

mijn tante heeft hem gemaakt voor mijn weet niet waar ik dat moet doen.
ze heet op bokt TinkerTom

divanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:49

Browniee schreef:
De 2e vind ik wel wat hebben, vanuit een grappige hoek genomen...

haha dankjewel .

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:48

Vandaag heb ik me heerlijk uit mogen leven op de paardjes van Sodeletuut en Jorinda__, hier de voorproefjes! :D

Afbeelding

Afbeelding

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:44

Erg mooie foto`s komen voorbij, vooral die van dat kleine meisje, de eekhoorn en de onderste foto van @goof!

Tja de buffel bizon ??? wou niet meewerken, ook de achtergrond niet...

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 11:56

Er is hier niet zoveel gepost gister en vandaag nog :P

Milan-lover, leuk dat je foto's hebt gemaakt van de paarden Sodeletuut en Jorinda__. Dit is op Terhorsterzand of niet? De bovenste foto zou ik denk ik iets krapper uitsnijden omdat de boom nu veel aandacht weg trekt van het paard. Onderste foto is best prima. Misschien had je iets schuiner erop kunnen staan zodat je een 3-kwart profiel van het paard krijgt. Zo krijgt een paard wat meer body. Maar zoals nu is het ook best prima.

Van mijn kant nog foto's. Ik ben laatst in de Oliemeulen geweest in Tilburg. Best een grappig dierentuintje. Ze hebben er vooral veel reptielen oid. Maar ik ging toch meer voor de vogels qua fotograferen :).
Ik heb daar een Amerikaanse Zee-arend van heel dichtbij kunnen fotgraferen, maar die foto deel ik vandaag nog niet hier (er staat er al wel eentje op mijn fb-page --> zoeken op Merel Bormans Photography)

Vandaag deel ik twee Ara's die ik daar op de foto heb gezet. Tijdens het fotograferen waren ze ook nog lekker tegen me aan het kletsen met vooral "haaaaalllooooo" en "kom eens hiiiiieeeerrrr" :=.

Wat ik nog niet heb laten doen, maar wel graag wil is mijn monitor laten kalibreren, dus als iemand toevallig een wel gekalibreerde monitor heeft en ziet dat de kleuren niet helemaal jedat zijn of beter zouden kunnen, dat hoor ik graag. Op mijn monitor zien ze er namelijk wel prima uit. Ik heb de monitor zo goed mogelijk gezet a.d.h.v. een geprinte foto. Maar wat ik dan eigenlijk heb gedaan is het scherm "kalibreren" aan de printer.

Afbeelding
Afbeelding

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:14

Dankje, is inderdaad op het Terhorsterzand :j De onderste wou ik liever ook wat meer van de zijkant hebben, maar dan zou het paard achter het bankje langs galloperen en dat zag er toch wat minder uit :P Vandaar zo opgelost :j Ik zal ook nog eens kijken naar die andere foto, had ik niet op gelet!

Ik vind bij jou foto's de kleuren echt heel mooi, ik zou alleen bij de onderste boven iets meer ruimte hebben overgelaten :)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:28

Oh-ohh tis alweer heel wat paginas terug dat ik hier wat gepost heb :Y)

Nja hierbij een nieuwe:

Afbeelding

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:25

Milan_lover schreef:
Dankje, is inderdaad op het Terhorsterzand :j De onderste wou ik liever ook wat meer van de zijkant hebben, maar dan zou het paard achter het bankje langs galloperen en dat zag er toch wat minder uit :P Vandaar zo opgelost :j Ik zal ook nog eens kijken naar die andere foto, had ik niet op gelet!

Ik vind bij jou foto's de kleuren echt heel mooi, ik zou alleen bij de onderste boven iets meer ruimte hebben overgelaten :)

Boven nog meer ruimte?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:51

Nouja, had ik vandaag de mogelijkheid om mooie paardenfoto's te maken, heb ik geen camera bij de hand. Zie je maar weer hoe afhankelijk ik was van die camera... Y;( |(

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:01

Dan moet je een nieuwe kopen HD...

Dan kan je weer mooie foto's maken, anders ga je schilderen...

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:07

Balen HD.

Nu maar hard sparen voor een nieuwe camera.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:08

Clau, ik vind de foto zo gaaaf! <3 Wat heb ik toch ook een prachtig paard! <3 <3

Loontje, erg mooi! Ik hou wel van die belichting. :)

kgambler, heel mooi! Vooral de laatste vind ik mooi. :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:17

kgambler schreef:
Balen HD.

Zit niks anders op hè? -O-

MerelBormans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:18

HorseyDude schreef:
kgambler schreef:
Balen HD.

Zit niks anders op hè? -O-

Ik heb ook hard moeten sparen toen mijn D50 het aan het begeven was ;).

En Sodeletuut, dank je :)