[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:46

_Denise_ schreef:
Of je gaat direct voor een 1Dx met een 70-200 f/2.8 USM IS II of andere lenscombi. :=

Ook een prima combi! :) Ideaal voor paardenfotografie. _O- Alleen 1 probleem. De 1DX wordt pas sinds kort mondjesmaat uitgeleverd en nog erg slecht leverbaar. -O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 22:48

Zipporah schreef:
Euries. Set die je aanrade is mooi, maar ze zijn er niet mooier? Of wel? Waarom raad je die niet aan?

Ik weet heel goed dat je er dan nog niet bent dat is logisch is met alles zo. Maar ik ken leuk foto's maken hoor :D

Het gaat mij nu om de zandkorrels die opvliegen, zweetdruppels.. dat ik alles perfect vast kan leggen.

Zoiets als deze waterdruppels bijvoorbeeld? ;) Dit is gemaakt met een 550D dus minder dan de 600D die je had (waarom heb je die weg gedaan als ik vragen mag?) en een goede lens (70-200 F4 IS) maar ben het met Richard eens dat de fotograaf het aller belangrijkste is. Dat soort details kan je prima met zo'n set vastleggen, daar heb je geen duurdere body voor nodig :)

Afbeelding

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:42

Ik vind bv. de foto's van Reneefotografie er altijd uitspringen! Je ziet echt alles erop en is prachtig zuiver. Weet niet of zij ook een goedkopere variant heeft.. maar lijkt me niet? Correct me if im wrong *D

Als een 1Dc of EOS Mark III veel beter kwaliteit geeft en na cursussen grvolgd te hebben mee te werken is? Of word dat te moeilijk.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 08:50

Renee is een ervaren fotografe en heeft idd een set uit een segment hoger. Het ligt eerder aan haar ervaring, teletoeter en haar nabewerking dan aan haar body. ;)

Het is eenvoudiger om te leren met een eenvoudigere camera en dan pas over te stappen. Ik ben zelf in 2010 begonnen met een 550D. Echt een prima camera waar ik een hoop mooie foto's mee heb gemaakt.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 10:19

Ik praat normaal nooit mee in dit topic, maar ik vind dit toch wel interessant,

Renee fotografeert overigens met een Canon 50d (semi-prof camera)
Een professionele body is leuk om te hebben maar het geeft je absoluut geen garantie op topkwaliteit foto's dat ligt echt helemaal bij de fotograaf, denk maar aan het vaak genoemde "de camera maakt niet de fotograaf" en dat is ook écht het geval, je kan nog zo veel geld hebben en de duurste van de duurste apparatuur kopen maar dat wil niet zeggen dat je meteen net zulke goede foto's maakt als een prof die al jaren in het vak zit.

Ik ben wel heel benieuwd naar een fotootje van jouw kant, vanuit daar is het wellicht ook beter te adviseren welke camera bij jouw past.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 11:36

Heb je gelijk in maar dat geld bij alles.. Ken je nog zo een duur top paard kopen, ligt het ook aan de ruiter.

Het gaat mij erom dat ik echt proffesioneel wil gaan schieten en wat wil opstarten en niet zomaar wat leuke foto's van mijn paarden wil maken. Dan is het toch handig ook gelijk de juiste aparatuur aan te schaffen? Fijn om te weten waarmee Renee foto's maakt. Dat is middenstap voor de echt proffesionele camera toch? Jou foto's hebben ook kwaliteit Lisa. Zouden jullie dezelfde kwaliteit foto's kunnen maken met een Canon 500d?

Ik zit op mijn Iphone dit moment.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:22

De kwaliteit ligt voor 99% bij je objectieven. Ik fotografeer met de broer van Renee d'r camera, maar Renee heeft het inderdaad 't meeste uit d'r ervaring en objectief.

Verder is het niet dat 'goede' en 'professionele' apparatuur je meteen een perfecte fotograaf maken. Je moet ook je instellingen weten en heel veel ervaring op doen. Als je nog geen ervaring met DSLR's hebt, zou ik niet meteen hals overkop professioneel spul aan gaan schaffen.

Ik durf met zekerheid te zeggen dat je professionele foto's kan maken met de 550D. Maar daar moet je wel de nodige kennis en ervaring mee op doen. Kijk naar Suzanne van Fervor Fotografie, top platen en zij schoot tot voor kort met een 400D. Camera maakt je geen fotograaf en dure objectieven maken je geen pro.
Laatst bijgewerkt door Courses op 24-06-12 00:35, in het totaal 2 keer bewerkt

pluisje88

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:25

Ik ben sinds vanavond de trotse eigenaar van de canon 1100D!
Eerst alleen met kitlens, en binnenkort wil kimde telelens erbij aanschaffen

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:27

Gefeliciteerd met je aankoop!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:34

Bedankt! Ik vond het wel lastig moet ik zeggen. Eerst op het punt gestaan om een pakket te kopen met een lens 18-55 en 75-300 erin voor 499. Echter zat er daarbij geen stabilisator in beide lenzen. Nu heb ik alleen de 18-551 erbij met stabilisatie erin, en spaar ik voor een losse telelens. 55-200(?) Volgensmij.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:35

Ik denk dat je de 55-250IS bedoeld? :)

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:19

Zipporah schreef:
Heb je gelijk in maar dat geld bij alles.. Ken je nog zo een duur top paard kopen, ligt het ook aan de ruiter.

Het gaat mij erom dat ik echt proffesioneel wil gaan schieten en wat wil opstarten en niet zomaar wat leuke foto's van mijn paarden wil maken. Dan is het toch handig ook gelijk de juiste aparatuur aan te schaffen? Fijn om te weten waarmee Renee foto's maakt. Dat is middenstap voor de echt proffesionele camera toch? Jou foto's hebben ook kwaliteit Lisa. Zouden jullie dezelfde kwaliteit foto's kunnen maken met een Canon 500d?

Ik zit op mijn Iphone dit moment.

Klopt inderdaad!

Wij zouden gemakkelijk dezelfde kwaliteit foto's kunnen maken met een 500d, wat het verschil is tussen een 500d en een 7d (semi-prof) waar ik mee fotografeer, is dat de 7d dan weer net extra en wat betere functies heeft, zo heeft de 7d 8 beelden per seconde, 19 scherpstel punten etc... etc.. het zijn dan allemaal extra leuke en vaak handige functies die erbij komen. Maar geloof me als je van een 600d overstapt naar bijvoorbeeld een 1d X dan zie je door de functies de functies niet meer.... want er valt véél en véél meer in te stellen dan je denkt, het draait dan niet alleen nog maar om ISO, sluitertijd, diafragma en nog wat andere dingetjes... het is dan echt een oerwoud vol mogelijkheden en instellingen, die je eerst héél goed onder de knie moet krijgen voordat je goede foto's maakt.

Overigens, nog even een toevoeging de kwaliteit van de foto ligt ook niet direct bij de body maar de kwaliteit heeft te maken met welk glas er op zit, dus Renee en ik zouden gemakkelijk dezelfde kwaliteit kunnen behalen met een 500d, maar dan alleen met hetzelfde glas als waar we nu mee fotograferen.

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar een foto haha :) misschien dat je nu niet op de Iphone zit :P

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 09:30

Courses schreef:
Ik denk dat je de 55-250IS bedoeld? :)

Ja idd kon er zo even niet zo snel opkomen. Heb in de winkel in een half uur tijd zo veel namen e.d gehoord ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:17

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:20

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:40

lenzen zijn op het moment nog even net scheikunde voor me dus daar moet ik me nog maar even in gaan verdiepen :o

wat u aangeeft klinkt wel oke inderdaad. Ik denk dat ik wel voor een Canon wil gaan, dat spreekt me wat meer aan. Maar een Nikon is ook oké

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:42

Voor lenzen kun je beter in het objectieventopic kijken en sowieso beide sets van de MM links laten liggen.
Lenzen zijn iig een stuk belangrijker voor een mooie foto dan de body, zoals oa Lisa en Bagheera al aangegeven hebben!

Heb je al een Nikon en Canon in je handen gehad? Ze verschillen nogal qua bediening en de een vind een Canon helemaal handig (zoals oa ik) en de ander vind een Nikon veel fijner werken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 16:03

Gisteren mijn camera aangeschaft, maar het regent de hele dag. buiten foto's maken zit er dus niet in.
Maar even een paar proef fototjes gemaakt van de bloemen die in de kamer staan.

zie hier mijn allereerste foto's met mijn nieuwe camera. Het prille begin :D

http://i415.photobucket.com/albums/pp23 ... G_0014.jpg
http://i415.photobucket.com/albums/pp23 ... G_0015.jpg
http://i415.photobucket.com/albums/pp23 ... G_0016.jpg
http://i415.photobucket.com/albums/pp23 ... G_0012.jpg
http://i415.photobucket.com/albums/pp23 ... G_0013.jpg

Hoop dat ik snel de kans krijg om hem buiten te proberen ;)

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:37

Ik heb dus 2 jaar gespaard. En van mijn gespaarde geld wil ik graag een spiegelreflexcamera kopen.
Ik zit dus te twijfelen tussen een Nikon en een Canon. Want de 1 zegt dat Nikon beter is, en de ander canon.
Maar nu zag ik dus deze:
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/CA ... 67587.html

Zou dit een goede voor mij zijn? Ik wil vooral graag paarden (en dieren) fotografie doen. Maar ook af en toe mensen en landschappen.
Bij de dierenfotografie zou ik alles willen fotograferen. (dressuur, springen, alles) en ik wil ook af en toe filmen.
Ik hoor het graag (mag ook via pb :D)

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:39

Deze lens heeft Volgensmij geen stsbilisatie in de lens. Ik zou een combi nemen waar wel stabilisatie in zit. Ik heb deze met stabilisatie sinds gisteren, en deze heeft maar heel iets meer gekost.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:43

Het is een oud model en heeft idd geen IS, maar dat is ook niet echt nodig voor paardenfotografie.
Als je alleen paarden gaat fotograferen, zou ik eerder direct voor een 55-250 gaan. In mijn vorige post staat deze ook genoemd :)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:44

Mootje schreef:
Het is een oud model en heeft idd geen IS, maar dat is ook niet echt nodig voor paardenfotografie.
Als je alleen paarden gaat fotograferen, zou ik eerder direct voor een 55-250 gaan. In mijn vorige post staat deze ook genoemd :)

nee, de IS is niet echt nodig, maar die versie was volgens mij wel een stuk beter dan de zonder IS..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:44

Dat klopt, ik zeg ook dat het een oud model is...
En in mijn vorige post staat precies hetzelfde :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:46

Ja maar ik leg niet direct de link oud model --> slechter objectief :P

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 18:47

Tja, ik heb de post ervoor al een link gegeven dat je beter de IS versie kunt kopen....
Volgens mij stelt bijna iedereen hier dezelfde vraag zonder ook maar de zoekfunctie te gebruiken :+