Zipporah schreef:Heb je gelijk in maar dat geld bij alles.. Ken je nog zo een duur top paard kopen, ligt het ook aan de ruiter.
Het gaat mij erom dat ik echt proffesioneel wil gaan schieten en wat wil opstarten en niet zomaar wat leuke foto's van mijn paarden wil maken. Dan is het toch handig ook gelijk de juiste aparatuur aan te schaffen? Fijn om te weten waarmee Renee foto's maakt. Dat is middenstap voor de echt proffesionele camera toch? Jou foto's hebben ook kwaliteit Lisa. Zouden jullie dezelfde kwaliteit foto's kunnen maken met een Canon 500d?
Ik zit op mijn Iphone dit moment.
Klopt inderdaad!
Wij zouden gemakkelijk dezelfde kwaliteit foto's kunnen maken met een 500d, wat het verschil is tussen een 500d en een 7d (semi-prof) waar ik mee fotografeer, is dat de 7d dan weer net extra en wat betere functies heeft, zo heeft de 7d 8 beelden per seconde, 19 scherpstel punten etc... etc.. het zijn dan allemaal extra leuke en vaak handige functies die erbij komen. Maar geloof me als je van een 600d overstapt naar bijvoorbeeld een 1d X dan zie je door de functies de functies niet meer.... want er valt véél en véél meer in te stellen dan je denkt, het draait dan niet alleen nog maar om ISO, sluitertijd, diafragma en nog wat andere dingetjes... het is dan echt een oerwoud vol mogelijkheden en instellingen, die je eerst héél goed onder de knie moet krijgen voordat je goede foto's maakt.
Overigens, nog even een toevoeging de kwaliteit van de foto ligt ook niet direct bij de body maar de kwaliteit heeft te maken met welk glas er op zit, dus Renee en ik zouden gemakkelijk dezelfde kwaliteit kunnen behalen met een 500d, maar dan alleen met hetzelfde glas als waar we nu mee fotograferen.
Maar ik ben nog steeds benieuwd naar een foto haha
misschien dat je nu niet op de Iphone zit