[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:09

RM_: de kwaliteit is wel heel erg slecht, je ziet de pixels gewoon als blokjes, zonde! Hond staat er mooi op vind ik, foto had nog wel iets meer contrast gemogen dan springt hij er wat meer uit.

Colorado: leuke foto's, erg herkenbaar die schapen zo :) vind de ruis (het is toch digitaal of niet? :P ) erg mooi bij die eerste met die DoF erbij. 2e foto ook mooi moment, zag de rest van de foto's op flickr, fijn sfeertje. :) Wel sneu van het lam.

annoouukie: hij is wat onscherp, ruizig en ik vind het onderwerp (zo in die bak) niet zo heel boeiend om eerlijk te zijn. :o

leey: zonde dat haar ogen zo flets wegvallen, zal ook door de make-up komen. Ik zou kijken of je ze nog wat kunt oplichten. Bij die 2e is dat al minder maar ik vind de compositie niet zo.

Nadineex: vind de compo iets te centraal, en de foto wat aan de donkere kant. Kleuren zijn wel mooi zo :)

Hipar: die eerste is leuk zo op de hei, 2e vind ik wat saaier ook qua contrast. Wel leuke hond :D

LisaDijk: eerste vind ik niet zo, maar die tweede is gaaf met die ogen die er zo uitspringen!

aniek1985: wat een lief koppie heeft dat 2e hondje <3

WildWings: de linker heeft net nog wat meer variatie in de donkere delen. Ik vind haar huid wel erg (Photoshop?) glad, dat vind ik altijd zo zonde... dat valt overigens vooral bij de rechter op.

Lekker Colorado, mijn z/w rolletje dat er nu in zit moet ik echt een keer vol krijgen :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:21

Ja, het is digitaal inderdaad :P Moest ook een beetje aan jouw schapenfoto's denken toen ik ze op flickr aan het zetten was, wát een geluid trouwens op het moment dat er gevoerd werd, ik weet niet of ik dat 3 maanden uit zou houden hoor haha! Ah zonde, zeker doen, ben benieuwd naar analoge foto's van jouw hand!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:07

Nou het waren er aan het begin wel 650, maar langzaamaan kon alles lekker naar buiten, dat scheelt hoor... alleen heb je dan wel zo'n 1000 lammeren erbij :D Maar, het zijn geweldige dieren, zeker als je die lammeren ziet spelen met zijn allen, heerlijk. En die koppies hè :+:

Afbeelding

Afbeelding

*klik*

*klik*

Anoniem

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:19

Colorado, ik had 'm stiekem al op je website gespot, lekker rauwe plaat, mooie korrel, past goed bij je onderwerp.
Fiffil, die heb ik volgens mij ook eens gezien, vond ze toen al zo leuk! En jeeeetje wat een boel beesten dan zeg :=

Bedankt trouwens voor de input! Heb net geleerd werken met maskers dus moet nog even balans vinden bij het huidphotoshoppen :o Uiteindelijk heb ik toch de linker gekozen omdat het daar ook minder opvalt en ik die grijs/ZW wel lekker vindt:

Afbeelding

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:29

Colorado ik had je rat gemist, die ken ik wel van FK, ik vind dat zo'n fijne foto :+: met die korrel, DoF, de compositie en alles... echt een topplaat :j

Huid photoshoppen gaat al gauw mis vind ik, ik doe het zelf sowieso nooit (ik heb liever dat je de structuur blijft zien) op enkele rode plekjes na als die al te erg opvallen bijv. Deze versie vind ik veel fijner, achtergrond pas er ook goed bij!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:49

Leey mooie foto's en inderdaad respect voor het model in die kou.
Lisa ook gave foto's van gister.
Nadine prachtige kleuren zo in het water.
Hipar ook hele mooie sfeervolle foto's met het zonnetje en de vorst.
Nicky wat een gave foto weer, heel erg mooie sfeer zit erin. Ik vind deze versie ook mooier als de andere.
Colorado ook een erg gave plaat, mooi effect zo met dat korrelige en in zwart / wit.
Fiffill mooie zelfportretten.
Hipar ik vind die bovenste met die bloemen met het zonnetje erg mooi.
Milan_lover mooie foto's. Vooral die eerste is gaaf.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:59

Bedankt :D Ik ben zelf ook nog steeds enorm blij met deze foto en wil hem binnenkort op A4 uit laten vergroten, ondanks dat dat zo'n €6,50 kost := Maar dat maakt me niks uit, soms mag je wel even doen alsof je geld teveel hebt O:)

Ja, het is inderdaad geweldig om ze te zien spelen, naar mijn idee springen ze soms wel meer dan een meter hoog. Gewoon, uit het niets :))
Dat blijven ook enorm gafe foto's, geweldige kleuren! Deze boer had trouwens ongeveer hetzelfde aantal schapen, alleen dus dit jaar minder lammetjes helaas.

Gaaf zo die achtergrond WW!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:22

WildWings Mooi bewerkt, en leuk 'opgedirkt'. Ondanks de kleuren en de sfeer vind ik hem toch niet zo fijn. Ik denk dat het door je blikt komt (was zelfportret toch?). Had liever gezien dat je de lens inkeek of iets minder ver weggekeken.

Ik gaan een Canon EOS 3 kopen voor 90 euries :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:29

Thanks voor de reacties en feedback :) Geen zelfportret btw. Had ik maar zo'n hoofd haha, dan kon ik constant op mezelf oefenen :D :D Je bent btw niet de eerste die dit punt aankaart, vind het zelf totaal niet storend, maar voor de volgende sessie dus zeker een puntje om op te letten zo te horen :) Merci!
En aan de analoog dus? Ben benieuwd!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:45

Oh sorry, had ik even te snel gelezen denk ik :)

Jaa, ik ben ook erg benieuwd! Nog nooit gedaan namelijk, maarja, eens moet de eerste keer zijn. Eerste rolletje zal wel finaal mislukken haha :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 18:50

Leuk zeg Lipydo! Neem aan dat die van jou wel autofocus/niet alleen manuele instellingen heeft want hij was wat nieuwer toch? Dan kan er toch niet zoveel misgaan? Ik vond het scherpstellen best lastig vooral met mijn zoomles, die moet je schuiven niet draaien (om in te zoomen) dat was behoorlijk wennen. :') En het kijken hoe het nu precies zit met het instellen van die naaldjes, maar ik weet niet hoe dat er op nieuwere modellen uit ziet eigenlijk. :)

leey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:43

Hoi bedankt voor de verschillende reacties ^^

ik heb exspres zo de ooggen gelaaten :P om dat ik daar een fijnere sfeer bij voelde
ik moet er wel bij zeggen datik vergeten ben de oogen bij te scherpen silly me :=

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:19

Fiffill schreef:
Leuk zeg Lipydo! Neem aan dat die van jou wel autofocus/niet alleen manuele instellingen heeft want hij was wat nieuwer toch? Dan kan er toch niet zoveel misgaan? Ik vond het scherpstellen best lastig vooral met mijn zoomles, die moet je schuiven niet draaien (om in te zoomen) dat was behoorlijk wennen. :') En het kijken hoe het nu precies zit met het instellen van die naaldjes, maar ik weet niet hoe dat er op nieuwere modellen uit ziet eigenlijk. :)

http://www.canon.nl/for_home/product_fi ... /index.asp

Dit is hem!

Autofocus, die je kan 'sturen' met je ogen. Interessant haha. Weet nog niet of het fijn is en hoe het uberhaupt werkt. Qua scherpstellen zal enige oefening dus wel gewenst zijn ja :P Wel fijn dat de knopjes redelijk op elkaar lijken, de digitalen en deze.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:21

leuke schapenfoto's! i love sheeps! aanschouw mijn leukste schapenfoto's :D
Afbeelding

Afbeelding

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:28

Schaapies zijn zó lief :+:

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:30

Aah die oogjes! <3

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:32

Zijn mijn grote vrienden de Croissantjes <3
Zodra er weer veel sneeuw ligt ga ik ze op de foto zetten :))

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:34

Ja, de croissantjes!!! Ik kon even niet meer op hun naam komen, maar ze zijn zó leuk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:39

Hihi geweldig, die bijna maniakale blikken met die tandjes zo :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:40

Ja he :P Ze zijn er nog steeds, de mormels :') Hoop snel weer foto's te kunnen maken, wellicht eff met de WA lens :))

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:43

Nadineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:46

Die tanden _O_ _O_

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:47

Geweldige foto's Renee _/-\o_

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:55

Hahah die schapen zijn echt heel komisch! prachtige foto's!

vind je laatste update WildWings heel sprekend!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:15

Lipydo schreef:
Fiffill schreef:

http://www.canon.nl/for_home/product_fi ... /index.asp

Dit is hem!

Autofocus, die je kan 'sturen' met je ogen. Interessant haha. Weet nog niet of het fijn is en hoe het uberhaupt werkt. Qua scherpstellen zal enige oefening dus wel gewenst zijn ja :P Wel fijn dat de knopjes redelijk op elkaar lijken, de digitalen en deze.

Interessant! Ik had die idd gevonden op internet maar zag LCD scherm staan en dacht dus dat het niet de juiste was, maar dat hadden ze toen natuurlijk wel al. :P
En handig dat de boel een beetje op elkaar lijkt al moet ik zeggen dat ik snel gewend was hoor, maar dat is ook omdat er gewoon weinig knoppen op zitten :+ ik vind het trouwens wel wat hebben ergens, dat je alles zo zelf moet doen, alleen zo jammer dat analoog duur is en je niet "even" wat rolletjes vol klikt :P Ben erg benieuwd naar je foto's, wanneer krijg je 'm?

Renee, die schapen :') Ouessantjes zijn zo leuk!