[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: [INFO] Welke camera moet ik kopen?Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:42

Ja dat weet ik :D heb ik nu ook wel, maar ik wil het net zo goed als die voorbeeld foto, en oook wil ik bewegingsfoto's zo scherp hebben. :P
En dat lukt met mijn camera niet, en die is wel goed geloof ik :D

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:48

Ehm, je zou kunnen kijken voor de canon 350D, 400D, 1000D. En dan heb je een lichtsterke lens nodig. Bijv. 50mm f1.8. Voor beweging buiten een 18-55 of (voor 'verdere afstanden', bijv. paarden in de wei) 55-200 mm lens.
Dat zijn de goedkoopste mogelijkheden. :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:58

Wauw super bedankt!

Ehm dat 18-55 enz is allemaal chinees voor mij ;( Wat betekent dat allemaal?
En 55-200 is dat voor heel ver weg? Want ik hoef niet voor heeeel verweg ik fotografeer nl. geen paarden.

En de lichtsterkte lens wat doet die?

Sorry ik rol net een beetje in het spiegelreflexen wereldje :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:03

Limoen schreef:
Wauw super bedankt!

En 55-200 is dat voor heel ver weg? Want ik hoef niet voor heeeel verweg ik fotografeer nl. geen paarden.

Dan is het een tip om je eerst in te lezen. :D
55-200 is idd voor wat verder weg. 18-55 voor wat dichterbij zegmaar.
Lichtsterke met een groot diafragma (= laag f getal) zorgt ervoor dat je zegmaar de achtergrond zo wazig hebt. Maar die lensen zijn helaas wel duurder. De 50mm f1.5 is eigenlijk bedoeld voor portretlens. Je kan er niet mee zoomen (dus je moet zelf bewegen :P ) maar is dan weer niet te duur.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:08

absque_dubio schreef:
Limoen schreef:
Wauw super bedankt!

Dan is het een tip om je eerst in te lezen. :D
55-200 is idd voor wat verder weg. 18-55 voor wat dichterbij zegmaar.
Lichtsterke met een groot diafragma (= laag f getal) zorgt ervoor dat je zegmaar de achtergrond zo wazig hebt. Maar die lensen zijn helaas wel duurder. De 50mm f1.5 is eigenlijk bedoeld voor portretlens. Je kan er niet mee zoomen (dus je moet zelf bewegen :P ) maar is dan weer niet te duur.

Oke, en de 50mm 1.8 dan moet je daar ook zelf mee bewegen?
Is er niet een lens met alles in 1 dat je kunt zoomen (geen kilometers hoor :D ik doe het nu allemaal met een optische zoom van 4x) en die achtergrond wazig krijgt?

Stel ik koop de 350D met de 18-55 kan ik daar goede foto's mee maken?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:12

Die lens is er wel, maar kost vaak aardig wat, en dat ligt denk ik wat boven je budget.. Maar ik ken helaas niet alle prijzen en lensen uit mn hoofd, dus dat zou je zelf allemaal op moeten zoeken. :D
De 50mm f1.8 heeft een vast brandpuntafstand, dus je moet echt zelf met je camera dichterbij of verderweg gaan.
De 18-55 is een fijne eerste lens, en ook niet zo duur. Daar kan je prima mee beginnen zodat je eerst alles onder de knie leert te krijgen. ;)

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 16:29

Ik wil ook een nieuwe camera kopen, Omdat wij ook heel veel op reis zijn is dat wel leuk als ik een paar scherpe foto's kan maken :+ Ik hoor idd heel erg veel over de Canon Eos 1000d. Mijn vader die heeft er ook behoorlijk wat verstand van en die zegt dat het een behoorlijk goede camera is. Dus ik denk dat ik daar maar voor ga sparen! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:02

Panasonic Lumix DMC-TZ7 ... heb ik volgens mij nog niet veel zien voorbij komen? Of heb ik wat gemist?

Heeft er iemand toevallig ervaring met deze camera?
Heb wel wat op internet rondgekeken maar ik heb niks gezien van hoeveel je manueel kan instellen? Of hier heb ik misschien overheen gelezen, er staat ook altijd zoveel tekst op :+

Ik zit namelijk met een klein probleempje .. Ik heb een Canon Powershot SX200 IS, prachtige camera, alleen is deze momenteel een beetje kapot en is al gedurende 2 weken in herstelling (de lens is blijven hangen terwijl ik er bij mijn weten toch niks spectaculairs mee heb gedaan). Ik heb vandaag gebeld en ze hadden er echt nog geen zicht op hoelang het nog zou duren, met het vakantie zijn enzo ... Nuja, voor mij is het ook vakantie, het is mooi weer en ik heb niks :(

Ok, ik heb nog wel mijn oude Canon, en deze heb ik laatst nog eens meegenomen .. maar het is toch niet meer wat het geweest is, als je éénmaal beter gewoon bent ... Enige voordeel wat die had is dat die toch wel een stukje kleiner en compacter is dan mijn nieuwe Canon.

Dus nu ben ik aan het denken over de Panasonic .. deze was mij al opgevallen tijdens de zoektocht naar een nieuwe camera, maar ben toen voor de Canon gegaan omdat ik al een Canon had, hier heel tevreden over was en de batterijen hiervan paste erin enzo ..

Dus nu zit ik een beetje in twijfel .. Het is natuurlijk niet iets als een extra T-shirt dat je koopt ofzo .. Wie kent de Panasonic en heeft deze wat opties/mogelijkheden waardoor het misschien toch de moeite is tov de Canon?

Qua zoom zitten ze hetzelfde.
De Canon heeft 12 megapixels en de Panasonic 10, maar dit zal het verschil niet maken.
Qua filmpjes (gebruik ik nogal eens) zou de Panasonic ook HD filmen (zelfde formaat als Canon) maar zou een extra instelling hebben dat je dubbel zoveel kan opnemen op hetzelfde kaartje in dezelfde kwaliteit? Ook zou de Panasonic stereo-geluid opname hebben .. En volgens de reclame op tv zou je ook de optische zoom kunnen gebruiken TIJDENS het filmen? Ik vind hier alleen niet meteen wat van terug op internet ...

Voor de rest komen de camera's volgens mij wel overeen (ook qua formaat/gewicht), alleen is het mij dus niet duidelijk in hoeverre je de Panasonic handmatig kan gebruiken (kan bij Canon wel, zelf sluitertijd & diafragma bv. in stellen).

Help? :+

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:27

Fantabulouss schreef:
@DmNqUe: die d60 is zeker een goede set! :) Ik zou em eerst ook nemen maar ga nu toch doorsparen, waarschijnlijk voor de d5000 met 18-200 VR Nikon lens :)

is die camera veel beter dan in bepaalde opzichten bv sport??

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:51

Ik denk dat ik voor de Canon EOS 1000d ga, met 2 lenzen erbij (18-55 & EF 75-300 kit).
Is dit een goede keuze? En kan iemand mij nog uitleggen wat de lens EF 75-300 kit precies doet?

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 08:19

Hoi allemaal,

Ik denk erover een camera te kopen maar mijn budget is niet erg hoog (ong. 300 euro). Nou kan ik een Olympus E-420 overkopen van iemand. Volgens de verkoper (en recensies op internet) is dit een goede, basic camera om mee te beginnen. Ik kan hem kopen voor 220 euro incl. een 17,5-45mm 1:3,5-5,6 lens (hij is in april van dit jaar gekocht, er zit nog garantie op).

Op deze website (http://www.vergelijk.nl/digitale_camera ... pecs.rhtml) staan de specificaties.

Is dit een goede koop voor mij, als amateur fotograaf? Ik ga een half jaar in Parijs wonen en daar wil ik foto's maken en van de paarden enz. natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:34

Niemand een idee over de Panasonic? Jammer.

Dan misschien een algemene vraag.. Zouden jullie een gelijke camera kopen als een soort van "reserve-camera"? (of afhankelijk van wat je wil gaan doen beslis je welke camera je meeneemt want ze zullen elk toch wel hun voor- en nadelen hebben). Of heb je altijd 1 goede camera en 1 "mindere" zeg maar? Of gewoon geen reserve natuurlijk, dat kan ook .. maar dat bevalt me op dit moment niet zo :P (ok, ik heb er nog wel eentje, maar daar zit ZOVEEL verschil in qua kwaliteit en mogelijkheden ...).

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:54

Ik heb de Panasonic nu een paar weken en hij bevalt me erg goed. Je hebt helaas geen handmatige instellingen qua sluitertijd en diafragma maar verder wel veel dat je kunt instellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:03

Ok, bedankt voor je reactie :)

Misschien is het dan toch een optie om te overwegen?
Dan kan ik bv. de Panasonic gebruiken als snelle camera, als ik bv. op wedstrijden (tijdens het groomen) toch wat foto's wil nemen, en waarschijnlijk vooral voor de filmpjes .. En dan mijn Canon als serieuze camera, als ik echt ergens foto's ga nemen (bv. als iemand mijn pony aan het longeren/rijden is of als ik een soort van shoot ga doen).

Heb jij al een zicht op die camera qua gevoeligheid? Bedoel: als die vaak in/uit je zak gaat enzo .. zou daar snel wat mee gebeuren? Want ik heb het idee dat die Canon toch best wel gevoelig materiaal is, aangezien hij nu al kapot is terwijl ik er bij mijn weten echt niks speciaals mee heb gedaan :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:40

Ik heb er nog maar weinig mee gedaan en mijn andere camera's (Canon SRL) houd ik ook altijd heel dus daar durf ik niets over te zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:43

Ok, toch bedankt :)
Heb tot nu toe met mijn andere (Canon en daarvoor een Samsung) ook nooit problemen gehad .. die gaan nu nog gewoon, en vooral die Canon heeft toch wel wat meegemaakt .. Maar deze heeft nog niks meegemaakt en is al kapot := Dus vandaar dat ik het idee heb dat het best wel gevoelig materiaal is (vooral de lens dan ..).

Andere reacties zijn uiteraard nog steeds welkom! :)
Ook gewoon over het feit of het al dan niet de moeite loont en zelfde soort camera als extra erbij te hebben zeg maar ..

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:20

hoi ik heb vandaag een sony a380 gekocht.gelukkig passen me oude lenzen der op.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:15

ik ben vandaag naar de winkel geweest om info te vragen, ik had het idee dat ze er niet heel veel van af wisten maar voor de paardensport dacht die man de canon eos 500D , welke zouden jullie kiezen de canon eos 500 D of de nikon D60 en waarom?? ( vooral sportfoto's

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 00:53

Welke winkel ben je heen geweest?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 10:06

camera 4 all in druten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 15:53

Ik zou persoonlijk ook voor de 500D gaan. Veel nieuwer dan de D60, geweldige specs, prachtige beeldkwaliteit tot op zeer hoge ISO, daarnaast heeft de D60 geen autofocusmotor dus kun je daar alleen AF-S-lenzen op gebruiken wat je aanzienlijk beperkt in je lenzenkeuze.

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 16:19

ik heb de canon eos 500D gekocht:D

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:30

Nouks schreef:
Ik zou persoonlijk ook voor de 500D gaan. Veel nieuwer dan de D60, geweldige specs, prachtige beeldkwaliteit tot op zeer hoge ISO, daarnaast heeft de D60 geen autofocusmotor dus kun je daar alleen AF-S-lenzen op gebruiken wat je aanzienlijk beperkt in je lenzenkeuze.

Als er op de D60 alleen AF-S lenzen gebruikt kunnen worden. Waarom verkoopt Kamera-Express dan de D60 met Sigma lenzen? http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=29129

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:34

JENNx schreef:
Nouks schreef:

Als er op de D60 alleen AF-S lenzen gebruikt kunnen worden. Waarom verkoopt Kamera-Express dan de D60 met Sigma lenzen? http://www.kamera-express.nl/index.php? ... duct=29129

Omdat als je even leest daar AF in zit ingebouwd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:59