[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:17

lang geleden dat ik nog zo vol spanning een verhaal gevolgd heb!
ben erg benieuwd!

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:42

wat een goed verhaal! vet spannend!!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:45

oehhh ben benieuwd naar het nieuwe stukje

marcellaZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:18

Zo tijd voor een nieuw stuk
Echt een spannend verhaal, ga het zeker volgen !

ellen12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:52

ik ook

__Robijn__

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:46

Hmm 4 jaar later nog geen nieuw stuk

Geintje..

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 12:33

Zó heb het hele verhaal net gelezen.. Vind het een erg mooi en spannend verhaal;
Ik wacht met spanning af op het volgende stuk

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 18:02

Nou het volgende stuk is af, maar staat op een andere pc.. ff geduld dus nog!

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:12

okej
ben echt heel erg benieuwt

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:14

Ben nieuwschìerigg..

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 19:57

wanneer ben je het van plan te posten?

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 20:04

ik ben ook benieuwd
ik kruip zo in men bed (wat oververmoeid) maar zout och nog graag het vervolg lezen...

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 21:44

post alsjebliefd dat nieuwe stuk!!

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:03

Já alstjeblieft, ben ook heel benieuwd!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 07:17

Zo hier istie dan, hoop dat het weer als leuk ervanre wordt

Rick pakt zijn mobieltje uit zijn zak, zoekt het nummer van Crissie op en drukt op bellen. Rick hoort de kiestoon, maar er wordt niet ogenomen. Teleurgesteld hangt hij op. Als hij zijn telefoon in zijn zak wil stoppen wordt hij gebeld. “Crissie belt” staat er in het scherm. “met Rick” neemt Rick op. “Hoi, met Crissie” zegt Crissie aan de andere kant van de lijn. “je had gebeld?” “Ja,” zegt Rick “Heb je even tijd om naar het meertje te komen?” “Ja hoor, leuk, kom ik er zo aan” zegt Crissie opgewekt. “Oke,” zegt Rick “ tot zo!” Voordat hij het door heeft heeft Crissie alweer opgehangen. Rick stopt zijn telefoon weer in zijn zak en leunt achterover tegen de leuning van het bankje. De zon schijnt en het is lekker weer. Rick sluit zijn ogen en denkt even helemaal nergens aan behalve het warme gevoel op zijn gezicht.

“Hallo” hoort hij roepen. “Hey Crissie! Dat is snel” zegt Rick en gaat rechtop zitten. “Ja zo ver is het niet” grapt Crissie. Rick klopt op de bank als gebaar dat Crissie naast hem komt zitten. Crissie gaat zitten en kijkt Rick afwachtend aan. “Is er iets” vraagt ze. “Ja,” zegt Rick “maar ik vind het niet makkelijk om te vertellen.” Rick kijkt op en kijkt recht in de sprankelende ogen van Crissie. “Neem je tijd.” Zegt Crissie geruststellend. Rick zucht een keer diep en besluit maar bij het begin te beginnen. “Het gaat over het huis, nou ja, eigenlijk de geest in huis. Het begon onschuldig en ik zocht er niet echt iets achter. Tot gisteren natuurlijk toen ik mee naar jouw huis geweest ben. Vannacht heb ik erg slecht geslapen. Toen ik even weg was gedoezeld en wakker werd stond mijn computer aan. Er stond een foto van jouw broer in beeld, het was niet de foto die bij jullie in de kamer staat maar ik herkende hem meteen. Ik ben toen terug in bed gaan liggen maar echt slapen was er niet bij. Toen klonk er ineens een stem die me om hulp vroeg. Er was niemand in de kamer.” Rick stopt even. Als hij ziet dat Crissie hem vol belangstelling aankijkt gaat hij snel verder met zijn verhaal. “Ik heb toen nog heel even geslapen maar ik was al vroeg echt wakker. Ik ben toen gaan hardlopen hier bij het meertje, even niks aan mijn hoofd en nergens aan gedacht. Mijn humeur werd daar stukken beter van. Na anderhalf uur was ik weer thuis en alles was nog hetzelfde zoals ik het had achtergelaten. Ik ben gaan douchen, toen werd weer de kraan kouder gezet tot twee keer toe. Heb dus snel even gewassen, aangekleed en mijn haar gedaan, toen ik weer naar mijn kamer liep hoorde ik mijn printer, deze was bezig om de foto van je broer af te drukken.” “Ferdi” onderbreekt Crissie Rick. “Hij heet Ferdi” zegt ze terwijl er tranen in haar ogen verschijnen “Ga verder” zegt ze dan zacht. “De printer drukte dus de foto af die in mijn beeld had gestaan vannacht. Toen werd me pas duidelijk dat er echt iets bedoeld werd met die foto. Er zat ook een vreemd soort kring om ferdi’s hoofd op die foto. Een soort van aura ofzo. Toen ik de kamer uit wilde lopen bewoog de muis. Deze had een map geopend met allemaal foto’s. Op alle foto’s stond Ferdi.” Weer is Rick even stil. Crissie gebaart hem om door te gaan dus Rick gaat weer verder. “toen gebeurde er niks meer, dus wilde ik even wat gaan leren. Dus ik mijn wiskunde boek gepakt en eerst even naar de wc gegaan. Toen ik terugkwam was mijn boek verstopt. Ik had er even helemaal geen zin meer in. Ik ben op bed gaan liggen tot er een bliep uit de boxen van mijn computer kwam. Er stond een boodschap op het scherm gewoon in word getypt. Er stond “Je moet me helpen, maar pas op, ik ben niet alleen”ik was bang, maar moest iets, ik heb terug getypt met de vraag wie ik dan moest helpen en waar ik voor uit moet kijken. Het duurde even maar ik kreeg reactie “Ik doe je niks, maar er is hier nog iemand die mij tegenhoudt, ik mag niet weg, maar ik kan geen rust vinden.”. Ik had het toen even helemaal gehad en ben hierheen gegaan.” Dan is Rick stil.

“Hij leeft dus niet meer” zegt Crissie. “Ik vrees van niet” zegt Rick en slaat een arm om Crissie heen. “Hoewel iedereen dat natuurlijk al dacht is het toch moeilijk dat het nu bevestigd wordt” zegt Crissie en de tranen rollen over haar wangen. “Het is ook niet niks.” zegt Rick “Het spijt me, vind het heel erg dat je dit op zo’n manier van mij moet horen.” “nee,”zegt Crissie “Ben juist blij dat ik het van jou mag horen.” En legt haar hoofd op Rick zijn schouder. Even zitten ze zo langs het meertje. “Denk je dat hij in jullie huis gestorven is?” zegt Crissie. “Ik weet het niet” zegt Rick “Ik wil je graag helpen om het uit te zoeken voor je, maar dan heb ik meer informatie nodig over je broer, en over wat je weet van het huis en de mensen die erin gewoond hebben.” Crissie knikt begrijpend en begint te vertellen, over van alles over de band die ze had met de jongen in het huis, dat het en hele lieve jongen was, die eerder verlegen was al gewelddadig en over haar broer die altijd heel erg bezorgd over haar was, maar verder een echte goedzak die ook nooit iemand kwaad zou doen. Rick krijgt allerlei beelden in zijn hoofd van wat er gebeurd zou kunnen zijn. “Zal ik straks met je meegaan?” Vraagt Crissie. Rick kijkt bedenkelijk “Ik weet niet of dat verstandig is” zegt Rick. “Als Ferdi echt de geest is en altijd bezorgd om je is, denk ik niet dat hij iets zal doen als jij erbij bent, hij wil jou niet bang maken.” Crissie knikt begrijpen, Rick kon daar nog wel eens gelijk in hebben.

Samen zitten ze nog een tijd op het bankje, allebei diep in gedachten verzonken. Echt veel is er nog niet duidelijk, maar Rick weet nu dat Ferdi hem nodig heeft. Waarom Ferdi hem nodig heeft blijft een raadsel. Hoe eng Rick het ook vind, hij wil erachter komen, voor Crissie, zodat zij weet wat er gebeurd is. En voor Ferdi zodat hij rust kan vinden. Natuurlijk ook voor zichzelf en zijn ouders zodat ze onbezorgd in het huis kunnen blijven. Maar gaat dat lukken? Ferdi heeft laten weten dat hij niet de enige is die in het huis rondzweeft. Rick moet erachter zien te komen wat Ferdi wil.

“Zullen we naar huis gaan” vraagt Crissie. “Is goed” antwoord Rick en hij krijgt een vreemd gevoel in zijn maag bij de gedachte naar huis te gaan. “Wil je bij ons mee eten?” vraagt Crissie “of zijn je ouders thuis?” Rick hoeft hier niet lang over na te denken. “Graag” zegt hij en is blij dat hij nog niet naar huis hoeft. Samen fietsen naar het huis waar Crissie woont. “Hoi mam, vind je het goed dat Rick ook hier eet?” vraagt Crissie. “Ja hoor, natuurlijk. Gezellig.” Zegt ze met een glimlach. “ we eten wel pas over een half uur, je vader is nog even weg.”
“Oke,” zegt Crissie en pakt Rick’s hand om naar boven te lopen. Rick zijn hart slaat over bij het idee dat het meisje waar hij verliefd op is zijn hand vast heeft en krijgt het er warm van. Ze lopen samen de trap. Als ze op Crissie haar kamer aangekomen zijn polft ze op het bed en gebaart Rick naast haar te komen zitten. Dit laat Rick zich geen twee keer zeggen en ploft naast Crissie op het bed. Crissie pakt de afstandbediening van de tv en zet hem op TMF. Dan gaat ze half op haar bed liggen om de tv beter te kunnen zien. Ze zapt inmiddels wat langs de kanalen. Als ze een leuke serie tegenkomt laat ze hem staan. Rick gaat naar haar liggen op bed en samen kijken ze naar de serie.
“Je bent lief” zegt Crissie ineens “vind het heel fijn dat je voor mij toch terug gaat naar huis en probeert te ontdekken wat de bedoeling is.” “Voor jou doe ik alles.” Zegt Rick voor hij het zelf in de gaten heeft. Dit keer is het Crissie die rood wordt en het warm krijgt. Rick schrikt van zijn antwoord “Sorry” zegt Rick “hoop niet dat ik iets verkeerds gezegd heb.” “Nee, “ antwoordt Crissie “vind het juist wel leuk om te horen.” Weer durft Rick er verder niet op in te gaan. “Eten!” roept de moeder van Crisse onderaan de trap. Saved by the bell.. denk Rick. “ Kom we gaan eten.” Zegt Crissie en gaat Rick voor op de trap. Op tafel staat en grote schaal friet en verschillende snacks. Tijdens het eten wordt er gezellig gekletst over vanalles en nog wat. Gelukkig nog geen vragen over het huis waar Rick woont. Na het eten gaat Rick naar huis. Helaas weer weg bij Crissie, maar misschien komt hij vanavond meer te weten over Ferdi. Rick rijdt de straat in en ziet dat de auto nog niet thuis is. Zijn ouders zullen het wel gezellig hebben bij zijn vaders collega.

Rick parkeert zijn fiets en gaat naar binnen. Alles ziet er normaal uit. Rick loopt naar de keuken. Ook hier alles normaal. Rick schenkt een glas cola in, zet de tv aan en gaat op de bank zitten. Er is voetbal op, geen bijzondere wedstrijd, maar Rick vind het altijd wel leuk om te kijken. Nog steeds gebeuren er geen vreemde dingen en Rick voelt zich bijna veilig in het huis. Hij vind het voor het moment wel even prima en geniet van de rust. Hoewel de wedstrijd op tv niet van belang is wordt er wel goed gevoetbalt, Rick geniet dan ook van de wedstrijd. De wedstrijd eindigt in gelijkspel. Rick zet de tv uit, zet zijn glas in de vaatwasser en loopt de trap op. Als Rick zijn kamer oploopt lijkt alles normaal. Hij gaat op zijn bed zitten, wat hij dan ziet laat zijn adem schokken en zorgt dat zijn hart een paar slagen mist.

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:28

Grrrr, je stopt altijd bij die momenten..
Zoals altijd weer een superstuk!!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:29

MirZam schreef:
Er is voetbal op,

Misschien had 'Er is voetbal op tv' beter gestaan. Voor de rest super stuk!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 07:31

Tutti_Frutti schreef:
MirZam schreef:
Er is voetbal op,

Misschien had 'Er is voetbal op tv' beter gestaan. Voor de rest super stuk!

Kan idd ook.. Maar dat staat niet want dat zeg je, Rick zet de tv aan, er is voetbal op tv. dat leest ook neit lekker weg..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 07:43

Super stuk weer.. Super spannend

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 07:44

Even tussendoor: Iedereen onwijs bedankt voor alle leuke reacties!!
Is een goede motivatie om door te schrijven!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 08:22

MirZam schreef:
Kan idd ook.. Maar dat staat niet want dat zeg je, Rick zet de
tv
aan, er is voetbal op tv. dat leest ook neit lekker weg..

Das waar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 09:58

Jij stopt altijd precies op het goede moment (of juist niet)
Spannend, kan niet wachten op het volgende stuk!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:01

Krista_ schreef:
:oo
Jij stopt altijd precies op het goede moment (of juist niet)
Spannend, kan niet wachten op het volgende stuk!

Expres!! anders komen jullie niet meer terug

_Michelle__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:01

Wow alweer zo spannend... Wanneer komt er een nieuw stuk??

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:04

Het neiuwe stuk is al aardig op scheut.. nog een half uur werk in denk, nu alleen dat half uur nog zien te vinden