[VER]Maak het verhaal af 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Re: [VER]Maak het verhaal af 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:08

"was zo van streek", ineens leek het wel alsof er een messteek door haar been schoot "AAH" schreeuwde ze...

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:14

Maar het was geen messteek, het was de staljongen...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:16

" Oow ben, wat ben ik blij je te zien" snikte ze " mijn been doet zo´n pijn!!"

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:18

_KiMbErLeY_ schreef:

Beetje vaag.. Isa heeft een gloeiende HEKEL aan hem.. de staljongen werkt samen met haar vader om Special iets aan te doen..
doe ff een ander stukje

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:24

Milaatjuh schreef:
_KiMbErLeY_ schreef:

Beetje vaag.. Isa heeft een gloeiende HEKEL aan hem.. de staljongen werkt samen met haar vader om Special iets aan te doen..
doe ff een ander stukje

oow ja, domm maar, ze is wel blij dat ze hem ziet omdat haar been zo´n pijn doet!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 10:25

"Oow, ben, wat doe jij nou weer hier??"...

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 10:38

ik hoorde een schreeuw, dus toen ...

soniep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:16

kwam ik aangegaloppeerd op mira(haflinger) en hoorde en gil en ging kijken wat..

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:19

er aan de hand was. e nu...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 14:35

"Lig jij hier, wat is er gebeurd??" vroeg ben

Milaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:10

'Ik was lekker aan het crosse, otoen er opeens een hond overstak. Spirit struikelde en ik kukelde eraf. Nu lig ik hier'. Treurig keek isa voor zich uit. 'Hoe..

Lotte_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:15

kun je! je valt toch niet zomaar van je paard af? IK HAAT JE!

imhotep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:20

Zie je dan niet dat ik gewond ben. Waarom

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 15:21

ben je zo, zo als je bent?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 16:11

Het verdwenen hoefijzer

Met in de hoofdrol:

Isabel = de hoofdrolspeelster
Pieter = de vader van Isabel
Dionne = de moeder van Isabel
Ben = de geheimzinnige staljongen
Special Hit = Het Grand Prix paard van Isabel
Spirit = Het race paard van Isabel
Mira = De haflinger van Ben

De samenvatting:

er was eens, heel lang geleden een meisje en ze heette...Isabel, en ze was helemaal gek op paarden, ze wilde heel graag een eigen paard, maar op een dag....kwam de schrik van haar leven, 'HET' verscheen, het geen uit de legende, het geen waar iedereen...van droomde, het was...een Grand Prix paard waar ze mee mocht starten. Een verjaardagskado van haar lieve papa!Ze was er heel blij mee, maar hij was heel groot, namelijk...1.80! En zij was maar een klein meisje van 1.65 ze zal wel nog maar 16 zijn, bijna 17....Ze besloot hem eerst maar te poetsen, om te kijken hoe hij was, en toen zag ze het...de blessure waardoor hij blijbaar zo goedkoop was, hij begon te schrapen en hinniken van...de pijn. Ze barste in huilen uit van de..het verdriet. Wat moest ze nu doen? Ze besloot het paard te longeren om te kijken hoe erg de blessure was. Hoe kon papa dit onopgemerkt zien...Ze zij tegen haar vader dat ze een stukje met het paard ging wandellen en longeerde hem stiekem bij...De blessure was aan zijn rechter achter been. Ze zag aan het paard dat het hinkde. Tranen liepen over mijn wangen...HOe kon dit gebeuren, ze keek onder zijn rechter achterbeen, en zag dat er een hoefijzer kwijt was...Ze liet hem stilstaan. "oohh...."Poeh dat luchtte haar op, totdat ze een enorme..vleeswond ondekte net onder de koot. Ajaj...ze haalde hem uit de bak en zette hem vast. Ze pakte haar mobieltje en belde de dierenarts op...Hij zei: ik kom er meteen aan, en 5 minuten later...zag ik hem met zijn pick-up de oprit van kiezelsteentjes oprijden....Hij stapte uit, en zag het paard, en bewonderde hem eerst, en keek toen naar de wond...
"Ah, ik zie het probleem al!" Hij keek me aan en de tranen rolden alweer over mijn wangen. "Maak je maar geen zorgen het is te geneze maar het is wel veel hersteltijd!Wat is het dan, vroeg Isabel huilend want ze zag toch een bedwongen blik in de dierenarts zijn ogen...maar, hij liet voor de rest niks merken, je moet 3 keer per dag afspuiten, en dit poeder door zijn eten doen, dat is Antibiotica, dan kom ik over 2 weken weer kijken, en hij liep weg...mag ik wel met hem stappen? "Ja, dat zeker! Elke dag 1 uur! Over 2 weken kom ik terug en kijk ik wat het resultaat is" En hij liep verder naar de Pick-up om de spullen te pakken.Ze keek even onder zijn hoef, en zag een geheimzinnig teken...het leek op een kruis met een dikke streep schuin er door heen met een letter R...De dierenarts kwam en ze zei, "moet u eens kijken"...
"Mmmm" het is een soort logo...Zal het te maken hebben met zijn afkomst? vraagt Isabel..''Ik zou het niet weten. Probeer eens te zoeken op internet of je daar wat vind.''Ze liep met het paard naar de stal en zag...een jonge die ze niet kende. Maar voor ze iets kon zeggen zei de jongen: ''ik zie dat je een probleem hebt kan ik misschien helpen?'' Ze keek naar de cowboyhoed en zei:......''Wie ben jij? ken ik jou ergens van, je komt me zo bekend voor...''`Dat is onmogelijk. Ik werk hier sinds gisteren, blijkbaar zijn we elkaar mis gelopen en je vader het niet verteld.´ Ik heb de afgelopen 7 jaar in Australie gewerkt op Dressuurstallen, daar heb ik mijn ervaring vandaag!´ ...Opeens begintIsabel te snikken
'wat is er?' vraagt de jongen
...`Nee, niks´ en ze veegde haar tranen weg...'O, oke' zij de jongen en ...hij haalde zijn schouders op en ging verder met zijn werk. `Is het goed dat ik zijn stal uit mest?´ vroeg hij voorzichtig...'ik vind het best, als je voorzichtig doet' zei Isabel en ...en ze bracht Special Hit naar de poetsplaats...zodat de jongen zijn werk kon doen en Isabel Special Hit uitgebreid kon poetsen. Even later ..toen ze Special Hit helemaal had gepoetst en hij helemaal blonk hoorde ze een raar geluid in de zadelkamer...Ze bracht Special Hit naar zijn stal toe en ging in de zadelkamer kijken.
Tot haar verbazing zag ze ...haar vader verdachts opbergen. `Pap?´.....'Ja?' haar vader draaide zich met een rood hoofd om en..keek zo onschuldig mogelijk. Isabelle trapte daar niet! `Wat deed je?´....'Ik..' stotterde haar vader
Isabelle liep naar de kast toe waar haar vader in zat te frummelen. 'Isa ! nee !' riep haar vader.
'Dit.. dit.. HOE KON JE DIT DOEN PAPA !!' schreeuwde Isabella
Isabella stond daar snikkend met het hoefijzer en de poeder in haar handen. ''Wat wil je Special aandoen'' Snikkend liep..`Isabel..ikk....ik..k kan het uitleggen´ stameld haar vader. Isabelle kon haar oren niet geloven, notabene haar eigen vader!...Isa's vader had dat hoefijzer voor mij verstopt en de poeder ook zodat de blessure minder snel geneest.
''Wacht maar, pap, ik zal het wel tegen de dierenarts zeggen'' zei Isabella vastbesloten
''Maar..Hij zei: "Nee, doe dat niet!!" Isabel zei...''Doe ik toch lekker wel, kunnen ze..."Eens zien wat voor vader je bent!!" "maar" zei vader "Kunnen we dit niet gewoon als 2 volwassenen even bespreken??"'als jij volwassen kan doen zonder Special iets aan te doen! hoe durfde je ! jij..' schreeuwde isabelDe staljongen kwam en zei: "wat is hier dan aan de hand??"'O, mijn vader dacht zo lollig ze zijn het geneespoeder en Specials hoefijzer te verstoppen' zei Isabel droog.
'dus..' zei de staljongenDe staljongen (Ben) liep rood aan, en zei snel, "waarom deed je dat dan Pieter (vader )??"'Daarom..' zei Pieter die nu zo rood was als een tomaat
'Daarom is geen reden' zei Ben boos
'Laat het nu maar' zei isabel snikkend 'laatmaar' en ze liep wegBen wilde achter haar aan, maar Pieter hield hem tegen.

"Goed mee gespeelt Ben, dank je wel" zei PieterIsabel was achter hun aangekomen en hoorde wat ze zeiden
'Wát is goed meegespeeld?' vroeg Isabel boos
Nu kregen Ben en Pieter een hoofd als een tomaat.."uhmm, uhmm" stamelde haar vader "daar heb je niks mee te maken, zei hij"

Ben liep naar Isabel toe en zei: "kom maar, volgens mij gaat het niet helemaal goed met je vader" En gaf hem een knipoog

En ze liepen weg"Blijf van me!" en Isa begon zich toch nu echt te ergeren! Haar leven was eerst een sprookje toen ze Special Hit zag maar nu is het een echte nachtmerrie...'Ik..iikk.. ik snap het al' stamelde Isabel
'Jullie werken als het ware samen om Special iets aan te doen!'
'WAAROM special?..."Omdat.... Zeg, wat bedoel je eigenlijk? Ik probeer helemaal niet om Special iets aan te doen. Wat denk je wel?" Isa liep rood aan en riep: "Ik kan ook niemand hier vertrouwen!" terwijl ze wegrende naar... de oprijlaan... daar kwam net haar moeder aanlopen...

isabel? waarom huil jesnikkend zei Isa: 'Papa heeft het geneespoeder en het hoefijzer van Special verstopt'
toen zei haar moeder boos: ' gemenerik toch! Ik wil scheiden ... ik wil niet getrouwd zijn met zo'n onbetrouwbare man...'Mama!.. w.wwii.wil je dat écht?' stotterde Isabel
'Ja, wat moet ...ik dan met een man die ik niet kan vertrouwen. Isabel glimlachte.
Toen liepen ze naar de stal van Special Hit want haar moeder wilde graag naar het bijzondere teken kijken.
In de stal aangekomen tilde moeder het been van Special Hit op en keek naar het teken. Ze werk bleek van schrik. En Isabel vroeg: ''mam wat is er aan de hand?'' Waarop haar moeder antwoorden:"Dit teken ken ik!" en ze draaide zich om...., het is een lang verhaal... hmm ik weet niet of ik het wel moet vertellen. Ik moet het even bespreken met ......"NIET vertelle"n?! MAM! Het gaat hier notabene over een toppaard! En jij wilt het niet vertellen!" Isabel snapte echt haar familie niet!Als Isabel weet wat dat teken betekent, kan ze er misschien achterkomen waar Special vandaankomt. Daar kan ze ..achterkomen wat dat vreemde teken is. Alhoewel mijn ma het al wist...en de rest van de familie ook. Snel loop ik weer naar de stallen om te kijken of special op nog meer plekken zo'n teken heeft zitten. Er komt gehinnik uit de stallen snel ...loop ik naar SPecial toe om hem te begroeten. `Oh Special, ik beloof je niemand doet je wat. Wij blijven voor altijd samen! Ik beloof het´ zei Isa in een fluistertoontje. Special hinnikte....net alsof hij het snapte. plotseling ..hoorde ik voetstappen achter me en draaide me om. Het was pap. `Verdwijn uit me ogen!´ schreeuwde ik!Ga weg ik wil alleen zijn. Zonder pap, alleen met SpecialIk zette Special in zijn stal en deed er voer in zijn bak. Ik liet hem even met rust en zal vanavond wel even checken. Ik ben echt nodig aan een Cooldown. En daar was Spirit het beste paard voor. Lekker crossen in het bos....dat kan ze wel aan, ze heeft ..4 jaar op een crossmanege gezeten en ze heeft er heel veel van geleerd. Ook al is ze nog vrij jong ze heeft wel super veel meegemaakt in haar leven tot nu toe...Als 8 jarige merrie zijnde. Ze ...heeft topervaring en komt zeker verder in de paardensport...Ze was niet zoveel vies dus ze was binnen 10 minuten klaar en ze zadelde Spirit op...en reed weg. Het bos in. In het bos....hoorde ze de vogeltjes fluiten en de bomen razen. Isa drijfde aan en ging ik volle galop door. Geen rem, geen stop. Alleen maar rennen, zodat ze haar kon vrijlaten...plotseling stak er een hond over....En spirit schrok en struikelde..Isa duikelde er met een driedubbelde koprol vanaf. BOEM! daar lagen Isa en Spirit op de grond. ...'SPIRIT!!' schreeuwde ze zo hard ze kon. Niet dat ze haar kwijt was, maar van verdriet. 'Het spijt me meisje, ik .."was zo van streek", ineens leek het wel alsof er een messteek door haar been schoot "AAH" schreeuwde ze...Maar het was geen messteek, het was de staljongen..."Oow, ben, wat doe jij nou weer hier??"...ik hoorde een schreeuw, dus toen ...kwam ik aangegaloppeerd op mira(haflinger) en hoorde en gil en ging kijken wat..er aan de hand was. e nu..."Lig jij hier, wat is er gebeurd??" vroeg ben'Ik was lekker aan het crosse, otoen er opeens een hond overstak. Spirit struikelde en ik kukelde eraf. Nu lig ik hier'. Treurig keek isa voor zich uit. 'Hoe..kun je! je valt toch niet zomaar van je paard af? IK HAAT JE! zei benZie je dan niet dat ik gewond ben. Waarom...ben je zo, zo als je bent?........

pAardenMeiid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:16

Hoe.. hoe ben ik dan? Isabel vertel het me...

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 16:25

Ze merkte een andere kant van zijn karakter op, maar was op haar hoede.. Ze begon weer te huilen en zei: "Jij, JIj vieze, je spant samen met mijn vader " zei ze snikkend Ben zag haar daar zo hulpeloos liggen en dacht...

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:56

een paar tellen later dat hij ze toch maar een handje moest helpen om daarna samen haar paard

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:59

terug naar stal te gaan. Ben hurkte en .....

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:01

zag tot zijn verbazing dat het paard Spirit een grote snee op zijn kogel had en

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:11

hij erg mank liep.. hoe

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 12:13

moeten we dit behandelen, zei Ben, of zullen we er een dierenarts

Dribbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:24

bij halen. Nee nee zei Isabel. Haal er maar geen dierenarts bij want......................

imhotep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 15:39

ik denk dat dat onnodig is, ik heb wel vaker zulke wonden

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 18:05

"Thuis heb ik precies al het spul om hem te behandelen, maar wil je me alsjeblieft helpen" vroeg Isabel, en ze keek hem droevig aan.