Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:33

Kim_89 schreef:
Weer hele hoeveelheden voor WildWings lijkt me

komt ook door mij had een beetje veel inspi met dit gedicht ik heb er 3 of 4 geschreven

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:39

pff ik ga doei

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:42

WW heb je al ee idee wanneer de uitslag komt?

123468086

Re: Ieder z'n gedicht bij dezelfde foto 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:55

Ben ik ook benieuwd naar

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:33

Je hoeft mijn ''ding''niet te beoordelen hoor.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:54

nou ja ik kijk morgen wel naar de uitslag veel succes nog met de uitslag WW

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:40

Morgne, morgen Sorry voor het uitstel, ik ben bijna klaar maar red vanaf niet meer!

Kim_89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:45

Haha, had ik de vorige keer dus ook Doorgewerkt tot na twaalven geloof ik...

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:46

Hmm jammer.
Goodluck Nikki!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 07:26

Ik ga dit weekend logeren bij de knolletjes dus je zult dit weekend niks van mij horen, we gaan op stal slapen omdat er waarschijnlijk een veulen word geboren

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:00

Hier gaan we dan, als ik iets heb vergeten / iemand over het hoofd heb gezien, trek dan even aan de bel! Namen met een sterretje ervoor betekent dat ik dat gedicht erg goed vond!

d0nt_kn0w: De eerste twee en laatste twee strofes vind ik het sterkst. Ik zou in de tweede strofe zelf ‘om zelf te lachen’ doen, en het ‘gaan’ daarin gewoon weglaten. De derde vind ik ook erg mooi, ik had daar zelf bij de derde zin ‘om afscheid te nemen’ gedaan, omdat ik dat persoonlijk net wat makkelijkre lezen vind. De vierde strofe vind ik zelf wat lastig. Ten eerst vind ik ’a4-tje’ niet zo mooi staan in een gedicht, ten tweede vind ik de laatste zin erg mooi máár achter elkaar wat lang. Als je ‘nooit geweten’ en ‘hoeveel ik van je hield’ splitst in twee zinnen vind ik dat de betekenis beter overkomt.. maar dan heb je ineens weer één strofe met 5 zinnen. Lastig dus! De op één na laatste zin van het gehele gedicht; ik ahd ‘de laatste woorden’ ipv ‘je laatste woorden’ gedaan, en de zin daarvoor ‘vol staan van verdriet’ ipv met verdriet. Verder zitten er wat kleine foutjes in: jalozie > jaloezie, jou verlies > jouw verlies, jou verhaal > jouw verhaal, daar boven > daarboven. Verder, op wat van die schoonheidsfoutjes na, erg mooi (:
nujaro: Op zich leest het goed weg, alleen wat kleine storende dingetjes naar mijn mening, zoals het beginnen van iedere nieuwe regel met een hoofdletter. Het gedicht komt wat langzaam op gang, pas echt op het laatst krijg ik er echt gevoel bij.. de laatste drie strofes vind ik dan ook het mooiste!
* Otje_Merlotje: Op wat spelfoutjes na best goed! Ik vind het hier en daar wat chaotisch, maar dat past heel goed bij het gedicht zelf. Ik vind alleen ‘dat raakt mij keer op keer’ (strofe 3) wat gedwongen gerijmd overkomen, het ‘past’ niet erg voor mijn gevoel. Verder wat kleine foutjes, zoals kleurijk = kleurrijk, jou leven = jouw leven, jou woorden = jouw woorden, werdt = werd.
nujaro: Weer die hoofdletters aan het begin van iedere regel die me wat storen Maar dat is dan ook alles.. erg grappig gedichtje verder!
blokje: Je hebt talent, maar je gedicht vind ik nogal chaotisch. Ik vind wel dat er duidelijk voorop staat dat je talent hebt, echt, er staan zoveel goede dingen in.. alleen je verwerkt ze allemaal in één gedicht en op een nog wat chaotische manier. Probeer eens met een vaster rijmschema te werken, vooral met een langer gedicht, anders raak je al gauw het ritme kwijt. In strofe 1 rijmen zin 2 en 4 op elkaar, in strofe 2 rijmen zin 4 en 6 (min of meer) en in strofe 3 rijmen geen van de zinnen maar heb je zin 2 en 4 die op hetzelfde eindigen en zin 5 en 6.. en zo door. Met een vaster rijmschema wordt het allemaal al veel ritmischer- of gewoon freeverse zonder rijm maar met de vele dingen die jij erin verwerkt kom je ook al erg ver (: Probeer wat meer orde in je gedichten te vinden.. dan komt het zeker goed. Nog even wat spelfoutjes: me hele leven > mijn hele leven, zend een wind > zendt een wind, u man > uw man, over reden > overreden, me dochter in me handen > mijn dochter in mijn handen, zonder jouw > zonder jou, en een me > en aan me.
xxjokiexx: Grappig, niet meer maar ook niet minder dan dat Wel jammer van de leestekens op aparte plaatsen wat het lastig lezen maakt, en het beginnen van iedere zin met een hoofdletter.
nujaro: Iedere zin begint met een hoofdletter Het zijn in dit gedicht echt de laatste regels de het bijzonder maken, jammer dat in het begin mijn aandacht al wat verslapt.. maar toch lees ik het nog eens door vanwege die laatste goede regeltjes, en dat is goed!
arans: Probeer niet iedere zin met een hoofdletter te beginnen, en gebruik te maken van interpunctie op de juiste plaatsen. Wat is de dood, vraag ik me af. (komma toegevoegd), en af en toe punten aan ’t einde van een zin die naar mijn gevoel nog niet af is. Leez > lees, betsaan > bestaan. Verder, een vrij heftig gedicht, zet je aan het denken. Sterkte!
* Nevony: Ontzettend leuk, ietsje te lang misschien (aandacht verslapt wat na te veel ‘groen geel oranje’s.. maar zeker leuk!
rudi: Ook voor jou, probeer niet iedere zin met een hoofdletter te beginnen. Ik vind het erg prettig dat je weinig interpuntie gebruikt verder, leest fijn! Ietwat gedwongen rijm hier en daar, waardoor het gedicht soms wat chaotisch wordt.. de eerste twee strofes, vooral strofe twee zijn het sterkst. Die tweede is super, emotioneel.
* Frannie: Super, ontzettend goed. Leest heerlijk fijn door en alles klopt gewoon met elkaar.. ik vind deze ontzettend fijn om te lezen!
Shalimar: Ik vind het ook bij jouw gedicht wat storend dat iedere regel met een hoofdletter begint, af en toe wat gedwongen rijm in je gedicht.. maar je hebt de foto op een vrij originele manier geïnterpreteerd vind ik zelf- ik was er nooit echt opgekomen om er een gedicht over te schrijven op deze manier- en dat is zeker goed bedacht!
* Eve_lien: De eerste drie strofes.. super, geen woord commentaar op. De laatste strofe ook niet écht, maar ik vind de laatste zin weer wat afbreuk doen aan de rest, persoonlijk, omdat het voor mij.. te letterlijk klinkt, op één of andere manier. Maar och, trek je daar niets van aan want dat is persoonlijk En verder vind ik dit echt één van je beste gedichten, zeker wel!
* Rowanlover: Leuk, anders, en 100% de waarheid. Het loopt nog wat storend,vooral door vele puntjepuntjepuntjes.. en hoofdletters en kleine letters aan ’t beginvan iedere zin zonder duidelijke volgorde zegmaar.
Kim_89: Iets minder dan je andere gedichten vind ik zelf- het is chaotischer, en hoewel dat wel perfect bij het gedicht zelf past, leest het wat lastiger. Ook door de combinatie korte zinen- hoofdletters begin van de zin. Ik had zelf trouwens de zin ‘Maar dan plots’ misschien apart gezet, dus een enter ervoor en een enter erna, of italic (schuin) gedrukt, of iets anders gedaan om het nog nét iets meer te benadrukken. Zo van boem, klap, overgang; plots. (:
Liberna: Probeer beter gebruik te maken van interpunctie, dat staat veel netter. Niet iedere regel beginnen met een hoofdletter als je vorige regel gewoon op een komma eindigde, etc. En bij dingen die gezegd worden is het handig om ze óf op een aparte regel te zeggen, of om ze tussen ´aanhalingstekens´ te plaatsen, óf om ze op een andere manier apart te plaatsen (italic ofzo). Verder, getallen kan je beter uitschrijven in een gedicht: tweeën, en niet met z’n 2en. Bij de tweede strofe vind ik de interpunctie niet helemaal goed gekozen. ‘Mijn gevoelens voor jou werden steeds sterker, toen ik jou sprak op MSN.’ Ofwel: Toen je diegene op msn sprak werden je gevoelens steeds sterker. Het is misschien beter om ‘Mijn gevoelens voor jou werden steeds sterker. Toen ik jou sprak op msn, vroeg je of ik verliefd was op jou.’ te doen. Geen spaties voor een vraagteken, wou = wilde, antwoorden ik is niet helemaal juist gezien ik e.v. is en antwoorden m.v., stortte ik in huilen uit zeggen wij hier niet, misschien waar jij woont wel . De derde strofe vind ik nog het beste, hoewel ik de hoofdletters weer wat minder vind zelf. Probeer wat meer aan alle punten te werken, pas dan komt de inhoud goed over!
* Kim_89: Kijk zo ken ik je (gedichten) weer Super, geen commentaar!
d0nt_kn0w: vaard = vaart, verder grappig bedacht joh! Leuk, ik vind hem alleen nog niet echt af. Het stukje tussen haakjes vind ik er wel bij horen, het maakt het net wat meer af voor mijn gevoel… probeer nog iets als echte afsluiter te vinden!
Romytjuuh: Hmm, ik vind hem niet zo. Wel netjes geschreven trouwens, maar het heeft wat gedwongen rijm naar mijn gevoel (sneller, feller – start, verward, gezicht – ligt) en wat cliché rijmpjes (dag – glimlach, denken – schenken (Sint zat te… ). Ik vind mede door de rijm het gedicht wat verwarrend (Nu er eindelijk een ander masker op ligt.. terwijl je daarvoor zegt ‘Eindelijk kan ik mijn masker af doen’.) en daardoor wat onlogisch. Het einde vind ik wat te kort door de bocht, het hele gedicht is positief over een nieuw leven, en ineens komen dan de twijfels- vanuit het niets. Misschien dat nog wat subtieler brengen?
*Romytjuuh: een mooie droom wordT, wanNeer, trein rijdT. Ik vind dit gedicht stukken beter, goede inhoud ook- nog wat dingetjes misschien aan de opbouw ervan, probeer eens wat dingetjes uit gewoon en kijk of er wat leuks uitkomt! De inhoud is super!
nujaro: Ik vind het zelf wel leuk, maar niet erg bijzonder. Verder ook geen erg commentaar, aangezien ik het kortweg leuk en origineel verzonnen vind, maar het gedicht me niet zoveel doet, het komt nogal vlak over.

Derde plaats: Kim_89!

Tweede plaats: Eve_lien!!

Eerste plaats: Frannie!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:54

Gefeliciteerd

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:28

Gefeliciteerd... tja een weekje weggeweest en kon dus niet meer mee doen....*niet dat mijn gedichten goed zijn*
heel veel mooie gedichten volgende foto ben ik weer in de running hoor..... *wacht op foto...*

d0nt_kn0w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:32

Gefeliciteerd
en ja, spelling is voor mij gewoon moeilijk
ik ga er op letten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:40

Gefeli Frannie!!!

Ben benieuwd naar je foto!!!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:51

Gefeliciteerd en veel succes met de volgende foto zoeken

bedankt voor het commentaar, zal voortaan niet altijd met hoofdletter beginnen

Missy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:33

Bij mij werd ook gezegd dat k altijd met een hoofdletter begin, ff uitlegge hoe dat komt
ik maak me gedicht altijd in Word en dan plak k em hier.. daarom zitte der altijd Hoofdletters in

voortaan zalk die functie wel ff uitzette

StOoRzEnDeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:49

tja dat doe ik ook.... meestal plak ik de foto erboven en dan kijk ik af en toe of mijn gedicht nog wel een beetje bij de foto past hihi

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:05

Wat is er mis met een zin met een hoofdletter beginnen Dat hoort toch? Ik vind het niet staan als ik niet met hoofdletter begin...

Maar goed, ieder zijn mening...

Eve_lien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:08

Dankje WW!
Geweldig commentaar.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:20

Shalimar schreef:
Wat is er mis met een zin met een hoofdletter beginnen Dat hoort toch? Ik vind het niet staan als ik niet met hoofdletter begin...

Na een punt begin je met een hoofdletter: iedere zin begin je inderdaad met een hoofdletter. Maar wat mij stoort is wanneer je iedere régel met een hoofdletter begint, ook na een komma, want dát hoort niet In sommige gedichten staat het super om iedere regel met een hoofdletter te beginnen, maar bij de meeste maakt het het lezen alleen maar lastiger. Oja, en 'dat hoort toch' is wat betreft poëzie een nietszeggende opmerking Want wie bepaald wat hoort en niet.. er zijn zat gedichten zonder enig gebruik van hoofdletters of interpunctie.. en dat zijn vaak mooie gedichten die prettig lezen

unicorn_kiss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:24

oooooo
heerlijk!
echt hartelijk bedankt!!
en mijn complinmetnen aan eve-lien (alweer een schittererd gedicht) en aan kim_89

Bij deze de nieuwe foto:

Afbeelding

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:26

ww@ dankje voor de uitleg ik hoor wel vaker dat ik durk ben in me gedichten.... misschien omdat ik in het echt ook druk ben .
ik ga jou tips toepassen in me volgende gedicht.
en leuk dat jhe zij dat ik talent heb.
ik hoop nammelijk nsel een bundel uit te brengen:D lijkt me gaaf

blokje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:28

pfff moeilijke foto ik ga hart na denken en er komt vast wel iets uit!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 17:28

WildWings schreef:
Shalimar schreef:

Na een punt begin je met een hoofdletter: iedere zin begin je inderdaad met een hoofdletter. Maar wat mij stoort is wanneer je iedere régel met een hoofdletter begint, ook na een komma, want dát hoort niet In sommige gedichten staat het super om iedere regel met een hoofdletter te beginnen, maar bij de meeste maakt het het lezen alleen maar lastiger. Oja, en 'dat hoort toch' is wat betreft poëzie een nietszeggende opmerking Want wie bepaald wat hoort en niet.. er zijn zat gedichten zonder enig gebruik van hoofdletters of interpunctie.. en dat zijn vaak mooie gedichten die prettig lezen

Ok, je hebt wel gelijk....er is niet iets wat hoort, maar het is meer zoals ik het mooi vind staan. En idd, je hoort na een komma geen hoofdletter te gebruiken maar ik vind het juist krachtig staan...ik kan het niet uitleggen maar ik vind het gewoon mooier. Maar ik heb vaak met gedichten die helemaal zonder leestekens en dus ook hoofdletters zijn geschreven zijn dat ik ze kinds vind lijken...maar dat zit tussen mijn oren hoor...

Afijn, ik zal es kijken wat ik bij mijn volgende gedicht kan doen...

Edit: Leuke foto!!! Heb gelijk ispi!!! En dat gebeurt niet snel!!!