[verhaal] Afspraakje Via MSN.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:11

Het maakt niet uit hoe oud je bent, desnoods zet je eronder;

*Je naam
*27 jaar..
Dan kunnen ze geen commentaar geven voordat ze het lezen, het is prachtig..
Het gaat inderdaad wat snel in zo'n stukje ''gepropt'' , maar misschien maakt het volgende stuk het weer in één geheel, snaps?

Anoniem

Re: [verhaal] Afspraakje Via MSN.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:45

Hoofdstuk 15;
De volgende ochtend word ik rustig wakker. Voor het eerst sinds een lange tijd heb ik rustig en voldoende geslapen, maar zodra ik mijn ogen open is dat over. Hij staat naast mijn bed.. Echt naast mijn bed. Ik voel een schok door mijn lichaam gaan en wil onder mijn dekens kruipen. Ik wil weg, ik ben bang voor hem. 'Zo zo.. Niet zo'n slimme zet meisje,' begint de engerd. 'Eerst zwanger worden en vervolgens mij laten aangeven bij de politie,' 'Dat is niet mijn schuld..' fluister ik. 'STIL!' schreeuwt hij en hij geeft mij een klap in mijn gezicht. 'Je hebt geluk dat ze nog niet weten hoe ik er uit zie. Als ze dat te weten komen, laat ik niks van jou en alles om jou heen heel!' Zijn ogen staan woest en maken mij nog banger, voor ik iets kan zeggen gaat hij alweer verder met praten. 'Je zegt geen woord meer tegen de politie,' gaat hij verder. 'Want wat ik zei, dat doe ik ook..' 'M-maar..' antwoord ik. 'STIL! Als je van je vriendje houdt, zou ik je mond maar houden,' zegt hij. Hij geeft me nog een klap in mijn gezicht en loopt snel weg. Ik voel al het bloed uit mijn gezicht wegtrekken. Wat moet ik nu? Ik kan moeilijk mijn aanklacht intrekken of gaan liegen. Maar wat als hij echt doet wat hij zei? Verschillende gedachtes gaan door mijn hoofd. Ik realiseer me ineens dat ze in de gaten worden gehouden door agenten en dat hier alleen de verpleegsters opletten. Langzaam word ik weer iets rustiger, ik besef me dat ze goed beschermd worden. Maar een beetje angst blijft, wat als het toch wel gebeurt? Ik wil er niet meer aan denken, daarom sluit ik mijn ogen om weer even te slapen.

'Hé.. Wakker worden,' klinkt een stem naast me bed. Ik open mijn ogen en zie Rebecca en Jeroen naast mijn bed zitten. 'Rebecca! Wat doe jij hier?' vraag ik verbaast. 'Mijn beste vriendin steunen natuurlijk,' antwoord ze normaal. 'Ik had wel verwacht dat..' zeg ik, maar ik maak mijn zin niet af. 'Wat had je verwacht?' vraagt Rebecca. 'Dat je me nooit meer wou zien of spreken, omdat ik niet naar jou geluisterd heb en er toch naar toe ben gegaan..' antwoord ik. 'Natuurlijk was ik kwaad, maar je beste vriendin in de problemen laat je toch niet zomaar zitten,' zegt Rebecca, alsof het heel normaal is. 'Na wat je allemaal het meegemaakt de laatste tijd kan je vast wel wat extra steun gebruiken of niet?' 'Denk het wel,' antwoord ik versuft. Mijn gedachtes zijn niet bij het gesprek. Ze zijn bij de woorden die Rebecca net zei. Ze is niet eens boos op mij! Oké, ze was boos, maar ze wil nog steeds mijn beste vriendin zijn. Dat had ik niet verwacht. 'Waar zit jij met je gedachte?' vraagt Rebecca plotseling. Haar woorden dringen tot me door en ik ben weer bij het gesprek. 'N-nergens,' stamel ik. 'Dat is te zien ook,' zegt Rebecca met een knipoog. Het valt op dat Jeroen heel erg stil is. Hij heeft nog niet echt wat gezegd. Ik wil hem vragen wat er is, maar dat kan niet met Rebecca erbij. Ik besluit te wachten tot ik alleen met hem ben. Wel merk ik dat hij weer bezorgt naar me kijkt. Hij is zo lief voor mij en maakt zich zoveel zorgen. Weer vraag ik me af waarom ik hem ook zo in de problemen heb gebracht. 'Contact hier.. Hier op aarde graag,' zegt Rebecca. 'Sorry.. Ik zat even na te denken,' antwoord ik. 'Doe je wel vaker geloof ik,' zegt Rebecca met een glimlach. Ze doet wel overdreven vrolijk. Volgens mij wil ze niet over 'het' onderwerp praten. Ze weet vast niet wat ze moet doen of zeggen, dus ik laat haar maar gewoon vrolijk zijn. 'Jeroen, zeg ook is wat.. Je bent zo stil,' zegt Rebecca nu tegen Jeroen. 'Ja, weet ik,' antwoord hij droog en verder zegt hij niks. 'Kom op, een beetje praten is gezond.. Wat zijn jullie stil zeg,' zegt Rebecca met een zucht. Ik moet een beetje lachen om haar drukke en vrolijke gedrag. Het is gewoon heel duidelijk nu, dat ze niet weet wat ze moet zeggen. Zo gaat het gesprek nog een hele tijd door. Een vrolijke Rebecca, Jeroen die stil is en ik die af en toe wat zegt. Na een tijdje staat Rebecca op. 'Ik moet naar huis,' zegt ze. 'Ik kom nog wel een keer langs, doei!' 'Doei Rebecca' antwoord ik met een kleine glimlach. Jeroen knikt alleen maar. Ik kijk haar na terwijl ze de deur uitloopt.

'Wat is er aan de hand,' vraag ik aan Jeroen, zodra Rebecca uit het zicht is. 'Hij was hier vanochtend hè.. Die man,' zegt Jeroen. Ik zie dat zijn ogen heel raar staan. Vol haat en verdriet. 'Ja, hij was hier,' zeg ik. Ik voel me weer heel erg schuldig, dat ik hem verdrietig maak. 'Wat deed hij hier?' vraagt Jeroen. Zijn stem klinkt koud en kwaad. 'Hij zei dat ik niks meer tegen de politie mag zeggen. Als ik dat wel doe, maakt hij mij en iedereen om mij heen kapot,' zeg ik met een bibberende stem. Ineens voel ik de tranen over mijn wangen lopen. Ik wil niet huilen en ik vecht tegen mijn tranen. Maar dat heeft geen zin, ze blijven komen. 'Die schoft,' antwoord Jeroen kwaad. Dan zie hij mijn tranen en komt bij mij op het bed zitten. Hij slaat zijn arm om mij heen en er valt eventjes een stilte. 'Je gaat gewoon alles aan de politie vertellen, ook wat hij vanochtend heeft gezegd,' zegt Jeroen na de stilte. 'Hij komt hier dus mooi niet mee weg..' 'Maar dan doet hij ons wat aan,' antwoord ik. 'Alsof hij jou nog niet genoeg heeft aangedaan en we worden beschermd weet je wel. Hij maakt echt geen enkele kans,' zegt Jeroen. 'En ik ga er voor zorgen dat jij ook beschermd wordt, die man is een gevaar voor iedereen. Hoe sneller hij vast zit, hoe beter,' Ik weet even niet meer wat ik moet zeggen, dus er valt weer een stilte. We staren allebei voor ons uit. Wanneer ik een blik op de klok werp zie ik dat het alweer laat is. Het is half 5. Jeroen volgt mijn blik en kijkt ook naar de klok. 'Ik moet gaan,' zegt Jeroen. 'Ik zou om 5 uur thuis zijn. Ik kom morgen wel weer.' Hij geeft me een zoen en gaat snel weg.

Terwijl ik met kleine hapjes weer wat probeer te eten denk ik na over vandaag. Hoelang heb ik nog geslapen nadat die engerd kwam? Vast een uur of vijf. Het eten valt niet mee. Het is de eerste keer dat ik weer eet sinds ik in het ziekenhuis ben. Ik at te weinig dus hadden ze me aan de sondevoeding gedaan, maar nu vinden ze dat ik op eigen kracht weer moet gaan eten. Het is net alsof je moet leren alles binnen te houden. Moeizaam eet ik alles op en ik heb een misselijk gevoel in mijn maag. Ik laat me achterover vallen in bed en staar wat naar het plafond. Het rustige gevoel is weer terug, maar nog niet helemaal. Ergens ben ik toch bang dat er wat gaat gebeuren. Zouden mijn gevoelens kloppen?

Weer een hoofdstuk..
Weer niet erg lang. 1200 woorden..
Het lukt op dit moment niet om ze langer te krijgen.
Als alles af is lees ik het nog een keer door, om dingen te schrappen en er bij te zetten. Dat verhaal komt dan uiteindelijk op een internetsite te staan denk ik.

Laat maar weer horen wat je er van vind..
&Vragen zijn ook altijd welkom natuurlijk (A)

Xxx Iris.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 14:46

Dat dingen soms in elkaar gepropt zitten of niet in elkaar overlopen.
Dat ga ik aan het einde nog een keer allemaal doorlopen.
Om dingen toch wat uit te breiden en in elkaar overlopender te maken..

En misschien dan..
Stuur ik het wel op.
Niet zo zeer voor het uitgeven.
Maar voor het commentaar.

Sarisv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:07

Mooi verhaal hoor.. Lees al vanaf het begin mee en had nog niet gereageerd Ik vind dat je goed kunt schrijven.. Ga zo door

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:15

Weer een mooi nieuw stuk!!
Dit stuk maakt het weer allemaal goed!!
Hoe gaat het nu met internet site die je had?
issie weer up to date?
zoja plaats aub. de link ff hier, missgien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:31

Nee die site kan ik niet meer op..
Wachtwoord kwijt (A)..
Maar uiteindelijk op 't einde zet ik het hele verhaal op een site ..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 15:51

Iertieee! hij blijft steengoed
ga zo door
ik ben trouw lezer

POMARxGERO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:29

Yeahhh weer niieuw stuk
Blijf zo doorgaan, vind t egt Toppie

xx Verslaafde lezer

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 16:49

Super verhaal!!!
Had een groot gedeelte al gelezen maar het is echt heel mooi.
Ga zo door!!!
Schrijffoutjes vallen niet op.
Bij mij tenminste niet.
Zit zo in het verhaal.

Margon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 18:34

WOw het verhaal is weer terug.
Echt super stuk weer.!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 19:10

ook deze hoofdstuk is weer goed!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:10

Ik ben ook fanatiek aan het lezen geslagen!
je schrijft het heel goed en realitisch, ik kan met moeite stoppen met lezen

baister

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:57

ik vind het een erg leuk verhaal.. zit er helemaal in.. ga zo door..!!!

eroftmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:45

ik vind het echt een super verhaal ik zou het niet kunnen schijven heb ik onderandere het geduld niet voor
en ook de inspiratie niet vind het echt heel knap van je
groetjes amanda

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 16:56

Ben ik weer even.. ..
Vandaag geen hoofdstuk erbij..
Ik flip 'm nog al..
Beetje last van mensen die ons een soort van stalken..
Moet dat even uitzoeken..

Bedankt voor de reacties in ieder geval

haffiemeisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:31

ik vind t ook een super goed verhaal en wacht met spanning op het volgende deel

baister

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 18:58

stalken:S.. nou lekker dan.. kijk je dan wel uit..??

Liins

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:32

Whoehooeeee echt zo mooi ik kan me heel goed voorstellen wat ze allemaal mee maakt en zo'n lief vriendje als Jeroen zo trouw en zo lief en zo alles die kom je niet gauw tegen ik ben ook ene super trouwe lezer en een super fan! ik zo het verhaal zobiezo opsturen en kijken wat het commentaar is !

AnneB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 19:55

Heb net alles gelezen, erg goed verhaal. Je gaat er makkelijk in op en het boeit gewoon.

Probeer alleen, om niet elk hoofdstuk te beginnen met dat ze wakker wordt. Je deed het niet bij alle maar wel bij veel. Kan aan mij liggen, maar het gaat me een beetje storen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:08

baister schreef:

Beetje off topic Mr voor 1x dan ..
Jah.. Maar ze kennen ons niet (groep 5e klassers :S)..
En ze roepen mij. Kijken mij & vriendin vuil aan.
Reageren op wat wij zeggen.
Staren ons elke pauze aan.
Maken *** opmerkingen over ons etc..
Dus najaa.. Wij worden gek.
En we hebben een vermoeden dat ze meer over ons weten dan wij denken.

Evaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:09

ow das wel balen ier..

we wachten rustig af

baister

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:27

Ier schreef:
baister schreef:

Beetje off topic Mr voor 1x dan ..
Jah.. Maar ze kennen ons niet (groep 5e klassers :S)..
En ze roepen mij. Kijken mij & vriendin vuil aan.
Reageren op wat wij zeggen.
Staren ons elke pauze aan.
Maken *** opmerkingen over ons etc..
Dus najaa.. Wij worden gek.
En we hebben een vermoeden dat ze meer over ons weten dan wij denken.

hm... nou ja.. niet dat er dadelijk weet ik veel wat gebeurt..!
Ik heb ook wel eens zoiets gehad.. maar ben gewoon een keer naar ze toegegaan en gevraagd wat er was.. en toen zeiden ze niets.. toen zei ik: nou als er niets aan de hand is dan neem ik aan dat jullie ook ophouden..
en toen heb ik niets meer van ze gehoord of wat dan ook.. .. hehe..
maar goed verhaal meisje.. ga zo door..!!!

meagabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:13

ik ben een stille meelezer
ik vind het echt een super goed verhaal!
ga zo door meid!

wacht alweer op het volgende stuk

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:28

Super stukjes weer zeg
En van die 'stalkers' wel eng

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:10

vind dat je goed schrijft, en die spelfoutjes, daar lees ik wel overheen. Ga zo door!