Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Astor schreef:Hoe kan je nou blends makenplies wie kan dat uitleggen?
N_atasjaa schreef:Handig topic dit, ik kijk al een tijdje mee dus vond het wle tijd worden om ook eens te helpen
Niet heel speciaal maar vond het wel een aardig effect hebben *ook al is hij nu een stuk vager door het uploaden..
Zo doe he het:
Je opend eerst de afbeelding waarbij je dit effect wil, er zijn veel afbeeldingen niet geschikt omdat die overbelicht zijn ofzo maar dat zie je vanzelf
Dan klik je op Aanpassen, in de balk die bovenaan staat.
Daarna klik je op duotoon, waarschijnlijk zie je de afbeelding nu zwart wit, of ik twee andere kleuren.
Dan kies je kleur 1 en kleur 2.
Dan kun je het balkje eronder schuiven, dan zie je vanzelf of hij goed lukt of niet. Als de foto te overbelicht is zie je een kleur heel veel en zie je amper andere dingen, in dat geval moet je een andere foto openen
KlaarIk weet, het niks speciaals
N_atasjaa schreef:Handig topic dit, ik kijk al een tijdje mee dus vond het wle tijd worden om ook eens te helpen
Niet heel speciaal maar vond het wel een aardig effect hebben *ook al is hij nu een stuk vager door het uploaden..
http://
http://www.mijnalbum.nl/Foto=4GFQD4DM[/url]
Zo doe he het:
Je opend eerst de afbeelding waarbij je dit effect wil, er zijn veel afbeeldingen niet geschikt omdat die overbelicht zijn ofzo maar dat zie je vanzelf
Dan klik je op Aanpassen, in de balk die bovenaan staat.
Daarna klik je op duotoon, waarschijnlijk zie je de afbeelding nu zwart wit, of ik twee andere kleuren.
Dan kies je kleur 1 en kleur 2.
Dan kun je het balkje eronder schuiven, dan zie je vanzelf of hij goed lukt of niet. Als de foto te overbelicht is zie je een kleur heel veel en zie je amper andere dingen, in dat geval moet je een andere foto openen
KlaarIk weet, het niks speciaals
elanor schreef:Jajaja!!
Ik kan het!![]()
Whihoe, elanor wordt computer-expert, let maar op!
Serieus, ben zeer tevreden met mezelf.![]()
Kijk eens:
Eenhoorntje van gemaakt,
bak letters weggewerkt,
sepia ingezet,
randje gedaan.
Kan iemand vertellen of je zeg maar ook zo'n 'lichtschijnsel' kan maken met dit programma? Dat er zeg maar bijvoorbeels van de punt van de hoorn van die stralen komen?
Of kan dat hier niet mee?
Op de tutorials bij de site van photofiltre kon ik het niet vinden, maar misschien weet iemand hier meer? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.
elanor schreef:Jajaja!!
Ik kan het!![]()
Whihoe, elanor wordt computer-expert, let maar op!
Serieus, ben zeer tevreden met mezelf.![]()
Kijk eens:
Eenhoorntje van gemaakt,
bak letters weggewerkt,
sepia ingezet,
randje gedaan.
*foto*
Kan iemand vertellen of je zeg maar ook zo'n 'lichtschijnsel' kan maken met dit programma? Dat er zeg maar bijvoorbeels van de punt van de hoorn van die stralen komen?
Of kan dat hier niet mee?
Op de tutorials bij de site van photofiltre kon ik het niet vinden, maar misschien weet iemand hier meer? Ik zou er zeer mee geholpen zijn.
XxriieterxX schreef:
hoe heb je dat gedaan?
Citaat:
gewoon, zwart/wit en dan photomasque
elanor schreef:XxriieterxX, ik zal even kijken of ik een lijstje kan maken met wat je kunt doen.
Heb je al eens op de site van PhotoFiltre gekeken? Er staan veel tutorials, ook een aantal in het Nederlands.
Mijn nieuwste creatie:
Foto dupliceren, eentje in grijswaarden zetten. Dan bij degene in kleur uitknippen wat je in kleur wilt hebben en dat dan héél precies op de zwart-wit foto plakken.
smeetjoew schreef:mijn creatie met photofiltre.
Mijn engels is niet al te best, ik denk namelijk dat er ipv ''Queen of the cats'' -->>> The queen of cats moet staan..![]()
orginele foto voor de nieuwschierigen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=8S7EQN3D
Citaat:bedoel jij niet dit maar dan in het slomotion?:
je selecteerd de afbeelding die je kleur wilt houden... dan rechtermuiknop en omgekeerde selectie... en dan zwart wit