pharagirlke schreef:gebeurt er wat met deze verhalen eigenlijk? Het is dom om gewoon doelloos te schrijven...
En waarom ? Sommige mensen vinden het gewoon leuk 
en als je het doelloos vindt, schrijf je toch niet mee ? 
Nouja, hier mijn "doelloze" inbreng
(samen met beste vriendin even in elkaar geflanst
)
Citaat:
De tunnel....
De tunnel lijkt zich uit te strekken, steeds langer te worden, en ik blijf maar rennen. Maar het blijft donker. Geen licht aan het einde, geen eind aan mijn zoektocht. De tunnel blijft zich maar samentrekken, en dan wordt hij weer breder, en smaller maar er komt geen einde aan.
Rennen heeft geen zin meer, het put me alleen maar uit, maar toch blijven mijn voeten doorgaan.
Zelfs in mijn dromen (of moet ik zeggen nachtmerries ? ) kom ik mijn problemen tegen.
Hoe verder ik de tunnel in ren, hoe meer ze op mij afkomen.
Ik kan er gewoon niet bij hoe hij mij dit aan heeft kunnen doen. Na 3 maanden hopeloos verliefd te zijn, kom je er achter dat hij eigenlijk iemand anders is. Iemand waarvan je liever niet had willen weten dat hij zo is.
Drugs, vreemdgaan en slaan, dat zijn dingen waar je dan achter komt. En nu kom je niet meer van hem vanaf.
Hij blijft mij lastig vallen, bellen, langskomen en bedreigen. En dat terwijl hij weet dat het thuis ook al niet goed gaat, en school doet daarin tegen ook al niet veel goeds.
Alleen maar onvoldoendes, en dat werkt dan weer in op mn ouders, waar ik ook niet mee over weg kan.
Ik wordt er ook gepest. Helemaal geen vriendinnen, weetje hoe verschrikkelijk dat is ?
Altijd alleen in de pauzes...
Ik wordt nooit begrepen, alles wat ik doe is verkeerd, en afgesnauwd worden is voor mij ook niets nieuws.
Opeens lijkt er een eind aan de tunnel te komen.
Als ik er eindelijk aankom, kom ik in een enorme tuin terecht. En wat voor tuin.
De mooiste bloemen, de mooiste planten zijn er te zien.
Ik voel dat dit het einde van mijn problemen is.
Een nieuw begin.
Ik voel me licht, alsof er iets van me afvalt.. een soort lading die ik bij me gedragen heb, die ik nu eindelijk kwijt ben.
En dan...
*rinnngggggggggggggggg
Ik wordt wakker. Stap zwierig mijn bed uit. Er is nog weinig dat ik me herinner van vannacht. Alleen dat ik zo heerlijk geslapen heb, en me zo licht voelde.
Mijn moeder begroet me met een spontane knuffel, iets dat is niet van haar gewend ben.
Ik verbaas me, maar negeer het maar. Het zal wel een fase zijn.
Iets later op de ochtend krijg ik een smsje binnen. Van mijn vriend.
‘He kanjer, hier even een smsje, om te laten weten dat ik inzie wat ik te verliezen heb. Ik ga stoppen met de drugs, jij bent voor mij de enige, en ik wil jou een veilig gevoel geven. Gun ons nog een kans. Justin’
Eerst verbaas ik me, maar het geeft me toch een blij gevoel. Vlak voor ik de deur uit wil stappen onderweg naar school, staat de bloemenbezorgservice voor de deur. Een grote bos witte rozen, met een kaartje eraan : Voor mijn meisje, Justin.
Wanneer ik op school kom, en mijn boeken uit mn kluisje haal, komt er een groepje meiden op me af. Ze zien er erg gezellig en aardig uit.
He, Sanne. Zo heet je toch ? Heb je zin om zaterdag mee uit te gaan ?
We zijn van plan lekker te gaan stappen in The Vibe.
Nadat ik me eerst afvraag of ik wel wakker ben, zeg ik toch maar ja.
Er wordt voorgesteld om van te voren naar het huis van een van de meisjes te gaan, voor het voordrinken en een uitgebreide tutsessie.
Ik weet niet of dit goed bedoeld is of een streek, maar ik merk het vanzelf wel.
Wanneer ik mijn klaslokaal inloop vrees ik al het ergste. Zo dadelijk zal ik mijn cijferlijst ontvangen, en ik ben bang dat er weer eens geen enkele voldoende tussen zit.
Judith... Mark.. Sanne, hier is jouw cijferlijst. Keurig meid !
Is dit een grap ? Als ik het blaadje met cijfers omdraai, weet ik niet wat ik meemaak.
Nederlands : een 7. Wiskunde : een 6. Verder ook geen enkele onvoldoende te bekennen !
Eigenlijk wil ik hard gillen, maar weet me toch rustig te houden. Voor de zekerheid vraag ik mijn leraar nog eens of het wel klopt, en controleer ik voor de zesde keer of het wel mijn naam is op het blaadje.
Mijn schooldag zit erop, en ik stap op de fiets. Vaste route, stoplicht, stukje door het dorp, naar links en dan twee keer naar rechts en dan.. komt er ineens een meisje naast me fietsen...
Hoi Sanne.. zie je wel dat alles goed komt ? De tunnel heeft zijn einde laten zien !
Na deze woorden fietst ze weg, en laat mij verward achter.....
Sorry, alles volgt elkaar een beetje snel op, maar een te lang verhaal is ook niks.
Spelfouten kunnen erin zitten, ik heb de spellingscontrole gesloopt, en het schijfje van office is weg.