Ronan keek mij licht geschrokken aan, maar hij lachte meteen en zei: “Ahh, dat is mooi! Je hebt dus ook gevoelens voor mij…maar eigenlijk wist ik dat al, maar ik wilde het zeker weten..”. “Ik moet je wat belangrijks vertellen,” zei Ronan, “ik heb gisteren iets gedaan wat ik nog nooit eerder gedaan heb. En nog nooit heb ik dit gewild”. “Maar ik heb er geen spijt van ondanks ik nu als straf een week lang om half 8 op school moet zijn..”, fluisterde Ronan geheimzinnig. “Ohh” dacht ik geschrokken, “wat zou Ronan gedaan hebben?”.
hihi zometeen nog een stukje, dan weet je wat er gebeurd is..
Ronan ging aan het eind van de gang stilstaan en leunde met zijn rug tegen de glazenwand. Hij liet zijn rugtas op de grond zakken en keek naar de klok, het was nog maar 8 uur en om half 9 begonnen pas de lessen. Ik ging voor hem staan en zette mijn rugtas in de hoek neer. Ik voelde nu een nog grotere spanning in mijn buik, ik was heel erg benieuwd wat Ronan mij ging vertellen. We stonden best dicht tegenover elkaar, er zou misschien net 1 persoon tussen kunnen staan. Hij keek mij doordringend in de ogen en vroeg eerst of er gisteren na school nog wat was gebeurd met Brian..
Geschrokken keek ik hem aan en zei zachtjes “Hoe weet jij daarvan?”. “Zal ik je zo vertellen, eerst wil ik weten of hij je…uhh ...aangerand heeft…” zei Ronan zachtjes.. Ik vertelde een beetje verlegen mijn verhaal… dat ik het groepje van 4 jongens had zien staan, dat ik was weggerend en dat Brian mij op de grond had geduwd. Dat Brian had gezegd tegen de andere jongens dat ze weg moesten gaan, over dat hij iets zei over een meertje en dat hij eerst wilde genieten van mij. Ik vervolgde de rest wat er gebeurd was, over dat Brian mij probeerde te zoenen en dat dát niet gelukt was. Ik vertelde over het losmaken van mijn blousje….Natuurlijk vertelde ik niet van mijn speciale gave, maar vertelde ik dat het mij gelukt was hem hard van me af te schoppen waarna Brian weg ging..
Ik zag iets van opluchting in Ronans ogen en hij glimlachte naar mij en zei “Wat een rotlui zijn dat zeg!”. “Ze zullen nu wel weten dat ze niet meer zo makkelijk aan jou kunnen komen.” Ik was nu wel erg benieuwd naar wat hij mij zou gaan vertellen. “Gisteren, rond een uur of half 9,” zei Ronan, ”was ik in de sportschool aan het trainen. Ik was er samen met Jeroen. Jeroen kreeg rond die tijd een telefoontje was een vriend van hem, deze vriend heet Paul en is weer bevriend met Brian..” zei Ronan rustig. “Paul had gevraagd of Jeroen nog bij de sportschool was… omdat hij dan ook nog zou komen trainen. Jeroen vroeg aan Paul of het vanavond niet door was gegaan, want Paul had gezegd dat ze een stomme meid te grazen moesten nemen die de zus van Brian (Jessica) veel problemen had bezorgd. Brian had Paul en de andere vrienden weggestuurd want hij wilde zich gaan vermaken met die meid.“ Ronan ging verder, “toen Paul op de sportschool aankwam, vroeg Jeroen om welk meisje het ging. “Ohh“ had Paul gezegd, “om een meisje uit Jessica’ s klas, een lekker mokkel joh! Brian zou zich met haar gaan vermaken…Ze was knap en had één van de mooiste ogen die ik ooit heb gezien!” zei Paul opgewekt. “Uhh hoe heet dat meisje dan?” had Ronan gezegd want hij dacht bij die ogen meteen aan Anne.. Paul zei: “Sanne, nee Anne, ja ze heette Anne….”. Wild vloekend was Ronan naar de deur gerend van de sportschool en riep Paul toe of Brian op dit moment thuis was.. Ronan was woedend naar Brians huis gegaan en had Brian gevraagd wat hij met Anne had uitgespookt! Brian had eerst heel geheimzinnig gedaan, hij had gezegd ”Waarom wil jij dat weten? Ze is jouw vriendin toch niet?? Ze smaakte erg lekker hoor”, zei Brian met een gemeen lachje, “Ik heb haar genomen…. Woest had Ronan Brian een knal gegeven, hij had zich niet kunnen inhouden! Brian had hem 1 mep terug gegeven, daarom had Ronan een blauwe wang, maar kort daarna was Brian in elkaar gezakt van de pijn. Brian had geschreeuwd:“ Wat kan jou die rotmeid schelen?!, Jessica is toch jou vriendin? Ronan had zich omgedraaid en had op een dreigende toon gezegd: “Ik wil dat je Anne nooit meer aanraakt, NOOIT MEER!, hoor je me? anders heb je een groot probleem… Ronan had Brian zijn rug toegekeerd en had Brian met een gekneusde kaak achtergelaten. Nog één keer keek Ronan om en schreeuwde: “zeg je zus dat ik NOOIT haar vriend zal worden!” Brian had zich omgekeerd en was zacht vloekend weer door de voordeur naar binnen gegaan.
Ronan had nog nooit iemand geslagen, hij had een hele nette familie die duidelijk geschrokken was toen ze hoorde dat Ronan iemand had geslagen. De ouders van Brian en Jessica, hadden ervoor gezorgd dat Ronan voor straf zich heel vroeg op school moest melden een week lang omdat Ronan had toegegeven dat hij Brian als eerste sloeg. Nu wist ik hoe Ronan het wist van Brian en dat Ronan heel erg om mij gaf. Hij had Brian een lesje geleerd. Nu moest Ronan voor straf vroeg op school komen. Ik kreeg een heel prettig gevoel nu ik wist dat Ronan erg om mij gaf. “Doet het nog zeer?” vroeg ik en ging dichter bij Ronan staan waarbij ik zachtjes zijn wang aanraakte.
Ronan bleef in mijn ogen kijken en pakte mijn hand die net zijn wang streelde.. Hij pakte mijn polsen en trok mij dicht tegen zich aan, mijn polsen legde hij om zijn nek. Mijn armen legde ik nog iets verder om zijn nek heen en drukte mijn buik tegen zijn buik. Ik voelde mij weer helemaal slap worden, op een of andere manier overkwam mij dat steeds als ik dicht tegen Ronan aan stond. Ik voelde zijn armen strak om mijn rug komen en hij drukte mij nog iets verder tegen zich aan. Ik dacht lachend dat als hij mij nóg wat dichter tegen zich aan zou drukken dat ik in hem zou zitten.. Ik grijnsde naar Ronan en dacht aan het moment dat we elkaar nu eindelijk zouden gaan kussen.
Ik hoorde een geluidje aan de andere kant van de gang en zag daar Jessica langs de wc deur gluren met haar mond wijd open. Ik wist dat ze wel iets zou verzinnen om ons te kunnen storen want zij wilde dit absolúút voorkomen. Zij wilde Ronan… Ik kreeg een slim idee en grijnsde even snel naar Jessica die verbaast naar mij keek. Jessica wilde net de wc deur verder open doen om er uit te komen…toen ik mij flink concentreerde op de deur en hem met een klein klapje dicht liet slaan voor Jessica’ s neus. Ik hoorde een klein gilletje van Jessica en draaide met mijn gedachten snel de wc deur op slot. Er zat gelukkig ook een slot aan de buitenkant. Het waren dikke deuren, dus konden we Jessica niet horen als zij stennis zou schoppen in de wc. Jessica zat nu mooi in het wc gedeelte opgesloten en kon ons nu niet meer storen. Wat was ik blij met mijn speciale gave! Ik keek weer terug naar Ronan die verbaast even naar de wc had gekeken. Ik legde mijn armen nog wat strakker om zijn nek en boog mij naar hem toe waarbij ik eindelijk kon genieten van onze eerste echte zoen!
Ronan sloot zijn ogen, ik sloot ook mijn ogen. Dit was het mooiste moment van mijn hele leven! Ik had nog nooit eerder gezoend, het leek heel lang te duren totdat we iets hoorden: “Ahum…, zo tortelduifjes…de lessen gaan zo beginnen en het is niet de bedoeling dat de hele school straks mee kan genieten..” zei een oude, kale leraar met een grijns op zijn gezicht. Ronan en ik lieten elkaar los, Ronan bleef mij verleidelijk aan kijken, het leek wel alsof hij mij zo weer wilde vasthouden en zoenen zodra de leraar weg was. “Hey”, zei de kale leraar verbaast, “zie ik nou iemand achter het wc raampje zwaaien en gebaren?”. “Oeps”, dacht ik sarcastisch, “helemaal Jessica vergeten”. Terwijl de leraar vlot naar de deur liep, draaide ik met mijn gedachten snel het slot om, op dat moment vloog de deur met een zwaai open waarbij Jessica met een gil bovenop de kale leraar viel! Ik proestte het uit van het lachen. Ik zag dat Ronan zijn lach ook niet in kon houden.
Ik liep naar mijn lokaal en Ronan naar het lokaal ernaast, hij had daar Engels. Ik zou hem in de korte pauze vragen of hij vanmiddag mee wilde naar de boerderij en het huisje. Ik dacht tijdens de les alleen maar aan Ronan…en onze eerste zoen. Gelukkig was ik heel goed in Wiskunde en daarom was het ook niet erg dat ik dit uur helemaal in gedachten was. Het was 10 voor 10..om 10 uur zou de bel gaan. Ik had zin om Ronan nu al te vragen of hij vanmiddag mee wilde..ik kon de spanning niet verdragen, ik wilde het NU weten. Ik keek naar de klok en drukte de wijzer met mijn ogen 10 minuten verder, het lukte ook nog! Dat was nog eens handig! Ik fluisterde naar achteren dat het al tijd was, het was 10 uur, zogenaamd. De klasgenoten begonnen te protesteren dat het tijd was. “Ohh, wat gaat de tijd toch snel, de bel doet het zeker niet…” zei de oude leerkracht. We stormden uit het klaslokaal. De leerlingen kwamen langs het lokaal waar Ronan zat.
Ik zette de klok uit Ronans lokaal ook op 10 uur, waarbij ik keek naar Ronan, hij zag me. Ik gebaarde naar de klok, en meteen stormden die leerlingen ook uit de klas…Hun leraar stond met open mond verbaasd naar de leerlingen te kijken die snel hun tas inpakten en uit het lokaal stormden. Ik grinnikte in mijzelf, “Dat ging nog eens makkelijk!”. Ronan vond het gek dat de bel pas 10 minuten later ging en dat er al 2 klassen te vroeg uit waren. “tja, hoe zou dat nou komen”, dacht ik met een glimlach. We liepen naar buiten, we gingen zitten op een stenen bank. “Je weet niet hoe moeilijk ik het heb..” zei Ronan grijnzend.. “Ohja? “ zei ik nieuwsgierig, “wat is er dan?
“Ik moet mij enorm inhouden om je niet mee te nemen naar een mooi plekje waar ik je uren ga vasthouden!” grijnsde Ronan. Hij pakte mij beet en begon mij in mijn zij te kietelen. Ik gilde het uit en we moesten enorm lachen. Ik zag dat wat verlegen brugsmurfen naar ons zaten te kijken. Het kon me niks schelen, dit was de dag waar ik zo naar verlangde. Ik vroeg of Ronan vanmiddag mee wilde naar de boerderij, daarna naar het bos, dan het huisje onderzoeken en daarna zwemmen. “Ohh” zei Ronan nadenkend,” Ik zou eigenlijk met Jeroen gaan trainen voor de zwemwedstrijd Zondag... en omdat mijn ouders een weekend weg gaan zou ik ook bij Jeroen blijven eten… ”Ahh wat jammer zeg!” zei ik met een verdrietig gezicht, “Ik had zo gehoopt dat je meeging…”. “Nou ik ga eigenlijk liever met jou mee…dus ik heb nog een idee…” zei Ronan, “ Dan ga ik even hard trainen in het meertje een kwartier ofzo…en dan gaan we wat eten bij de Mac Donald? Of kan ik bij jou blijven eten ?“ “Heey dat is zeker een goed idee!” zei ik opgewonden, “dan heb je toch getraind en je kan wel bij mij blijven eten want we zijn toch maar met zijn drieën, mijn moeder en ons twee.” “Nou okay, dat is dan afgesproken” zei Ronan met een grijns en hij gaf mij een zoentje. “Ga je dan uit school eerst even met mij mee?“ vroeg Ronan,” want ik moet dan nog even mijn zwembroek pakken.. ”Okay is goed,” zei ik en we liepen naar het lokaal voor de volgende les. Ronan riep mij nog even na dat hij ook heel benieuwd was naar het verlaten huisje. Ik hoopte dat we daar nog interessante spullen zouden ontdekken…
Nu ga ik nog wat huiswerk maken ...morgen weer een stuk over bevindingen in het huisje!
Ik was de laatste dagen helemaal niet meer gepest, dacht ik later ... Ik was benieuwd hoe dat kwam…Jessica deed niet aardig of zo, maar mij echt voor gek zetten had ze niet meer gedaan. Ze was wel heel erg jaloers op mij en ik vertrouwde het niet helemaal dat ze zo stil was.. ik moest goed opletten want het kon zijn dat ze een plannetje aan het bedenken was.. Na een tijdje zag ik de leerkracht wat onrustig rommelen in zijn la van zijn bureau. De leerkracht stond op en zei streng: “Wie heeft het toetsblad gepakt? Het lag voor de les nog op mijn bureau en nu is het weg!, jullie weten toch dat je voor het stelen van een toetsblad een hele zware straf krijgt!” Ohhhh, iedereen keek verschrikt op want dit betekende dat een klasgenootje het toetsblad had gestolen! Ik zag Jessica even gemeen naar mij kijken, ik voelde gewoon dat er iets niet klopte, er was iets aan de hand waar Jessica een grote rol in speelde.. Ik keek naar mijn open tas die midden in het gangpad stond net zoals alle andere tassen. De leerkracht liep tussen de tafels door en keek naar de tafeltjes en tassen. Ik schrok me rot want in mijn tas stak een stuk van het lichtblauwe toetsblad omhoog! De leerkracht kwam steeds dichterbij, ik zag Jessica gemeen grijnzen naar mij… Ik raakte in paniek want de leraar was bijna bij mijn tas en als hij zou zien dat ik het toetsblad in mijn tas had zitten zou ik geschorst worden! Deze leraar was altijd heel streng, als ik het toetsblad in mijn tas had betekende dat simpelweg voor hem dat ik het ook gestolen had!... Ik kon niks doen want Jessica bleef mij aanstaren en de leerkracht was nog maar 2 tafeltjes van mij vandaan!...
Spannend stukje . Het is wel een béétje voorspelbaar
Haha nu nog steeds?? --->
nieuw stukje:
Ik kon het toetsblad niet uit mijn tas laten floepen met mijn gedachten, omdat dan Jessica of de leerkracht het zou zien! Ik kon mijn gave hier dus niet bij gebruiken! “Zou ik dan toch de schuld krijgen?” dacht ik geschrokken.
Nou ga ik echt slapen Ben benieuwd of Eve_lien het nu nog voorspelbaar vindt groetjes Nonny!
nou nee hiervoor kan ze geschorst worden! als je spullen steelt van een leerkracht...en helemaal een toetsblad/ formulier.... dan pleeg je fraude... .. hihi heb het volgedne deel al af.....zal ik jullie in spanning laten of het nu erop zetten... neej ik zet het morgen erop...kun je nog even lekker vanalles bedenken
(gaaaap) hehe, ben al wakker, kmoest me paardje controlere ( ja, zo vroeg al) ze heeft hele erge koliek aanval gehad, de DA dacht dat ze dood ging! maar gelukkig gaat het al wat beter...! maa nu heb ik dus niks te doen.... plaats snel een stukkie! whaha, doe maar rustig aan hoor