"Yes! Yes! Yes!" We kwamen thuis en ik ging zo snel ik kon naar Jason op zoek, om hem het goede nieuws te vertellen. Onderweg kwam ik mijn vader tegen.
"Wat is er lieverd?" vroeg hij zo vriendelijk mogelijk.
Maar ik negeerde hem en liep met mijn krukken verder. "Jason? Waar ben je?" Ik keek in elke stal, maar kon hem niet vinden. Ik zag dat Danger niet in zijn stal stond en dus ging ik naar de buitenbak. Daar zag ik danger staan, met Jason. Naast hem stond een meisje.
Ik liep er naartoe om het goede nieuws te vertellen, maar net toen ik de dedeur open wilde doen zag ik Karin naast hem staan, en ze stonden te zoenen!
Jason had mij gezien en hield snel op. "Rochelle! Wacht even!" Hij ging achter mij aan, maar ik ging snel de andere kant van de stal langs, op weg naar huis. "Hoe kan hij dit nou doen! Ik dacht dat hij me leuk vond!" dacht ik boos en boos ging ik naar mijn kamer. Ik plofte neer op mijn bed en deed de televisie aan.
"Wat een eikel!" schreeuwde ik en ik gooide mijn kussen tegen de muur. "Ik kan de wedstrijd samen met hem rijden en wat doet hij: Hij gaat met KARIN zitten zoenen!" Er rolden tranen over mijn wangen.
Fieke, mijn poes, zat op mijn bed en sprong op mijn schoot.
"Oh schat, ik voel me zo in de steek gelaten..."
Iemand klopte op de deur. Er werd niet op antwoord gewacht en ik zag Jason in de deuropening staan. "Rochelle, laat het me uitleggen." zei hij met een serieus gezicht.
"Wat uitleggen?! Wat VALT er uit te leggen?!" riep ik woedend en ging onder de dekens liggen. Fieke sprong geschrokken van het bed af ne glipte langs Jason de kamer uit. "Ik wil je even niet meer zien!"
"Rochelle, toe nou. Ik weet niet of je het weet, maar mijn broer ligt in het ziekenhuis. Hij heeft een motorongeluk gehad. Ik was verdrietig en zocht eerst afleiding bij Danger. Toen kwam Karin bij me staan en probeerde me te troosten en voor ik het wist gebeurde het... Maar ik zal je niet verder storen..." Net op het punt dat hij weg wilde gaan, kwam ik onder de dekens vandaan.
"Wacht even, Jason. Ik wist dat helemaal niet, van je broer. Kom eens zitten." Ik legde mijn hand op het bed als teken dat hij naast me kon zitten.
Met zijn hoofd gebogen kwam Jason naast mij zitten. "Ik wil gewoon niet dat je boos op me bent, ik vind je echt heel erg leuk. Maar Karin..."
Ik schudde mijn hoofd. "Ik ben niet meer boos, want ik had het niet gehoord van je broer." Ik keek hem aan. "Staat Danger nou nog in de buitenbak?"
Jason schudde zijn hoofd. "Nee, Karin heeft hem binnengezet en afgezadeld." Met zijn lieve, blauwe ogen keek hij mij nu ook aan. "Zullen we het nog eens proberen?"
Ik knikte en zo liepen wij hand in hand mijn kamer uit.