[FB]My photo, your edit.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tenno7

Re: [FB]My photo, your edit.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 16:30

Mooi Mkango!!

Ik ga vanavond alles even goed op een rijtje zetten en de beginpost nog even laten aanpassen!. Hopelijk is het dan naar ieder zijn tevredenheid.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:52

Top!

Kan mij herinneren dat in het vorige topic de bewerker van de mooist bewerkte foto de nieuwe mocht plaatsen. Dat waren dus vaak dezelfde en zo kom je dus nooit aan de beurt als je niet zo goed was in bewerken.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:56

Dat bedoelde ik dus met een wedstrijd. Maar een lijst is ook niet super handig, want als ik bv het druk heb kan het goed zijn dat ik dat mis. Of je moet nu alvast wat raw foto’s verzamelen en dat de TS die deelt in naam van...

Als je te laat bent neem je gewoon de volgende week, of de week ervoor even in een spoiler nog oid..

1 week lijkt me goed 10 dagen mooie compromis misschien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:59

k_m schreef:
Dat bedoelde ik dus met een wedstrijd. Maar een lijst is ook niet super handig, want als ik bv het druk heb kan het goed zijn dat ik dat mis. Of je moet nu alvast wat raw foto’s verzamelen en dat de TS die deelt in naam van...

Als je te laat bent neem je gewoon de volgende week, of de week ervoor even in een spoiler nog oid..

1 week lijkt me goed 10 dagen mooie compromis misschien :+
Als je een keertje mist, kun je daarna toch gewoon weer op de lijst? Alleen zul je dan wat langer moeten wachten, maar that's life. :P

Bellatrix schreef:
Top!

Kan mij herinneren dat in het vorige topic de bewerker van de mooist bewerkte foto de nieuwe mocht plaatsen. Dat waren dus vaak dezelfde en zo kom je dus nooit aan de beurt als je niet zo goed was in bewerken.
Precies. Terwijl het juist ook voor de mensen die het (nog) niet zo goed kunnen, heel leerzaam kan zijn om te zien wat anderen uit hun foto's halen.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:00

10 dagen vind ik prima. Vond het zelf wel leuk om uit 3 foto's te kunnen kiezen, maar 1 foto per keer kan ik ook mee leven.
Qua het plaatsen van een RAW foto is het wel zo leuk als iedereen aan de beurt komt. Een lijst is dan een goed idee.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:06

Als we nou gewoon die 10 dagen doen. En max 3 foto’s dan kan iedereen kiezen hoeveel foto’s je deelt.

En wat het kiezen betreft, Tenno mag nu als eerste kiezen, maar misschien niet handig om idd de ‘mooiste’ te kiezen, maar gewoon op gevoel? En dan de gene die dan gekozen wordt, gaat op een lijstje, en zo verder totdat iedereen is geweest?? Dan kun je wel vrij kiezen, maar heb je niet dat het steeds dezelfde zijn.

Voorbeeldje:

Tenno was als eerste, dus Tenno komt dan ook als eerste op dat lijstje, Tenno kiest mij, vervolgens kom ik onder Tenno. Dan mag de volgende zowel mij en tenno niet kiezen?

Geweest:
Tenno
Discodipp
Etc etc

Offf, ik verzamel ff alle namen, en we gooien het door zo’n verloting app?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:32

Kan ook gewoon op alfabetische volgorde...kijk maar. Ik wil wel graag in de lijst. :P

horserider22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:33

Leuk concept! En een goede manier om mijn photoshop skills te verbeteren.
Hier mijn bewerking:
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:56

Bellatrix schreef:
Kan ook gewoon op alfabetische volgorde...kijk maar. Ik wil wel graag in de lijst. :P

Ik ben ook weer veel te moeilijk aan het denken :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 18:21

_O-
Het is je vergeven. :D

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:01

Ik ga het ook proberen, ben benieuwd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:12

10 dagen is prima, week mag van mij ook

Zou wel leuk zijn als iedereen aan de beurt omkomt met een foto insturen!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:15

Denk dat het inderdaad leuk is als iedereen aan de beurt komt. Kun je niet zodra de link verlopen is alle namen verzamelen die op volgorde hebben ingeleverd? Dan vervolgens als de eerste van die lijst is geweest onderaan komt en als er nieuwe mensen bij komen dat je die er tussen zet?

Als ik het beetje oké uitleg :+

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:18

1 week of 10 dagen vind ik ook fijner dan 2 weken. 3 foto's vind ik wel leuk, maar dan wel graag net als nu hetzelfde onderwerp. Bijv. Studio, landschap, portret, hond, paard etc. Graag verschillende bokkers aan de beurt laten komen en ook graag verschillende fotografie onderwerpen. Een beetje zoals in het perfecte plaatje, dat je ook eens een foto kan bewerken van een onderwerp wat je normaal zelf niet maakt.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:21

Ha leuk ik ga ook regelmatig mee doen denk ik :D. Kijken of mijn belabberde internetverbinding de RAW's binnen wil lepelen :P

tabaflab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:37

Als ik nog photoshop had dan had ik geprobeerd om de lijnen weg te werken. Ik heb dit bewerkt met Rawtherapee in +/- 20 minuten denk met een voorinstelling op voorhand die ik heb gemaakt. De pup had ik graag nog iets meer contrast gegeven maar mijn laptop werd te traag voor bewerken :+ . Ik ben benieuwd naar jullie feedback :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tabaflab op 14-01-21 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:44

veertje99 schreef:
Denk dat het inderdaad leuk is als iedereen aan de beurt komt. Kun je niet zodra de link verlopen is alle namen verzamelen die op volgorde hebben ingeleverd? Dan vervolgens als de eerste van die lijst is geweest onderaan komt en als er nieuwe mensen bij komen dat je die er tussen zet?

Als ik het beetje oké uitleg :+

Mijn link zou pas na 4 weken verlopen, dus denk niet dat het handig is om het daaraan te koppelen

Myponyhoward

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:03

Goed idee! ik zou ook graag in de lijst willen (:

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 20:07

Bellatrix schreef:
Top!

Dat is dus ook precies de reden waarom ik een random persoon ga kiezen en waarom ik dat ook in de beginpost had gezet. Dit topic is bedoeld om lekker te kunnen oefenen en leren van elkaar en niet een wedstrijd idd.

wat DiscoDip aangeeft lijkt mij het beste, een lijstje waarop staat wie er al geweest zijn. En elke keer iemand kiezen die de vorige foto heeft meegedaan. Mee eens?

Het komt er dan zo uit te zien.

Citaat:
Bokkers die al geweest zijn.
- Tenno7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:14

Ik vind het prima! Maar wellicht is het wel handig om ook ergens een overzicht te hebben van mensen die bereid zijn bestanden beschikbaar te stellen? En dan die namen te verplaatsen naar de 'al geweest' lijst op het moment dat die mensen geweest zijn.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 20:22

Mkango schreef:
Ik vind het prima! Maar wellicht is het wel handig om ook ergens een overzicht te hebben van mensen die bereid zijn bestanden beschikbaar te stellen? En dan die namen te verplaatsen naar de 'al geweest' lijst op het moment dat die mensen geweest zijn.

Dat mag van mij ook! Willen jullie mij dan even een pb sturen als je een RAW foto wilt en kunt inleveren? dan noteer ik je bokt naam en maak ik er een lijst van. Willen jullie in het prive berichtje ook even laten weten of je liever 10 dagen of gewoon 1 week wilt? dan kijk ik even waar de meeste stemmen voor zijn haha. Niet allemaal je naam in dit topic zetten. dan blijft het ook overzichtelijk haha.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:04

Wat een leuk idee! Ik heb ook één van de foto's bewerkt. Ik vind het vooral altijd lastig dat er toch altijd nog wel aardig wat verschil lijkt te zitten tussen in het bewerkprogramma en eenmaal geëxporteerd (laat staan nog de compressie met uploaden er over heen). Ik heb ook geen photoshop meer, dat vind ik te duur geworden voor die paar keer per jaar dat ik nog eens iets met een foto doe. Ik heb een tijdje terug Affinity aangeschaft.

Foto via boktupload
Afbeelding

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 22:51

MarliesR : mooi gedaan hoor!

Beginpost is aangepast ( bedankt Essie73 ) we houden nu 1 week aan per RAW foto. De naam van de bokker waar de foto van is moet nu op jou bewerking komen te staan. Maximaal 1 RAW foto per week en de lijstjes zijn ook toegevoegd.
Dus aankomende zondag ga ik mijn bewerkingen van de RAW foto delen en ik heb Essie73 alvast gekozen om zondag een nieuwe RAW foto te delen. Daarna kunnen we de volgorde van het lijstje gaan aanhouden van boven naar beneden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:38

Jammer dat ik niet op de lijst sta, heb het nog gezegd hier. :+

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 23:43

Bellatrix schreef:
Jammer dat ik niet op de lijst sta, heb het nog gezegd hier. :+
Sorry, was de pb lijst nagegaan. maar dat kan zeker nog hoor!