[FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 14:18

Week 2
Afbeelding
Dierentuin foto aangezien ik daar van de week had afgesproken met een vriendin.
Qua licht was het nogal beroerd dus dat was meer bijkletsen dan spelen met de camera... :+
Instellingen: f4, 1/100, iso 1250 en 600mm.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [FOTO]Picture of the Week deel VIII - 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:52

Had die krab even gevraagd zijn ene schaar wat te laten zakken, nu zie ik zijn gezicht niet goed. :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 16:03

ohhh dit topic!! <3 Ooit heb ik volgens mij ook nog eens mee gedaan. Ik Wil graag vanaf week 3 bij jullie instromen :D

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:20

Feedback Picture of the Week #1
LoveUggs – Ik vind het een leuke bewerking. Het vuurwerk was me op het eerste zicht niet opgevallen, die had misschien iets opvallender gepositioneerd mogen worden. Het vuur is een leuke toevoeging en pas qua kleur prima bij de sterretjes. Ik zie alleen een soort ‘fout’ rechtsboven in de laatste 0?

xMayo – Mooie foto. Ik vind het contrast tussen jouw onderwerpen en de achtergrond altijd heel mooi! Springt er echt uit! :j

lifaya – Wat een schattig wit bolletje :D Ik had alleen zelf links op de foto wat grote stofjes weggewerkt.
Fem – Leuk onderwerp om te fotograferen! Ik vind zelf de locatie alleen niet helemaal passend. Ik vind de achtergrond wel mooi, alleen de trap niet zo.

DrawnHorse – Leuk! Was het geen lastige hoek om te fotograferen? Of heb je nog veel in de nabewerking moeten doen om de foto goed belicht te krijgen?

Rosslover – Ik vind hem gaaf, prachtige kleuren in de achtergrond. Niets op aan te merken

Muronia – Geen verkeerde foto maar ik vind hem ook niet heel speciaal. Geen deken en een schoon paard maakt natuurlijk al een heel ander beeld ;) Al is dat natuurlijk niet altijd mogelijk, al helemaal niet als je alleen aan het fotograferen bent haha.

Suuszels – Als je niet had gezegd dat het een telefoonfoto was, dan had ik dat in eerste instantie niet eens gezien :’)

Dandy200 – Wat schattig! De foto mist alleen wat scherpte, klopt dat?

magda_90 – Qua kleuren is het een mooie foto (ondanks een donker paard en toch geen overbelicht gezicht van de persoon die ernaast staat). Ik ben alleen niet helemaal gek van de uitsnede. Maar misschien is dat smaak :D

Thats_Me – Grappig effect met zo’n fisheye lens. Ik vind de foto zelf wat ‘hard’ om naar te kijken, maar misschien was dat ook wel de bedoeling.

NESCAFE – Heel mooi contrast tussen donker en licht, goed gedaan!

Quintenvo – Heel lief! Heb je in de regen gefotografeerd?

Hamsterfan – Gaaf bewerkt zo! Jammer dat één oortje volledig wegvalt, maar dat ging denk ik bijna niet anders.

Niobe – Wat een prachtig gedetailleerde foto!

PureSG – Mooie scherpe foto. Vind hem zelf alleen door het onderwerp niet zo interessant om naar te kijken.

Isa – Je hebt een lief moment vastgelegd. Ik had hem denk ik alleen wat anders uitgesneden. De houding van het meisje zit er een beetje ongemakkelijk uit. Ik denk dat dat er anders uit had gezien als je hem had bijgesneden.

Bellatrix – Misschien dat je upload programma de foto extra heeft verscherpt, maar ik vind in deze foto de ruis een beetje storend geworden. Wel een lief moment zo samen.

maj0 – Volgens mij is je low key foto best goed gelukt. Ik vind de schaduw van je neus iets te heftig, misschien was een tikje met je gezicht meer naar het licht beter geweest zodat daar niet zo’n grote zwarte schaduw ontstond.

Calice – Wat schattig! Iets meer ruimte aan de voorkant was denk ik prettiger geweest om naar te kijken, en de achtergrond stoort ook wel een beetje.

JewEmm – Knap dat je dit voor elkaar hebt gekregen met een statief, doe ik je niet na haha :D

MarijeR – Ach wat sneu, sterkte! Vind het een mooie foto!

Sharani – Iets meer contrast in de foto had hem denk ik interessante gemaakt om naar te kijken, nu zijn de kleuren nogal flets.

Fris – Mooie foto, vind de kleuren in de achtergrond ook erg mooi. Qua rijden was het denk ik mooier geweest als de ruiter rond jou op de volte had gegaloppeerd, dus niet van je vandaan.

Loiz – Ik vind het moment van de foto niet zo mooi, maar dat is misschien smaak :)

Caitlin_K – Heb je de foto in een bewerkingsprogramma met de hand zwart gekleurd? Ik zie een gekke rand rond het vuurwerk.

Gerdjee – Ik ben benieuwd naar je werk op deze locatie. Voor nu vind ik het persoonlijk niet zo’n interessante foto om naar te kijken.

Nayomie – Leuke foto!

Gianti – Prachtig, vind dit echt heel gaaf!

Feedback op mijn foto:
@ Gerdjee: Thanks! Ja dat had ik achteraf ook graag gezien :j
@ Thats_Me: De foto was scheef, maar die heb ik rechtgetrokken op de straat. Ik vind zelf ook dat het lijkt alsof de hond helemaal scheef zit, maar anders was de horizon niet recht. Misschien net niet vanuit de juiste hoek gefotografeerd.
@ LoveUggs: Goed gezien, het is de kerk. Die had ik dus eigenlijk duidelijker in beeld willen hebben. Dus en de compositie is niet helemaal gelukt, en de scherpte-diepte had dan wat minder gemogen, want nu lijkt het inderdaad een veeg :’) Iet te ver in het contrast, hoe bedoel je dat?
@ rosslover: Ik heb de foto niet warmer gemaakt, maar het was aan het einde van de middag en de zon stond laag, vandaar de warme kleur. Ook aan de ogen is niets bewerkt, puur natuur haha :D Al zijn ze in het echt natuurlijk niet rood :o

En dan nu mijn eigen foto :P
Week 2 - Weer een foto van een aantal weken terug. Helaas wat last van frontfocus, hij is niet helemaal scherp in het gezicht. Daarvoor is mijn camera nu opgestuurd. Maar toch voor deze gekozen omdat ik niet een hele oude foto in wilde sturen, en ik de foto verder wil goed gelukt vind. :o
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:47

Joeluna, bedankt! Mag ik vragen wat voor fout je precies ziet? Met de cijfers heb ik namelijk niets gedaan dus wellicht heb ik dan wat gemist. :j

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 17:52

LoveUggs schreef:
Joeluna, bedankt! Mag ik vragen wat voor fout je precies ziet? Met de cijfers heb ik namelijk niets gedaan dus wellicht heb ik dan wat gemist. :j

Ja natuurlijk! Misschien vergis ik me hoor, maar ik zag dit:
Afbeelding

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:08

Bellatrix schreef:
Had die krab even gevraagd zijn ene schaar wat te laten zakken, nu zie ik zijn gezicht niet goed. :P

Hij was gewoon een beetje onzeker. _O-

Joeluna bedankt voor je feedback.
Ik was toch van plan nog keer proberen dus dan neem ik jullie tips mee!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:36

joeluna schreef:
LoveUggs schreef:

Ja natuurlijk! Misschien vergis ik me hoor, maar ik zag dit:
[ [url=m/R4IIL3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Thanks, dat is gewoon van het sterretje zelf :j Denk dat het komt door de lange sluitertijd. Soms kon mijn moeder net wat meer dan 1 rondje maken terwijl ik een foto maakte (Is ook te zien aan het stuk daaronder, 2 lijnen naast elkaar). :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 18:51

Ah vandaar :D

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:49

Nee, het was donker. Zijn het niet de lantaarnpalen? Of de gebouwen? Het is boven een huis gefotografeerd. Helemaal niets met de foto gedaan, behalve van instagram afgeplukt omdat mijn laptop even out of order was. :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:59

Bellatrix schreef:

Maar hij ziet jou wel :wow:

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:15

Caitlin_K schreef:
Nee, het was donker. Zijn het niet de lantaarnpalen? Of de gebouwen? Het is boven een huis gefotografeerd. Helemaal niets met de foto gedaan, behalve van instagram afgeplukt omdat mijn laptop even out of order was. :)

Misschien is dat wel de reden, Instagram haalt de kwaliteit volgens mij flink naar beneden :)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:38

Zie idd de lijn, alsof het afgesneden is. Dat is gewoon een gebouw. Ik heb een video op mijn mobiel staan vanaf waar ik heb gefotografeerd. Denk echt dat het de daken zijn. Vuurwerk wat ik gefotografeerd had was er achter.

Spoiler:
Afbeelding

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 11:30

mijn week 2
Afbeelding

ik krijg hem niet mooi scherp met de boktupload.. hij is wel scherp :( Tinypic doet het niet meer zie ik en via flickr kom ik niet ingelogd, iemand nog een idee om goed te kunnen uploaden?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:25

Mijn week 2:

Afbeelding

DrawnHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 14:01

Mijn week 2

Afbeelding

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 15:30

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:02

Mijn foto voor week 2. Het lukt mij helaas niet om de foto zichtbaar in het topic te krijgen. Kan iemand misschien de foto voor mij neerzetten?

https://www.flickr.com/photos/137817945 ... 539225656/

Bedankt ook voor de feedback op mijn week 1 foto. Ik denk dat mijn foto onscherp is door het uploaden. Ik heb namelijk een screenshot van mijn Flickr foto gemaakt, die bijgesneden en vervolgens met de bokt upload hier neergezet. Dit zal de foto zeker niet ten goede zijn gekomen. Op mijn laptop is hij namelijk wel helemaal scherp. Maar via mijn telefoon weet ik even geen andere methode, vandaar nu alleen de link.
Als ik terug ben van mijn reis zal ik ook even voor feedback gaan zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:19

Week 2.

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:20

Dandy200 schreef:
Mijn foto voor week 2. Het lukt mij helaas niet om de foto zichtbaar in het topic te krijgen. Kan iemand misschien de foto voor mij neerzetten?

Bedankt ook voor de feedback op mijn week 1 foto. Ik denk dat mijn foto onscherp is door het uploaden. Ik heb namelijk een screenshot van mijn Flickr foto gemaakt, die bijgesneden en vervolgens met de bokt upload hier neergezet. Dit zal de foto zeker niet ten goede zijn gekomen. Op mijn laptop is hij namelijk wel helemaal scherp. Maar via mijn telefoon weet ik even geen andere methode, vandaar nu alleen de link.

Haar week 2:

Afbeelding

Dandy200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 16:41

Bellatrix schreef:
Dandy200 schreef:

Haar week 2:

[ Afbeelding ]

Bedankt <3

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:01

Helaas met buikgriep op de bank dus een telefoon foto en zeker geen hoogstandje maar beter dan niets :=

Week 2
Afbeelding

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:05

Mijn week #2: Een telefoonfoto (de foto's gemaakt met de camera zijn nog niet bewerkt).
Vanmiddag gemaakt bij een thee ceremonie waarbij aansluitend een meditatie was, waarbij ik was uitgenodigd om foto's te maken voor promotie doeleinden.

Afbeelding
12-01-2020-Slow-tea by Femke Linders, on Flickr

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:11

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:30

Bedankt voor de feedback :) !

Week 2:
Afbeelding