[FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: [FOTO] Picture of the Week! Deel VI - 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:50

Calice <3 <3 <3 <3 houdt hij/zij die ogen? vind het echt heel mooi

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:50

Week 1

Afbeelding

via bokt upload

(ik hoop dat de foto niet te klein is :? )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:55

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:51

kirsten4 schreef:
Week 1
[ Afbeelding ]

Ik verzamel hier op FB, maar zet de foto's ook op Instagram.

Mag ik nog even wijzigen waar ik verzamel? Ik zal ze ook zeker op fb/instagram plaatsen, maar ga toch ook maar verzamelen op flickr :)
Dus ik verzamel hier: https://flic.kr/s/aHsmaCGBwp

LoveSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:48

Week 1:

Afbeelding

Ook ik hoop weer een jaar vol te maken!

(ps. Die rare plek op haar hals is geschoren, omdat daar eerst een wond zat)

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 12:46

Na lang twijfelen heb ik besloten om dit jaar niet mee te doen met POTW. Ik vond het wel een hele fijne drijfveer om de camera toch maar overal mee naartoe te nemen, maar ik ga het dit jaar te druk hebben. Ik zou al meteen moeten starten met een oude foto (wegens drukte) en dat is niet de bedoeling van het topic. Maar ik wil nog wel graag meekijken naar alle prachtige foto's die hier voorbij komen! Heel veel succes en fotografieplezier allemaal!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 13:48

Zondag en maandag niet heel veel tijd, dus ik begin vast met een commentaar rondje :)
Wat er nog bij komt t/m zondagavond, volgt dan later.

Bellatrix: Erg knap zonder statief! Ik heb dan veel te veel moeite om de camera perfect stil te houden. Ik doe het je niet na :). Ik had alleen graag het complete vuurwerk gezien op de foto. Wat meer ruimte er omheen dus. Maar voor de rest echt knap hoor!
horses_m: Komt vast door de upload, maar ik lijk scherpte te missen. Zonder tuigje en de hond meer naar de camera kijkend, had ik persoonlijker mooier gevonden dan zo weg kijkend. Maar zeker weten een knappe hond zeg :D
cathyenbeau: Mooi vuurwerk! Jammer dat het bovenste stukje nét wegvalt. Maar dat lijkt mij echt knap lastig.
NESCAFE: Prachtig!
JewEmm: Super vuurwerk shot, helemaal in beeld. Gaaf!
monbyou: Leuk gedaan zo met die lichtjes! Echt tof. :j Mooie kleuren en bokeh. Zijn dat poppetjes van een bepaalde anime serie?
Fris: Wauw! Leuk gedaan :D
LoveUggs: Gave kleuren van het vuurwerk! Hier had ik ook de uitsnede iets anders gezien maar wederom, lastig met vuurwerk!
Quir: Ik heb zelf weinig met teksten op een foto erbij geplaatst, maar die linker sierknaller is mooi gelukt!
Gianti: Persoonlijk vind ik de houding van haar mond een beetje ehh, vreemd. Maar dat is kwestie van smaak. Voor de rest fototechnisch gezien een prachtige foto!
MarijeR: Krachtig zo in zwart-wit en wat een doetje!
Marjoow: Super vuurwerk foto! Heel gaaf :D
Babette: Wat een scheetje. Foto is op een leuke manier genomen maar ik vind hem wel te overbelicht.
Athelas: Hihi, wat een viespeuk. De haren op de hals en de manen zijn mooi scherp maar ik lijk wel scherpte te missen op het hoofd. En onder had ik iets meer ruimte over gelaten.
Annetjuuh: Pretty!
xEliesx: Creatief gemaakt en het zwart-wit voegt veel toe. Mooi! Mis inderdaad wel wat scherpte.
MichieldeM: Grappig, al heb ik geen verstand van 'drone-fotografie'. Vind hem wel erg donker.
MariaMaaike: Very well done! Erg gaaf. Ik had alleen die rode zonneflare eruit gehaald. Maar kan smaak zijn.
Nynkster: Wat een lieverd <3 Echt een doetje. En een hele mooie foto.
Hannemarie: Prachtige foto! Geeft mooi de band van moeder-kind weer. Ik zou alleen de rechterkant iets minder overbelicht maken.
kirsten4: Ook al zo'n lief poesje. Mooie ogen! Ik had de foto graag iets meer opgelicht gezien en jammer van de uitsnede met het pootje.
R_emkee: Mooi scherp en uit een mooie hoek genomen. Top plaatje.
Fadin: Wat een mooi dier. Mooie foto ook.
Gub: Ahwwww.. Jammer dat de scherpte op het rechteroog en het neusje wat lijken te missen, maar voor de rest echt top!
Calice: Ahw wat een lieve foto! Lijkt bovenaan wat ruizig te zijn, maar kan ook door de upload komen vermoed ik.
Pauley: Mooi contrast!
Tigress: JARVIS <3 Prachtig scherp, had hem alleen net een tikkie lichter willen zien.
LoveSenna: Ik mis vooral scherpte aan deze foto en de uitsnede vind ik niet geweldig. Ik had meer hals willen zien en bovenaan een stukkie er vanaf.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:02

Dankje cynn! Mee eens, daarom heb ik vanmorgen (toen ik hem weer even goed bekeek) ook een tikkie lichter gemaakt :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:09

Thanks Cynthia!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:32

Dankjewel voor de feedback!! :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:38

Bedankt voor je feedback! Ik had echt maar 5 foto's kunnen maken en heb voor de scherpste gekozen, wilde uiteraard beginnen met een nieuwe foto haha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 14:41

Tof dat je al een rondje feedback doet! :D

En ja, dat had ik ook liever gewild :) maar ik moest zo snel van links naar rechts met mijn camera om vuurwerk te vangen dat dat dus niet gelukt was. _O-

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:19

Bedankt Cynn, en respect voor de feedback op de hele lijst!

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 15:51

Bedankt voor je feedback :) hij is toch echt scherp haha :') denk dat het dan door de upload komt... Het wegkijken is denk kwestie van smaak heb er ook 1 dat die naar mij kijkt maar dan zit die meer inelkaar gedoken dus minder stoer hihi :)

Ik doe het altijd via imgur.. Misschien iemand een tip waar ik ze het beste kan uploaden ?

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:19

Flickr!
En thanks voor de feedback!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 16:53

Thanks Cynn ;) toff dat je iedereen hebt gedaan ! Was zelf ook blij met het plaatje ;)

monbyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:31

Cynn schreef:
monbyou: Leuk gedaan zo met die lichtjes! Echt tof. :j Mooie kleuren en bokeh. Zijn dat poppetjes van een bepaalde anime serie?

Dank je wel :) Ja klopt de poppetjes zijn van de anime serie: Yuri on ice.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 17:32

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 21:12

Week 1
Afbeelding
Deze week bewerkt, vorige week oid geschoten :)

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 22:43

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:38

Ik voel me een beetje geïntimideerd door alle mooie dingen die hier ingeleverd worden :oo
Ik wil veel verschillende dingen proberen om een beetje te kijken wat ik leuk vind, dus ben benieuwd wat het wordt voor mij dit jaar :)
Hierbij in ieder geval mijn eerste potw
Week 1:
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:39

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:43

Nooor_ schreef:
Ik voel me een beetje geïntimideerd door alle mooie dingen die hier ingeleverd worden :oo
Ik wil veel verschillende dingen proberen om een beetje te kijken wat ik leuk vind, dus ben benieuwd wat het wordt voor mij dit jaar :)
Week 1:
[ [url=m/Ozc0be.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat gevoel van intimidatie heb ik ook :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 23:58

Marjoow schreef:
Gelijk ook week 1 maar inleveren dan:

[ [url=m/PqlT2J.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wooow!! Die is gaaf :oo :oo <3

De toon is inderdaad al heel goed gezet met allemaal prachtige foto's _/-\o_
Ik heb morgen 2 fotoshoots, ik hoop dat daar ook iets leuks tussen zit voor de eerste week!
Mijn voornemen voor dit jaar is toch echt om geen oude foto's meer in te leveren :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 00:15

Knudd schreef:
Nooor_ schreef:
Week 1:
[ [url=m/Ozc0be.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat gevoel van intimidatie heb ik ook :')

Nergens voor nodig hoor! Iedereen fotografeert op zijn/haar eigen niveau en je moet ergens beginnen! Ik heb de ene week een hele goede foto waar ik alleen maar goede reacties op krijg en de andere week lever ik iets in waar ik juist veel tips op krijg.

En tuurlijk is het stiekem heel leuk wanneer iemand een rondje feedback doet en er staat bij jou naam alleen maar; wauw! Prachtige foto!
Maar aan de andere kant vind ik dat soms ook jammer want dan ben ik er bijvoorbeeld heel blij mee maar weet ik niet wat ik de volgende keer beter kan doen.

Heb door de feedback wel heel veel geleerd!

Geïntimideerd voelen is dus nergens voor nodig! Van de tips en adviezen die je hier krijgt kan je alleen maar heel veel van leren! Waar je overigens ook veel van kan leren is zelf een rondje feedback doen. Ik probeerde nog wel eens wanneer ik bij iemand eigenlijk een hele goede foto zag, toch een puntje te vinden dat beter kon. Zo leer je kijken naar foto's en dit kan je dan op je eigen foto's ook toepassen. Lees ook vooral feedback die anderen geven op andermans foto's! Heel leerzaam! Want je kan deze week bijvoorbeeld een hele goede foto inleveren en volgende week lever je een foto in die bijvoorbeeld beter uitgesneden had kunnen worden. Als je dit bij een ander al gezien en gelezen hebt, kan je hier zelf al rekening mee houden! :)