[FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Re: [FOTO] Verzameltopic: Picture of the Week 2014! Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:03

Sodeletuut, ah die vind ik heel erg leuk! :D Ik ga trouwens nog geen tips geven of iets dergelijks want heb er nog 0 verstand van. :+

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:04

Wat komen er al veel gave foto's voorbij zeg! :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 23:06

Naomi, wat je kunt doen is heel goed kijken naar de foto en exact neerzetten wat je ziet. Dus bijvoorbeeld "de foto lijkt scheef" (dan is de horizon scheef), of "ik vind hem wat te donker". Dat soort dingen allemaal. Omdat je zo naar andere foto's kijkt, ga je dat ook in je eigen foto's zien en ga je dat proberen te verbeteren en ga je er meer over nadenken. Het is echt leuk en je stoot niemand hier tegen de borst, we vinden het allemaal leuk om elkaar te stimuleren en te helpen!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:11

Agossie schreef:
Naomi, wat je kunt doen is heel goed kijken naar de foto en exact neerzetten wat je ziet. Dus bijvoorbeeld "de foto lijkt scheef" (dan is de horizon scheef), of "ik vind hem wat te donker". Dat soort dingen allemaal. Omdat je zo naar andere foto's kijkt, ga je dat ook in je eigen foto's zien en ga je dat proberen te verbeteren en ga je er meer over nadenken. Het is echt leuk en je stoot niemand hier tegen de borst, we vinden het allemaal leuk om elkaar te stimuleren en te helpen!

Bedankt voor de tip! :D Dan kan ik zelf inderdaad ook mijn foto's wat verbeteren qua compositie en dergelijke.

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:23

Ik wil me ook aanmelden :)
Ik ben Robin, 16 jaar en heb sinds een half jaar nu ongeveer een canon EOS 1100D met op het moment alleen nog maar de standaard kitlens (18-55 mm) erbij maar ik ben aan het sparen voor een andere lens :)

Aangezien ik nu op mijn mobiel zit plaats ik morgen.de eerste foto.
Ik hoop het vol te houden en er ook echt beter door te worden!

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:48

Jeeej nieuw topic! Ik ga er ook weer voor! :D

Even voorstellen: Natasja, 25, in het bezit van een Canon 500D, 55-250mm/18-55mm/50mm. Nu sinds ongeveer een jaar actief bezig met fotografie. Nog volop aan het leren.
Sinds een paar maanden ben ik, naast paarden, vooral bezig met het fotograferen van mensen. Begin dit steeds leuker te vinden, maar ben nog wel echt op zoek naar m'n eigen stijl. Wil er graag iets creatiever in worden en daar is dit topic een goede inspiratie voor! :)

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:55

Ook ik wil weer mee doen....de beste wensen allemaal !

JewEmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:06

En laat ik me dan ook maar even voorstellen.

Irene, bijna 24, Canon 50D, EF-S 18-55mm F3.5-5.6, EF 80-200mm F4.0-5.6. Hopelijk kan ik dit jaar mijn lenzen set wat uitbreiden. Ik ben al een paar jaar hobbymatig bezig, met name met natuur fotografie en af en toe m'n eigen dieren en Sommeltjespop (festival op Texel). Ik ben ook nog op zoek naar m'n eigen stijl. Ik doe vooral mee om mezelf uit te dagen, te leren en om creatiever te worden. Al een paar weken doe ik mee en het bevalt erg goed! Ook in drukke tijden is het ontspannend om tóch even de camera erbij te pakken, al heb je er geen tijd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:09

Ik ben Irene, 17 jaar en ik fotografeer met de Nikon d5100 met een Nikkor 70-200mm f/2.8 lens en in de studio vaak met een simpel kitlensje: 18-55mm. Voorheen fotografeerde ik voornamelijk paarden in opdracht, hiervoor staat mijn site http://www.DearestPhotographs.nl maar sinds kort ben ik ook erg bezig met zelfportretten en studioportretten. Mijn doel is, net als dat van Carmen, om out of the box te gaan, lekker experimenteren en gek doen! Deze foto's vind je terug op www.IrenevanderSpoel.com (Engelstalige website, mochten jullie foutjes zien, schroom niet ze door te geven!)

Ik acht mezelf niet volledig in de positie om jullie feedback te geven, maar ik denk dat je aan ieder commentaar wel iets hebt, dus hieronder bij elke foto een stukje commentaar!

Fenneeee schreef:
Mijn week 1
[ Afbeelding ]

Mooie foto! Ik mis wel wat scherpte en hij mag wat mij betreft iets lichter. Je compositie is centraal, maar niet saai door de 'driehoek' die de deken vormt.

SachemLover schreef:

Ik zou wat letten op je compositie. Je mag wat meer inzoomen wat mij betreft en probeer is een andere invalshoek, dat kan leuke resultaten opleveren! Belichting heb je netjes voor elkaar vind ik :) En maak je zelf je instellingen? Dat kan namelijk ook leuke variatie in je foto's geven!

Fellow schreef:
[ Afbeelding ]

Enne, dit jaar wil ik wel volhouden hoor. :))

Mooi licht zeg! Je belichting is mooi en de kleuren zien er gaaf uit zo! Volgens mij ligt 't scherpste punt alleen niet op het oog, wellicht daar iets mee oefenen? En 't hek op de achtergrond stoort een beetje, maar niet zodanig dat het de foto afleidt vind ik.

lovepaard123 schreef:
[ Afbeelding ]
mn verzorgpaardjes x

Helaas is het witte overbelicht, maar dat is ook erg lastig met bonte paarden. Ik zou als ik jou was een zoomlens gebruiken (door de groothoek die je nu denk ik gebruikt hebt krijg je vervormingen die niet mooi zijn). Een mooie spiegelreflex aan (proberen te) schaffen en lekker oefenen met instellingen zou ik zeggen!

Bellatrix schreef:
[ Afbeelding ]
Foto van de week.

Ik stoor me aan dat de foto scheef lijkt te staan. Het hek aan de achterkant loopt schuin omdat je schuin voor het paard stond, ik zou dit een beetje bij stellen. Wel erg mooi licht, toffe instellingen en een hele fijne sfeer Marlies!

binky schreef:
Ik heb me voorgenomen om 2014 iedere week een foto in te zenden ,dus bij deze mijn week 1:

[ Afbeelding ]

Je belichting en kleuren zijn helemaal in orde, ik vind het alleen niet een hele spannende foto om naar te kijken. Leuk als (nieuwjaars) kaart, maar geen creatief hoogstandje wat mij betreft. Desalniettemin wel goed op de foto gezet!

Marit schreef:

Gave foto! Erg netjes bewerkt en mooi licht heb je te pakken zeg! Waar ik me alleen een beetje aan stoor is dat de schaduwen op de vrouw (ben jij 't zelf?) niet kloppen met het licht van de omgeving. Er had bijvoorbeeld nog wat licht tussen de haren door moeten vallen. Wel erg origineel!

MyHu schreef:
Week 1
Lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III
[ Afbeelding ]

Ik mis een beetje scherpte en ik zou 'm zelf nog wat meer kantelen. Ook mag er wat mij betreft wat meer contrast in. Je hebt wel erg goed gekeken naar de achtergrond en je hebt een mooie blik te pakken van een prachtig koppie, complimenten!

Racheel schreef:
Foto van week #1
[ Afbeelding ]

Ik vind de foto niet helemaal lekker kijken, ik zou rechts wat meer ruimte willen en ik had zelf het linkeroog er af gelaten. Ook had ik de foto iets meer recht van voren genomen en nog wat door je knieën gezakt. Je belichting heb je wel goed voor elkaar en de scherpte op het rechteroog is helemaal goed!

Kelszz_ schreef:
Bij deze mijn week 1 .. Hoe kan het ook anders vuurwerk.
[ Afbeelding ]

Ik snap dat het niet zo makkelijk is met een telefoon, maar ik zou liever 1 vuurwerkuitspatting (of hoe je dat ook noemen wilt, ik heb geen idee haha :') ) zien die dan bijna het hele beeld vult of ik zou meer van de omgeving willen zien. Laat zeggen dat je een hoop vuurwerk ziet boven een aantal gebouwen, waardoor je compositie wat spannender wordt. Ik vind dat je het ondanks de telefoonkwaliteit toch nog wel mooi te pakken hebt gekregen, complimenten! :j

xLoki schreef:
Mijn week 1: mijn nichtje.
[ Afbeelding ]

Heel gaaf Caroline! Ik vind de ogen iets té bewerkt, je ziet nu heel duidelijk dat het van nature niet zo is. De blik die je te pakken hebt vind ik erg mooi, erg sterk en het stelt vragen. De belichting is erg mooi en de foto is fantastisch scherp, heel mooi!

Sodeletuut schreef:
Vandaag toevallig veel foto's gemaakt, dusssss.. Mijn eerste foto van de week!
[ Afbeelding ]
Mijn voornemen is om dit jaar een beetje meer out of the box te stappen! Niet de normale perfecte plaatjes, maar ook eens iets nieuws proberen.. :) Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Dit is overigens mijn lieve zusje Irene (4 jaar).

Wat een leuke naam heeft je zusje :Y) Ik zie dat je aan het experimenteren bent met de minder perfecte plaatjes en daarin kan overbelichting vaak echt wat toevoegen, maar ik vind het hier wat minder. Ik zou toch liever een iets minder belichte plaat zien. De pure blik die je te pakken hebt en de scherpte vind ik wel heel erg mooi, ook de compositie is erg geslaagd! Doorgaan!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-01-14 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:10

Ook ik doe weer mee, en hopelijk kan ik nu hier ook een heel jaar volmaken! *\o/* Mijn naam is Annette en ik ben 19 jaar, ik fotografeer eigenlijk niet zo super lang. Ik kocht een hele oude spiegelreflex 3 jaar geleden, en daar schoot ik zo af en toe foto's mee. Sinds kort heb ik een canon D600 en daar hoop ik nog vele plaatjes mee te mogen schieten :)
Hier mijn foto die ik gisteren heb gemaakt
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:12

Ann_Pam schreef:
Ook ik doe weer mee, en hopelijk kan ik nu hier ook een heel jaar volmaken! *\o/* Mijn naam is Annette en ik ben 19 jaar, ik fotografeer eigenlijk niet zo super lang. Ik kocht een hele oude spiegelreflex 3 jaar geleden, en daar schoot ik zo af en toe foto's mee. Sinds kort heb ik een canon D600 en daar hoop ik nog vele plaatjes mee te mogen schieten :)
[ Afbeelding ]

Interessante compositie, je moet eventjes kijken! De lichten op de achtergrond geven een mooi effect. Ik zou liever nog iets meer van de hand erop hebben willen zien, dat geeft net een wat meer persoonlijk tintje. Je belichting is wel erg mooi! Het sterretje zelf mooi licht en op de achtergrond is ook nog het eea waar te nemen. Geslaagd wat mij betreft!

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:14

@irene ik weet het :j maar een vriendin had de foto genomen.... Dit was gewoon een keer dat iemand anders hem neemt :j voor de rest ga ik het zelf doen :D

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:15

Irene96 schreef:
Ann_Pam schreef:
[ Afbeelding ]

Interessante compositie, je moet eventjes kijken! De lichten op de achtergrond geven een mooi effect. Ik zou liever nog iets meer van de hand erop hebben willen zien, dat geeft net een wat meer persoonlijk tintje. Je belichting is wel erg mooi! Het sterretje zelf mooi licht en op de achtergrond is ook nog het eea waar te nemen. Geslaagd wat mij betreft!

Inderdaad van de hand heb je gelijk, ik zat nog te twijfelen of ik dat stukje duim weg moest werken of niet, maar dat nam de sfeer toch ook wel weer weg. Dus heb de duim er maar gelaten. Dankje voor je reactie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:15

@ Britney, De volgende keer zou ik dan inderdaad een foto doen die je zelf maakt, dan kunnen we 't ook beoordelen :)

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:17

Zal ik een andere posten ? En men andere intrekken ?

Ymor

Lijkt mij sowieso niet de bedoeling iemand anders zijn foto in te leveren toch? Dat heef toch ook niks te maken met persoonlijke groei?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Het hek op mijn foto is ook schuin. Maar je bent de tweede al die het opvalt. :')

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:19

SachemLover, je moet wel echt zelf de foto maken, niet een foto van jezelf door iemand anders genomen.
Ik haal deze dus uit de lijst en ik hoop dat je nog een mooie door jou gemaakte foto kunt plaatsen. :j

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:22

Sorry daarvoor ;( Dan zou ik graag mijn andere inruilen voor deze :
Afbeelding
Deze heb ik zelf genomen :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 00:24

Persoonlijk vind ik die nog mooier ook... :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:26

SachemLover schreef:
Sorry daarvoor ;( Dan zou ik graag mijn andere inruilen voor deze :
[ Afbeelding ]
Deze heb ik zelf genomen :j

Ook bij deze foto zou ik iets meer inzoomen en ik zou een andere achtergrond zoeken. Heb je zelf de instellingen gemaakt? De belichting is namelijk wel mooi in orde! Voor een mooier resultaat zou je kunnen proberen wat door je knieën te gaan en (als het paard in deze positie staat) hem verticaal te nemen, vergelijkbaar met de foto van Marlies! Als je je diafragma wat verder open zet (en dan je sluitertijd wat omhoog of je iso wat omlaag, anders heb je teveel licht) dan krijg je een kleinere scherptediepte, ook dat kan je foto net wat mooier maken.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:34

Foto week 1

Foto is genomen in een vrij donkere ruimte dus ik zie iets ruis, en ik heb teveel verscherpt. Maar goed ik kom hier om te leren en ben verder wel heel tevreden met de foto.
Afbeelding

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:38

Agossie schreef:
Persoonlijk vind ik die nog mooier ook... :=

Welke ? Die dat ik genomen heb ? Of die andere ?

@Irene96 Bedankt voor je tips ;) Heb de camera net, dus dat is nog wat zoeken... :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:11

Ik ben fenne en ben 18 jaar oud ik fotografeer nu ongeveer 1,5 jaar ik heb een
Nikon d3100 met een sigma 70-300 ik ben wel aan het sparen voor een nieuwe lens !

Irene bedankt voor de tip ! Ik zag zelf ook al dat hij iets te donker was maar mijn laptop en lr liepen vast dus ik kon niks meer..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 01:17

Kelszz_ schreef:
Hallo Allemaal,

Ook ik wil mij er graag dit jaar aan wagen. M'n naam is kelsey, 19 jaar oud en in het bezit van een hele beestebende die dan ook veel model zullen moeten staan haha. Hier komen telefoon foto's (helaas bij gebrek aan beter) en er zullen foto's komen af en toe met een canon spiegelreflex (als ik deze mag lenen van mijn ouders haha!)

Bij deze mijn week 1 .. Hoe kan het ook anders vuurwerk.
[ Afbeelding ]

Heb je de foto door een raam heen genomen? Ik zie allemaal kleine zwarte vlekjes (regendruppels? ). Leuke foto maar dit stoort wel.