Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mabotje schreef:Wat mij betreft valt voor alle redenaties wat te zeggen. Ik weet echt nog wel dat toen ik met mijn eerste meeting 'mee mocht' en ik er erg naar uit keek omdat ik ook nog e.e.a. wilde en moest leren en verwachtte dat ook op de meeting te kunnen doen, dat ik bijzonder verbaasd was dat als ik één van de andere fotografen een vraag stelde of om hulp vroeg, dat ik te horen kreeg: ik geef mijn geheimen niet prijs. Dat was dan weer een domper van een hele andere orde. Waarom zo'n reactie vraag ik me dan af? Er lijkt wel een soort concurrentiestrijd gaande vaak, ipv samen een leuke dag doorbrengen en iemand de mogelijkheid te geven óf krijgen om nog iets te leren?
Wat dat betreft vindt ik het kiezen voor fotografen niet echt heel leuk, zeker niet als je ziet dat juist de beste fotografen, die toch al regelmatig shoots hebben, nu ook weer worden uitgekozen voor een speciale meeting. Dan zou ik de 'op volgorde van binnenkomst' wat eerlijker vinden. Aan de andere kant begrijp ik ook dat de goede fotografen het liefst mooie modellen fotograferen om hun portfolio uit te breiden en dat modellen het liefst hele goede foto's hebben en daar minder kans op is bij echte beginners.
Enige optie is dan om zelf een model te regelen zodat je kunt oefenen. Door veel uit te proberen zul je uiteindelijk ook beter worden, alleen is het soms weleens fijn een tip te krijgen zodat het leerproces wat sneller gaat.
Loiz schreef:Maar mindere fotografen krijgen hierdoor eigenlijk een oneerlijke kans om een mooi portfolio te kunnen maken met meer dan bruine pony's, toch?
Mitchall schreef:Hoo eens even! Een speciale meeting is niet voor de betere fotograafIk zou bijvoorbeeld jùist
naar een speciale meeting gaat die een thema heeft of de paarden aparte kleuren hebben, het
staat nou eenmaal leuker in je portfolio wanneer je over veel variatie qua fotomateriaal beschikt.
Het is natuurlijk je eigen keuze om je aan te melden bij een meeting waarbij de fotografen door
TS gekozen worden. Je weet dat het kiezen dus op basis van smaak berust. Ach, het zij zo
Als je je bij veel fotomeetings aanmeld kom je er vast wel in.
Even iets heel anders: Is het dan ook niet zo dat de TS vaak de bokkers die zij (goed) kent eruit
kiest, of met wie zij kan carpoolen? Dat er dus met vriendjespolitiek wordt gespeeld? (gewoon pure
nieuwsgierigheid)
smurffie schreef:Echter is het wel zo dat je van een betere fotograaf eerder foto's nabestelt, maar dit ligt ook aan de stijl van de fotograaf.
Mabotje schreef:Juist beginners voelen zich vaak al onzeker en ook wel wat 'minder' omdat je niet het niveau van andere fotografen hebt. Als je dan ook nog zo'n rare opmerking krijgt, dan doet dat je zelfvertrouwen niet echt goed...
WildWings schreef:Mabotje schreef:Juist beginners voelen zich vaak al onzeker en ook wel wat 'minder' omdat je niet het niveau van andere fotografen hebt. Als je dan ook nog zo'n rare opmerking krijgt, dan doet dat je zelfvertrouwen niet echt goed...
Heel erg vervelend, dat er onderling soms zo wordt gedaan. Nergens voor nodig, want samen kun je juist meer dan alleen, dat is toch het mooie aan meetings...Maar dit punt heeft echt níets te maken met het topic / de manier van selecteren.. Evenals de onzekerheid over wel of niet geselecteerd worden bijvoorbeeld.
Mitchall schreef:lifaya schreef:ik reis ook vaak, als ik naar een meeting ga, een eind. het is maar wat je er voor over hebtEn nogmaals, er zijn meer dan genoeg meetings met gewoon een reservelijst en eerste komt die maalt blabla. Als je niet ver wil reizen, jammer dan
Dit vind ik een beetje kromEr zijn genoeg mensen die niet zelf kùnnen reizen, die bijv.
afhankelijk zijn van iemand anders. Ik moet meetings in de buurt uitzoeken omdat mijn
vader mij moet brengen, dan kan ik eventueel met de trein gaan maar dan zit je nog steeds
met het probleem dat je vanaf daar gaan kant op kan. Hopen dat een bokker je oppikken,
maar zulke kansen zijn klein.