[INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:08

Nouks schreef:
Ja, een 70-300 is geschikt voor paarden(sport)fotografie. De lichtsterkte (of het gebrek er aan, eigenlijk) zal er wel voor zorgen dat je in de schemering en/of in binnenmaneges waarschijnlijk geen scherpe foto's kunt maken, maar overdag, buiten, bij voldoende licht, gaat dat prima.

Oke dankje! :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:06

Oke ik heb hulp nodig mensen..

Mijn 50D is stuk en ik ga nu een andere kopen maar ik twijfel tussen de 60D en 7D willen jullie mij helpen.

Hij moet goed functioneren waar weinig licht is (heb 70-200 2.8) makkelijk naar zeer hoge ISO kunnen.
Filmen.. Goede sterke body..

Geld is er wel maar ik twijfel nogal, ik weet niet wat beter is om te doen..

Bagheera_206Jarig

Re: [INFO] Welke spiegelreflexcamera moet ik kopen? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:16

De 550D/600D/60D/7D hebben allemaal dezelfde sensor dus zo goed als dezelfde ruis/detail verhoudingen en gelijke prestaties qua ISO. Als dat je eisen zijn zou ik voor de 60D gaan, omdat die goedkoper is. ;) Los van de sensor heeft de 7D gewoon een superieure AF voor een APS-C / cropcamera. <3

Wat zal je er vooral mee gaan fotograferen?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:51

Bagheera_206 schreef:
De 550D/600D/60D/7D hebben allemaal dezelfde sensor dus zo goed als dezelfde ruis/detail verhoudingen en gelijke prestaties qua ISO. Als dat je eisen zijn zou ik voor de 60D gaan, omdat die goedkoper is. ;) Los van de sensor heeft de 7D gewoon een superieure AF voor een APS-C / cropcamera. <3

Wat zal je er vooral mee gaan fotograferen?

Vooral paarden en dan evenementen fotografie zoals wedstrijden ect..
Zat ook inderdaad te denken aan 60D maar de body is niet meer van magnesium dus minder sterk dan mijn 50D..
En hier bij cameranu (waar ik werk) zeggen de pro's van ja doe 7D natuurlijk pff en andere zeggen dat de kwaliteit van een
60D veel minder is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:53

Als je echt betere prestaties wil op hoge ISO kun je beter kijken naar een body met een grotere sensor en/of lagere pixeldichtheid, bijvoorbeeld de 5D2 of 1D4... De 60D en 7D hebben simpelweg erg veel pixels voor hun sensor.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 13:55

Nouks schreef:
Als je echt betere prestaties wil op hoge ISO kun je beter kijken naar een body met een grotere sensor en/of lagere pixeldichtheid, bijvoorbeeld de 5D2 of 1D4... De 60D en 7D hebben simpelweg erg veel pixels voor hun sensor.

Nou niet echt super veel prestaties, ik wil eigenlijk liever geen Full Frame camera..
maar ik zie dat mijn 50D momenteel al bij iso 200 al last heeft van ruis (niet extreem maar het is er wel en daar kan ik me erg aan ergeren)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:29

Voor een allroundfotograaf, i.e. iemand die een beetje natuur, een beetje paarden, en een beetje portret wil - wat is dan een betere keus?
- Canon 600D + 18-55 IS II + 55-250 IS I (of II)
- Canon 1100D + 18-55 IS II + 70-200 L f/4.0 non-IS
Ik weet dat lens over het algemeen belangrijker is dan body, maar geldt dat in deze vergelijking ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:31

Pfoeh Nicole, op ISO 200 je al storen aan de "ruis" is niet normaal hoor, dat begrijp je hopelijk?? Ik zou willen zeggen "print more, pixel peep less"...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:32

Nueve, dan zou ik gaan voor de onderste en alleen om de telezoom die erbij zit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:34

Ja het gaat dus ook om die lens :j Die honderdjes die je bespaart (als je geen 600D neemt) in eens lens voor de 1100D te gooien!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:39

Nouks schreef:
Pfoeh Nicole, op ISO 200 je al storen aan de "ruis" is niet normaal hoor, dat begrijp je hopelijk?? Ik zou willen zeggen "print more, pixel peep less"...

Ja precies en dan 500 euro meer betalen voor voornamelijk AF punten waar ik me ook bij de andere prima red en iets mindere body vind ik super veel geld..

Ga toch dan denk ik voor 60D

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:17

Hallo!

Ik kom even binnen vallen als jullie het goed vinden. :o

Ik ga in oktober een lange tijd naar Indonesie en zat te denken aan een goede camera om daar mooit foto's te gaan maken.
Ik ben echt een beginner en weet dus echt niet wat ik moet hebben.

Hebben jullie tips voor me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:38

@Calimero: gezien je hier bent beland, ben je denk ik op zoek naar een spiegelreflexcamera? Dat is al keuze één :D ICM een spiegelreflexcamera zou ik een standaard- en een teleobjectief aanschaffen, dat is voor zo'n vakantie lekker allround.

Heb je al nagedacht over een budget?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:38

:wave:

Ik heb de canon 550D, alleen al ik film bestanden op mijn pc zet en ze wil bewerken met windows movie maker gebeurt er dit
Het bestandstype van bestand C:\Users\Kailey\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\8I3TD1G0\MVI_9354[1].MOV wordt niet ondersteund en het bestand kan niet worden geïmporteerd in Windows Movie Maker.

en nu kan ik dus veder niks met al die beelden ...
Iemand enig idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:44

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Mo ... ng_footage

When importing footage into the program, a user can either choose to Capture Video (from camera, scanner or other device) or Import into Collections to import existing video files into the user's collections. The accepted formats for import are .WMV/.ASF, .MPG (MPEG-1), .AVI (DV-AVI), .WMA, .WAV, and .MP3. Additionally, the Windows Vista Home Premium and Ultimate editions of Movie Maker support importing MPEG-2 Program streams and DVR-MS formats.[9] Importing of other container formats such as MP4/3GP, FLV and MOV, MIDI, AIFF, AAC and SWF are not supported even if the necessary DirectShow decoders are installed.

Als je graag Windows Movie Maker wil gebruiken, zul je je bestanden dus moeten omzetten naar een formaat dat wel wordt ondersteund. Google bijvoorbeeld op "mov to wmv" voor een converter die omzet van ".mov" naar ".wmv".

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:46

Oke bedankt! Wel heel jammer want zo deed ik het laatst ook en toen was er niks meer over van de full hd kwaliteit, het was heel korrelig en het duurt ook nog eens heel lang om ze om te zetten.
Dus misschien heeft iemand anders nog een tip ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:51

Andere editing software gebruiken of een betere converter zoeken? ;)

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 16:52

Ja daar dacht ik net ook al aan! Dus ben al druk opzoek! :)

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:45

Hallo :)

Ik ben me aan het oriënteren voor de Canon 1100D en zag hier en daar weleens kleurtjes voorbij komen. Maar nu, waar zijn deze te krijgen? Fotograaf kan er niet aankomen..
Iemand suggesties?

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:54

Haha! Jij wilt de rode 1100D? :D Zijn ze ook niet via internet te krijgen? :=

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 21:07

laat wat weten als je eentje vastkrijgt, wil wel graag weten wat dat nou extra kost := :))

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:39

Ik ben vandaag toch maar voor de 60D gegaan
*\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:01

@Nicole: Jij behoort tot de snelle kiezers? _/-\o_ Sommige mensen kunnen ook zo lang twijfelen... -O- In ieder geval vele plezier met deze mooie combi! :+ Heb jij de 7D ook nog even in je handen gehouden? Zag de foto ook al op feestboek voorbij komen. Nadine heeft toch ook de 60D? :=

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:04

Nouks schreef:
@Calimero: gezien je hier bent beland, ben je denk ik op zoek naar een spiegelreflexcamera? Dat is al keuze één :D ICM een spiegelreflexcamera zou ik een standaard- en een teleobjectief aanschaffen, dat is voor zo'n vakantie lekker allround.

Heb je al nagedacht over een budget?

Ja ik ben op zoek naar een spiegelreflex.
Hij zou dan in eerste instantie mee gaan naar het buitenland en thuis lijkt het me ook wel leuk om me meer te verdiepen en paarden te gaan fotograferen.
Budget vind ik moeilijk te zeggen aangezien ik nu dus echt 0,0 verstand heb van spiegenreflex camera's.. Een teleobjectief weet ik dus al echt niet wat het is.

Ik zou me dus graag er ook meer in willen verdiepen.. Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Bagheera_206Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:07

Als je ook straks paarden wilt gaan doen kom je goed uit met combi die Anouk noemt in de vorm van standaardzoom en telezoom. Wat is je budget ongeveer? De goedkoopste DSLR's kosten nog geen 400 euro inclusief kitlens. De Canon 1100D of Nikon D3100. Daarnaast ben je dan nog ongeveer 200 a 250 euro kwijt voor een telezoom. Past dit in jouw budget?