[FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: [FOTO] Verzameltopic voor Fotografen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:19

Natasja, wat een schitterende platen zeg. Die zijn het nou echt waardig om aan de muur te hangen!

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:23

Bij de foto van lisa. Hoe zien jullie dat een paard lomp loopt? Want ik zie er verder eigenlijk niks vreemds aan en zo leer ik ook weer wat lomp is op een foto en wat niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:24

Van mij dan ook wat. Naast paarden en honden vind ik het erg leuk om natuur en seizoenen vast te leggen, deze zijn afgelopen herfst gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:25

Movement schreef:
Bij de foto van lisa. Hoe zien jullie dat een paard lomp loopt? Want ik zie er verder eigenlijk niks vreemds aan en zo leer ik ook weer wat lomp is op een foto en wat niet.

Het komt voor mij erg lomp over omdat zijn voorbeen zo hoog opkomt en het moment niet helemaal fijn kijkt ;) Het lijkt voor mij alsof hij heel sloom door het water dendert ;)

Goof: Mooie fotos met interessante scherptediepte, maar vind ze verder niet bijzonder eigenlijk :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:28

Movement schreef:

niemand zegt dat het paard lomp loopt :D We zeggen alleen dat het vanwege het moment lomp overkomt :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:29

Oja, NatassJa, wat een mooie foto's zeg! ze ogen wat pixelig wat komt door het uploaden denk ik, maar wauw, wat een sfeer

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:30

Hier ook wat fotos van mij dan waar ik zelf erg tevreden over was :)
Fotoshoot met Wietze, de Fries bij ons op stal
Afbeelding
Afbeelding

Foto van de vorige meeting
Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:35

Even deze pagina..

Heerlijk Goof... ik houdt er ook van om natuur vast te leggen. Ook graag details :j
Beperkte scherpte is erg mooi hier.

Marjoow, ik vind ze erg standaard. De 2e lijkt wel een giraffe ipv een paard zo lang maakt hij zijn hals. 3e is niet scherp... tenminste zo als ik hem graag zou zien.

Een natuurfoto van mij...

Afbeelding

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:36

haha nee dat bedoel ik ook niet.
Maar nu snap ik het :D

En Ivonka wat een mooie herfstfoto!! :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:37

3e zit een beetje een mistwaas op :P Het was érg mistig die dag :P

Mooie herfstplaat :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:42

Mooie plaat ook idd Ivonka. Vind die vogel die die horizontale lijn dwars door dat water trekt ook heerlijk!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:44

Whoops, maar 2 fotos per dag. Zal ze morgen plaatsen dan :)
Laatst bijgewerkt door Marjo op 20-12-11 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gianti

@Ivonka: schitterende foto, heerlijke kleuren!

Rennie89

Marjoow je mag maar 2 foto's per dag plaatsen :)

Ivonka, mooie sfeervolle herfstplaat!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:45

Lisa bedankt voor je commentaar, had helaas geen statief of hele vaste hand dus nog langer was een bewogen foto geworden helaas

tinkerfunss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:50

Ow wat een leuk topic! :)
Ik ben totaal niet professioneel ofzo, maar ik vind het wel heel leuk om dingen mooi op de foto te zetten,
hier 2 foto's van een soort shoot van mijn 2 ouwe verzorgpaardjes van 3 jaar terug, Met een Aldi camera!
week voor zijn overlijden, perongeluk te veel ingezoemd, maar zo lief!
Afbeelding
Afbeelding

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:04

jammer dat je paard niet loskomt van de achtergrond marjolein :) (is mij ook laatst gezegt hoor :P ) en de tinker is te donker :)
nice ivonka!! :j
tinkerfuns je fotos zijn ten eerste onscherp :) de eerste is te paars en de 2e zou ik voor een ander kader gekozen hebben (zodat het paard er helemaal op staat) en door de knieen gefotografeerd hebben :)

Afbeelding

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:15

Laurahh: Vind de fotos niet echt bijzonder, wel mooi scherp maar verder zijn het voor mij meer leuke kiekjes ;)

Milan_lover: Jammer van de kleuren, ze ogen me wat grauw. Verder vind ik de compositie niet eceht heel erg verassend, beetje standaard :)

vroli1: Dit zijn echt fotos die je wilt hebben van je huisdier :) Superleuk!

X_Audrey: Wauw! Prachtige foto! Vind het alleen heel jammer dat de bles overbelicht is!

lifaya: Foto mist voor mij veel contrast en vind de houding van het paard niet zo fijn kijken eigenlijk. Het idee van de foto vind ik wel leuk :)

Daantjee12: Deze straalt zoveel vertrouwen en warmte uit! Ik vind hem gaaf :D

WildWings: Wauw mooie platen! Vind het alleen ontzettend zonde dat de eerste foto zo krap is links!

NathalietjeB: Vind ze beide niet zo eigenlijk. Bij de eerste vind ik het jammer dat er zoveel van het kind af is gesneden, en de tweede kijkt niet lekker. Drafmoment is niet zo top en ook de manen storen me een beetje :)

LisaDijk: Technisch mooie plaat, jammer dat niet alle manen erop staan (bovenin word er een stukje afgesneden) en ben er niet helemaal over uit of ik hem onderop te krap vind of juist niet :')
Verder een topplaat +:)+

Channiiiej: De eerste foto is een beetje saai en standaard. Een paard dat in het midden van een bak draaft. Het moment is ook te laat. Het is mooier als de benen nog net de grond niet raken zeg maar ;)
De tweede is hier erg onscherp :)

Fosco: Mooie plaat, lekkere kleuren heeft hij! Stoor me alleen een beetje aan het scheve, voor mijn gevoel klopt hij niet helemaal? En ik zou je copyright in een hoek zetten ;)

boooo: Ze zijn hier beide niet scherp ;)

SSDesign: Mooie plaat! Ik vind alleen dat er aan de bovenkant veel te veel ruimte zit nog ;)

PaulineLala: De foto lijkt extreem nabewerkt, alsof je echt te veel saturatie hebt toegevoegd :) daarbij vind ik de compositie/houding van de hond niet lekker kijken. Denk erom dat je op ooghoogte van je onderwerp staat als je een foto maakt, dat vind ik vaak mooier ;)

jenne: FJOORD <3 Leuke fotos! Jammer dat bij de fjord het bit zo uitsteekt, hij oogt ook een beetje lomp. De haflinger vind ik wat saai door de compositie ;)

leey: Mooi model! Vind de fotos ook wel interessant. Ze lijken alleen onscherp?

Ojajoh: Mooi! Jammer dat er bij de eerste haar voor de ogen zit, en bij de tweede zou ik proberen het huis aan de linkerkant weg te shoppen :)

Calanddra: Ze zijn beide nogal onscherp, en de tweede is niet lekker gecomposeerd/gekaderd

Romana01: Leuk kiekje, maar vind hem verder niet interessant eigenlijk :)

Kaus: Persoonlijk zou ik nooit een foto van recht van voor het paard maken, daarmee krijg je vervormde verhoudingen, zoals op jouw foto. Dat is heel jammer. De tweede foto is heel lief die welpjes, maar niet echt bijzonder verder.

Movement: Prachtige plaat! Erg jammer dat de oren zo wegvallen tegen het zwart!

Loontje_: Prachtige foto, wat een sfeer +:)+ ! Ik vraag me alleen af wat je bedoeling was met deze foto, aangezien het lijkt alsof ze een kerstboom knuffelt :P

1906: Mijnalbum :x Ik mis veel scherpte in je foto.

aniek1985: De eerste is echt prachtig! Vind het echt onwijs jammer dat de manen net voor zn ogen zitten! Verder, wauw! Wat een mooie kleuren :D de tweede vind ik niet heel bijzonder eerlijk gezegd :o

xJitskee: Mooie fotos hoor! Ik zou alleen bij de eerste net wat meer gras willen zien ;)

Ivonka: Heerlijke foto, kan ernaar blijven kijken! Hoe krijg je het licht toch zo mooi gecentreerd? Met die donkere "rand" eromheen??

lifaya: Mooi! Vind hem alleen aan de onderkant net wat te krap :P

NatassJa: +:)+ _/-\o_

smeetjoew: Hmm ik weet echt niet wat ik van deze foto vind :') Ik blijf er naar kijken, aan de ene kant vind ik hem prachtig maar aan de andere kant onwijs ongelukkig uitgesneden :')

Ojajoh: Ik vind ze beide niet helemaal lekker, eigenlijk net te krap aan de linkerkant en te veel ruimte rechts ;)

Irene96: De eerste vind ik erg mooi, maar de tweede trekt me totaal niet. Het hondje lijkt wel heel erg onscherp ;)

Laraax: Vooral bij de tweede mis ik veel contrast en kleur. De eerste lijkt wat bewegingsonscherpte te hebben??

camilla1998: Mooi! Erg jammer dat de bast van de boom overbelicht is!

tinkerfunss: Beide ontzettend onscherp en totaal verkeerd gecropt. Jammer!

vroli1: Leuk! Vooral die hond, lekker energiek :D

Zo, nu ben bij met 5 pagina's aan fotos :P haha!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:25

wow marjolein !! :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:38

Wat een prachtige plaat Ivonka! Bedankt op het commentaar op mijn foto's, Lisa en Marjoow. Nieuwe dag, nieuwe foto:

Afbeelding

Ik vind het erg jammer dat het jongetje z'n hoofd net wat achter het hoofd van het paard heeft, maar deze foto blijft me aanspreken...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:41

Zeker een mooie plaat zeg!

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:48

wauw er komen veel mooie fotos langs!
dit is mijn beste foto tot nu toe ben er best trots op :o :D
Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:49

Interessante foto! Jammer dat hij zo krap is alleen!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:54

de roos is op mijn beeldscherm ook wat onscherp.. en jammer dat je het structuur ziet van de ondergrond in de schaduw

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 20:56

Goof schreef:
Natasja, wat een schitterende platen zeg. Die zijn het nou echt waardig om aan de muur te hangen!

Dank je wel! Vind ze zelf ook erg gaaf. :D
Heb die met de sneeuw ook nog dat er een stoomboot aankomt haha. (Was in Disney) ;)
Zal hem even in link zetten.

http://img513.imageshack.us/img513/4049/parijs378.jpg