[VER] Twenty years ago

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ave

[VER] Twenty years ago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 21:59

Beste Bokkers!
Een week of twee geleden heb ik de laatste hand gelegd aan mijn vorige verhaal, wat al zeg ik het zelf een doorslaand succes was Bloos
Ik had het nooit verwacht maar ben stiekem best een beetje trots. Aangezien er best vraag was naar een nieuw verhaal ben ik begonnen met een nieuw idee. Ik heb besloten dit keer vanuit een mannelijk karakter te schrijven. Dat is een uitdaging voor mij en weer eens wat anders voor jullie! Knipoog
Ik hoop dat alle oude lezers weer terugkomen en veel nieuwe erbij komen!
Veel leesplezier! Sigaar

---

Met haar armen stijf over elkaar heen geslagen stond ze op het perron. De lange zwarte jas die haar prachtige smalle heupen ten goede kwam stond haar weliswaar beeldschoon maar bood lang niet genoeg warmte met deze barre tempraturen. Och, wat was ik graag opgestaan en naar haar toegesneld om haar in mijn armen te nemen en net zolang vast te houden tot ze niet meer zo verschrikkelijk trilde. Maar ik deed het niet. Ik zat daar zonder een vin te verroeren en keek naar haar bibberende lijf terwijl ze haar oprechte tranen niet langer tegenhield en ze onophoudelijk over haar asgrauwe wangen liet glijden. Ik had nog nooit zo intens van haar gehouden. Hoe ze daar stond, onbeholpen en eenzaam. Slechts vergezeld door haar verdriet. Ik bleef onafgebroken naar haar kijken zelfs toen de trein zich langzaam in beweging zetten. Voorzichtig tilde ik mijn hand op en zwaaide langzaam. Ze zwaaide niet terug, ze leek mijn wuivende hand niet eens op te merken. Ze staarde me slechts aan, leeg en angstig…

1.
Ondersteund door een luide zucht zette ik mijn koffers op het beige tapijt. Mijn voeten deden pijn door de veel te krappe lakschoenen die mijn tenen afknelde. Toch, koppig als ik was, had ik ze gekocht. Niet dat er iemand hier in Buching Hill op je schoenen lette maar het ging puur om je eigen gevoel niet? Ik liet me zakken op mijn hotelbed en ontdeed me van de lastposten. Mijn tenen maakte een vervaarlijk geluid zodra ik ze bewoog. Ook maakte ik mijn stropdas losser zodat ik mijn nek weer vrijer kon bewegen. Afgezien van de prijs die aan alle overbodige luxe van deze hotelkamer verbonden was, was ik dik tevreden. Ik zou hier niet meer dan twee dagen doorbrengen en ik mocht mezelf best eens verwennen. Tenslotte zouden de komende weken niet makkelijk worden. Er moesten bergen werk verzet worden.

Na een welverdiende douche trok ik in plaats van een net maatpak een alledaagse spijkerbroek met afgetrapte gympen aan. In de spiegel poetste ik mijn tanden, haalde een hand door mijn haar en leegde mijn blaas. Tevreden haalde ik onder een berg andere kledij een marineblauwe trui tevoorschijn en gaf mijn uitgekozen kloffie zo de ‘finishing touch’. Misschien moest ik mijn moeder nu toch maar eens een belletje geven. Nadat ik het enige hotel in Buching Hill verlaten had (waar zoals gezegd een behoorlijk prijskaartje aanhing) viste ik mijn telefoon uit mijn broekzak en zocht in mijn telefoonlijst mijn moeders nummer op. Nadat hij een paar maal over was gegaan werd er opgenomen. Met haar schelle stem tetterde ze een begroeting door haar toestel.
‘Ook hallo! Met je zoon.’ Antwoordde ik kalm.
‘M’n wattus?’ Haar stem schoot omhoog.
‘Je zoon.’ Herhaalde ik, licht grijzend.
‘Buck?’
‘De enige echte.’
‘O lieverd! Hoe gaat het met je?’
‘Uitstekend, dankje.’
‘Waar zit je nu?’
‘Om precies te zijn vijftig meter van waar jij nu zit. Als je thuis bent tenminste..’
‘Vijftig meter?’
Voor ik kon antwoorden dat ze dat inderdaad goed had verstaan was de verbinding verbroken en restte mij enkel nog het klagelijke piepje dat aantoonde dat er opgehangen was. Met een snelle beweging liet ik de telefoon weer in mijn zak glijden en slenterde verder. Net toen ik de hoek om wilde draaien vloog een kleine dikke vrouw met grijs haar op me af. Trudy McDonald. Haar bruine ogen straalde toen ze haar vlezige armen om mijn nek gevouwen had. Gelaten liet ik het over me heen komen en klopte haar ietwat onhandig op haar rug. Toen ze me eindelijk losliet deed ze een paar stappen achteruit en nam me van top tot teen peinzend in zich op.
‘Een echte man..’ Mompelde ze.
‘Ik ben veertig, ma. Natuurlijk ben ik een echte man!’ Hielp ik haar verontwaardigd herinneren aan het feit dat ik al twintig jaar niet meer thuis woonde.
Ze reageerde niet en bleef maar ontsteld met haar hoofd schudden. Uiteindelijk pakte ze me opnieuw vast, drukte zich nog dichter dan voorheen tegen zich aan en wiegde me als een bezetene heen en weer. Pas na enkele minuten wist ik me los te wrikken uit haar houtgreep en ging ze me voor over het tuinpaadje naar wat ik ooit mijn thuis genoemd had. Zodra ik de hal binnenstapte zag ik meteen dat er nog niets veranderd was. Het stopcontact dat enkel nog aan de bedrading hing die uit de muur stak was nog steeds niet netjes op zijn plaats terug geschroefd en ook de eeuwenoude mat waarop mensen ooit hun voeten hadden kunnen vegen (toen hij nog wel haren had) was nog niet vervangen. Onwillekeurig glimlachte ik. De woonkamer bezat een overdadige collectie aan wierook waardoor de stank bijna onhoudbaar was. De groene bank, voorzien van een grijs plaid was haast in mekaar gezakt en gaf een uitgeleefde indruk. Ook de openkeuken was weinig soeps. En toch, ondanks dat alles vond ik het prachtig. Ik vond het prachtig omdat het duidelijk het huis was waar ik in groot was gebracht, het huis waar mijn ouders of nu eigenlijk alleen nog mijn moeder, woonde.
‘Ga toch zitten jongen, ga zitten. En kijk niet zo verbaasd om je heen! Er is nog niets veranderd!’
Dat, dat laatste juist de reden was dat ik verbaasd om me heen keek hield ik voor me. Mijn moeder zou dat toch nooit begrijpen. Ze hield niet van veranderingen ook niet al praatte we over een tijdsbestek van jaren en ze kon ook niet begrijpen dat er mensen wel van hielden of mensen die er zelfs naar snakte (waar ik toe behoor). Ze vond het nooit saai of eentonig. Ik deed wat ze zei en liet me op de bank zakken.
‘Wil je wat drinken, schat?’ Riep ze vanuit de keuken als of ik aan de andere kant van de aardbol vertoefde.
‘Graag, een frisje zou lekker zijn.’ Antwoordde ik, wetend dat ze anders zou vragen wat ik dan wel wenste.
Het daarop volgende uur werd mijn geduld op een verschrikkelijke manier op de proef gesteld. Een compleet vragenvuur werd in een razend tempo op me afgevuurd. Gehoorzaam antwoordde ik zoveel mogelijk naar waarheid. Ik was mijn moeder ontzettend dankbaar. Mijn onstuimige, onberekenbare karakter had bij andere moeders vast allang tot spanningen geleid maar mijn moeder had me altijd gesteund. Ze was nooit kwaad geworden of wanhopig in huilen uitgebarsten als ik weer eens zomaar een week of drie/vier verdwenen was. En als ze het al gedaan had liet ze het niet merken. Als ik thuis was zorgde ze voor me en stond achter me en als ik er niet was belde ze me elke week een paar maal om te peilen hoe het ging. Met de jaren was dat nooit verdwenen zelfs nu ze al achter in de zeventig was. Het viel me op dat haar ogen nog straalde en haar bolle wangen glommen van de foundation. De laatste keer dat ik haar gezien had was op de begrafenis van mijn vader anderhalf jaar geleden. Ik had verwacht een zielig hoopje ellende aan te treffen maar ze was alles behalve dat. Ze liet geen traan, las een prachtige speech voor en gaf na afloop een feest in haar huis. Het was een mooie begrafenis. Toch had ik verwacht nu een afgetakeld oud vrouwtje te zien. Een eenzaam vrouwtje die rouwde om haar overleden man. Ik geloof dat ze niet eens aan rouwen dacht.
‘Maar schat als je zeker weet dat je, je toekomstige vrouw niet aan me komt voorstellen ben ik wel benieuwd wat je dan wel komt doen?’ Vroeg ze en haalde me daarmee uit mijn gedachte.
Ik glimlachte. Ik had een aantal maal moeten herhalen dat ik echt mijn verloofde niet kwam voorstellen. Ze had nooit de hoop opgegeven een schoondochter te krijgen.
‘Ik had het wel weer gezien in het buitenland dus ik dacht laat ik mijn lieve moedertje eens gaan opzoeken!’
‘En waar ben je van plan te verblijven?’
‘Ik heb een appartement gehuurd in West Frigton.’
West Frigton was een dorpje vlak naast Buching Hill met iets meer faciliteiten.
‘Voor hoe lang?’
‘Ik heb nog geen idee. Een paar maanden minimaal.’
Ze glimlachte, boog iets voorover en streek met haar hand langs mijn wang. Het deerde haar niet dat ik al dichtbij de middelbare leeftijd kwam. Nee, voor haar was ik nog steeds het kleine jongetje dat in de modder speelde en uren lang met vriendjes voetbalde en doelpunten scoorde op de garagedeuren. Ik glimlachte ook, legde mijn hand op de hare en streek met mijn duim over de rug..

Een uur na aanvang stapte ik over de drempel weer naar buiten. Hoewel het niet aan haar af te zien was had ze aangegeven even rust te willen. Ik merkte dat een uurtje kletsen meer energie van haar vergde dan ik gedacht had. Nadat ik haar geholpen had alles in de keuken te zetten had ik afscheid genomen en beloofd snel weer contact op te nemen, tenslotte was ik nu toch in de buurt. Zachtjes fluitend liep ik over de stoep. Alles wat ooit zo bekend was geweest en zelfs eentonig trok nu mijn aandacht. Was het inderdaad nog precies hetzelfde? Ja, voor het meeste gold dat wel. Ook de kleine supermarkt was nog van dezelfde minimale grote en bezette dezelfde vierkante meters die het twintig jaar geleden had bezet. Het belletje rinkelde zachtjes toen ik door de klapdeuren naar binnenstapte. De winkel was wel anders ingedeeld. De schappen waar voorheen flessen frisdrank hadden gestaan waren nu gevuld met brood. Ik gluurde tussen de schappen door naar de mensen. De meeste hadden een bekend gezicht. Sommige wist ik zelfs nog bij naam. Nadat ik een flesje water had bemachtigd ging ik op weg naar de kassa toen mijn oog viel op een paar knokige schouders, gedeeltelijk bedekt door lang donkerblond haar. Ik wist het meteen. Ik voelde meteen dat zij het was. Ik glipte achter een schap zodat ik haar rustig kon bekijken zonder dat ze mij zou zien. Ze zette haar boodschappen op de band en glimlachte naar de jonge vrouw achter de kassa zodra ze aan de beurt was. Dit gaf mij de gelegenheid haar gezicht beter te bestuderen. Ze was veranderd. Ze was haar gladde perzikzachte huidje verloren. Ze had kraaienpootjes gekregen en lichte rimpels tekende zich in haar voorhoofd. Haar huidskleur was zo mogelijk nog bleker dan voorheen en toch, toch had ze haar eeuwenoude charme niet verloren. Mijn hart bonsde in mijn keel terwijl ik haar volgde. Ze maakte lange gracieuze passen als of ze zweefde. Ze was nog even adembenemend als het jonge negentienjarige meisje waar ik twintig jaar geleden mijn hart aan verloor…

Voor de geintreseerde hier nog een link naar het oude topic:
[CB] [VER] Te laat ..
En nee, ik heb het nog niet naar een uitgeverij gestuurd. Ik ben niet zeker genoeg van de kwaliteit dus ik oefen ongestoord verder. De weg naar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd!

_Caitje__

Re: [VER] Twenty years ago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:35

Een geweldig stuk!!

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:36

Ik vond je vorige verhaal ook super en ik begin deze ook alweer leuk te vinden! Goed begin in ieder geval!! Ja Ben benieuwd naar het 2de hoofdstuk!!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:37

Wederom fantastisch! Ga zo door! Haha!

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 22:49

Super, deze ga ik ook weer volgen Haha!

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 23:36

geweldig stuk Haha!
begin trekt me wel, dus ik ga ook deze volgen ^^

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 00:01

super stuk.. ik blijf een fan van je verhalen..
je kwaliteiten zijn wel goed genoeg om het iniedergeval te proberen bij een uitgever.. nee heb je ja kan je krijgen.. Tong uitsteken
ben heel benieuwd naar hoe dit verhaal verder gaat..

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:11

heey, ten eerste Thnx voor je Pb Knipoog
maar wederom weer 'n goed verhaal Lachen

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 10:58

Ook dit verhaal ga ik zeker weer volgen! Het is een mooi stuk en leest lekker weg.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:36

leuk stuk ben benieuwd hoe dit verder gaat!

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 15:03

ook dit verhaal ga ik volgen!!!
leuk stuk ben benieuwd hoe het verder gaat!!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 17:37

Super vethip stuk weer Eef !

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:28

Ik vind dat je dit stuk erg goed geschreven hebt Ja mooie zinnen!
ik ben erg benieuwd, ik had wel graag iets meer info willen krijgen dit 1e deel.

x_dootje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:42

Geweldig stuk Haha! Dit verhaal ga ik ook weer volgen Haha!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:11

Oe, geweldig stuk weer Hyper!

Blijf ik ook zeker volgen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:22

Super mooi stuk! Ik heb gestipt en wacht op 'n vervolg...

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:59

nog een (half) stille lezer van je vorige verhaal.*heb op het eind mijn beoordeling gezegt*
alweer super mooi! ik ga het zeker volgen

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:43

Hoera alweer vijftien reacties Pling
Hoofdstuk twee is af!
Ik ben zelf redelijk tevreden!
Enjoy!

2.

Zelfs het inpakken van haar boodschappen deed ze met souplesse. Ik was niet anders van haar gewend. Zodra ze de supermarkt had verlaten kwam ik weer in beweging en rekende ook mijn flesje water af. Ik kon niet geloven dat ze hier nog steeds woonde. Natuurlijk had ik er aan gedacht voor ik hierheen kwam maar het was twintig jaar geleden! Woonde ze na twintig jaar echt nog hier? In het dode Buching Hill? Ze had zoveel dromen, zoveel plannen voor de toekomst! Wat deed ze dan hier in deze buitengewoon armoedige supermarkt? Was ze net als ik net teruggekeerd naar hier? Dat zou bijna te toevallig zijn. Ik kon niet ontkennen dat ik lichtelijk van mijn stuk gebracht was. En eerlijk, ik was niet snel van mijn stuk. Ik bleef bij de uitgang van de supermarkt rond dwalen tot ik zeker wist dat ze verdwenen was en ging pas toen naar buiten. Ik kon haar nog niet onder ogen komen. Zeker niet hier, op de parkeerplaats van de supermarkt. Ik besefte me dat ik niet alleen mijn eigen leven overhoop zou halen bij een nieuwe ontmoeting maar ook het hare. De gure wind streek langs mijn wangen en deed me rillen. Ik versnelde mijn pas richting het hotel. Nadat ik me had opgefrist in mijn hotelkamer ging ik een hapje eten in het enige café dat ook avondmaaltijden verschafte en genoot van een verassend lekkere salade. Likkebaardend werkte ik de laatste hap weg en gebruikte het servet om mijn mond schoon te deppen. Ik zag de mensen kijken, allemaal bekenden. Doch waren er maar weinig die me gedag zeiden. De meeste keken verbaasd, fluisterde soms wat als ze samen waren en liepen daarna snel door. Ik had altijd al bekend gestaan als een vreemde eend in de bijt. Niet dat ik er anders uit zag, nee integendeel ik had altijd goed bij de vrouwen gelegen. Nee het was meer dat ik een andere visie had. Ik wilde reizen, geld over de balk smijten, onbesuisd beslissing nemen.. Nee ik was nooit bang geweest voor wat komen ging en misschien was dat juist de reden dat ik mensen bij tijd en wijlen beangstigd had. En telkens als ze mijn tafeltje passeerde en me verbijsterd aanstaarde stak ik mijn hand op en glimlachte nonchalant. Nee, Buching Hill was nog geen steek veranderd. Iedereen kende elkaar, iedereen roddelde over elkaar maar niemand zou dat ooit toegeven. Triest maar o zo spannend.. Nadat ik de rekening had betaald stond ik op en wandelde via een omweg terug naar het hotel. De wind was gaan liggen en de hemel was bezaaid met sterren. Ik genoot met volle teugen terwijl ik mijn longen vol zoog met lucht. De lucht die vol zat met herinneringen, geheimen en dromen. Herinneringen, geheimen en dromen die ik voornamelijk met een persoon gedeeld had. Jenny. Ik besloot dat ik haar snel moest opzoeken. Ze zou weldra horen van mijn aanwezigheid en ik was nieuwsgierig. Nieuwsgierig naar haar leven nu en in de tijd van mijn afwezigheid. God, wat had ik van die vrouw gehouden!

Ik wilde net de hoek omslaan toen ik een bekende stem mijn naam hoorde roepen.
‘Buck! Ben jij het echt?’
Langzaam draaide ik me om. Op een meter tien afstand kwam Pete aanlopen. Pete? Jeetje, de tijd had hier echt stil gestaan!
’Jezus ja, je bent het echt!’ Riep hij, zijn verbazing niet onder stoelen of banken stekend en versnelde zijn pas.
’Pete!’
Ik begon ook op hem af te lopen en drukte mijn borstkas in een korte omhelzing tegen de zijne. Pete Clifford, de allerbeste vriend die ik ooit gehad had.
‘Ik kan het niet geloven! Ik dacht al dat ik je zag in de supermarkt!’ Zei hij onzet.
‘Ben je me helemaal achterna gekomen?’ Vroeg ik grijzend.
‘Dat is waar je vrienden voor hebt.’
Ik drukte hem nogmaals tegen me aan. Het deed me wat dat hij dat zei. Ik was nooit de gemakkelijkste geweest. Ongedurig en voordurend opzoek naar nieuwe uitdagingen. Nog voor ik het ene gevonden had was ik al bezig het volgende te voltooien. Hij was de enige die het langer dan een half jaar met me uitgehouden had. Hij was er voor me, ongeacht wat. Zo ook toen ik mijn vertrek aankondigde. En zo terwijl ik daar zo stond en hem zwijgend aankeek ging ik terug naar twintig jaar geleden…

De regen kwam met bakken uit de hemel. Wie had Zeus zo kwaad gemaakt? Aan de dikke grijze wolken die zich boven Buching Hill opstapelde te zien iemand met heel wat meer dan een klein akkefietje op zijn kerfstok. Onderuit gezakt zat Pete tegenover me terwijl ik het wijnglas in zijn linkerhand voor de zoveelste maal vulde. Gelijk een van de dingen die kenmerkend waren voor Pete. In plaats van het ongecontroleerde naar binnen gieten van bier dronk Pete slechts wijn met een overwegende trek om zijn mond. Eerst draaide hij het rond, rook en nam met enige zuinigheid een slokje. Voor hij zijn oordeel gaf liet hij altijd een smakkend geluidje horen en wreef zijn lippen daarbij nadenkend over elkaar. Ik had nog nooit meegemaakt dat hij een wijn niet bliefde en geloof me, ik heb hem veel verschillende wijnen zien drinken en toch deed hij het altijd. Steevast. Al de hele avond of nee, eigenlijk al de hele week zat ik tegen dit moment op te hikken maar ik wist dat het nu of nooit was. Zodra het droog was zou Pete vertrekken. In een enigszins bedronken staat maar desondanks zou hij vertrekken en een taxi pakken. Nadat ik mezelf voor de laatste maal moed had ingesproken begon ik mijn pleidooi, dat ik van te voren zorgvuldig had ingestudeerd en meerdere malen had doorgenomen.
‘Ik moet je wat vertellen.’ Begon ik aarzelend.
‘Klinkt als serious business?’ Zei Pete rustig en trok zijn wenkbrauwen op.
‘Hm.. Ik ga naar het buitenland voor onbeperkte tijd. Het kan een maand zijn maar ook een jaar of langer..’
‘Komt er nog meer of wat?’ Merkte Pete op na een korte stilte.
‘Ik.. Nou ja, je moet weten dat het me echt aan het hart gaat. Je bent een beste kerel en ik wil je niet voor de borst stoten. Het is meer.. Ik bedoel ik heb ruimte nodig. Ik wil zien hoe het er in de rest van wereld aan toe gaat. Ik ben niet bang voor het ongewisse. Ik wil ervaren hoe andere mensen leven en hun kostbare tijd daarvan indelen. Ik wil genieten, Pete en daar is Buching Hill te klein voor.’
Er was niets van mijn ingestudeerde pleidooi over maar het kwam recht uit mijn hart. Dat was tenminste iets. Bovendien vond ik het goed klinken. Het bleef stil en dat zag ik als uitnodiging verder te gaan.
‘We wonen hier verdomme nou al twintig jaar en in al die twintig jaar is er nog niets veranderd! Het is frustrerend! Niemand lijkt zich er om te bekommeren! Hebben al die mensen dan geen drang naar iets nieuws? Willen zij niet iets van de wereld zien?’
‘Misschien hebben ze dat al gezien en zijn ze tot de conclusie gekomen dat het hier zo slecht nog niet is.’ Zei Pete en nam nog een slokje van zijn wijn.
‘Misschien maar ik wil ook tot die conclusie kunnen komen! Zelf! Ik wil geen boeken meer lezen of documentaires kijken om te proeven van de sfeer in andere landen en plaatsen. Ik wil het meemaken!’
Ik schreeuwde het nu bijna uit. Ik wilde hem overreden hoewel mijn beslissing allang vast stond. Misschien was het de frustratie die na al die jaren tot uiting kwam. Ik besefte dat ik bijna wanhopig klonk. Ook omdat ik bang was voor zijn reactie. Onterecht zou blijken.
‘Rustig maar, ik zit tegenover je..’ Zei hij en streek een plooi in zijn overhemd glad.
Ik zweeg.
‘Wat verwacht je nu dat ik zeg? Moet ik blij zijn of juist boos? Ik wist toch altijd al dat je zou gaan. Het eerste woord dat je zei na mama en papa was buitenland. Het was voor mij slechts afwachten wanneer je eindelijk lef genoeg zou hebben om te kiezen voor het avontuur. Ik hou je niet tegen zoals ik je nooit tegen gehouden heb. Ik zou niet durven! Buching Hill is te klein voor jou en dat weten we allemaal. Maar geloof me op een dag zul je terugkomen, me op mijn schouder slaan en zeggen dat ik gelijk had toen ik je dit zei. Zoals ik trouwens altijd gelijk heb..’
Hij aarzelde geen moment. Nee, integendeel. Hij leek ontzettend zeker van zijn zaak. Hij likte ongegeneerd langs de rand van zijn glas de laatste druppel op en keek me met half samengeknepen ogen toe.
‘Bedankt man.’ Was het enige dat in me op kwam.
Niet veel later vertrok Pete huiswaarts…

We stonden daar nog steeds zwijgend. Als of hij net als ik aan het verleden gedacht had gleed er een grijns over zijn gezicht. Hij was ouder geworden en maar diezelfde rust en kalmte die hij altijd over zich had gehad had hij nog steeds. Ik sloeg hem op zijn schouder.
‘Je had gelijk..’
Hij grijnsde.
‘Zoals ik altijd gelijk heb!’

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:05

geweldig stuk weer Knipoog
leest super weg, heb onder het lezen geen duidelijke fouten kunnen vinden Lachen

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:06

Ave schreef:
Woonde ze na twintig jaar echt nog hier?

Misschien kan die zin beter zijn, Woonde ze na twintig jaar echt nog steeds hier?

Ave schreef:
Nadat ik me had opgefrist in mijn hotelkamer ging ik een hapje eten in het enige café dat ook avondmaaltijden verschafte en genoot van een verassend lekkere salade.

verrassend moet volgens mij met 2 rren Clown

Vind het echt weer een leuk stuk Eef. Vind dat je echt een mooie schrijfstijl heb!

Ik vind ook nog steeds dat je verhaal Te laat naar een uitgever moet Clown

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:23

Dieuw_Mien schreef:
Ave schreef:
Woonde ze na twintig jaar echt nog hier?

Misschien kan die zin beter zijn, Woonde ze na twintig jaar echt nog steeds hier?

Ave schreef:
Nadat ik me had opgefrist in mijn hotelkamer ging ik een hapje eten in het enige café dat ook avondmaaltijden verschafte en genoot van een verassend lekkere salade.

verrassend moet volgens mij met 2 rren Clown

Vind het echt weer een leuk stuk Eef. Vind dat je echt een mooie schrijfstijl heb!

Ik vind ook nog steeds dat je verhaal Te laat naar een uitgever moet Clown

ja, dit viel me ook op. En inderdaad, verrassend met 2x een r. Anders ben je iemand in de as aan het leggen Knipoog aan het ver-assen.

Mooi stuk weer, ik vind echt dat je goed schrijft!

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:42

Weer een geweldig stuk! Haha!

Ben benieuwd naar het volgende deel Lachen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:13

Wederom een leuke hoofdstuk. Je hebt alleen een ''en'' in de 5e zin van onderen wat niet hoeft.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:02

Mooi stuk Haha! nog een volgend deel Haha!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:40

Ik zet even een stipje! En lees het als ik even wat langer de tijd heb! Als het net zo mooi is als je andere verhaal moet het vast top worden Haha!!