Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 55!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 55!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 17:15

Welkom!

De bedoeling van dit topic is om gezamelijk één foto te bewerken. Elke week op zaterdag verschijnt er een nieuw topic. Door een kans te maken om uitgeloot te worden voor het gebruiken van jóu foto moet je een bewerking maken en deze hier plaatsen. Tussen alle bewerkers loten we dan iemand uit. Heb je ideetjes, tips, suggesties voor thema's, enz? Stuur dan een PB naar Shalimar of Wineds!

Let op; goed doorlezen, (ook nieuwe) regels!
1. Het topic loopt weer 2 weken aangezien het animo terugliep. Je mag maximaal twee bewerkingen maken, in de eerste week worden alle vrije versies gemaakt en in de 2e week alle thema versies. Het thema wordt elke 2e week op zaterdag bekend gemaakt en vanaf dan kunnen de thema versies gemaakt worden. (dit zodat er ook in de 2e week mensen het topic bezoeken en het op de eerste pagina blijft staan.)
2. Het is nog steeds niet toegestaan om een verbeterde versie te plaatsen, neem het gegeven commentaar op je vrije bewerking mee naar je thema versie.
3. Maak er een échte bewerking van. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan niet!
4. Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
5. Reacties als 'ik wil mijn paard wel opgeven' en 'oh, willen jullie dit ook voor mij doen!' zijn niet toegestaan, hiervoor is het algemene bewerkingsaanvraagtopic.
6. Bewerkingen die je plaatst mogen niet groter zijn dan 800x600 of 600x800 pixels, verkleinen kan je doen met je bewerkingsprogramma, je bent tenslotte toch al bezig.
7. Omdat niet iedereen goed kan lezen; offtopic reacties worden niet op prijs gesteld, net als oneliners, vertellen dat je aan het bewerken bent/gaat bewerken en wanneer je wilt reageren op gegeven commentaar van iemand, kun dit doen door iemand een pbtje te sturen.
8. Elke bewerker die voor topic 25 al eens aan de beurt geweest is, krijgt opnieuw de kans om uitgeloot te worden. Dit om 'oude' bewerkers een beetje meer motivatie te geven.

In dit topic:
Deze keer is janique de gelukkige en de door haar uitgekozen foto staat hieronder. De Appeloosa heet Misty.

Afbeelding
Grote versie

Archief:
Ronde 39 - viewtopic.php?f=68&t=684971 - Fris & Fruitig - Boyke_Candy
Ronde 40 - viewtopic.php?f=68&t=691559 - Sinterklaas - Liedje_
Ronde 41 - viewtopic.php?f=68&t=698383 - Kerst - Junior_Jody
Ronde 42 - viewtopic.php?f=68&t=704235 - Saamhorigheid & Harmonie - _Ismay_
Ronde 43 - viewtopic.php?f=68&t=711747 - Muziek - Bino_Pino
Ronde 44 - viewtopic.php?f=68&t=718100 - De 4 Elementen - Chellaa
Ronde 45 - viewtopic.php?f=68&t=724512 - Tijdreizen - BertBaley
Ronde 46 - viewtopic.php?f=68&t=731358 - Film - Sabinee__
Ronde 47 - viewtopic.php?f=68&t=734979 - Het dierenrijk - Norway_girl
Ronde 48 - viewtopic.php?f=68&t=738534 - Landen - Edda
Ronde 49 - viewtopic.php?f=68&t=742155 - Flora & Fauna - Tamlin
Ronde 50 - viewtopic.php?f=68&t=749113 - Hollandse glorie - Smeetjoew
Ronde 51 - viewtopic.php?f=68&t=756822 - Elf Fantasy Fair - Shalimar
Ronde 52 - viewtopic.php?f=68&t=763510 - Jungle - HandtasJe
Ronde 53 - viewtopic.php?f=68&t=771315 - Hallmark - femke_harley
Ronde 54 - viewtopic.php?f=68&t=778536 - Zintuigen - Tinkerloos

Aub geen oneliners met 'wanneer wordt het thema bekend gemaakt?' 15/06 (heel vroeg in de ochtend want ik heb wedstrijd) wordt het thema bekend gemaakt.

Astor

Re: Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 55!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 17:25

Mooi paardje !!
Zal der wat van proberen te maken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:07

ga ook wat proberen Lachen
Vond de vorige foto net wat te lastig.

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 18:22

Afbeelding
Heb geprobeert een paar keer het hoofdstel verder erbij te houden maar dat werdt lelijker dan dit.
dus je kan reactie's erop geven, maar het heeft al1 niet zoveel nut, omdat ik het weet.
miss wel tips hoe het makkelijker kan netjes en toch de restvan het hoofdstel erbij.
verder had ik niet echt inspiratie.
dus beetje knip en plak werk.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:36

Afbeelding

niet m'n beste wegwerk-werk maar het kan er mee door. Lachen

doossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:37

like_peres: leuk gedaan!!! mooie achtergrond en mooi uit geknipt alleen het bit is niet zo mooi!! hij is zeg maar half!!
niien_: mooi gedaan!! hoofdstel is super mooi wegewerkt en die zon loopt mooi in op misty!!

Like_peres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 19:40

@Niien_ echt heel leuk gedaan !

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 20:48

like-peres: mooi geheel! had denk ik een ander lettertype of kleur gedaan. Het paard en de achtergrond passen heel mooi bij elkaar Ja
alleen is het bit nu half Knipoog die had ik bijgetekend als ik jou was. verder netjes hoor!

niien: heel mooi en netjes! Haha! paard ziet er super uit: je ziet bijna niet dat het hoofdstel is weggewerkt. manen mooi en de tint van het paard past mooi in de achtergrond. Ik had denk ik alleen het 'vingertje/druppeltje' langs zijn borst, hals tot aan kaak gedaan, dan wordt die rand iets minder scherp. Ik zou het witte lijntje van de letters/teken denk ik rood/oranje ofzo hebben gedaan zodat de kleuren nóg mooier overeen komen. verder heel keurig en mooi! Ja Vork

Lieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 21:47

ik maar een beetje iets gebprobeerd Lachen
Afbeelding

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:21

like_peres: Leuke bewerking, vind dat je al erg goed wegwerkt, en mooie achtergrond!

Niien_ : Erg mooie nette bewerking, mooi geknipt, weggewerkt super! Vind hem erg mooi.

Lieske_ : Oeh! Je hebt er een duister sfeertje aan gegeven zeg Ja Haha! Wel heel mooi in kleur, het enige wat ik jammer vind is dat Misty nog op dezelfde achtergrond zit, verder super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:26

Janique even een vraagje Haha!
Wat voor een soort stijl vind je leuk?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 22:55

Like_peres: Leuk. Achtergrond past echt bij het paardje!

Niien_: Hoofdstel mooi weggewerkt,leuke achtergrond gekozen.

Lieske_: Ik vind het een beetje te simpel.Kleurtje is wel misterieus.
Verder is het net of je er niet veel aan gedaan hebt.(niet verkeerd bedoeld)

Mijn vrije bewerking:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:05

Like_peres: Mooi gedaan, netjes geknipt. vind alleen de achtergrond wat té oud ogen.
Niien_: Prachtige bewerking, vind alleen lettertype en brush er niet bij passen
Lieske_: Ik vind hem niet zo mooi, sorry.
Lijkt net of hij een dood oog heeft, en vind het witte bij de tekst minder.
Tinkerloos: Beetje hoekig geknipt, en ik vind het zonde dat die hoorn en het hoofdje door het hoofd van het paard steken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 23:49

Afbeelding
Té saai, maar wist niets anders

tjeus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 07:59

Like_Peres: Achtergrond is leuk! Jammer dat het bit half is, verder vind ik het een goede bewerking.
Niien_: Gaaf! Het hoofdstel is mooi weggewerkt, het lettertype is leuk en ik vind die oranje gloed over Misty ook erg mooi!
Lieske_: Jammer dat Misty nog op dezelfde achtergrond zit. Je had haar beter op een andere achtergrond kunnen zetten! Wel grappige letters.
Tinkerloos: Leuke bewerking! Grappig gedaan met die eenhoorn er zo achter. Het hoofdstel is volgens mij netjes weggewerkt. Jammer dat er een hap uit de manen is geknipt. Misschien dat je wel ergens de naam had kunnen zetten of een leuke tekst Knipoog
Smeej: Idd beetje saai, maar toch vind ik het wel wat hebben. Het is rechtsonder wel een beetje leeg, misschien had je daar nog wat leuks kunnen zetten (een bloemetje, hartje, nog een schaar die naar boven knipt ofzo). Verder vind ik het lettertype wel erg leuk Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:05

Ik heb geen hap uit de manen geknipt. Clown
Zat er al in:
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:07

hier de mijne, ik vind hem zelf wat saai maar wel leuk Knipoog
Afbeelding

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 08:14

like_peres: mooie achtergrond, bitring is wat slordig

niien_: ik vind hem echt heel mooi, allleen de letters zijn wat haperig

lieske: wat simpeltjes maar wel leuk effect,

tinkerloos: hoekig geknipt en misty doorzichtig staat niet zo mooi omdat de eenhoorn er doorheen zit

smeej: ik vind hem leuk maar wel wat saai, verder netjes geknipt enzo

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 10:24

Ik ben pas 2 dagen bezig met photoshop, maar ik heb een poging gewaagd:
Afbeelding

Edit: ik zie net dat hij niet netjes geknipt is, sorry

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:44

Tinkerloos: Ik vind het hoekige knippen wel meevallen, ziet er wel netjes uit. Jammer dat het doorelkaar loopt, had het persoonlijk mooier gevonden als de paardjes bijvoorbeeld neus aan neus zouden staan.. Verder supertof!

SmeeJ: Hele leuke stijl zo! Ja vind ik erg leuk.. Het ndaeel is alleen dat ik weet dat haar vlekjes op haar hoofd niet zo lopen, dus valt mij het klonen heel erg op. Als je dit niet weet ziet het er natuurlijk keurig uit!! Op dat na een hele leuke vrolijke bewerking Lachen

bonniepony: Leuke achtergrond, vind het alleen jammer dat de randjes om misty nogal paars zijn geworden, weet niet hoe dat kan.. verder leuk!

mooney: Pas twee dagen met photoshop? zo dat doe je goed! Vind hem erg leuk, niks op aan te merken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:49

@ janique: Haha idd, eigenaar weet zelf hoe de vlekjes zijn ja, was erg lastig omdat ik niet weet hoe het onder het hoofdstel eruit ziet Haha! Heb photoshop ook pas gister Vork
mooney: Netjes gedaan, misty komt zo netjes op de voorgrond.
Bonniepony: Je hebt wel even wat geknoeid Vork, met de brush.
Maar voorderest wel netjes hoor Lachen
Zo ik heb me ronde weer gedaan Vork

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:59

Like_peres: Mooi uitgeknipt en leuke achtergrond, alleen jammer van dat bit.
Lieske: Ik vind die niet zo mooi want hij is iets té donker, z'n oog valt weg en de achtergrond stoort daarbij. Het had ook mooier geweest als je het stukje mens nog had weggeknipt.
Tinkerloos: Hmm, jammer dat die hoofden door elkaar zitten. Het had zelfs nog leuker geweest als je Misty zelf de hoorn gaf. Achtergrond is wel leuk, alleen knippen kan nog beter. Oefening baart kunst. Lachen
SmeeJ: Ik vind die dus wél leuk, misschien ietwat kaal, maar het heeft toch iets leuks, iets vrolijks. Netjes uitgeknipt.
bonniepony: Ik vind de achtergrond niet mooi, ik vind het eigenlijk zelfs wat te druk. Je kunt bij de hals zien dat het daar niet netjes is afgewerkt, er zit roze op de hals. Ik vind de manen ook niet zo mooi.
mooney: Leuk idee, netjes gedaan, alleen jammer van z'n boeg, manen en de teugels. Tekst vind ik er niet zo goed bij passen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:06

ik ben bezig met het downloaden van een programma, daarna ga ik eens proberen er iets van te maken Lachen

Like_peres: kleurtint van het paard past mooi bij de achtergrond. Wel vind ik de achtergrond erg donker en daardoor wat depressief. Tip voor het knippen van het hoofdstel: sterk vergroten en er de gum op loslaten of dan knippen pixel voor pixel Knipoog

Niien_ mooie bewerking met die filmstrook zo in het midden. De brush vind ik iets minder, misschien in dezelfde tint dat het mooier was geweest. Hij is niet zo vloeiend.

Liieske: ook ik vind het jammer dat het paardje niet geknipt is. De naam is mooi zo!

Tinkerloos: mooi op die achtergrond! Alleen is het jammer dat de paarden door elkaar lopen. Los had ik het mooier gevonden.

SmeeJ: een beetje saai inderdaad. Ik hou niet zo van roze, maar dat hoeft ook niet Knipoog Ik had toch liever gezien dat je hem nog een paar dagen op de plank had laten liggen en er dan iets meer mee had gedaan Lachen

Bonniepony: er is iets fout gegaan met het verzachten van de randen ofzo? Clown Ow dat roze, yugh! Vork

Mooney: heel netjes voor 2 dagen ermee bezig zijn! Ik zie nog wel iets van rand om het paard. Met een bijpassend kader had ik hem nog mooier gevonden.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:07

Wel grappig om te lezen dat iedereen het jammer vind dat de paarden door elkaar lopen,terwijl ik dat natuurlijk juist expres gedaan had.
Ik zal het niet meer doen. Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:12

Laat je artistieke ideeen vooral niet inperken door ons cultuurbarbaren Clown