[VER] Liefde met een hoop ellende

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xLies

[VER] Liefde met een hoop ellende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 13:14

Ik ben begonnen aan een verhaal en ik zet het hier op Bokt,omdat ik ook graag wat tips zou hebben om beter te schrijven.

Citaat:
‘IK BEN EEEEEEEEEEER!’ Liep Gitte gillend het huis binnen.Ze kwam net terug van de manege,waar ze haar verzorgpaard Sunshine had staan.Ze liep naar boven,eerste deur rechts.Daar was sinds kort haar eigen kamer,voorheen had ze altijd een kamer met haar zus gedeeld.De kamer had een roze muur en was beplakt met paarden posters.Af en toe zag je nog wel een beetje roze,maar je moest goed kijken.Wat zou ze gaan doen?Hier thuis was niemand de bespeuren,waar ze heen waren dat wist ze niet.Haar zus vast was naar de dansles,haar vader werken en haar moeder,dat was een raadsel.Zuchtend plofte ze op bed neer,wat was ze uitgeput,Sunshine had weer vreselijk gebokt vandaag!Gitte sprong recht en ging achter haar laptop zitten,zou er iemand online zijn op MSN?Vlug melde Gitte zich aan op msn.Ze keek even in haar lijst om te zien of er iemand leuk online was en ja!Haar beste vriendin Yolanda was online.Meteen begonnen ze te praten..

Gitte(L)Sunshine : Hee !
Yolanda(L)Toby : Hoi !
Gitte(L)Sunshine : Hoe gaat het met mijn dinnie?
Yolanda(L)Toby : Goed en met het mijne?
Gitte(L)Sunshine : Goed hoor Lachen Buiten dat Sunshine weer vet hard gebokt heeft vandaag!
Yolanda(L)Toby : Aaah,leert ie het dan nooit ?
Gitte(L)Sunshine : Weet niet,hoop van wel Haha!
Yolanda(L)Toby : Ok,maar ik moet eten.
Yolanda(L)Toby : Toedels,tot morgen!
Gitte(L)Sunshine : Doeg!

Gitte melde zich af en ging naar beneden.Daar stond haar moeder heerlijke spaghetti te koken.’Hmmm,Heerlijk’zei Gitte hardop.’Ja,dek jij de tafel even?’vroeg haar moeder.Gitte dekte de tafel en vroeg aan haar moeder waar ze was geweest.’Gewoon in de bakker wat brood halen’.Gitte dacht na,toen ze voorbij de bakker kwam,had ze haar moeder toch niet zien staan?Ach,laat ook al maar.Gitte haar buik gromde van de honger,ze had immers vandaag nog maar 1boterham op.Vandaag waren ze maar met 2voor het avondmaal,haar broer was nog op de voetbaltraining en haar vader was nog steeds op zijn werk!Haar moeder had al vaak geprobeerd hem op te bellen,maar nooit nam hij op.Gitte dacht na over wat ze vanavond zou gaan doen,zou ze naar haar buurmeisje gaan,tv kijken of nog wat zoeken naar een eigen paardje?Gitte koos voor het laatste,ze mocht van haar ouders eindelijk een eigen paard.Na een heerlijke maaltijd te hebben gehad ging Gitte naar haar computer.Ze ging op MarktPlaza opzoek naar een eigen paardje.Het liefst wou ze een haflinger,net als Sunshine.Na lang zoeken en nog steeds niets te hebben gevonden,besloot Gitte naar bed te gaan.

‘Triiiiiiiiiing’zei de wekker.Boos drukte Gitte de wekker af.Als het een levend wezen was had ze hem al lang vermoord!Gapend stapte Gitte uit bed en pakte een frisse douche,na gedoucht te hebben was Gitte altijd vrolijk.Ze ging aan de ontbijttafel zitten en pakte de 2 boterhammen die haar moeder voor haar had klaargemaakt en stopte ze in haar tas.Als ontbijt pakte ze vlug een koek en sprong op haar fiets,opweg naar school dus!Eens ze op school aankwam stond Yolanda al op haar te wachten.Samen gingen ze naar binnen,Gitte was zoals elke dag maar net op tijd op school ze had al vaak te horen gekregen dat ze vroeger moest opstaan en vroeger op school moest zijn,maarja waarom zou ze zich dat aantrekken?Ze was toch steeds op tijd op school.Vandaag zouden ze beginnen met Geschiedenis,gelukkig zaten Gitte en Yolanda naast elkaar zodat er toch nog iéts boeiends was.Opeens merkte Gitte dat Stefaan,de knapste jongen van de klas haar heel de tijd zat aan te staren.Toen Gitte keek draaide hij vlug zijn hoofd weg,zodat ze het niet zou merken.’Triiiiiiiiiing’Ging de bel,nu hadden ze een tussenuur,en ze besloten om even naar hun kastje te gaan.Gitte had Yolanda niets verteld over Stefaan,aangezien ze wist dat Yolanda,die het al dan nog ontkende een oogje had op Stefaan.Toen Gitte aan haar kastje kwam stond Stefaan haar al op te wachten,hij had misschien wel het kastje naast haar,maar toch viel het erg hard op.Ze lachte vriendelijk naar hem en hij lachte trug en begon al dadelijk een gesprek met haar.Toen Yolanda eraan kwam werd ze groen van jalloesie,dat zag Gitte dus besloot afscheid te nemen van Stefaan.Ze hadden best wel een leuk gesprek gehad,ze moesten vaker praten met elkaar!Bij het afscheid gaf Stefaan Gitte een zoen op haar wang,waardoor Gitte knalrood werd en Yolanda boos wegliep.Het was tenslotte zij die oogje had op Stefaan,niet Gitte!Gitte liep achter Yolanda aan en vroeg wat er was.Maar Yolanda kon het niet zeggen,maar Gitte kon het al raden,het was dé kus!Gitte had heel de dag vlinders in haar buik,elk uur weer opnieuw!Ze zal toch niet...Nee,dat kan niet,dat wil ze helemaal niet!Het is de droom van haar beste vriendin en die mag ze nu eenmaal niet stuk maken.Hoe graag ze het nu eigenlijk wel wil,ze wil nog een zoen van Stefaan!Gitte zit helemaal te dag dromen onder de les Aadrijkskunde.Als de leerkracht ineens op haar schouder tikt schiet ze wakker.’Euuhh..Sorry meneer,ik was er even niet’zei Gitte.Heel de klas moest lachen behalve de leerkracht zelf,die was razend en begon te brullen dat ze er wel moest zijn en dat hij haar anders uit de klas zou zetten,en zo van dat soort dingen.Toen de school eindelijk uit was,sprong Gitte meteen op haar fiets en fietste naar huis,ze ging snel want als ze thuis was kon ze zich omkleden en dan naar haar allerliefste verzorgpaardje!Ze had vanavond les op Sunshine,daar keek ze al erg naar uit.Toen ze thuis kwam zat haar zus,Inge genaamd,al op haar te wachten met een gemene lach.’Wat?’vroeg Gitte met een raar gezicht,Inge schaterde het uit en zei : ‘Heel de school weet dat jij een oogje hebt op Stefaan en hij op jou.’Nietes!’zei Gitte boos.Na een hele discussie te hebben gehad besloot Gitte zich maar te gaan omkleden en naar de manege te gaan.Eens ze op de manege kwam was ze meteen opzoek gegaan naar Yolanda,maar die was er blijkbaar nog niet,dus besloot om Sunshine maar eens extra mooi te maken voor de les.Ze had tenslotte nog 3uurtjes voor de les begon.Na een tijdje kwam Yolanda boos naar Gitte toe en vroeg : ‘Waarom doe je dat?’.Waarom deed ze wat?Zou het om Stefaan gaan?’Waarom doe ik wat?’vroeg Gitte.’Ik heb je wel bezig gezien met stefaan,HIJ HEEFT JE EEN KUS GEGEVEN EN MIJ NIET!’Riep Yolanda luid,met als gevolg dat Sunshine zeer onrustig werd.’Hij lachte naar me in de klas,Ik lachte vriendelijk naar hem aan de kastjes en toen begon hij te praten met me en toen kwam jij eraan en toen heb ik afscheid genomen en toen heeft hij mij een kus op mijn wang gegeven maar daar kon ik niets aan doen.’Zei Gitte nogal blozend,met vlinders in haar buik als ze aan Stefaan dacht.Uiteindelijk liep Yolanda weg naar haar pony,ja haar eigen pony Toby.Een eigen pony,dat zou Gitte zograag willen!Maar uiteraard was ze ook blij met zo’n verzorgpaard als Sunshine.Gitte voelde haar gsm trillen,ze had een sms.

Hoi Gitte!
Alles goed,ik hoop dat je je een beetje amuseerd op de manege en dat Yolanda niet boos is,ik weet intussen dat ze een oogje heeft op me,maar ik niet op haar.

Stefaan.

Hmmm..Hoe zou hij aan haar nummer gekomen zijn?Ze zou hem straks wel een sms terug sturen naar de les,ze had onwijs veel zin in de les!

Toen ze in de bak aankwam werd ze boos aangekeken door 3mensen het waren Yolanda,Iris en Mirthe.Yolanda zal vast vanalles zijn gaan vertellen en er nog een heleboel bij verzonnen hebben,zo was ze tenslotte als ze boos was.Gitte had eigenlijk al geen zin meer om nog te rijden als ze met 6boze ogen werd aangekeken.Ze besloot om zich er niets van aan te trekken en gewoon al op de hoefslag te gaan staan.Toen ze goed en wel aan het stappen waren kwamen de 3 “trutten” voor haar staan en gingen extra sloom stappen.Hoevaak ze het ook vroeg om door te gaan,ze negeerde haar gewoon.’Dan maar een lesje sloom rijden’zei Gitte stilletjes tegen zichtzelf.Maar Iris had het gehoord en begon meteen een hele uitleg van dat ze niet sloom gingen en dat zij gewoon Sunshine niet kon houden en van die dingen.Uiteindelijk toen de lesgeefster eraan kwam en ze begonnen met de les ging het al wat sneller,maar nog steeds té traag voor Sunshine.Had Iris dan toch gelijk?Kon ze Sunshine echt niet houden?Eigenlijk hadden die woorden Gitte wel gekwetst,ze had altijd gedacht dat zij en Sunsine dé perfecte combinatie waren,maar dan toch niet?Ineens trilde Iris haar gsm weer,eerst dacht ze van het smsje niet te lezen,maar ze was toch zo nieuwsgierig om dat wél te doen!Ze pakte haar gsm en zag dat het een smsje van Stefaan was,vlug opende ze het smsje en las :

Antwoorden we niet ?
Kunnen we vanavond in het park afspreken?Ik wil je even zien.
Om 22.00 u in het park.
Sms me even terug of het uur goed is.

Stefaan.

Gitte besloot om deze keer maar terug te smsen en smste :

Hoi
Ik ben aan het paardrijden,dus sorry dat ik niet antwoorden.
Ja 22.00u is goed Knipoog
Zie je dan Lachen
Gitte x

Na de les besloot Gitte vlug naar huis te gaan en dan naar het park te gaan.Ze had tenslotte lang gewacht op dit moment..
Laatst bijgewerkt door Mireille op 20-08-07 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Ver] > [VER]

Ann_l0ves_fe

Re: [Ver]Liefde met een hoop ellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:05

Goed verhaal Lies!
Het leest alleen wat prettiger als je wat meer alinea's maakt.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 15:41

Het zelfde als hierboven Ja misschien kan je nog wat meer met " " en ' ' werken Knipoog

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:15

Ok,bedankt!
Zal eraan denken Lachen

Noortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:17

Ja idd, ik vind het spannend hoor *LOL*
Komt er een vervolg?

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 16:18

Ja,ik schrijf vanavond verder Lachen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 16:45

Leuk verhaaal! Haha!
ga zo door Ja

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 17:15

Zal proberen Haha!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 20:21

Leuk verhaal meis!
Mooi geschreven en ook spannend gemaakt, ik lees graag hoofdstuk 2! Lachen
Let wel op meer alinea indelen en misschien wat duidelijk indeling, succes!
Liefs Eline.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 21:17

Ik wacht vol spanning op t volgende stuk Lachen

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:42

Hier dan deel 2 :
Citaat:
Eens ze in het park was aangekomen zocht ze heel het park door,maar Stefaan was nergens te bekennen dus besloot ze om hem een sms te sturen ;

Hoi,
Ik ben er al,maar ik zie je niet.Spreken we af aan de poort?Zie je daar!

xGitte

Aan de poort stond ze te wachten,zonder antwoord van Stefaan.Hij zou het vast wel goed gevonden hebben dacht ze.Toen het half 11 was belde ze Stefaan,maar die nam niet op.Om 11uur gaf ze het op en was ze naar huis gefietst.Zou Stefaan het expres gedaan hebben?Zou hij haar expres zolang in de kou hebben laten staan?Allemaal vragen die door haar hoofd spookte.Het was best laat,en ze was moe,het park was tenslotte niet echt bij deur!Dus besloot ze om te gaan slapen.

‘Triiiiiiing’deed de wekker weer.Met een boos ochtendhumeur drukte Gitte de wekker weer,zoals elke dag af.Vandaag zou ze het weer goedmaken met Yolanda,het was toch niets tussen haar en Stefaan? In de verte zag ze Yolanda al staan,en wuivde,moest ze reactie terug verwachten?Blijkbaar niet!Vlug deed ze haar fiets op slot en ging naar Yolanda.
‘Hoi meis’zei Gitte.Yolanda zweeg en keek met een boos gezicht naar Gitte.’Het is niets tussen mij en Stefaan,je kan gerust tegen me praten’zei Gitte,niet al te overtuigend,in de hoop dat er ooit nog iets tussen haar en Stefaan zou groeien.Weer bleef Yolanda zwijgen.’Ik doe hier lekker moeite om het weer goed te maken en jij werkt me helemaal tegen,echt gezellig vind ik dit niet hoor’zei Gitte weer,maar dan weer op een toon,die steeds bozer werd.

In de les Duits zat ze ook naast Yolanda.Hoe vaak Gitte ook begon te praten tegen Yolanda,hoe verder dat ze ging weg kijken.Maarja,wat zou ze gaan doen?Ze kent heus niemand in de klas aangezien ze nieuw is van dit jaar!Nee,Gitte is haar enige vriendin en daar was Gitte nou eens zeker van.Yolanda zou nooit zonder haar kunnen,nee nooit.

Na een vervelende dag school te hebben gehad,en nog steeds niet tegen elkaar te hebben gesproken gingen Gitte en Yolanda op hun eigen weg naar huis.

Toen Gitte thuis kwam plofte ze neer op de bank.’Zucht’zei ze zonder écht te zuchten.Wat zou ze gaan doen?Op vrijdag ging ze nooit naar de manege,dan had Sunshine rustdag en dan was er verder toch niets te doen.Ze ging maar op MSN,Of daar iemand online zou zijn.Ja,er waren 3mensen online,best weinig vond ze.Het waren Iris,Mirhe en Yolanda.Al vlug begon Iris tegen haar te praten.

Iris(L)Yappie : Hoi
Gitte(L)Sunshine,Yolanda Boos! : Hoi
Iris(L)Yappie : Ik ben heus niet boos op jou hoor,dat lijkt alleen maar zo.
Gitte(L)Sunshine,Yolanda Boos! : Dan kan jij wel goed toneel spelen want het lijkt wel érg hard zo!!
Iris(L)Yappie : Ik doe niet voor niets toneelschool he!
Gitte(L)Sunshine,Yolanda Boos! : Je moet zo niet doen hoor,ik heb je niet eens wat misdaan.
Iris(L)Yappie : Wel,ik zeg toch dat ik niet boos ben ? Lachen
Gitte(L)Sunshine,Yolanda Boos! : Laat ook maar,ik moet eten!
Iris(L)Yappie : Adios.
Gitte(L)Sunshine,Yolanda Boos! : Doei!

Gitte melde zicht af en ging naar beneden,Hmmm wat rook het lekker,het waren vast heerlijke frietjes!Aan tafel was het dood stil,moeder zei niets,zus zei niets en vader,die was nog op het werk.Als haar vader er was werd er altijd vrolijk gepraat,maar als hij er niet was dan zei niemand wat.

Na het avondeten ging ze naar boven,ze had nog wel enkele “Penny’s” liggen,die haar eigenlijk niets boeide.Maarja,wat moest ze anders doen hé?In 1 van die Penny’s stond zij met Sunshine vroeger.Ze weet het nog goed,ze heeft die foto wel 10 maal opgestuur op persé in de Penny te komen.Even keek ze op de klok 22:13 las ze,Hmmm..Ze ging maar slapen,al moest ze er morgen niet vroeg uit.

De volgende ochtend werd Gitte wakker van haar Gsm die trilde,ze had wéér een bericht van Stefaan.Ze opende het gauw,ze wou wel weten wat hij te zeggen had.

Hoi Gitte!
Sorry dat ik niet kwam opdagen maar me moeder heeft een ongeluk gehad en ik was mee naar het ziekenhuis met haar.
Vanavond,zelfde uur aan de poort van het park.
Tot dan!
Stefaan.

Gitte ging akkoord,maar stuurde niets terug aangezien haar beltegoed weer op was.De hele dag zat ze voor TV chips te eten en cola te drinken tot 4u.Toen kon haar moeder haar éindelijk naar de manege brengen.

Toen ze op de manege was stond Iris al op haar te wachten.’Hoi,ik ben echt niet boos ik zou niet weten hoe je erbij komt.’zei Iris op een verbaasde toon.’Sloom rijden,boos kijken,samen met Yolanda tegen mij spannen’begon Gitte heel de tijd af te ratelen.’Nou,we gaan opzadelen en we zien na de les wel.’

Toen ze allen in de bak verzameld hadden kon de les beginnen.Sunshine was zoals elke zaterdag super hevig en was bijna niet te houden,gelukkig ging het nu wél snel.Eindelijk was de les gedaan,Gitte had er niet zoveel zin in vandaag.Na de les was ze nog lang blijven na-praten met Iris,maar om 8uur besloot ze om naar huis te gaan.

Toen ze thuis was ging ze meteen in de douche,maakte ze zich op en deed haar mooiste kleren aan.Ze was eindelijk klaar voor avond alléén met Stefaan.Ze fietste naar het park,waar nog geen Stefaan was.”Hij zal wel komen”dacht Gitte.

Dit keer kwam hij wel opdagen,met nog 2vrienden.Huh?Wat waren ze van plan.Gitte ging toch gezellig met Stefaan alléén naar het park?Ze kwamen alleen dichter,dichter en dichter.Gitte wist gewoon niet meer wat ze moest doen..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:49

Spannend Nagelbijten / Gniffelen

Alleen : ' ' zijn denk tekens en " " zijn praat tekens Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:51

oehh, snel een nieuwe stuk!
Leuk verhaal zeg!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:52

Tutti_Frutti schreef:

Oké hééél erg bedankt Haha!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:52

Kwil volgende stuk! Haha!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:53

Ik ook, vanavond nog?? Tong uitsteken Tong uitsteken

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 16:53

Vanavond of straks schrijf ik verder Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:56

oke, gaaf!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:01

Go jij! Go jij!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:03

oeehh leuk verhaal Vingers aflikken

Hup doortypen Vork

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:12

DramaQueen_ schreef:
Tutti_Frutti schreef:

Oké hééél erg bedankt Haha!

Astuu Kusje

Noortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:13

LeukLeukLeuk!
Dit is echt een superleuk verhaal Lovers

Marjolein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 17:19

Leuk verhaal!

Zoals andere al zeggen, probeer wat meer met " " te schrijven, dat leest wat gemakkelijker Ja

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 18:30

Ok,zal eraan denken Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 18:34

ik wil meer, meer meer Haha!
Haha! Haha!