Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 49!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 49!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 19:53

Welkom!

De bedoeling van dit topic is om gezamelijk één foto te bewerken. Elke week op zaterdag verschijnt er een nieuw topic. Door een kans te maken om uitgeloot te worden voor het gebruiken van jóu foto moet je een bewerking maken en deze hier plaatsen. Tussen alle bewerkers loten we dan iemand uit. Heb je ideetjes, tips, suggesties voor thema's, enz? Stuur dan een PB naar Shalimar of Wineds!

Let op; goed doorlezen, (ook nieuwe) regels!
1. Het topic loopt weer 2 weken aangezien het animo weer wat terugliep. Je mag maximaal twee bewerkingen maken, in de eerste week worden alle vrije versies gemaakt en in de 2e week alle thema versies. Het thema maak ik volgende week zaterdagmiddag (24/3) bekend en vanaf dan kunnen de thema versies gemaakt worden. (dit zodat er ook in de 2e week mensen het topic bezoeken en het op de eerste pagina blijft staan.)
2. Het is nog steeds niet toegestaan om een verbeterde versie te plaatsen, neem het gegeven commentaar op je vrije bewerking mee naar je thema versie.
3. Maak er een échte bewerking van. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan niet!
4. Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
5. Reacties als 'ik wil mijn paard wel opgeven' en 'oh, willen jullie dit ook voor mij doen!' zijn niet toegestaan, hiervoor is Het algemene bewerkingsaanvraagtopic
6. Bewerkingen die je plaatst mogen niet groter zijn dan 800x600 of 600x800 pixels, verkleinen kan je doen met je bewerkingsprogramma, je bent tenslotte toch al bezig.
7. Omdat niet iedereen goed kan lezen; offtopic reacties zijn ten strengste verboden, net als oneliners, vertellen dat je aan het bewerken bent/gaat bewerken en het reageren op gegeven commentaar van iemand, dit doe je maar fijn via PB!
8. Elke bewerker die voor topic 25 al eens aan de beurt geweest is, krijgt opnieuw de kans om uitgeloot te worden. Dit om 'oude' bewerkers een beetje meer motivatie te geven.

In dit topic:
Deze keer is Tamlin de gelukkige en de door haar gekozen foto staat hieronder. Het paard heet dus Tamlin. Lachen
Afbeelding

Archief:
Ronde 39 - viewtopic.php?f=68&t=684971 - Fris & Fruitig - Boyke_Candy
Ronde 40 - viewtopic.php?f=68&t=691559 - Sinterklaas - Liedje_
Ronde 41 - viewtopic.php?f=68&t=698383 - Kerst - Junior_Jody
Ronde 42 - viewtopic.php?f=68&t=704235 - Saamhorigheid & Harmonie - _Ismay_
Ronde 43 - viewtopic.php?f=68&t=711747 - Muziek - Bino_Pino
Ronde 44 - viewtopic.php?f=68&t=718100 - De 4 Elementen - Chellaa
Ronde 45 - viewtopic.php?f=68&t=724512 - Tijdreizen - BertBaley
Ronde 46 - viewtopic.php?f=68&t=731358 - Film - Sabinee__
Ronde 47 - viewtopic.php?f=68&t=734979 - Het dierenrijk - Norway_girl
Ronde 48 - viewtopic.php?f=68&t=738534 - Landen - Edda

Aub geen oneliners met 'wanneer wordt het thema bekend gemaakt?' 24/3 wordt het thema bekend gemaakt.

(Weet je een leuk thema, stuur me een PB!) Haha!

Astor

Re: Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 49!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 19:57

Yes een nieuw topic.
Dus als ik het goed gelezen heb moeten we in de 1e week een vrije bewerking maken en in de 2e week de thema bewerking?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:00

Astor schreef:
Yes een nieuw topic.
Dus als ik het goed gelezen heb moeten we in de 1e week een vrije bewerking maken en in de 2e week de thema bewerking?

Klopt, anders plaatst bijna iedereen alle versies in de eerste week en is het de 2e week stil in het topic...ik hoop op deze manier alle 2 de weken mensen naar het topic te trekken. Lachen

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:12

Oké! LEUK *LOL* Ik ga direct beginnen met de vrije bewerking Tong uitsteken Ben alleen een beetje ,,inspiloos''

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:18

is het een merrie of een ruin of een hengst ? Tong uitsteken
tjah weet ik niet dus k vraag maar effe Tong uitsteken * duimt laat het een merrie zijn *
dat past bij me achter grond Haha!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:38

Tamlin is idd een merrie. Haha!

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:43

mag je ook 2 vrije bewerkingen plaatsen of niet? dat snap ik nou weer niet Bloos

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:44

Afbeelding

Ik had totaal geen inspi en heb dus ,,maar wat gedaan'' Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:45

esther_sonja schreef:
mag je ook 2 vrije bewerkingen plaatsen of niet? dat snap ik nou weer niet Bloos

Nee, in de eerste week een vrije bewerking en in de 2e een thema. Wil je geen thema dan kan je er maar één plaatsen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:47

@BellyBel: Ik vind hem heel mooi! Lettertype is mooi alleen had ik de tekst niet op die plek gedaan. En ik zie bij de voorpluk nog een stukje van de houten omheining van de bak. Clown Je hebt zeker PSP gebruikt? Knipoog Verder erg netjes hoor!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:49

Grapje Clown Had het nog helemaal niet gezien, ja bewerk altijd met PSP 9 Knipoog

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:51

Mooi gemaakt BellyBel Haha! Ben het helemaal met Shalimar eens Lachen
Ik ga de mijne morgen maken Lachen

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:58

mooi gedaan
BellyBel: ik vind hem iets te veel gegumd, bij het hoofd, dat hij niet meer helemaal vol is laat maar zeggen..
het zal wel een leuk effect zijn als het hele hoofd dan gegumd zou zijn, maar omdat er een stukje er boven wel weer helemaal wit is stoord het mij een beetje...
Oh ja en dat plukje, bij het rechter oor,
dat zit alleen op het oor zeg maar..
sorry ben slecht in het uitleggen Bloos
maar voor de rest mooi gedaan Bloos! Haha! Haha! OK dan!
Laatst bijgewerkt door esther_sonja op 17-03-07 21:08, in het totaal 2 keer bewerkt

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:00

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:25

@esther_sonja: Heel netjes gedaan! De voorpluk heb je netjes afgewerkt. Ik vind persoonlijk het oranje kader er niet bijpassen en je lettertype ook niet. Tevens had ik hem niet bij mijnalbum geupload, de bewerking word er niet mooier op. Zie je het verschil met de originele foto? Maar verder is hij goed gelukt hoor!! Ja

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:28

@ BellyBel; Ik vind hem niet mooi geknipt, verder vind ik de tekst ook niet mooi. De achtergrond is wel er-rug gaaf.
@ esther_sonja; De rand vind ik erg afgezaagd en ook hier vind ik de tekst niet mooi geplaatst. Ook jouw knipkunsten kunnen beter.

Afbeelding
Mijn simpele, maar toch ietwat drukke bewerking. Om de simpelheid te bewaren is de simpele tekst gekozen.

Sidney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:38

Bellybel: Ik vind hem erg mooi en een leuke achtergrond ook leuk dat je het zilvere lijntje in goud hebt veranderd.
Alleen vind ik het wel jammer dat de letters in de manen vallen.. maar verder is ie heel leuk!! Tong uitsteken

esther_sonja : Ik vind hem heel erg mooi! heb er eigelijk niks over te zeggen het lijkt eigelijk net echt of tamlin daar staat omdat de kleuren hetzelfde zijn!

Esperanca : ook heel erg mooi alleen had ik niet de teugels zo vaag gemaakt.. het lettertyp vind ik er ook erg mooi bij passen houd wel van een beetje ''bling bling''

GroeTjes Sidney erg bedankt voor de bewerkingen hoor vind het super leuk dat ik er uit ben gekozen... Lachen

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:41

Esperanca: Mooi gemaakt! Ik zou de teugels even weg gewerkt hebben.. Staat wat mooier denk ik, verder vind ik hem heel mooi Ja

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:50

Afbeelding
ik heb al weken geen inspiratie meer Verdrietig

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:56

Bellybel: ik vind dat je een erg leuke achtergrond hebt gebruikt. ook erg leuk dat je de gespjes, het bit en dat lijntje van het hoofdstel goud hebt gemaakt. die letters vind ik mooi gedaan.
alleen vind ik dat je bij het hoofd iets te veel hebt gegumd.

ester_sonja: ik vind hem netjes geknipt. maar ik vind de rand er niet bij passen en ik zou he volgende keer niet meer bij mijnalbum.nl uploaden. verder vind ik die voor pluk erg mooi gedaan.

esperance: ik vind hem erg leuk geworden Ja mooi geknipt die rustigge letters erbij zijn idd mooi

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:59

Hier mijn vrije bewerking. Foto is van mijzelf en rust © op.

Afbeelding

Grote versie

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:08

BellyBel: Erg netjes geknipt, lekkere kleuren. Leuk geheel Lachen
esther_sonja: Jammer dat hij zo klein is, maar hij is zeker mooi geknipt! Oren zien er wat ravelig uit ? Verder leuk!
Esperanca: Jammer dat de oren 3 dubbel zijn, vind dat niet mooi. Verder is het bling bling idee erg leuk, alleen de achtergrond vind ik daarbij niet passen. Sterretjes wel, maar de echte achtergrond niet.
pluklief: Ik heb het idee dat hij heel simpel is, beetje hoekig geknipt
Shalimar: Erg netjes geknipt, alleen bij het oor zitten nog wat witte randjes. Verder moet ik goed kijken voordat ik de tekst kan lezen. Ik zou een andere kleur gekozen hebben die iets meer opvalt dan de achtergrond

Afbeelding

Palhaço

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:20

goh wat een ontzettend leuk dier om te bewerken! Haha! krijg meteen veel ideeen..
@bellybel:
mooie achtergrond en tekst, alleen zou ik de tekst ergens anders plaatsen om een mooier geheel te krijgen. heel mooi gedaan dat hoofdstel!! OK dan! ik zie een wazige lijn bij de neus en het voorhoofd is juist weer scherp.. doe dan of alles scherp óf de hele rand wazig Knipoog het uitknippen kan nog wat nauwkeuriger.
mooie bewerking hoor! Haha!
@esthersonja:
het lijkt wel of er een filter over het paardje zit? waardoor hij ietsjes donkerder (waziger) is dan het orgineel. paard heb je mooi in de achtergrond geplaatst en die rand hoort trouwens bij die achtergrond en de kleur oranje van de rand komt mooi terug in het oranje bij het zonnetje dus ik vind de rand er wél goed bij passen Knipoog Tong uitsteken de tekst had ik anders neergezet en misschien een lichtoranje gloed erin zodat het nog beter bij de andere kleuren past. nette en mooie bewerking. Ja ook netjes uitgeknipt!
@esperanca:
leuk effect met die blingbling! Haha! mooie bijpassende tekst Ja alleen had ik het blingbling effect op een andere achtergrond gedaan, omdat dat blauwe en oranje ding bij het hoofd nu nog teveel overheerst. leuk gedaan hoor! Haha!
@pluklief
leuk gedaan zeg! mooi effect heb je gebruikt Ja alleen mis ik iets... ik denk dat als de tekst wat groter was of iets minder schaduw had en iets doorzichtiger, het nog mooier zou passen bij het paard. Ik denk dat ik rechtsonderaan een leuk zwart 'celtic teken' had gedaan om de bewerking iets voller te maken. verdre leuk hoor!
@shalimar:
mooie foto! leuke tekst, alleen misschien een schaduwtje achter the beautiful one, om het wat meer op te laten vallen? paard mooi uitgeknipt! Haha! alleen zou ik hem iets groter doen, al denk ik trouwens dat dit wel de mooiste plaats is omdat anders de oren misschien wegvallen achter de tak...
keurig gedaan! mooie bewerking! Haha! Tong uitsteken
@edda:
zoo, das mooi! mooie achtergrond! houd ik wel van! paard is keurig uitgeknipt! voorpluk is prachtig! bovenkant manen is netjes. Onderaan de hals kan ik nog zien dat je de hals recht hebt afgeknipt en daarna de plukjes naar beneden hebt uitgeveegd.. bij die overgang zie ik nog teveel verschil, de manen/streepjes zijn net iets te licht in verhouding met de echte manen. Die zou ik dus donkerder of minder doorzichtig hebben gemaakt zodat die overgang iets vloeiender is. Knipoog Tong uitsteken hoofdstel heb je ook behoorlijk goed weggewerkt! als je goed kijkt zie je nog wel plekjes bij de neus en bij de manen achter de oren, maar ik doe je het niet na! Vork
geweldige bewerking! OK dan!

OHJA goed idee trouwens shalimar van 1e week vrije bewreking en 2e week thema! zo heb je wat meer tijd en rust om wat te maken en blijft het langer uitdagend omdat de 2e week het thema bekend wordt. Haha!
Laatst bijgewerkt door Palhaço op 17-03-07 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 23:22

BellyBel ; Mooi! Ik vind de achtergrond grappig Lachen. Veder iets te veel gegumd. Je kan met Paint Shop Pro ook een selectie maken. Als je dan selectie uit vrije hand kiest en dan bij selectietype Randzoeker kiest dan gaat het een heel stuk makkelijker omdat hij de randen vanzelf op zoekt Knipoog.
esther_sonja ; Jammer dat de kwaliteit een stuk verloren is gegaan. Voorpluk is netjes afgewerkt. Ik had persoonlijk voor een ander kleurtje kader gekozen.
Esperanca ; Mooi! Hij oogt best wel simpel maar ondanks dat vind ik hem echt gaaf Lachen. De teugels had je beter zichtbaar kunnen laten of helemaal weg kunnen werken. Persoonlijk vind ik hem niet zo druk eigenlijk Knipoog.
pluklief ; Niet helemaal mijn smaak. Een ander lettertype zal al veel mooier zijn. Teugels wel netjes weggewerkt Lachen.
Shalimar ; Top! Teugels netjes weggewerkt, voorpluk ook netjes gedaan. Ik vind alleen het bovenste lettertype niet mooi maar dat is denk een kwestie van smaak Knipoog.
Edda ; Mooi Lachen! Zie bij een paar puntjes nog witte strepen (onder de kin, onderkant van de manen). Hoofdstel netjes weggewerkt, alleen zie je nog wat plekjes maar ik doe het je zeker niet na!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 00:23

Kim4Bibi: Hoebedoel je?, dat zal dan wel veel makkelijker werken zijn Lachen