[VER] droomtinker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sammyvriend

[VER] droomtinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:26

hoi.. De titel klopt nog niet helemaal denk ik.. Hoe goed vinden jullie dit verhaal voor een meisje van 12?

Citaat:
Boos knalt Leila de deur achter zich dicht. "Het was dus weer raak hè!" Roept ze naar boven, in de hoop dat haar zus thuis is. Ze hoort een deur open gaan en zelf pakt ze iets uit de koelkast. "Waarom moeten ze altijd mij hebben?" 2 jongens uit haar klas zetten haar altijd voor paal, of slaan Leila terwijl ze niks heeft gedaan. "Is het weer eens zover," Zucht haar zus Josephine, die net de trap af komt strompelen. "Wat hebben ze nu we...Oh, dus dát was raak! Mijn god Lei, wat zie je eruit! Hier moeten we echt iets aan doen hoor! Die 'kleine pesterijen' van ze lopen te ver uit. Je wordt zowat een koe met al die paarse plekken van je!" Leila glimlachte even, en vertelde daarna heel serieus: "Heel grappig zus, maar dan is het nog altijd een milka koe, die heeft paarse vlekken weet je nog, haha. Auw!" Leila kon een kreet van pijn niet onderdrukken toen haar bloedende lip een beetje scheurde wanneer ze moest lachen. Ze was bang om morgen weer naar school te gaan, maar Josephine zei dat ze het wel zou redden met een grote bek.

Niet dus, de volgende dag toen ze op school kwam stonden de twee jongens al te wachten. "Hee, kijk eens wie we daar hebben! Leila, de boskabouter! Ben je je puntmuts weer vergeten? De laatste tijd trek je hem niet veel meer aan hè!" "Ach, houd toch je bek, Jordie! Dat ik nou zo klein ben, klein is fijn en groot is kloot!" Dit had Leila niet moeten zeggen. "Wat heb ik onder mijn neus zitten? Een bek zeg jij? Ik ben niet éen van die stinkbeesten van je! Oh wacht, die hebben natuurlijk ook een MOND! In dat geval wil ik wel liever een bek hebben! En als iemand klein is, betekent dat dat het een nietsnut is, een baggere nietsnut! Mooi voor je tuin mee op te fleuren, zo'n kabouter, maar nergens anders goed voor! Kijk maar naar jezelf!" Met deze boze woorden liepen de jongens lachend weg, en lieten Leila, met tranen in haar ogen, achter. Gelukkig had hij haar niet geslagen, maar het was kantje boord. Deze keer was het de haat, die ze kon lezen in Jordie's ogen, die haar bang maakte.

In de les onder wiskunde begon het opeens met grote, dikke vlokken te sneeuwen. Leila had geen zin om hierdoorheen te fietsen straks, en wie weet ligt er dan al een pak! De brug zal wel weer spekglad zijn, dat word weer oude vrouwtjes helpen! Vorig jaar had Leila samen met haar beste vriendin Iris een lang, oud vrouwtje gered. Op haar fiets zat een hondje, die opeens begon te blaffen, waarnaar de vrouw achterom keek. Natuurlijk zwaaide haar stuur vrolijk mee en viel ze op haar snuit. Iris hielp de vrouw overeind en Leila belde de dokter, maar daarmee waren ze wel een half uur kwijt, zodat ze samen de stad niet meer in konden! Jammer dan! Opeens werd Leila uit haar dromen gehaald doordat er een briefje in haar hand werd gestopt. Ze vouwde hem benieuwd open, en dit is wat ze las:

heej kabouter,
je zal strax wel koude voeten krijgen,
tuinkabouters staan heel vaak
tot hun knieeen in
de sneeuw.

Ze keek naar Jordie, die er heel onbeschuldigd uitzag, ook al kan hij dat zo goed nadoen. Dan zal het Marco zijn geweest. Hij zat haar lachend aan te gapen, maar Leila trok er zich niet veel van aan en ging weer aan het werk. Even later kreeg ze nog een briefje, en ze dacht dat ze beter af was om hem op de grond te gooien. Of zal ze hem toch lezen? Ze ís natuurlijk wel benieuwd... Haar nieuwschierigheid overwon het en vouwde ook dit briefje open.

Hé tuinverfraaier,
zit er wel voering
in je puntmuts?
Anders heb je
pech hoor, je
mooie hoofdje zal
toch niet bevriezen?

Kwaad keek Leila naar Marco, maar dit keer bleek het tóch Jordie te zijn. Ze stopte de twee briefjes in haar zak. 'misschien weet die lieve Josephine-engel wel wat ik nu verder moet,' Dacht ze, 'want ik weet het even niet meer.'

Precies om vier uur reed Leila naar huis, en precies om vier uur hadden twee jongens, Marco en Jordie genaamd, een plan. Leila dagdroomde, dat deed ze wel vaker tegenwoordig. Ze dacht aan Chill, haar lievelingspony op de fokkerij waar ze werkte. Leila hield wel degelijk van paarden. Vooral van die mooie, zachte tinkers met hun enorme uitstraling... Ze kijken altijd zo met van die grote ogen, vol met vertrouwen naar je toe. Chill was er zo éen. Een echte lieverd. Bij haar kon je altijd uithuilen. Heel soms, als ze weer eens aan het dromen was, droomde ze dat ze op Chill zat. Het waren de mooiste dromen van haar leven. Haar leven... Wat was het nog waard? Het enige waar ze nog van hield was Josi, haar lieve zus. En natuurlijk de fokkerij. Een keer vertelde ze dit aan Ilse, die ze nu alleen nog maar als penvriendin kent. Oh ja Ilse, dat was ook nog iemand waar ze van hield. De schat. Vol verbazing antwoordde ze op mijn droevige uitspraak:"En je moeder dan?" Haar moeder. Het was moeilijk om haar te vertellen dat haar moeder er niet meer was. Misschien zat ze in de hemel wel te schommelen, het geen waar ze zoveel van hield. Ze zei dat het haar vrolijk maakte, wanneer en waar ze ook was. Misschien zou Leila dat ook eens moeten doen! Opeens vertrok haar gezicht van de pijn. Ze voelde een ijsbal recht in haar rug, gevolgd door nog éen. Maar toen ze een seconde later achterom keek, zag ze niemand! Nauwelijks was ze omgedraait en ze voelde weer een bal, zo hard als een kogel, zo pijnlijk als een bijl op je kop. Zo ging dit 'spelletje' een poosje door, en Leila besefte dat ze niet zo door kon fietsen. Ze was net een plan aan het bedenken toen het stoplicht op rood sprong. Toch stak ze de straat over en hoorde een toeter, die steeds harder klonk. BATS! In een halve seconde klapte haar fiets om, en draaide hij, samen met haar, honderdtachtig graden. Een nog veel hardere klap dan de ballen kwam op haar rug terecht, het uiteinde van het handvat van haar stuur...

"HA, duik maar in die paardenstront van je! Val haar maar aan, beesten!" Leila werd door Jordie in de grote wei gegooid. Ze zat gevangen! Helphelphelp! Maar op dat moment zag ze waar ze was, tussen de paarden, waar ze zich altijd gelukkig voelde. Leila keek eens rond, of er misschien wat tinkers tussen zaten. Jammergenoeg kon ze zich er zo gouw geen vinden, maar liep door. De wei was eindeloos. Haar voeten begonnen zeer te doen, en wat ze toen deed was het merkwaardigste wat iemand ooit zou kunnen doen. Blijkbaar dacht Leila daar anders over, want ze trok haar haar naar boven, zette goed af en daar ging ze al! Haar voeten kwamen nauwelijks van de grond, en ze wijste al naar voor om de wei en de paarden te gaan verkennen. Dit was haar manier van vliegen. En óf ze vloog! Met een hoge snelheid raasde ze naar de overkant van de wei, om de tinker te zoeken. Want dát wist ze zeker, er moet en zou een tinker bijzitten, hoever het ook was. Na een vlucht van ongeveer 10 minuten werden haar armen zwaar van het wijzen. Leila wou net weer neer vallen toen ze in de verste verte iets zwartwits zag. Het leek op een puntje, stipje, vlekje, vlek, koe, tinker! Het paard waar Leila al de heletijd naar had gezocht, eindelijk had ze hem! Oh Jordie, bedankt! snel vloog ze naar het gevlekte paardje. Plotseling kwam een raar gevoel in haar buik op. Ze voelde zichzelf steeds zwakker worden. Zó zwak zelfs, dat, dat...

Leila opende haar ogen halfjes, en ze zag vanalles wat niet haar eigen kamer was, en ook niet de paardenweide.
Witte muren.
Wit plafond.
Wit bed.
Witte mensen!
Ze dacht: "Alles wit... Waar ben ik in hemelsnaam?"
"Het is al goed, al goed," Hoorde ze links van haar. Iets te snel draaide ze haar hoofd, "Auw!" "Gek, dom kind, gaat het wel met je? Leid je aan geheugenverlies of niet?" Deze keer kwam er een stem van rechts. Een fijne, bekende stem. Josephine.
"Neeneeneenee, laat je hoofd maar liggen. ik ben Josephine, als je het nog niet wist. Weet je nog hoe je heet, wie ik ben?" "met Leila hier is alles goed zussie," Was haar antwoord. "Maar waar is de tinker en waar ben ik? Wat was er nu precies gebeurt?" "De chauffeur van een klein busje had het me allemaal vertelt. Je reed, om welke reden dan ook, door rood, en hij duuwde jou voorwiel met een harde vaart weg. Toen je meevloog en viel, viel het uiteinde van je stuur in je rug, waardoor je even geen adem kon halen. De chauffeur had gelijk de anbulance gebeld en daar lig je dan, in het ziekenhuis." Nu herinnerde Leila zich weer wat.
Het zou inderdaad wel dat handvat geweest kunnen zijn...' Dacht ze. Ze dacht liever niks, eigenlijk. Niet daarover, ze krijgt al braak-ideeen als ze over die ijsballen denkt. Maar toen ze zo viel had ze wel gezien wie er achter haar stond, met sneeuwballen in de hand, klaar om te gooien. Marco en Jordie...

Het is inmiddels al drie weken na het ongeluk, en de rugproblemen van Leila zijn verdwenen. Ze heeft in de tussentijd veel gedroomt over de tinker, waar ze nog steeds geen naam voor heeft. Gelukkig is het al bijna bedtijd, dus een grote kans dat ze hem weer gaat zien. Misschien kan ze hem vannacht een naam geven? Leila heeft nog een half uurtje voordat ze gaat slapen, dus ze gaat achter haar bureautje zitten en het huiswerk maken. Dat had gisteren eigenlijk al af moeten zijn, maar daar heeft ze de schijt aan. Leila heeft gewoon de schijt aan werken! Het gaat niet zo lekker op school. Natuurlijk ook de toestand van Jordie en Marco, maar vooral haar punten. Ze krijgt morgen haar paasraport en verwacht er niet zoveel van. De enige vakken waar Leila niet achterloopt, zijn nederlands en gym. Zo, dat is belangrijk! Bij gym kun je toch niet achterlopen en nederlands, tja, dat is nu eenmaal zo! Ze is gewoon goed erin, kan zij toch niks aan doen. Leila is een grote nietsnut, vind ze zelf. Nooit werkt ze door, altijd dromen, ze heeft zelfs geen vrienden in de klas! Gelukkig trekken Marco en Jordie niet de hele klas mee, sommige kinderen nemen het nog wel eens voor Leila op als ze gepest wordt. Maar om dat nu vrienden te noemen? Kijk, nu zit ze weer niet aan haar werk, en ze had nog wel beloofd aan Josephine dat ze een dik half uur goed aan haar wiskunde moest werken! Bah, wiskunde, dat is ook weer zoiets. Welk nut heeft dát nu weer, het is óf te moeilijk óf te makkelijk. Meestal dat eerste natuurlijk. Denken, denken, denken, drie dingen die niks voor Leila zijn. Ok, en nu aan je werk, Leila! "jaja, stoor me dan ook niet."

In de pauze rende Leila naar de hoge poort. Ze klom erover heen, gooide haar broodtrommel voor de struiken en floot tussen haar vingers. Daar kwam hij. In galop kwam er een bloedmooie tinker op haar afrennen, gooide zijn hoofd omhoog en kwam precies een meter voor Leila tot stilstand. "Heej knapperd, hoe is het met je? Wat denk je, zou ik ooit op je mogen rijden? En wanneer voor het eerst? Of zou in een droom alles mogen en kunnen..." Op die manier praatte ze een beetje tegen haar lievelingsdier. Op dat moment liep ze naar zijn achterhand, gaf er een klap op en zei: "stap, schat, stap." Het bonte dier begon te lopen. Zo longeerde Leila de tinker, zonder longeerlijn of andere benodigdheden. "Galop! hoho, niet te snel. Uhah, niet gaan draven, gggalop!" Leila hief haar hand op, het paard stond stil. "sjjjjj," riep het meisje, terwijl ze 'dreigend' op hem af liep. De tinker gaf een bok, en sjeesde hard om haar heen. Toen ze hem vroeg rustiger te lopen, te draven, langzaam, stap, gehoorzaamde het paardje haar, en al stappen kwam hij naar haar toe. "goedzo braaf, grote vent! ja, dat is goed..." Zachtjes streelde ze hem over zijn hoofd. Toen Leila zijn voorlok wat opzij schoof, zag ze iets merkwaardigs.

Is er een optie voor woordtelling? Want ik wil niet weer een slotje door die regel Tong uitsteken Hoe moet ik dat dan precies doen, weet iemand dat? Of is dat alleen bij word? Ach jah, ik type het in het vervolg toch eerst in word, dus eigenlijk is het geen probleem Haha!
Ik wil heel graag commentaar, want ik zou verder willen gaan in het schrijven van verhalen Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 23-04-07 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [verh] > [VER]

Dirndl

Re: [verh] droomtinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:37

Ik vind het een goed verhaal ! Het leest lekker weg, blijft spannend en je alenea's zijn niet te lang. Let er wel op dat je zinnen niet te lang doorlopen.

Ik blijf dit zeker volgen! Schrijf lekker door Haha!

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:38

Ohjaa, en in word moet je de hele tekst selecteren, dan bij extra's en dan woorden tellen. Heel makkelijk. Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:39

ok bedankt, ook voor de complimentjes Knipoog Lachen Haha!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 20:46

heeft er iemand nog tips?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:10

hey! nou dit stuk heeft in ieder geval voldoende woorden Lachen
Even een vraagje, dat van die tinker droomt ze dat nou? (laatste alinea) dat is mij namelijk niet bepaald duidelijk. Hoe is ze trouwens bij die tinker gekomen (als dat laatste stukje geen droom is oid)? Misschien kun je dat wat uitdiepen.
Voor de rest goed stuk!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 21:23

ja, die droom is nog niet afgelopen, maar op een gegeven moment word ze dan weer slapper enz... Snappie? anders doe ik de dromen voortaan schuin..

ik denk dat ik maar weer eens een stukje ga schrijven, alleen ruik ik het eten van beneden al dus misschien is het niet vandaag af Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mireille op 21-03-07 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samen gevoegd

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 19:21

het nieuwe stukje komt als de volgende pagina komt!

grr, zit vast, ga eten Tong uitsteken

Bino_Pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:50

Ik ga dit volgen Knipoog
idd, zou handig zijn de dromen schuin ofzo te zetten Lachen

WannieSannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:57

goed verhaal *LOL*
en als je die dromen schuin zet dan is het goed te volgen.
ben benieuwd naar een nieuw stuk Haha!

BellyBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:06

Ga dit volgen Lachen In mijn eigen verhaal zet ik ze ook schuin, is makkelijker!

Uhm, tips. Je schrijft het iniedergeval goed! Lachen Alleen zo hier en daar nog een paar verbeter puntjes, zoals iets beter aangeven wie er aan het woord is. Bijvoorbeeld: Ik hoorde pietje schreeuwen over het schoolplein naar me "Hé! Ga je mee naar de paarden vanmiddag?" om even een klein voorbeeldje te geven, maar dat is soms iets makkelijker lezen dan weet je zelf wat beter wie er aan het woord is en is het verhaal makkelijker te begrijpen!

Verder super stuk! Lachen Ga het volgen en je tips geven Haha!

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:17

Goed stuk Ja Niet echt tips Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 15:44

mooi verhaal. let een beetje op je schrijf fouten af en toe zit er een foutje in.
ik volg je verhaal!

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 19:50

bedankt voor de reacties allemaal! Ik zal wat met de tips doen, ben er blij mee!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 17:25

Zo op het eerste gezicht maak je goed gebruik van alinea’s. Dit stuk van het verhaal ziet er goed verdeelt uit op deze manier!

Heb tijdens het lezen wel een aantal foutjes gevonden, misschien kan je dat nog even veranderen;

"Het was dus weer raak hè!" – Na ‘raak’ moet een komma.

Ze hoort een deur open gaan en zelf pakt ze iets uit de koelkast. – Deze zin loopt niet helemaal lekker. Je hebt het al over Leila en dan kan je ‘zelf’ in de zin weglaten, want nu is het dubbelop en lastig te lezen.

2 jongens uit haar klas zetten haar altijd voor paal, of slaan Leila terwijl ze niks heeft gedaan. – Getallen moeten voor de netheid van een verhaal uitgeschreven worden. Na ‘paal’ hoeft geen komma gebruikt te worden. Je maakt de twee delen van de zin al netjes aan elkaar door er het woordje ‘of’ neer te zetten.

"Is het weer eens zover," Zucht haar zus Josephine, die net de trap af komt strompelen. "Wat hebben ze nu we...Oh, dus dát was raak! Mijn god Lei, wat zie je eruit! Hier moeten we echt iets aan doen hoor! Die 'kleine pesterijen' van ze lopen te ver uit. Je wordt zowat een koe met al die paarse plekken van je!" – Vind het een leuk geschreven stukje. Mooi verwoord. Ik zie eigenlijk na ‘mijn god’ nog een uitroepteken en na ‘Lei’ ook. Doordat je dan kleine, korte zinnen gebruikt, geef je het net dat kleine stukje extra kracht mee.

Leila glimlachte even, en vertelde daarna heel serieus: "Heel grappig zus, maar dan is het nog altijd een milka koe, die heeft paarse vlekken weet je nog, haha. Auw!" Het bovenste stuk van het verhaal schrijf je in tegenwoordige tijd en het begin van deze zin begin je in verleden tijd. Let daar op!

Niet dus, de volgende dag toen ze op school kwam stonden de twee jongens al te wachten. – ‘Niet dus.’ Een punt en dan starten met de volgende zin. Je houd het te lang en dat gaat ten koste van het verhaal. Niet doen! Zonde.

Citaat:
"Hee, kijk eens wie we daar hebben! Leila, de boskabouter! Ben je je puntmuts weer vergeten? De laatste tijd trek je hem niet veel meer aan, hè!"
"Ach, houd toch je bek, Jordie! Dat ik nou zo klein ben! Klein is fijn en groot is kloot!" Dit had Leila niet moeten zeggen. "Wat heb ik onder mijn neus zitten? Een bek, zeg jij? Ik ben niet één van die stinkbeesten van je! Oh, wacht, die hebben natuurlijk ook een MOND! In dat geval wil ik wel liever een bek hebben! En als iemand klein is, betekent dat het een nietsnut is, een (baggere) nietsnut! Mooi om je tuin mee op te fleuren, zo'n kabouter, maar nergens anders goed voor! Kijk maar naar jezelf!" Met deze boze woorden liepen de jongens lachend weg, en lieten Leila, met tranen in haar ogen, achter. Gelukkig had hij haar niet geslagen, maar het was kantje boord. Deze keer was het de haat, die ze kon lezen in Jordie's ogen, die haar bang maakte.

Vind dit persoonlijk een goed geschreven stukje. Duidelijk en lekker treiterig. Mooi uitgeschreven. Maar denk aan je woorden. Heb een paar kleine aanpassingen gemaakt. ‘Een baggere nietsnut’ bestaat niet, probeer daar een ander woord voor te bedenken.

In de les onder wiskunde begon het opeens met grote, dikke vlokken te sneeuwen. Leila had geen zin om hierdoorheen te fietsen straks, en wie weet ligt er dan al een pak! – ‘Hierdoorheen’ moet los van elkaar geschreven worden.

De brug zal wel weer spekglad zijn, dat word weer oude vrouwtjes helpen! – ‘word’ is met ‘dt’.

Op haar fiets zat een hondje, die opeens begon te blaffen, waarnaar de vrouw achterom keek. - ‘waarnaar’ moet worden ‘waardoor’, want door het hondje keek ze achterom.

Citaat:
Ze vouwde hem benieuwd open, en dit is wat ze las:

heej kabouter,
je zal strax wel koude voeten krijgen,
tuinkabouters staan heel vaak
tot hun knieeen in
de sneeuw.

Denk aan de hoofdletters aan het begin van de zin! Ook hier is dat belangrijk, ook al is het maar een briefje.

Ze keek naar Jordie, die er heel onbeschuldigd uitzag, ook al kan hij dat zo goed nadoen. – ‘Onbeschuldigd’? Je bedoelt vast onschuldig.

Haar nieuwschierigheid overwon het en vouwde ook dit briefje open. – ‘Nieuwschierigheid’ is nieuwsgierigheid.

Ik zou inderdaad ook het gedroomde gedeelte schuin neerzetten, dan wordt het geheel een stuk duidelijker. Verder vind ik dat je lekker schrijft en dat je zeker door moet schrijven! Maar denk aan het gebruik van komma’s en duidelijke verwoordingen.

Het zijn trouwens alleen maar opmerkingen/tips en géén aanmerkingen! Hopelijk kan je er iets mee!

[edit] Wel weer een erg lange post... Nagelbijten / Gniffelen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:31

joowie, dankje voor die tips allemaal! Ik zal het in word veranderen. Jeetje, dat je dit doet voor me!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:52

Graag gedaan! Knipoog Hoop dat je er wat aan hebt Lachen Ben benieuwd naar je volgende stuk (laat het niet wachten tot de volgende pagina, dat is zo'n gedoe, gewoon doen zodra je het klaar hebt).

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 20:21

ja, doe ik ook, was een beetje rare opmerking van me :S Had een gekke bui denk ik Tong uitsteken

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 20:29

leuk verhaal, alle tips zijn al gegeven qua taal/grammatica.
Leest lekker weg, ben benieuwd naar het volgende stukje Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 13:32

sammyvriend schreef:
ja, doe ik ook, was een beetje rare opmerking van me :S Had een gekke bui denk ik Tong uitsteken

Haha okee! Blijf wel op je taal/grammatica letten tijdens het schrijven en dan komt het vast goed met het nieuwe stuk Lachen

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 18:19

hoi, om jullie op de hoogte te houden vertel ik even dat ik bijna op 1/3 zit van het volgende stukje, dus deze week verwacht ik het wel! Misschien vanavond, wie weet, maar ik mag maar een uurtje op de pc, en heb ook nog andere interesses hier Haha! Dus dat kan ik niet zo goed zeggen... In iedergeval werk ik eraan!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:22

ik ben benieuwd Haha!... ik vind het best wel leuk bedacht.. droom tinker..

ik ben ook een dromer,, ik heb een verzorghengst en die zet mij aan het dromen,
ik weet een ding.. hij word verkocht en dan denk ik daaraan, en droom het dan,, echt raar.. maar ik moet zeggen het is vaker wel kei raar

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 17:07

pff. ben al superlang aan het schrijven, en ik zit nu pas op 2/3... 1500 woorden is echt veel!! Ik zal aan een modje vragen of het niet heeel misschien 1000 mag worden Bloos

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-07 16:27

Jippy, eindelijk een nieuw stukje!! Sorry dat het zo lang duurde, maar ik ga me niet stressen voor jullie hoor, als je dat maar weet Tong uitsteken

Citaat:
Op dat moment wordt Leila weer slapper, en ze weet al wat komen gaat. Een tel later en ze ligt in bed, met haar ogen open. Leila denkt aan wat haar mentor gisteren had gezegd. Ze zouden maandag vrij krijgen, vanwege de verwarmingen die stuk zijn! Vet ibs! Leila wilt zich nog eens omdraaien, maar hoort dan de harde stem van Josephine, die onderaan hard staat te roepen dat het al laat is. Nadat ze op haar wekker kijkt, springt ze vier meter de lucht in, schiet in haar kleren en snelt de trap af. Het is al acht uur, nota bene! Die stomme rot wekker, hij krijgt de laatste tijd alsmaar kuren. Soms gaat hij opeens af, terwijl er niks aan de hand is, en een andere keer gaat hij niet! Op zulke momenten moet Leila dan echt heel erg haasten. Ze heeft nog geluk dat ze een lieve zus heeft die bijna elke dag het eerste uur vrijaf heeft, zodat ze haar kan wekken. Zonder ontbijt en waarschijnlijk met de verkeerde boeken in haar tas, vertrekt Leila naar het hatelijke gebouw, wat ze school noemen.

Op de eerste dag van het weekend verveelde Leila zich kapot. Ze bedacht zich maar om op MSN te gaan, misschien had ze gelukkig en was er iemand online die aardig was. Ze startte haar computer, pakte een bakje met cashewnoten en vloekte even omdat haar computer langzaam was. Op het moment dat MSN opstartte, zag ze dat Mirthe online was, een aardig meisje die een merrie op de fokkerij heeft staan. Leila opende een gesprek.

Leila_ zegt: Heej
Leila_ zegt: Hoestie?
(L) Mirtj (L) Sanne, Lidia, Francis, Max, hvj!! (L)(L) zegt: Hay.. met mij goed hoor, en met joe?
Leila_ zegt: Gaat wel… Is je tinkie al bevallen, moet je horen wat ik heb meegemaakt!
(L) Mirtj (L) Sanne, Lidia, Francis, Max, hvj!! (L)(L) zegt: Wzzp? Nee, Sun zal wel gauw bevallen, daar heb ik echt zo’n zin in! Ik ga over een uurtje even naar haar toe, om te kijken…
Leila_ zegt: Ik had gedroomd dat er een supermooie tinker in een wei vol paarden liep. Naja, ik kan het niet goed uitleggen maar we hadden een bepaalde band met elkaar… Oops, herinner me net dat ik de spaghetti heb opgezet, en mn zussie is niet at home! moet gauw gaan! Tot morgen!
(L) Mirtj (L) Sanne, Lidia, Francis, Max, hvj!! (L)(L) zegt: Kuss… Hvj! Tot morgehh!

Toen Leila de trap af snelde om de spaghetti van het vuur te halen, viel ze bijna van de trap. “Auw!” Riep ze, want ze voelde haar been weer zeer doen.
Op het moment dat ze de tafel had gedekt en opgeschept had, zag ze twee jongentjes langs haar raam rennen. Ze bukten toen ze zagen dat Leila naar buiten keek, maar zij kon nog net hun voorhoofdjes zien. Snel liep ze naar de voordeur, op de een of andere manier vond ze het leuk om kinderen te betrappen als ze iets fouts hadden gedaan. Voorzichtig sloop ze naar buiten. Als ze bij het raam wou komen waar ze de jongetjes had gezien, moest Leila een hoekje om. Daar had ze dan weer voordeel mee! Leila telde in zichzelf af: ‘Eén, twee, DRIE!’ “wat zijn we hier allemaal aan het doen?” De twee jongentjes schrokken en draaiden zich gauw om. “Ja, jullie twee ja! Wat was dat stiekeme gedoe bij mijn raam?” “uhm, nou… Wij gingen dus…” Begon het kleine, roodharige jongetje. “Mickey, zullen we het vertellen?” Hij keek ernstig naar zijn vriendje, die er schijnheilig uitzag. “Als jij het haar zegt, vind ik het best. Maar ik heb er niks mee te maken hoor!” Verward keek Leila de twee kindertjes aan. “Ik ben wel eens benieuwd naar jullie verhaal! En Mickey –zo heet je toch-, je hebt er wel iets mee te maken. Ook jij bent schuldig, ik zag wel dat jullie samen wegdoken.” Opeens renden de jochies heel hard weg. Zonder twijfelen achtervolgde Leila hun, maar ze wist niet hoelang ze dit vol zou houden. Die kleintjes konden verdomt hard rennen! “harder, Randy, HARDER!” Een minuut of vier renden het tweetal op hun hardst, op de voet gevolgd door een vermoeide Leila. Uiteindelijk gaf ze het maar op, want die jongens bleken ook nog eens een perfect uithoudingsvermogen te hebben. Leila zag ze nog snel een zijpaadje inslaan, maar het zou verloren moeite zijn om ze nog langer te achtervolgen. Leila kon niet meer, en ze moest nog naar huis. Gelukkig was het niet ver en viel ze tien minuutjes later uitgeput op bed.

Net nadat de bel ging, rende Leila het schoolgebouw uit, om maar gouw genoeg naar de tinker te gaan. Zou hij er weer zijn? Natuurlijk! Zoals altijd kwam hij aanrennen toen Leila over de grote poort klom en floot. Een nacht geleden was Leila erachter gekomen dat er onder het paard zijn voorlok een vreemd iets zat. Het leek op de hanger van het kettinkje wat mam altijd om had. Ze was van plan het vandaag, beter gezegt vannácht te gaan onderzoeken. Zo gezegd, zo gedaan. Op het moment dat ze wat beter keek, zag ze dat het niet een medaillon was, of iets wat daarom leek, maar dat het half ín de huid van het paard zat. Leila aaide het paard voorzichtig, briesend keek deze naar het meisje haar ogen. Het vertrouwen dat de tinkers’ ogen uitstraalden, was niet na te vertellen. Opeens viel Leila superhard op het gras. Nee, niet het gras, de laminaatvloer van haar kamer!

“Jeetje, Joos, ik was wel geschrokken. Net viel ik uit mijn bed!” Josephine en Leila zitten te eten, en Leila herhaalt nog eens wat er twee uur geleden allemaal gaande was. Ook liet ze haar zus weten wat haar die avond tevoren was gebeurd. “Ik was gewoon in slaap gevallen, omdat ik zo moe was. En het was geeneens nacht!” Opeens zagen ze een brief op de deurmat vallen. Josephine liep er naartoe en raapte hem op. “Hij is van papa!” Riep ze. Hun vader was bijna altijd op zakenreis, en dat verdiende geweldig. Het grote nadeel was dat de zusjes hem haast nooit zagen. Aan elk begin van een reis legde hun vader altijd veel geld op de tafel, zodat Leila en Josephine konden overleven. “wouw, echt waar? Lezen!” Snel rende Leila naar haar zusje, en benieuwd vouwden ze samen de enveloppe open.

Dag meisjes van me,
Vermaken jullie je een beetje?
Papa hier heeft goed nieuws.
Ik kom over een kleine week naar huis!
Tot dan, jullie Papsie. (Die nog steeds van jullie houdt!)

Dolblij gingen de zusjes weer aan tafel, en ze kletste honderd uit, over de plannen die ze hadden als hun papa weer thuis kwam.

Na het eten liep Leila naar boven, om weer even te computeren. Zou ze een computerspelletje spelen met Josephine? Of toch maar gewoon lekker surfen? Misschien de site van Stal Stinker, de tinkerfokkerij opzoeken? Ze dacht eventjes na… Ze kon natuurlijk ook haar digidagboek bijwerken…
Opeens kwam Mirthe online, talkingtime!
Mirthy (L) Sunny is bevallen!!! Lang leve Moogy!  zegt: heey… Mijn naam! Look at my name!!!
Leiltj zegt: Woow! Jeetje, ik ga lekker morgen werken, dus dan zie ik hem gelijk.. Is het wel een hengstje?
Mirthy (L) Sunny is bevallen!!! Lang leve Moogy!  zegt: Jipz… Als je wil mag je later wel helpen met inrijden, jij bent namelijk heel goed daar in 
Leiltj zegt: Meen je dat? Vet gaaf! Wil je dat niet liever zelf doen?
Mirthy (L) Sunny is bevallen!!! Lang leve Moogy!  zegt: mwah… Mijn vader zegt dat jij het beter kan. Weetje wat ik had gehoord?
Mirthy (L) Sunny is bevallen!!! Lang leve Moogy!  zegt: Chill is ziek, erg hè! Ze heeft van het Jacops nog wat kruid gegeten. Weet jij wat dat is?
Leiltje zegt: !!! Hoeveel heeft ze gegeten?!?!?
Mirthy (L) Sunny is bevallen!!! Lang leve Moogy!  zegt: Ze zeiden dat Chill vandaag de hele dag in de wei stond, dus ze zal wel veel gegeten hebben… Ik wil je niet verdrietig maken, maar ze lag er zielig bij! Enneh… Weet je wat mijn vader vroeg? Wanneer komt Leila weer langs!! Hij keek echt zo van… Naja in iedergeval, hij is echt op je hoor!
Leiltje zegt: dat kan me nu ff niks schelen… Ik moet naar de manege. Morgen vertrek ik meteen. Je moet even op internet zoeken wat Jacobskruiskruid is, dan weet je hoe erg het voor Chill is. oliebol. Ik ga van de computer af. Doei!
Mirthy (L) Sunny is bevallen!!! Lang leve Moogy!  zegt: Dag schat, en veel sterkte met Chill.

Leila was in shock. Toen ze het allemaal aan Josephine vertelde, barstte ze in snikken uit. Josephine probeerde haar te troosten, maar het hielp niet echt. Tenslotte liep Leila maar naar boven, en liet zich uitgeput vallen op haar bed. Wat een dag.

Leila was de wei nog niet in, of de tinker kwam haar al tegemoet rennen. “Hoi lieverd, hoe is het ermee? Even naar je gekke dingetje kijken, hoor!” Leila schoof zijn voorlok opzij, en keek diep in het rood-orange onbekende. Het leek wel diamant! “Nu heb ik eindelijk een naam voor je, schat. Diamond.”

grrrr, ik moet steeds het vetgedrukte en schuingedrukte opnieuw doen, want dat slaat hij niet op bij kopieren Boos!
Doeii!

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-07 17:04

Mooi verhaal.
Het is zeker goed voor een 12Jarige !
Ga zo door zou ik zeggen Knipoog