Iedereen kan schrijven - deel IV.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eve_lien

Iedereen kan schrijven - deel IV.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 17:31

Iedereen kan schrijven - Deel 4.

Het vierde "iedereen kan schrijven" alweer. Succes iedereen.

De vorige topic's waren:

Ieders verhaal bij dezelfde foto topic 1
Ieders verhaal bij dezelfde foto topic 2
Ieders verhaal bij dezelfde foto topic 3
Iedereen kan schrijven deel 1.
Iedereen kan schrijven deel 2.
Iedereen kan schrijven deel 3.

De bedoeling van dit topic is dat iedereen zijn/haar verhaal kan plaatsen. Iedereen kan namelijk schrijven. Om jullie een handje op weg te helpen is er elke keer een thema. Dat kan een foto zijn, maar ook iets anders. Het is in elk geval een onderwerp waar je inspiratie vandaan kan halen en waar je verhalen over kan schrijven.
Een verhaal schrijven is helemaal niet zo moeilijk, maar er zijn een paar dingetjes waar je op moet letten:
    *Leestekens. Zet punten, komma's en 'aanhalingstekens'.
    *Maak gebruik van de entertoets. Die zit echt niets voor niets op je toetsenbord. Niet na elke zin erop drukken, maar schrijf wel in alinea’s.
    *Verledentijd/tegenwoordige tijd. Als je begint in de verledentijd moet je ook in die tijd blijven schrijven. Dat klinkt heel logisch, maar is soms best lastig.
    *Spellingsfouten. Het is heel irritant om een verhaal te lezen waarin veel spellingsfouten zitten. Je hoeft niet direct elk woord zonder fout te schrijven, maar gooi er in elk geval een spellingscontroller overheen of laat het voor je het plaatst even door iemand lezen.

Inspiratiebron:

Jullie rode draad voor het verhaal, is deze keer een foto, gekozen door veraA.

Afbeelding

Om het allemaal wel overzichtelijk te houden zijn er regels:

Citaat:
1. Iedereen heeft twee weken de tijd om een verhaal te schrijven bij het onderwerp.
2. Degene die het mooiste verhaal heeft geschreven, volgens degene die de keer ervoor 'gewonnen' had, mag een nieuw onderwerp verzinnen.
3. Het onderwerp zou kunnen afgeleid zijn van:
- Een foto.
- Vijf losstaande woorden die verwerkt moeten worden.
- Krantenartikel.
- of een andere interessante inspiratiebron.

Laat je fantasie de vrije loop gaan!
4. Oneliners worden niet op prijs gesteld. Wil je reageren op een verhaal van iemand anders, doe dit dan netjes onderbouwd.
5. Je verhaal hoeft niet van ontzettend goede kwaliteit te zijn, maar doe wel je best. Blijf origineel en probeer als je vaker schrijft verschillende stijlen uit.
6. Per onderwerp mag je maar 1 verhaal plaatsen.
7. Er is geen minimum aantal te plaatsen woorden, zo lang je er maar voor zorgt dat het verhaal inhoud en waarde heeft. Let hier op!
8. Als je jouw verhaal plaatst, zien we graag dat je ook reageert op andere verhalen.
9. Eve_lien of Ik plaatst het nieuwe topic met het uitgekozen onderwerp van de laatste ‘winnaar’.
10. Als jij het laatst een onderwerp hebt gekozen zorg dan dat je goed meeleest en op tijd een pb stuurt naar degene die het nieuwe onderwerp mag kiezen. PB Eve_lien en Fenn ook even wie je gekozen hebt.
11. Ben je gekozen stuur je onderwerp zo snel mogelijk naar Eve_lien en Fenn.

Wees creatief en probeer telkens het beste van jezelf te laten zien!
Dit topic is met toestemming van Fairie.

Fenn

Re: Iedereen kan schrijven - deel IV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:34

en we kunnen weer starten Haha!

Ik hoop dit keer op meer dan twee verhalen Knipoog Iedereen mag meedoen, of je vaker schrijft of dat niet doet maakt niet uit. Het is ook een toppic om wat uit te proberen heb lef en plaats gewoon. We maken je niet af, hooguit krijg je positief/negatief commentaar en veel onderbouwd dus je leert er ook van Lachen

Succes iedereen Haha!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:54

ik wil het wel wagen mee te doen
ga misschien vanavond al beginnen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:37

' Liza, blijf jij naar de les maar even zitten, ' zei meneer Siemens. ' Okee, het zal weer is niet', klaagte
Liza tegen haar vriendin Esther. ' Robin, Michel,Jeffrey en Liza, jullie mogen allemaal even blijven na de les ' zei meneer Siemens. ' Jullie allemaal 3 keer samenvatting over schrijven en het lokaal netjes maken , dan mag je naar huis ' Liza liep naar de deur toe, om naar huis te gaan. ' Liza, ik wil jou nog even spreken. ' zei meneer Siemens ' Wat is dr ? ' vroeg Liza niet al te blij. ' Liza, ik had gehoord dat je me haatte, is dat zo ? ' vroeg meneer Siemens ' Nou , het is niet echt haten , maar eerder een hekel aan hebben . ' zei Liza. ' Van wie heb je het eigenlijk gehoord ? ' ' Dat zeg ik niet, ' zei meneer Siemens. ' Zeg gewoon, ik wil het gewoon weten ' zeurt Liza door. ' Oke, iemand uit de 2e klas ' zegt Siemens dan maar. ' Jorien dus ' zegt Liza. ' Liza, ik denk dat je een schild voor je hebt en dat je niemand iets vertelt, dat je alles zelf op wil lossen. 'zegt Siemens twijfelend. ' Nou weetje , ik heb hier geen zin, ' zegt Liza en loopt weg. Thuis zit Liza toch wel erg aan het gesprek te denken, zou Siemens wat door hebben wat ik wil doen, dan loopt dr een traan over haar wang. Bah moet ik nu ook al huilen, wil ik helemaal niet. ' oliebol he, vandaag al weer Siemens dan ook het 1e uur ook nog, mn humeur zou wel weer gigantisch leuk worden ' klaagt Liza tegen haar vriendin Jorien. ' Waarom heb je eigenlijk gezegd dat ik een hekel aan Siemens heb ? ' praat Liza door.' Want nu moest ik praten met hem. Siemens dacht dat ik een schild voor me heb en alles binnenkrob .' ' Jeetje Liza, praat is niet zoveel , het is vroege ochtend hoor ,' zeurt Jorien. Alweer komt dr een traan over Liza's gezicht lopen, Bah denkt ze bij dr zelf, ik wil heel niet huilen en begint gauw ergens anders over.

Ben al een stukje begonnnen, vinden jullie het een beetje goed ? dan schrijf ik verder.

edit : spelfout verbeterd

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 21:35

Even een stipje Haha!

@B_Rowny, je gebruikt je komma's verkeerd. Zowiezo moet er geen spatie tussen de hoge komma en de eerst volgende letter. Je zet ook vaak een punt, dan een hoge komma,en dan 'zei Liza.'
(bijvoorbeeld hier)
Citaat:
' Nou , het is niet echt haten , maar eerder een hekel aan hebben . ' zei Liza.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Verder is het idee van je verhaal leuk maar je zou kunnen proberen het wat minder snel te vertellen. Je verteld nu in 3 zinnen het gesprek met de leraar, maar wanneer je het uitgebreider verteld heeft de lezer meer het gevoel dat hij/zij er bij is, dat maakt het ook fijner en leuker om te lezen Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 11:25

OKee goeie tip, ga dr aan werken Haha!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 13:05

ik heb het ook een keer geprobeert om een stukje neer te zetten bij deze mooie foto Lachen ik weet niet waar het vandaan kwam, maar dit is eruit gekomen. ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Citaat:
Ze draait haar hoofd naar de lucht, haar blonde haren worden glanzend verlicht door de stralen van de zon. Het verdriet lijkt haar keel dicht te knijpen. Gedachten draaien rond in haar hoofd. Haar ademhaling gaat diep en langzaam om haar lichaam onder controle te houden. Tranen wellen op in haar ogen. Een enkele traan rolt over haar wang en laat een natte streep achter op haar gezicht. Door de zwaartekracht valt hij naast haar voet op grond. Een heldergroene spriet gras buigt zwaar terug van de plotselinge kracht van de kleine, ronde druppel. Totdat het kapot op de grond valt. Een hand met lange, slanke vingers wrijft langs haar wang. Opnieuw heft ze haar gezicht naar de blauwe lucht boven haar. De zonnestralen verwarmen aangenaam haar gezicht. Haar oren vangen het vrolijke gekwetter op van de kleine vogels in de top van de grote kastanjeboom. De blauwe ogen draaien zich richting het geluid in de oude boom. Haar ogen knijpen zich samen om ze te beschermen tegen de felheid van het licht, als haar voeten zich stap voor stap steeds dichterbij brengen. ‘Waarom is de wereld zo moeilijk? Waarom kan ik het geluk niet vinden?’ Een fluistering in de lucht. Eindelijk komen de tranen. Vrijelijk stromen ze over haar wangen waar ze glinsteren in de stralen van de zon. De bast van de boom duwt onregelmatig tegen haar rug als ze zich ertegenaan laat zakken. De grond voelt koel aan onder haar billen en benen. Donker gekleurde aarde komt onder haar welgevormde nagels als haar handen zich in de aarde duwen. ‘Waarom heeft de wereld geen plekje voor mij alleen?’ Opnieuw klikt zacht haar heldere stem die wordt gevolgd door een snik die opwelt uit haar keel.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:44

Mooi stukje Kimm, vooral omdat het in het begin nog niet duidelijk is waar het verdriet vandaan komt Knipoog
Je hebt in de 5e regel ongeveer, 'heldergroene spriet gras' staan, als ik jou was zou ik daar gewoon 'grasspriet' van maken, wat er nu staat vind ik namelijk heel irritant lezen Clown

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 17:36

@B_rowny, volgende keer liever het hele verhaal plaatsen, zo blijft het overzichtelijker.

Verder heb ik nog niets gelezen, excusé Bloos

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:42

veraA schreef:
Mooi stukje Kimm, vooral omdat het in het begin nog niet duidelijk is waar het verdriet vandaan komt Knipoog
Je hebt in de 5e regel ongeveer, 'heldergroene spriet gras' staan, als ik jou was zou ik daar gewoon 'grasspriet' van maken, wat er nu staat vind ik namelijk heel irritant lezen Clown

bedankt voor de tip, maar kan het niet meer editten, dus jullie zullen het er zelf even van moeten maken Clown maar bedankt!

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:31

Mensen ik had het eerste topic nog meegedaan en daarna was ik jullie kwijtgeraakt.. zalik weer iets beginnen??

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 18:17

Ja tuurlijk, gewoon mee doen Haha!

Just_Crazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:19

Het is even een verhaal over mijn eigen leven geworden..
Heb het in alle haast opgeschreven, geen zin om te verbeteren

Een traan in haar ogen. Maar niemand die het zien kan. Iedereen is alleen maar met zn eigen problemen bezig. Niet eens alleen de problemen , iedereen leeft gewoon zijn eigen leven. En wat wil zij graag dat kleine beetje aandacht. Alleen maar dat iemand ziet dat ze eenzaam is. Huilend in een hoekje, hopend op diegene die haar zal komen troosten. Maar hij komt niet. Hij heeft het niet door wat er met haar aan de hand is. Misschien niet bewust maar hij doet er geen moeite voor om haar te begrijpen. Begrijpen.. Wat valt er eigenlijk te begrijpen? Ze is vrijwel hetzelfde als ieder ander mens. Ze mist alleen de aandacht. Ondertussen al bijna volwassenen maar in haar hoofd nog een klein kind wat niet zelfstandig kan zijn. Iedereen verwacht maar dat ze zelfstandig is en wel voor zichzelf kan zorgen. Iedereen denkt fout over haar. Nou ja, ze denken niet eens over haar, zijn te druk met hun eigen leven,eigen vrienden, eigen problemen. Nog steeds zijn mensen te asociaal om te begrijpen dat ze niet de enige op de wereld zijn en dat er mensen zijn die ook vrienden willen hebben, die ook geliefd willen zijn, die ook over hun gevoelens kunnen praten. Maar zij is niet het type dat uit zichzelf naar iemand toegaat. Ze is onzeker over wie haar vrienden zijn en wie niet. Vrienden zijn er toch zeker altijd? Dat is toch de definitie van vriendschap? Er voor elkaar zijn?. appelflap zeg! Kijk dan wat er met haar is gebeurd. Een en al gevoelens opgekropt in haar hoofd. Die gevoelens moeten eruit. En wel nu! Maar niemand in de buurt om haar verhaal bij te doen. Dus nog maar even volhouden, nog meer problemen opgekropt. En zo gaat dat door en door totdat het einde in zicht is. Maar nee, daar is ze te stoer voor. Ze wil haar leven zelf weer oppakken en iedereen laten zien hoe sterk ze wel niet is. Maar de tijd om dat te bewijzen lijkt niet te komen. Zo erge problemen zijn het niet eens. Kleine dingen. Waar andere zich niet druk over maken. Toen ze nog jong was begon het al. Nooit gepest, nooit uitgescholden of iets in die richting maar gewoon nooit geliefd geweest. Ze was maar een raar meisje met een leven voor haar paard. Maar waarom haar paard haar beste maatje was zocht niemand wat achter. Het paard antwoordde niks. Kon alleen maar luisteren en het kind een vertouwt gevoel geven. Dat er iemand was die wél luisterde. Middelbare school, vriendloos. Liep maar wat achter de groepjes aan in de hoop op vriendschap. Helaas, weer niet. Uiterlijk hielp niet mee, was half jongetje. 2e klas, eindelijk iemand gevonden met zelfde liefde voor paarden. Goede vriendschap uitgerold maar is vrijwel uit elkaar gegroeid. Zo wilde ze het niet maar ze kon nou eenmaal niet haar gevoelens uiten, te bang. Maar wat zou ze graag eens schreeuwen dat ze zo eenzaam was, dat ze jaloers was op die mensen met een geweldig interessant leven. Nog steeds die rare gevoelens in haar hoofd. Ze kon ze geen naam geven, niet eens een beschrijving geven. Totaal onbekende gevoelens voor dat eigenlijk nog heel jonge meisje. Om over de liefde nog maar niet te spreken. Thuissituatie was flink verrot. Thuis waren mensen die ze vertrouwde en waar ze dus de frustraties op af reageerde. Paar keer bijna het huis uitgezet, moest maar bij haar vader gaan wonen. Mensen dachten dat ze verlegen was, onzeker misschien wel. Maar niemand dacht verder. Ze was simpelweg niet boeiend. Ondertussen 17jaar, steeds agressiever, nooit zozeer op mensen maar eerder op voorwerpen die niks terug konden doen. En woorden, ze had zoveel sterke woorden. Wilde het altijd opschrijven maar had de kracht er niet voor. Maar nu wel. Woorden blijven maar komen op het schrijfblok op haar schoot. Met opgetrokken knieën zit ze nog steeds in hetzelfde hoekje. De tranen zijn gestopt. De gevoelens omhoog gekomen, ook de agressie. Waarom komt er nou niemand? Als de schrijfbewegingen zijn gestopt, de pen op de grond ligt en het schrijfblok redelijk vol staat met vrijwel onleesbare woorden is ze tevreden. Nu moet ze het nog aan zoveel mogelijk mensen laten lezen, toch dat kleine beetje aandacht zien te krijgen. Haar hart pompt sneller en sneller, haar lichaamsdelen trillen. Haar mond maakt kauwende bewegingen. WHAM, de eerste uiting van agressie. Losse papieren dwarrelen door de lucht, een paar vallen op de grond anderen zweven nog in de lucht. NEE! Het is nog niet genoeg. Haar lichaam nog steeds trillend, haar vuisten gespannen,haar ogen vol vuur, maar niet de kracht om daadwerkelijk iets te kunnen raken. Ze is zo zwak, vol van emotie en spanning. Muziek, muziek is wat ze nodig heeft. Maar niemand in de buurt die voor muziek zou kunnen zorgen. Weer een brok in haar keel. Er zal gewoonweg nooit iemand zijn die haar gedachten en gevoelens kan begrijpen. Al zou iemand het willen proberen, ze haken toch weer af. Ze is zo explosief, maar ze kent zichzelf nog niet. Ze zoekt een persoonlijkheid. En die zal ze zelf moeten vinden, samen met de tranen in haar ogen die niet op zullen houden.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:17

Vind het begin van je verhaal nogal warrig, waarschijnlijk omdat het over je eigen leven gaat, wat dus ook warrig is denk ik..
Het einde vind ik wel sterker, vooral de laatste paar zinnen, over het zoeken van een persoonlijkheid Ja
Voortaan misschien toch even je verhaal nakijken, want als je het begin aanpast is het wel mooi denk ik!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:12

vind het een sterk verhaal, maar er zitten een aantal fouten in Lachen

Begrijpen.. - Ik vind puntgebruik persoonlijk mooier als je er nog eentje bijplaatst, weet niet waarom eigenlijk Bloos - Begrijpen...

Ondertussen al bijna volwassenen maar in haar hoofd nog een klein kind wat niet zelfstandig kan zijn. - na volwassenen een komma.

ja, ze denken niet eens over haar, zijn te druk met hun eigen leven,eigen vrienden, eigen problemen. - na de komma achter eigen leven nog een spatie. en aan het begin van de zin een hoofdletter Knipoog

Er voor elkaar zijn?. appelflap zeg! - punt klopt niet, kan je beter verwijderen - appelflap is dan met een hoofdletter.

Kijk dan wat er met haar is gebeurd. - ik zou het mooier vinden als je deze zin eindigt met een ! in plaats van een punt, dan komt het geheel veel krachtiger over.

Zo erge problemen zijn het niet eens. - Zo = zulke.

Nooit gepest, nooit uitgescholden of iets in die richting maar gewoon nooit geliefd geweest. - een komma tussen richting en maar.

Maar waarom haar paard haar beste maatje was zocht niemand wat achter. - ik zou hier ook liever een komma zien tussen was en zocht. het zou persoonlijk lekkerder lezen als je na de komma het woord 'daar' tussen zou plaatsen: Maar waarom haar paard haar beste maatje was, daar zocht niemand wat achter.

Kon alleen maar luisteren en het kind een vertouwt gevoel geven. - vertrouwt = vertrouwd

2e klas, eindelijk iemand gevonden met zelfde liefde voor paarden. - 2e klas zal voluit geschreven moeten worden, omdat het een begin is van een nieuwe zin.

Goede vriendschap uitgerold maar is vrijwel uit elkaar gegroeid. - opnieuw een komma na uitgerold en maar.

Zo wilde ze het niet maar ze kon nou eenmaal niet haar gevoelens uiten, te bang. - ook hier een komma tussen niet en maar Lachen

Ondertussen 17jaar, steeds agressiever, nooit zozeer op mensen maar eerder op voorwerpen die niks terug konden doen. - 17jaar = 17 jaar

Wilde het altijd opschrijven maar had de kracht er niet voor. - een komma tussen opschrijven en maar.

Losse papieren dwarrelen door de lucht, een paar vallen op de grond anderen zweven nog in de lucht. - een komma tussen grond en anderen.

Haar lichaam nog steeds trillend, haar vuisten gespannen,haar ogen vol vuur, maar niet de kracht om daadwerkelijk iets te kunnen raken. - een spatie na de komma achter gespannen.

Ze is zo zwak, vol van emotie en spanning. - ik vind dit een erg mooie zin, maar toch klopt er voor mijn gevoel iets niet. hoe kan een persoon zo zwak zijn en toch vol emotie en spanning zitten? maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen!

ik vind het 'verhaal' erg sterk geschreven, erg duidelijk en je kan goed meeleven met de hoofdpersoon. probeer met het schrijven zelf vooral te letten op het gebruik van komma's, zoals voor het woord 'maar'. ik snap dat je het in alle haast hebt geschreven, maar het zou nog prettiger lezen zijn, als je zelf een aantal fouten er nog uit haalde, voordat je het plaatst (plaats het anders wat later of de volgende dag) Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:13

trouwens dit zijn natuurlijk alleen maar tips en opmerkingen en zeker géén aanmerkingen. vind het goed geschreven!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:04

het is wel een beetje stil hier Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 18:42

excuse me, heb het druk met school Nagelbijten / Gniffelen
Verhaal zit in mijn hoofd, maar nog niet op papier. Het komt er aan.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:06

sorry, vroeg het me gewoon af Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:08

geeft niet hoor Knipoog Lachen Is goed dat je het topic beetje lopend houd Lachen

Alleen tja, ben gewoon echt opeens druk met school. Wordt ik niet vrolijker van Schijnheilig

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:12

jammer, had graag iets van willen lezen! Lachen maar school gaat voor Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:49

Geen verhalen meer Nagelbijten / Gniffelen ?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:19

Ik ga ook maar eens wat plaatsen.

Het is ijskoud en het regent pijpenstelen, jij en ik staan bij de oude fabriek, daar waar we elkaar ontmoetten. Ik pak je bij je schouder vast en kijk je aan. "Was dit het?" vroeg ik je met een lichte trilling in mijn stem. Je knikte. "D-d-dan..." stotterde ik en liet mijn hand van je schouder glijden. "Is dit het einde." zei ik. Je gaf me een kus op mijn wang en liep vrij zelfverzekerd weg, in tegenstelling tot mij. De tranen stroomden over mijn wangen en ik, ik kon het niet geloven. Ik bleef een paar minuten als verdoofd staan en zonder erbij na te denken viel de roos die je me gegeven had op de grond en liep ik naar het treinstation. Er waren alleen maar oude mannen, waar ik overigens niet echt op lette. Ik liep naar het eerstvolgende bankje en schuilde daar voor de regen. Ik vouwde mijn knieën tegen mijn borst. Ik huilde tranen van verdriet, mijn hart was nu gebroken, eerst leek het allemaal zo perfect... In gedachten verzonken had ik niet door dat er een man naast me ging zitten. "Schijn bedriegt, niet waar?" zei hij, alsof hij mijn gedachtes las. "Vriendschap is niet eeuwig, liefde evenmin." Ik keek hem even verdwaast aan, maar begreep hem wel. Het leek mij een vriendelijke man. "Mag ik weten wat er met deze jongedame gebeurt is?" zei hij vriendelijk, met een lichte twinkeling in zijn ogen. Ik antwoordde vervolgens; "Jaimy, zo heette mijn vriendje, en ik waren dol op elkaar. Vandaag waren we precies 4 jaar samen en besloten terug te keren naar de plek waar we elkaar ontmoetten. Hij leek zo anders dan normaal, zo triest,". Ik haalde even diep adem en vervolgde; "Hij gaf me een roos en zei toen dat het misschien beter was om elkaar niet meer te zien; Nooit meer. Ik begreep, en begrijp, het niet." De man knikte en veegde een haar uit mijn gezicht. Misschien, heel misschien, bestaan er toch nog vrienden...

Het is niet heel duidelijk en het wijkt ietwat af van de foto in de beginpost, maar zelf vind ik het wel een mooi stukje geworden.

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 19:44

leuk geschreven! mooi neergezet! het leest lekker weg, goed gedaan! OK dan!

ontmoetten = volgens mij gewoon ontmoeten Lachen

"D-d-dan..." stotterde ik en liet mijn hand van je schouder glijden. "Is dit het einde." zei ik. - mooie zin, mooi geschreven, maar had toch liever nog een keer het woord 'dan' gezien in de zin "Is dit het einde." dat je de zin opnieuw begint met 'dan'.

Ik bleef een paar minuten als verdoofd staan en zonder erbij na te denken viel de roos die je me gegeven had op de grond en liep ik naar het treinstation. - de woorden 'die je me gegeven had' moeten tussen komma's staan. dan wordt de zin minder lang en duidelijker.

Ik huilde tranen van verdriet, mijn hart was nu gebroken, eerst leek het allemaal zo perfect... - ik vind dit persoonlijk net té lange zin om te lezen. ik zie liever 2 zinnen. een punt na 'gebroken'. de rest van de zin als een 'nieuwe' zin.

"Hij gaf me een roos en zei toen dat het misschien beter was om elkaar niet meer te zien; Nooit meer. - gebruik in plaats van een punt-komma een punt. dit laat de zin krachtiger uitkomen dan nu Lachen

dit zijn trouwens alleen maar tips en opmerkingen en zeker geen aanmerkingen Vork ga vooral door met schrijven! Lachen

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:36

Okee, hartstikke bedankt! Ontmoetten is wel ontmoetten hoor, het is verleden tijd Haha!