[VERH] Het paardrijgeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Taat_

[VERH] Het paardrijgeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 21:31

Heey bokkers Doei!
Ik heb even een verhaal gemaakt en vond hem wel leuk! Lachen
Het is een vervolg, en het zijn niet hele grote stukken mjaa.. Lachen
Veel lees plezier!

'En 1,2,3,4 , kom op dames!' 'Maar ik kan echt niet meer!' Roos gaat op op haar knieën zitten. Dan komt de gymjuf eraan. 'Roos!, meedoen!' schreeuwt de jufrouw.
Roos staat met moeite op en begint in het touw te klimmen. Als ze heel hoog in het touw is, ziet ze vanuit een klein raampje een paard voorbij gaan. Ze kijkt er naar tot dat het paard verdwenen is achter de bomen die verderop staan. Dan gaat ze weer naar beneden. Als ze in de kleedkamer zitten zegt Roos tegen haar beste vriendin Claudia: 'Ik zag een paard voorbij gaan! En er zat iemand op!' Claudia kijkt haar en kijkt dan weer naar de grond, ze kleedt zich weer verder om. Roos zou ook heel graag op paardrijles willen. Ze weet dat Claudia paarden niet leuk vind. Die avond vraagt Roos aan haar moeder: 'Mam, zou ik eens een proeflesje mogen nemen met paardrijden?' Daar hoefde haar moeder niet lang over na te denken. Het was meteen: 'nee.' Toen Roos naar bed ging, moest ze huilen. 'Wat moet ik nu? Ik kan het zelf nooit betalen, want ik heb niet genoeg geld!' Ze was erg verdrietig. 'Kon ik maar een plan bedenken om geld te verdienen, voor een baantje ben ik te jong.' Roos dacht en dacht. Na 10 minuutjes hard na zitten denken had ze het. Klusjes doen. De volgende morgen kon ze gelijk beginnen, want het was weekend. Daar stond ze dan, voor de eerste deur. Dingdong! Er deed een meneer open. 'Hallo meneer, ik wil heel graag op paardrijden maar ik heb geen geld, zou ik voor een klein bedrag wat klusjes voor u kunnen doen?' De meneer zei: 'Nou, ik zal eens kijken of ik nog wat klusjes voor je heb.' 'Oke' zei Roos beleefd. 'Je mag wel even de woonkamer stofzuigen' zei de meneer. Daar zei Roos natuurlijk geen nee tegen. Ze ging meteen aan de slag. Toen ze klaar was zag de vloer en uit om van te eten! Ze had het prima gedaan en kreeg van de meneer 3 euro. Daar was Roos erg blij mee. Haar eerste geld was binnen! Ze ging nog langs 5 huizen en toen vond ze het genoeg voor die dag. Ze had in de eerste dag al 12,50 bij elkaar verdient! De volgende morgen ging ze even naar de manege waar ze graag op les wou. Ze was vanplan om te vragen hoe duur de les kost. 'Hallo mevrouw' zei Roos. 'Hallo meisje, wil je iets vragen?' 'Nou, ik zou graag willen weten hoe duur de les kost' De mevrouw zei meteen: 'Als je 12,00 betaalt, mag je twee lessen. En nou die twee lessen moet je weer 12,00 betalen.' 'Oke, bedankt!' Riep Roos en ze ging weer weg. Ze ging weer langs de deuren om geld op te halen, want ze kon eigenlijk al twee lessen nemen! Ze had er een fijn gevoel bij. Ze zei tegen zichzelf: 'Als ik 100,00 heb, ga ik pas les nemen'. En daar hieldt ze zich aan. Die dag verdiende ze 9,00. Toen ze klaar was met het avond eten ging ze het geld wat ze de twee eerste dagen verdiend had bij elkaar op tellen. 'Gister had ik 12,50 verdient, vandaag 9,00 . Dus ik doe even 12,50 + 9.00. En ze kwam uit op 21,50! Ze was erg trots op zichzelf. En ze verheugde zich op morgen middag. De volgende dag onder het rekenen schreef Roos een briefje naar Claudia: 'Ik heb gister aan me moeder gevraagt of ik op paardrijden mocht, maar ze zei nee. Toen ben ik klusjes voor mensen gaan doen. Ik heb gevraagt hoeveel de les kost en dat was 2 lessen voor 12,00. En ik heb gister en eergister al 21,50 verdient bij elkaar! Goed hè?
Ze gooide het naar Claudia haar tafel. Ze ging verder met haar sommen, maar ondertussen zat ze te kijken hoe Claudia het briefje las. Even later kreeg ze een briefje terug:
Leuk hoor, maar wanneer ga je beginnen?
Roos pakte snel een papiertje en schreef: Als ik 100,00 heb. Dan kan ik weer even vooruit, en als het geld bijna op is, begin ik weer met de klusjes.
Vijf minuten later kreeg Roos weer een briefje: Oke, 100,00 , dat is veel geld! Maar ik weet dat jij er alles voor doet en dat jij alle geduld van de wereld hebt!
Maarja, ik ga nu weer verder met mijn rekenen en spreek je weer in de pauze!
Toen Roos het las keek ze even naar Claudia en Claudia keek naar Roos. Roos gebaarden naar Claudia dat ze het oke vond. Dan hoefde ze geen briefje meer te gooien. Toen de school uit was, ging Roos meteen weer aan de slag, want elke seconden telt! Het derde huis voor vandaag had geen klusje te doen, het was een aardige vrouw. Ze gaf Roos zomaar 5 euro!! Daar was Roos super blij mee en bedankte de vrouw enorm. Fluitend liep ze over straat en toen kwam ze haar goede vriend Moris tegen. 'Heey Roos' schreeuwde Moris. 'Wat ben jij hier aan het doen!?' 'Nou, ik ben gewoon een eindje aan het wandelen' zei Roos. Ze had geen zin om het helemaal uit te leggen en bovendien zal Moris het toch niet snappen. Hij zag net als Claudia niks in paarden. 'Ik hoorde van Claudia dat je klusjes aan het doen bent voor mensen?' Roos dacht: "Onéé!, nou moet ik het alsnog vertellen!' Toen Roos weer thuis was van het lange verhaal aan Moris te vertellen plofde ze neer op de bank. 'Dat was tijdverspilling' Zei Roos hard op. Niemand kon het toch horen want ze was alleen thuis. Toen haar ouders weer thuis kwamen, lag Roos al lang op bed. De volgende morgen hoefde ze niet naar school, want haar leraar was ziek. Ze had dus een hele dag om klusjes te doen!. Haar vrienden en vriendinnen vonden dat het paardengedoe naar haar hoofd steeg en trokken er niet veel van aan. Vandaag had ze 11,25 verdient. Alles bij elkaar was: 32,75. Ze vond dat ze al veel geld was, maar ze moest nog eventjes als ze naar de 100 wou!

Janna_

Re: [VERH] Het paardrijgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 21:36

Ha Taat leuk verhaal Haha!
Zeker doorschrijven

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 13:12

Hey hey..

Leuk verhaal hoor! Best leuk geschreven, alleen wel voor de iets jongere lezers denk ik Lachen Verder leuk gedaan! Zelf meegemaakt of verzonnen Knipoog ?

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:16

DAnkje! Lachen

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-06 13:17

Prinslover schreef:
Hey hey..

Leuk verhaal hoor! Best leuk geschreven, alleen wel voor de iets jongere lezers denk ik Lachen Verder leuk gedaan! Zelf meegemaakt of verzonnen Knipoog ?

Verzonnen *LOL*

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:56

Goed verhaal Knipoog

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 20:39

Leuk verhaal Knipoog
*wil vervolg lezen.. Tong uitsteken *

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:59

leuk verhaal hoor

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:02

leuk verhaal Lachen wanneer komt er een vervolg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 18:12

Leuk verhaal! Ik ga het volgen Lachen ben benieuwd naar het volgende stukje!

Wadi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:44

Leuk verhaal!ik ben ook best benieuwd naar het volgende stuk! Haha!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 18:28

Iedereen@; Dankjewel ! Lachen Het volgende stuk zal er zo snel mogelijk zijn Lachen

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:29

ben benieuwd Haha! jij bent écht goed Ja

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:39

DE NIEUWE CARRY SLEE!!! hihi
leuk verhaal hoor! probeer je zinnen niet te lang te maken,
ik vind het een leuk verhaal!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 19:40

Het 2e stukje, veel lees plezier Lachen !

De volgende dag had ze geen zin om klusjes te doen, maar het moest wel! Haar vriendinnen vonden het totaal niet leuk. Omdat ze alleen maar dacht aan paardrijden. Ze waren het zat!Dus besloten ze om een clubje te maken. En het heette: De club tegen de klusjes ! . Maar zoals iedere dag ging Roos maar door met klusjes doen. 'Hallo meneer, kan ik een klusje voor u doen?' Zo ging het iedere dag weer. Vandaag had ze veel geld verdient, ze keek enorm op van haar winst. Het was : 19,70 euro! Ze ging vorlijk naar huis, want ze was benieuwt hoeveel ze totaal had. Ondertussen zaten haar vrienden en vriendinnen in het clubhuis. Ze hadden het over Roos en haar gedrag. Laatst vroeg Claudia of ze met haar wou spelen, maar Roos gaf niet eens antwoord! Het gedoe steeg enorm naar haar hoofd, ze dacht niet meer aan andere. Nee, het was alleen maar geld geld en nog eens geld, voor het paardrijden. 'Ik vind dat we met haar moeten praten' stelde Moris voor. Maar sommige hadden daar de twijfels over. 'Wat moeten we zeggen dan?' vroeg Petra. 'Nou uuhm, mischien dat ze een beetje moet kalmeren?' stelde Diana voor. 'Ja, goed idee!' Riep Moris. Met ze'n alle liepen ze naar het huis van Roos. Roos was haar geld aan het tellen. Dingdong! De moeder van Roos deed open en zei tegen de kinderen dat ze naar boven mochten. Toen ze de kamer van Roos binnenkwamen keken ze op. 'Waar is Roos?' Vroeg Petra verbaasd. 'Haar moeder zei toch dat ze hier was?' Zei Moris. 'Ja, je hebt gelijk!' riepen de andere. En samen gingen ze op zoek naar Roos. Eva stond bij de kast. Toen ze de kast open deed zag ze Roos zitten. Ze was druk aan het tellen. Ze zag niet eens dat Eva naast haar stond. 'Roos! Waarom zit je in de kast?' vroeg Eva verbaasd. 'Hé wat?' antwoorde Roos met een slaperig gezicht. 'Wat komen jullie hier doen?' 'Nou, zal ik je dat eens vlug uitleggen!?' Zei Moris hard. 'Je gaat véél te ver met je paarden gedoe, we zijn het zat! Probeer eens wat te kalmeren.' 'Hoezo? Wat doe ik verkeert?' Zei Roos. 'Heb je het zelf dan niet door? Je bent álleen maar bezig met het geld voor paardrijden. En je hebt geen aandacht meer voor andere dingen, eet je über houd nog wel wat?' 'Eten? Tuurlijk, ik heb vandaag al een botherham op in de ochtend!' 'Dat zegt genoeg.' Gaat Eva verder. 'Wij hebben genoeg gezien, denk maar niet, dat als het tot je doordringt, je bij ons kan komen uithuilen! Want op een dag zul je merken wat voor fouts je nu aan het doen bent. Wij gaan, en we hoeven je pas weer te zien als je je verstand gevonden hebt!' En met een klap gooide Moris de deur dicht. Dat kwam hard aan, maar Roos deed net of ze het niet erg vond. Toen ze het huis uit waren moest Roos enorm huilen. 'Wat heb ik mezelf aan gedaan?' Vroeg ze aan zichzelf. Haar moeder kwam haar kamer binnen gelopen. 'Wat is er allemaal aan de hand meisje?' 'Ga weg! Laat me met rust!' schreeuwde Roos tegen haar moeder. Maar eigenlijk had ze dat niet willen doen. 'Ook dat nog, nu heb ik geen vrienden meer en ik heb me moeder weggejaagt. Haar vader was naar Australië voor zijn werk. 'Papa' zei ze in zichzelf. 'Waarom ben je niet bij me? Ik kon altijd al me verhalen bij jou kwijt, en dan vrolijkte jij me weer op!' Ze huilde nog een tijdje, maar bedacht toen wat ze aan het doen was voor dat haar vrienden binnenkwamen. Dus ze ging álweer verder met tellen. De volgende dag kon ze aan niks anders denken dan aan wat voor stoms ze gedaan had. Ze was alles kwijt. 'Hoe moet ik nou verder, zo kan ik toch niet leven, geen ouders, vrienden..' Ze was even helemaal leeg. Niks kon haar opvrolijke, behalve haar vrienden of ouders, maar die zult ze verlopig niet meer zien. Ze had besloten, toch door te gaan. Om toch d'r doel af te maken. Haar vrienden hoefde haar toch niet meer te zien, dus kon ze tenminste gewoon weer door gaan! Daar werd ze weer een beetje vrolijk van. Ze keek even in de spiegel. 'Zo kan ik toch niet langs de deuren?, ik moet wel even me ogen schoonmaken, anders zien de mensen dat ik gehuilt heb.' En daar ging ze, op naar de wasbak. Toen ze álweer voor de deur bij iemand stond, bedacht ze dat ze al aardig wat geld had. Ze had het gister bij elkaar geteld en ze kwam uit op: 52.45 euro! Ze was benieuwt hoeveel ze vandaag zou krijgen. Het was de laatste dag van het weekend, dus moest ze morgen weer naar school. Zonder vrienden! Wat zal ze zich eenzaam voelen.. Die avond zat ze nog niet helemaal lekker in d'r vel. Ze had wel weer lekker veel geld verdient vandaag, maar hoe moest het morgen? Stiekem was ze wel wat zenuachtig. Ze kan toch niet bij Ivonne en Luusje zitten? Dan lacht iedereen haar uit. Honderde vragen spookte in haar hoofd. Toen het ochtend werd durfde ze niet naar school. Maar het moest. Trrrrr! De bel ging, het moment was aangebroken. Daar zag ze Diana en Claudia lopen, haar twee beste vriendinnen! 'Hoi' zei Roos heel verlegen. De twee meisje daaiden hun hoofden om en deden net of ze Roos niet zagen. Toen wist Roos het: Dit word een zware week! Onder de les schreef Roos een briefje: Claudia, sorry voor alles, ik gedroeg me als een kreng. Het spijt me heel erg. Kunnen jullie me vergeven? Of tenminste jij.. Hoe moet ik nou zonder jou en me'n andere vrienden?
Of laat ik zeggen: Me'n ex vrienden.. Schrijf je me terug? Liefs Roos.
Even later kreeg ze een briefje terug. Ze drufde bijna niet te kijken, maar ze deed het. Er stond in: Je hebt ons diep teleurgestelt, maar ja, hoe moet het verder zonder onze Roos? We vergeven je. Maar beloof me, doe rustig aan en besteed je aandacht niet alleen aan de klusjes. Claudia.
Roos was blij, maar ook vol vragen. 'Ik moet die klusjes doen' fluisterde ze zacht tegen zichzelf. Toen ze opkeek, zag ze de Juf staan. 'Wat zijn we hier aan het doen?' 'Oo, niks hoor.'
zei Roos metteen, en de juf liep weer verder. Roos schreef terug op het briefje: Ik zal rusitg aan doen!
Maar diep in zichzelf wist ze dat ze niet rustig aan wilde doen, ze wilde doorzetten! Ze had nu wel haar vrienden terug, maar hoe moest ze verder. Die middag ging ze klusjes doen. Ze was totaal vergeten wat ze Claudia op school had beloofd. Ze kwam Claudia en Eva tegen. 'Heey meiden' riep Roos vrolijk. 'Heey Roos, wat ben je aan het doen? Gezellig wandelen?' 'Nee jo, ik ben me klusjes aan het doen, zoals altijd.' 'Wat!?' Riepen de meisjes tegelijk. 'Je hebt ons wat beloofd weet je nog!? Nu al vergeten? Nou, wij weten in iedergeval dat je je ook niet aan je belofdes kunt houden!' En weg waren Claudia en Eva. 'Oja, dat is waar ook, ik had beloofd rustig aan te doen. Dom, dom, dom!!' Verdrietig liep je naar huis. 'Mam?' 'Ja lieverd?' 'Nou, ben je boos op mij?' 'Ik? Nee hoor, waarom zou ik?' 'Nou, ik deed gister nogal stom tegen je, en ik heb ook stom tegen me vrienden gedaan. Papa is er niet, ik weet het allemaal niet meer mam.' 'Ochjee, kom eens hier, ik ben helemaal niet boos! En wat betreft je vrienden. Laat ze maar wat daagjes met rust, zullen ze vast nodig hebben.' Daar was Roos het mee eens. Toen ze op bed lag viel ze al snel in slaap. Maar toen, ze schrok wakker van veel lawaai. Wat was dat? Ze liep naar het raam en keek naar buiten. Daar stond Eric! Eric, de jongen waar ze al jaren verlieft op was. 'Wat doe je hier Eric?' Vroeg Roos. 'Ik wil je wat vragen. Ik heb het al jaren voor me gehouden, maar nu wil ik het toch zeggen: Ik ben verlieft op je Roos, en ik wil verkering!' Daar kon Roos natuurlijk geen nee op zeggen en het was meteen: 'Ja, natuurlijk!' 'Oke dan! Vet leuk, dan hebben we het vanaf nu. Zie je morgen wel weer op school.' 'Ja is goed!' schreeuwde Roos. Ze was dol blij. En wat zal Diana jaloers zijn. Die was ook altijd dol op Eric, maar nu was die van Roos! Ze kon het haast niet geloven, snel ging ze weer in bed liggen. En ze viel in een diepe slaap. Die morgen verheugde ze zich op de schooldag. Toen ze aankwam zag ze Eric staan. Hij kwam op haar afgelopen. 'Heey Roos' zei Eric vrolijk. 'Hallo!' Zei Roos terug. Samen liepen ze over het schoolplein, langs Diana, langs Eva, langs al haar vriendinnen. De vrienden van Roos gingen even bij elkaar staan en spraken af voor vanmiddag in het clubhuis.

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:35

weer een leuk stukje Haha!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:51

Leuk verhaal. Maar ik zou als ik jou was alinea's gebruiken, dat maakt het duidelijker!

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:09

Taat_ schreef:
Het 2e stukje, veel lees plezier Lachen !

De volgende dag had ze geen zin om klusjes te doen, maar het moest wel! Haar vriendinnen vonden het totaal niet leuk. Omdat ze alleen maar dacht aan paardrijden. Ze waren het zat!Dus besloten ze om een clubje te maken. En het heette: De club tegen de klusjes ! . Maar zoals iedere dag ging Roos maar door met klusjes doen. 'Hallo meneer, kan ik een klusje voor u doen?' Zo ging het iedere dag weer. Vandaag had ze veel geld verdient, ze keek enorm op van haar winst. Het was : 19,70 euro! Ze ging vorlijk naar huis, want ze was benieuwt hoeveel ze totaal had. Ondertussen zaten haar vrienden en vriendinnen in het clubhuis. Ze hadden het over Roos en haar gedrag. Laatst vroeg Claudia of ze met haar wou spelen, maar Roos gaf niet eens antwoord! Het gedoe steeg enorm naar haar hoofd, ze dacht niet meer aan andere. Nee, het was alleen maar geld geld en nog eens geld, voor het paardrijden. 'Ik vind dat we met haar moeten praten' stelde Moris voor. Maar sommige hadden daar de twijfels over. 'Wat moeten we zeggen dan?' vroeg Petra. 'Nou uuhm, mischien dat ze een beetje moet kalmeren?' stelde Diana voor. 'Ja, goed idee!' Riep Moris.

Met ze'n alle liepen ze naar het huis van Roos. Roos was haar geld aan het tellen. Dingdong! De moeder van Roos deed open en zei tegen de kinderen dat ze naar boven mochten. Toen ze de kamer van Roos binnenkwamen keken ze op. 'Waar is Roos?' Vroeg Petra verbaasd. 'Haar moeder zei toch dat ze hier was?' Zei Moris. 'Ja, je hebt gelijk!' riepen de andere. En samen gingen ze op zoek naar Roos. Eva stond bij de kast. Toen ze de kast open deed zag ze Roos zitten. Ze was druk aan het tellen. Ze zag niet eens dat Eva naast haar stond. 'Roos! Waarom zit je in de kast?' vroeg Eva verbaasd. 'Hé wat?' antwoorde Roos met een slaperig gezicht. 'Wat komen jullie hier doen?' 'Nou, zal ik je dat eens vlug uitleggen!?' Zei Moris hard. 'Je gaat véél te ver met je paarden gedoe, we zijn het zat! Probeer eens wat te kalmeren.' 'Hoezo? Wat doe ik verkeerd?' Zei Roos. 'Heb je het zelf dan niet door? Je bent álleen maar bezig met het geld voor paardrijden. En je hebt geen aandacht meer voor andere dingen, eet je über houd nog wel wat?' 'Eten? Tuurlijk, ik heb vandaag al een boterham op in de ochtend!' 'Dat zegt genoeg.' Gaat Eva verder. 'Wij hebben genoeg gezien, denk maar niet, dat als het tot je doordringt, je bij ons kan komen uithuilen! Want op een dag zul je merken wat voor fouts je nu aan het doen bent. Wij gaan, en we hoeven je pas weer te zien als je je verstand gevonden hebt!' En met een klap gooide Moris de deur dicht.

Dat kwam hard aan, maar Roos deed net of ze het niet erg vond. Toen ze het huis uit waren moest Roos enorm huilen. 'Wat heb ik mezelf aan gedaan?' Vroeg ze aan zichzelf. Haar moeder kwam haar kamer binnen gelopen. 'Wat is er allemaal aan de hand meisje?' 'Ga weg! Laat me met rust!' schreeuwde Roos tegen haar moeder. Maar eigenlijk had ze dat niet willen doen. 'Ook dat nog, nu heb ik geen vrienden meer en ik heb me moeder weggejaagt. Haar vader was naar Australië voor zijn werk. 'Papa' zei ze in zichzelf. 'Waarom ben je niet bij me? Ik kon altijd al me verhalen bij jou kwijt, en dan vrolijkte jij me weer op!' Ze huilde nog een tijdje, maar bedacht toen wat ze aan het doen was voor dat haar vrienden binnenkwamen. Dus ze ging álweer verder met tellen. De volgende dag kon ze aan niks anders denken dan aan wat voor stoms ze gedaan had. Ze was alles kwijt. 'Hoe moet ik nou verder, zo kan ik toch niet leven, geen ouders, vrienden..' Ze was even helemaal leeg. Niks kon haar opvrolijke, behalve haar vrienden of ouders, maar die zult ze verlopig niet meer zien. Ze had besloten, toch door te gaan. Om toch d'r doel af te maken. Haar vrienden hoefde haar toch niet meer te zien, dus kon ze tenminste gewoon weer door gaan! Daar werd ze weer een beetje vrolijk van. Ze keek even in de spiegel. 'Zo kan ik toch niet langs de deuren?, ik moet wel even me ogen schoonmaken, anders zien de mensen dat ik gehuilt heb.' En daar ging ze, op naar de wasbak.

Toen ze álweer voor de deur bij iemand stond, bedacht ze dat ze al aardig wat geld had. Ze had het gister bij elkaar geteld en ze kwam uit op: 52.45 euro! Ze was benieuwt hoeveel ze vandaag zou krijgen. Het was de laatste dag van het weekend, dus moest ze morgen weer naar school. Zonder vrienden! Wat zal ze zich eenzaam voelen.. Die avond zat ze nog niet helemaal lekker in d'r vel. Ze had wel weer lekker veel geld verdiend vandaag, maar hoe moest het morgen? Stiekem was ze wel wat zenuwachtig. Ze kan toch niet bij Ivonne en Luusje zitten? Dan lacht iedereen haar uit. Honderde vragen spookte in haar hoofd. Toen het ochtend werd durfde ze niet naar school. Maar het moest. Trrrrr! De bel ging, het moment was aangebroken. Daar zag ze Diana en Claudia lopen, haar twee beste vriendinnen! 'Hoi' zei Roos heel verlegen. De twee meisje daaiden hun hoofden om en deden net of ze Roos niet zagen. Toen wist Roos het: Dit word een zware week! Onder de les schreef Roos een briefje: Claudia, sorry voor alles, ik gedroeg me als een kreng. Het spijt me heel erg. Kunnen jullie me vergeven? Of tenminste jij.. Hoe moet ik nou zonder jou en mijn andere vrienden?
Of laat ik zeggen: Mijn ex vrienden.. Schrijf je me terug? Liefs Roos.
Even later kreeg ze een briefje terug. Ze drufde bijna niet te kijken, maar ze deed het. Er stond in: Je hebt ons diep teleurgestelt, maar ja, hoe moet het verder zonder onze Roos? We vergeven je. Maar beloof me, doe rustig aan en besteed je aandacht niet alleen aan de klusjes. Claudia.
Roos was blij, maar ook vol vragen. 'Ik moet die klusjes doen' fluisterde ze zacht tegen zichzelf.

Toen ze opkeek, zag ze de Juf staan. 'Wat zijn we hier aan het doen?' 'Oo, niks hoor.'
zei Roos metteen, en de juf liep weer verder. Roos schreef terug op het briefje: Ik zal rustig aan doen!
Maar diep in zichzelf wist ze dat ze niet rustig aan wilde doen, ze wilde doorzetten! Ze had nu wel haar vrienden terug, maar hoe moest ze verder.

Die middag ging ze klusjes doen. Ze was totaal vergeten wat ze Claudia op school had beloofd. Ze kwam Claudia en Eva tegen. 'Heey meiden' riep Roos vrolijk. 'Heey Roos, wat ben je aan het doen? Gezellig wandelen?' 'Nee jo, ik ben me klusjes aan het doen, zoals altijd.' 'Wat!?' Riepen de meisjes tegelijk. 'Je hebt ons wat beloofd weet je nog!? Nu al vergeten? Nou, wij weten in iedergeval dat je je ook niet aan je beloftes kunt houden!' En weg waren Claudia en Eva. 'Oja, dat is waar ook, ik had beloofd rustig aan te doen. Dom, dom, dom!!' Verdrietig liep je naar huis. 'Mam?' 'Ja lieverd?' 'Nou, ben je boos op mij?' 'Ik? Nee hoor, waarom zou ik?' 'Nou, ik deed gister nogal stom tegen je, en ik heb ook stom tegen me vrienden gedaan. Papa is er niet, ik weet het allemaal niet meer mam.' 'Ochjee, kom eens hier, ik ben helemaal niet boos! En wat betreft je vrienden. Laat ze maar wat daagjes met rust, zullen ze vast nodig hebben.' Daar was Roos het mee eens.

Toen ze op bed lag viel ze al snel in slaap. Maar toen, ze schrok wakker van veel lawaai. Wat was dat? Ze liep naar het raam en keek naar buiten. Daar stond Eric! Eric, de jongen waar ze al jaren verlieft op was. 'Wat doe je hier Eric?' Vroeg Roos. 'Ik wil je wat vragen. Ik heb het al jaren voor me gehouden, maar nu wil ik het toch zeggen: Ik ben verlieft op je Roos, en ik wil verkering!' Daar kon Roos natuurlijk geen nee op zeggen en het was meteen: 'Ja, natuurlijk!' 'Oke dan! Vet leuk, dan hebben we het vanaf nu. Zie je morgen wel weer op school.' 'Ja is goed!' schreeuwde Roos. Ze was dol blij. En wat zal Diana jaloers zijn. Die was ook altijd dol op Eric, maar nu was die van Roos! Ze kon het haast niet geloven, snel ging ze weer in bed liggen. En ze viel in een diepe slaap. Die morgen verheugde ze zich op de schooldag. Toen ze aankwam zag ze Eric staan. Hij kwam op haar afgelopen. 'Heey Roos' zei Eric vrolijk. 'Hallo!' Zei Roos terug. Samen liepen ze over het schoolplein, langs Diana, langs Eva, langs al haar vriendinnen. De vrienden van Roos gingen even bij elkaar staan en spraken af voor vanmiddag in het clubhuis.

Zo ik heb even een paar spelfoutjes veranderd! Lachen Ook even in alinea's gezet. Mischien een idee om het ook zo te doen volgende keer.. Lachen Verder leuk verhaal, dat ga ik volgen Knipoog
Trouwens het is; mijn of m'n niet me'n Knipoog

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-06 21:10

Haha, oke bedankt Lachen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:24

leuk stuk hoor.
wel netjes geschreven
wel door gaan

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:52

super taat Haha!
wel door gaan hoor Haha!

Lautj_Moedj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 09:55

Superr..!!! Haha!
Ga het zeker volgen!! Haha!

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:22

Kei leuk verhaal . ga het ook zeker volgen! Haha!

Tam_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:31

leuk verhaaal Haha!

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 19:20

Het heeft enorm lang geduurt voor een nieuw stuk,
maar ik heb het erg druk.
Ik ben er weer aan begonnen.
Hopelijk herinnen jullie nog een beetje waar het over ging.