Ik heb even een verhaal gemaakt en vond hem wel leuk!

Het is een vervolg, en het zijn niet hele grote stukken mjaa..

Veel lees plezier!
'En 1,2,3,4 , kom op dames!' 'Maar ik kan echt niet meer!' Roos gaat op op haar knieën zitten. Dan komt de gymjuf eraan. 'Roos!, meedoen!' schreeuwt de jufrouw.
Roos staat met moeite op en begint in het touw te klimmen. Als ze heel hoog in het touw is, ziet ze vanuit een klein raampje een paard voorbij gaan. Ze kijkt er naar tot dat het paard verdwenen is achter de bomen die verderop staan. Dan gaat ze weer naar beneden. Als ze in de kleedkamer zitten zegt Roos tegen haar beste vriendin Claudia: 'Ik zag een paard voorbij gaan! En er zat iemand op!' Claudia kijkt haar en kijkt dan weer naar de grond, ze kleedt zich weer verder om. Roos zou ook heel graag op paardrijles willen. Ze weet dat Claudia paarden niet leuk vind. Die avond vraagt Roos aan haar moeder: 'Mam, zou ik eens een proeflesje mogen nemen met paardrijden?' Daar hoefde haar moeder niet lang over na te denken. Het was meteen: 'nee.' Toen Roos naar bed ging, moest ze huilen. 'Wat moet ik nu? Ik kan het zelf nooit betalen, want ik heb niet genoeg geld!' Ze was erg verdrietig. 'Kon ik maar een plan bedenken om geld te verdienen, voor een baantje ben ik te jong.' Roos dacht en dacht. Na 10 minuutjes hard na zitten denken had ze het. Klusjes doen. De volgende morgen kon ze gelijk beginnen, want het was weekend. Daar stond ze dan, voor de eerste deur. Dingdong! Er deed een meneer open. 'Hallo meneer, ik wil heel graag op paardrijden maar ik heb geen geld, zou ik voor een klein bedrag wat klusjes voor u kunnen doen?' De meneer zei: 'Nou, ik zal eens kijken of ik nog wat klusjes voor je heb.' 'Oke' zei Roos beleefd. 'Je mag wel even de woonkamer stofzuigen' zei de meneer. Daar zei Roos natuurlijk geen nee tegen. Ze ging meteen aan de slag. Toen ze klaar was zag de vloer en uit om van te eten! Ze had het prima gedaan en kreeg van de meneer 3 euro. Daar was Roos erg blij mee. Haar eerste geld was binnen! Ze ging nog langs 5 huizen en toen vond ze het genoeg voor die dag. Ze had in de eerste dag al 12,50 bij elkaar verdient! De volgende morgen ging ze even naar de manege waar ze graag op les wou. Ze was vanplan om te vragen hoe duur de les kost. 'Hallo mevrouw' zei Roos. 'Hallo meisje, wil je iets vragen?' 'Nou, ik zou graag willen weten hoe duur de les kost' De mevrouw zei meteen: 'Als je 12,00 betaalt, mag je twee lessen. En nou die twee lessen moet je weer 12,00 betalen.' 'Oke, bedankt!' Riep Roos en ze ging weer weg. Ze ging weer langs de deuren om geld op te halen, want ze kon eigenlijk al twee lessen nemen! Ze had er een fijn gevoel bij. Ze zei tegen zichzelf: 'Als ik 100,00 heb, ga ik pas les nemen'. En daar hieldt ze zich aan. Die dag verdiende ze 9,00. Toen ze klaar was met het avond eten ging ze het geld wat ze de twee eerste dagen verdiend had bij elkaar op tellen. 'Gister had ik 12,50 verdient, vandaag 9,00 . Dus ik doe even 12,50 + 9.00. En ze kwam uit op 21,50! Ze was erg trots op zichzelf. En ze verheugde zich op morgen middag. De volgende dag onder het rekenen schreef Roos een briefje naar Claudia: 'Ik heb gister aan me moeder gevraagt of ik op paardrijden mocht, maar ze zei nee. Toen ben ik klusjes voor mensen gaan doen. Ik heb gevraagt hoeveel de les kost en dat was 2 lessen voor 12,00. En ik heb gister en eergister al 21,50 verdient bij elkaar! Goed hè?
Ze gooide het naar Claudia haar tafel. Ze ging verder met haar sommen, maar ondertussen zat ze te kijken hoe Claudia het briefje las. Even later kreeg ze een briefje terug:
Leuk hoor, maar wanneer ga je beginnen?
Roos pakte snel een papiertje en schreef: Als ik 100,00 heb. Dan kan ik weer even vooruit, en als het geld bijna op is, begin ik weer met de klusjes.
Vijf minuten later kreeg Roos weer een briefje: Oke, 100,00 , dat is veel geld! Maar ik weet dat jij er alles voor doet en dat jij alle geduld van de wereld hebt!
Maarja, ik ga nu weer verder met mijn rekenen en spreek je weer in de pauze!
Toen Roos het las keek ze even naar Claudia en Claudia keek naar Roos. Roos gebaarden naar Claudia dat ze het oke vond. Dan hoefde ze geen briefje meer te gooien. Toen de school uit was, ging Roos meteen weer aan de slag, want elke seconden telt! Het derde huis voor vandaag had geen klusje te doen, het was een aardige vrouw. Ze gaf Roos zomaar 5 euro!! Daar was Roos super blij mee en bedankte de vrouw enorm. Fluitend liep ze over straat en toen kwam ze haar goede vriend Moris tegen. 'Heey Roos' schreeuwde Moris. 'Wat ben jij hier aan het doen!?' 'Nou, ik ben gewoon een eindje aan het wandelen' zei Roos. Ze had geen zin om het helemaal uit te leggen en bovendien zal Moris het toch niet snappen. Hij zag net als Claudia niks in paarden. 'Ik hoorde van Claudia dat je klusjes aan het doen bent voor mensen?' Roos dacht: "Onéé!, nou moet ik het alsnog vertellen!' Toen Roos weer thuis was van het lange verhaal aan Moris te vertellen plofde ze neer op de bank. 'Dat was tijdverspilling' Zei Roos hard op. Niemand kon het toch horen want ze was alleen thuis. Toen haar ouders weer thuis kwamen, lag Roos al lang op bed. De volgende morgen hoefde ze niet naar school, want haar leraar was ziek. Ze had dus een hele dag om klusjes te doen!. Haar vrienden en vriendinnen vonden dat het paardengedoe naar haar hoofd steeg en trokken er niet veel van aan. Vandaag had ze 11,25 verdient. Alles bij elkaar was: 32,75. Ze vond dat ze al veel geld was, maar ze moest nog eventjes als ze naar de 100 wou!