[verhaal] Zij of ik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

[verhaal] Zij of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 20:10

Ik ben begonnen met een verhaal te schrijven. Ik ben hier niet zo'n ster in, dit is ook de eerste keer dat ik een verhaal schrijf. Ik kan nog wel wat tips gebruiken dus tips zijn welkom.

Hey Daan geef me nog eens een biertje! Dank je wel!! Woehoe kom op dans eens vrolijk mee Celine! Ik geef Daan een kus op zijn wang en swing vrolijk verder op de muziek.
Wat een gaaf feestje is dit zeg. Ondertussen doet Celine ook vrolijk mee op de dansvloer. Dit is echt tijden geleden dat het zo gezellig was. Daan zijn schuurfeest is een groot succes. Jammer genoeg is het al bijna half 2 en moet ik al naar huis, ik moet echt eens met mijn moeder rond de tafel gaan zitten want al mijn vriendinnen mogen zelf weten hoe laat ze naar huis gaan. Alleen ik moet om half 2 alweer thuis zijn.
Ik ga maar eens langzaam iedereen gedag zeggen! Ik bedank Daan nog even voor dit super gave feestje. Hij is toch wel een super leuk joch zeg, ik droom al helemaal weg over mij en Daan samen tot dat ik tegen iemand opbots. Oeps ik moet toch maar even uitkijken waar ik loop. Ik zwaai even naar iedereen en loop naar buiten toe. Daar staan een hoop jongens van zich af te zeiken eigenlijk moet ik ook naar de wc maar ik heb geen zin om helemaal naar die wc-hokjes te lopen, eigenlijk best makkelijk om jongen te zijn denk ik bij mezelf. Misschien moet ik maar zo’n plastuitje kopen kan ik ook van me af zeiken.
Ik ben wel blij dat ik op de scooter ben gekomen anders zou ik nu dat hele eind nog terug moeten fietsen en daar moet ik toch echt niet aan denken. Daan woont zo afgelegen als ik nu in het donker naar huis zou moeten fietsen zou ik in me broek scheiten van angst.
Wanneer ik mijn sleutels in het contact probeer te steken komt een van die jongens naar me toe gelopen, ik vraag me af wat hij komt doen. Zou jij nog wel met je scooter gaan rijden vraagt hij dan. Kom op zeg net of ik niet kan rijden of zo. Ik vind het onverstandig dat je gaat rijden, want volgens mij heb je er genoeg op. Waar bemoeid hij zich mee vraag ik mezelf af, hij is me vader niet en ik weet heus zelf wel wanneer ik nog kan gaan rijden. Wel jammer dat hij zo bemoeizuchtig is hij ziet er niet verkeerd uit. Hij bied me aan om me thuis te brengen, op zich vind ik dat niet eens zo’n slecht idee.
Twee tellen later zit ik bij hem achterop, hij verteld me dat hij Mark heet en dat bij Daan in de klas zit. Ik vraag me af waarom ik hem dan nooit eerder heb gezien, ik heb ook bij Daan in de klas gezeten tot ik bleef zitten in de 2e klas, ik heb nog wel veel contact met mijn oude klas maar Mark is me nooit opgevallen. Net of Mark me gedachten kan lezen verteld hij dat hij nog maar een maand hier woont. Hij woonde eerst in Amsterdam maar hij en zijn familie zijn voor zijn vaders werk hierheen verhuist.
Ik voel me eigenlijk meteen op mijn gemak bij Mark dat heb ik eigenlijk nooit als ik iemand voor het eerst ontmoet. Ik ben best wel verlegen maar tegen Mark begin ik ook van alles over mijn leven te vertellen. Misschien is dit nou liefde op het eerste gezicht denk ik bij mezelf.
We fietsen nu over een hele donkere weg, er staan hier ook nergens lantaarnpalen terwijl er overal bos naast de weg ligt. Het is ontiegelijk donker, ik ben blij dat Mark bij me is.
De twintig minuten vliegen voorbij, bij mijn huis aangekomen geef ik hem een kusje op zijn wang en loop naar de deur toe. Ik zwaai nog even naar Mark en probeer de sleutel in het slot te steken wat niet al te makkelijk gaat, misschien had Mark toch wel gelijk en heb ik iets teveel gedronken. Gelukkig slaapt me moeder al wanneer ik de trap oploop naar mijn slaapkamer toe.

Hey jij daar! Celine draait zich om en ziet een leuk uitziende jongen achter haar staan. Hij heeft zwart haar en niet te lang en niet te kort precies op zo’n lengte dat het sexy is. Ze vraagt zich af wat hij van haar wil, misschien vind hij haar wel leuk. Maar helaas, hij vraagt of ze Suzanna goed kent hij had Suzanna namelijk bij Celine zien staan. Celine zegt dat Suzanna haar beste vriendin is. Je kan aan zijn reactie zien dat hij daar blij mee is. Hij legt uit dat hij Suzanna net naar huis heeft gebracht maar dat hij vergeten is haar nummer te vragen. Celine twijfelt of ze hem Suzanna haar nummer moet geven, ze weet dat Suzanna Daan leuk vindt. Misschien heeft Mark wel aan Suzanna haar nummer gevraagd maar wilde ze het hem niet geven. Als zij nu wel haar nummer aan hem geeft zal Suzanna best boos kunnen worden, maar aan de andere kant misschien vind ze hem wel heel leuk en is ze juist boos al zij haar nummer niet geeft. Het lijkt wel een betrouwbare jongen en ze geeft Suzanna haar nummer toch maar wel aan hem. Eigenlijk voelt ze wel een beetje jaloezie opkomen, terwijl ze weet dat ze juist blij zou moeten zijn voor Suzanna.

“Zucht” Ik plof neer op bed en denk aan Mark. Dat ik hem eerst bemoeizuchtig vond, dat is hij juist helemaal niet hij is gewoon lief, hij dacht tenminste aan mijn veiligheid, het zou slecht hebben kunnen aflopen wanneer ik met mijn dronken kop op mijn scooter was gestapt. Ik sluit mijn ogen en overdenk de dag nog eens en met een blij gevoel val ik in slaap.

Om drie uur schrik ik wakker van mijn telefoon. Ik zie dat ik een bericht heb ontvangen, ik vraag me af wie er nou om 3 uur ’s nachts sms’jes gaat sturen. Wanneer ik het berichtje lees voel ik dat ik moet blozen. Het is een simpel sms’je maar toch doet het me veel. SLAAP LEKKER, KUSJES MARK staat er in het sms’je. Ik stuur welterusten terug en met een nog blijer gevoel val ik voor de tweede keer in slaap.

De volgende dag wordt ik wakker met barstende koppijn. Oh nu weet ik helemaal zeker dat ik toch iets teveel heb gedronken vannacht. Ik draai me nog een keer en probeer nog wat te slapen, helaas lukt dat niet meer. Ik blijf evengoed nog wel in me bed liggen, maar om 12 uur ga ik er toch echt maar eens uit. Ik neem een aspirine en eet een zakje chips als ontbijt en middageten tegelijk. Ik ga achter de computer zitten en start msn op. Er zijn nog weinig mensen online iedereen ligt natuurlijk nog op bed zijn kater uit te slapen. Ik kijk even of er op bokt.nl nog wat te beleven is maar zelfs daar is het rustig en saai wat eigenlijk nog nooit voorgekomen is. Als laatste kijk ik even op hyves.nl of ik nog nieuwe krabbels heb. Ook daar is het saai, maar dan bedenk ik mij ineens dat je ook naar locatie van de leden kan zoeken en gauw vul ik de naam van onze stad in. Ik moet 56 pagina’s doorzoeken maar ik heb geluk op pagina drie vind ik al de naam die ik zocht. Mark van de pol ik wist niet eens dat hij zo van zijn achternaam heette maar aan zijn foto te zien is het “mijn” Mark. Ik voeg hem snel toe als vriend.

Om 1 uur wordt ik gebeld door Celine. Ze vraagt of ik ’s middags al wat te doen heb ik heb nog niks afgesproken dus spreken we af dat we eerst even gaan skeeleren en daarna een filmpje gaan kijken.

Een half uur later staan we op de skeelers en begint Celine al uitgebreid te vragen wat ik gisteravond allemaal heb uitgespookt. Ik moet lachen en vertel haar alles. Ze luistert aandachtig. Wanneer ik haar vertel dat ik ’s nachts nog een sms’je heb gehad begint ze te vertellen dat zij mijn nummer aan hem heeft gegeven. Ik weet niet hoe ik haar moet bedanken. Ik vind het alleen wel jammer dat Mark het niet persoonlijk aan mij heeft gevraagd maar dat vergeef ik hem wel.

Na een half uur skeeleren fietsen we naar de videotheek om een leuke film te huren. We kiezen een echte meidenfilm uit. De film gaat over een verliefd stel en tijdens de film droom ik helemaal weg en zie ik Mark en mij samen in plaats van de hoofdrolspelers. Ik denk dat ik verliefd ben. Dat kan toch helemaal niet na 1 keer elkaar ontmoet te hebben? Ik zeg tegen Celine dat ik verliefd ben, ze is wel blij voor me, maar volgens mij zag zij Mark ook wel zitten.

Ik ga ’s avonds maar op tijd naar bed, ik heb nog steeds een beetje last van hoofdpijn. Ik hoop dat ik morgen Mark tegenkom op school ik ga denk ik in de pauze maar bij Daan zijn klas zitten, dan kom ik Mark vanzelf wel tegen.

nujaro

Re: [verhaal] Zij of ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:27

heej suus Haha!
leuk verhaal Ja

Tips: gebruikt "..."
ik neem aan dat je weet wat het is Knipoog anders, moet je het maar ff vragen, dan leg ik het nog wel uit Knipoog

ooh ja ik zag dat je 1 keertje Celine en Suzanna omdraaide in de 7de alinea Knipoog

verder is het een leuk verhaal Haha! ben benieuwd hoe het verder gaat Ja

ooh ja, af en toe worden de zinnen wat lang Knipoog kun je beter een keertje een punt neerzetten, inplaats zoveel komma's Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 20:36

oke bedankt voor de tips. Ik zal die haakjes idd moeten gebruiken leest vast wat makkelijker.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:37

Suzanne_k schreef:
oke bedankt voor de tips. Ik zal die haakjes idd moeten gebruiken leest vast wat makkelijker.

Ja, daardoor heb je beter door wie wat zegt Haha!
verder heb je wel een mooie zinsopbouw Knipoog

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 21:36

Hee, leuk verhaal.
Je gaat af en toe wel een beetje snel.
Maar ik ga het zeker volgen Haha!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 09:18

heej leuk verhaal.
ga denk ik wel effies volgen

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 10:13

leuk verhaal ik volg het suus Knipoog

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:37

iK GA Het nu ff lezen als ik toch vroeg uit ben Tong uitsteken

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:43

leuk verhaal hoor Lachen
Ik ben uiteraard de hoofdpersoon Tong uitsteken

Kim_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 11:58

Leuk verhaal Lachen Ik ga 't ook lezen. Denk alleen aan de tekens enz, maar dat is al gezegt Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 12:59

bedankt voor alle reacties. Ik zal proberen meer op tekens te letten. Ik weet niet wanneer er weer een stukje komt ik heb momenteel namelijk niet heel erg veel tijd maar ik zal proberen zo snel mogelijk een nieuw stuk te plaatsen.

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:20

goed verhaal Knipoog
Ben benieuwt naar het vervolg Knipoog

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:48

leuk verhaal! Ben ook benieuwd naar de rest!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 19:18

Voor de mensen die graag verder willen lezen. Ik heb nu even niet zoveel tijd ivm veel huiswerk maar ik probeer zo snel mogelijk weer een stuk te plaatsen.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:22

is goed suus Knipoog
school gaat voor schrijven Lachen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 18:54

hè hè, eindelijk gaat de bel, wat is die geschiedenisles van meneer de Groot toch ontzettend saai. Ik loop naar Celine toe die probeert al haar boeken in haar kluisje te houden. Ze moet toch maar een keer haar kluisje opruimen. Denk ik bij mezelf. Niet dat ik zelf zo netjes ben in tegen deel maar mijn boeken vallen nog niet uit mijn kluisje zodra ik hem opendoe. “ was de geschiedenisles leuk?” vraagt Celine aan mij. “ wat denk je zelf? Les van meneer de Groot is toch altijd saai?” “ben ik even blij dat ik geen geschiedenis meer heb” zegt Celine. “nee natuurkunde is een leuk vak” zeg ik op een sarcastische manier. Celine gaat er meteen tegen in dat het een heel interessant vak is. Ik lach even en geef haar maar gelijk. We lopen samen al pratend naar de aula toe. “Kijk daar heb je Daan zijn klas!” Ik loop er gauw heen gevolgd door Celine. Ik kijk om me heen maar zie nog geen Mark. Na 5 minuten vraag ik toch af of hij wel op school is Celine ziet dat ik ongeduldig om me heen kijk en vraagt aan Daan of hij weet waar Mark is. “Daan? Die zit hier al een week niet meer op school! Ik heb nog nooit eerder meegemaakt dat iemand binnen 3 weken al geschorst was. Ik weet niet wat hij heeft uitgehaald maar dat kan niet veel goeds wezen.” Zegt Daan. Ik voel dat ik een beetje rood word. “Ik ga even naar mijn eigen klas toe.” Zeg ik maar om als bij Daan en zijn klas weg te komen. Celine loopt met me mee, “volgens mij is Mark toch niet echt zo geweldig als het lijkt” zegt ze dan. “ we zullen het wel zien” zeg ik, ik probeer de teleurstelling die ik voel niet te laten merken.

De rest van de schooldag verloopt zeer langzaam. Ik blijf maar denken aan Mark en wat hij dan wel niet uitgespookt moet hebben. Onder de Nederlandse les krijg ik een sms’je stiekem probeer ik hem te lezen, maar meneer Hahn ziet het en zonder pardon ben ik mijn telefoon kwijt. Ook dat nog dat kon ik echt wel gebruiken. De rest van de dag ben ik nog sacherijniger dan ik al was. Net voordat ik naar huis wil gaan komt Hahn naar me toe lopen, boos kijk ik hem aan. “misschien was ik toch wel wat te streng, hier heb je jouw telefoon terug, maar laat ik hem nooit meer zien in mijn les!” “bedankt” misschien is meneer Hahn nog niet eens zo erg als ik dacht. Ik loop snel naar me fiets toe en lees het sms’je aandachtig. “ IK ZOU JE NOG WEL EEN KEER WILLEN ZIEN, IK HOOP DAT DAT OOK VOOR JOU GELDT?”

Ik twijfel een beetje over wat ik terug moet smsen. Natuurlijk vind ik het een leuke jongen, maar waarom is hij geschorst. Het blijft de hele tijd stilletjes in mijn achterhoofd knagen. Met een zucht stop ik mijn mobiel weer weg, ik sms later wel wat terug. Kan ik er even wat beter over nadenken.

Als ik op de fiets zit denk ik alleen maar aan Mark en het smsje.
Ik besluit om toch maar een keer met hem af te spreken. Een keertje afspreken kan geen kwaad en het is de enigste manier om hem beter te leren kennen. Ik heb deze week wel veel huiswerk maar dat kan wel even wachten. Ik stuur al fietsend een sms'je "IK WIL JOU OOK NOG WELEENS ZIEN WANNEER KAN JIJ?" Nog geen twee minuten later krijg ik een sms'je terug. Hij wil een keer met me naar de bioscoop deze week.
Dat wil ik maar al te graag. Ik wou dat het al zover was. We sms-en nog wat met elkaar en gelukkig kunnen we allebei morgen al gaan. Ik heb nu al zin in morgen. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen.

Vrolijk kom ik het huis binnenlopen. Mijn moeder is al lekker eten aan het koken voor vanavond het ruikt goed nu maar hopen dat het ook goed smaakt. "Fijne dag gehad vandaag?" vraagt mijn moeder. "Hetzelfde als normaal" antwoord ik. "nee, ik zie aan je gezicht dat je iets te verbergen hebt, ben je soms verliefd ofzo?" Ik voel mezelf rood worden "nee" zeg ik zo onschuldig mogelijk maar er verschijnt een lachje op mijn gezicht die ik probeer te verbergen. Ik kan er niks aan doen maar dat gebeurd me altijd als ik lieg. "Je liegt, ik zie het aan je kop" zegt mijn moeder lachend. "oke ik geef het toe ik ben misschien een klein beetje verliefd" "een klein beetje of een beetje erg?" vraagt ze dan. "Oke jij je zin ik ben heel erg verliefd" maar meer hoor je later wel als het echt wat is. "nou vooruit dan maar, als ik maar als eerste het weet wanneer je iets met hem hebt" er verschijnt een lach op haar gezicht.
Ik loop naar boven toe en maak maar gauw wat huiswerk. Ook het werk voor woensdag maak ik vast want morgen heb ik daar geen tijd voor.

Wanneer ik in mijn agenda kijk slaak ik een diepe zucht. Dat word doorwerken tot vanavond laat, denk ik bedroefd. Met tegenzin pak ik mijn boeken en ga dan toch maar aan de gang.

Zoals ik al verwacht had ben ik pas laat klaar met mijn huiswerk. Gauw sla ik mijn laatste boek dicht en loop naar beneden toe. Alleen mijn broer is nog in de kamer. “Hoi.” Begroet ik hem even. Dan loop ik door naar de keuken en schenk mezelf wat drinken in. In de kamer plof ik naast mijn broer op de bank neer. Hij gaat een beetje verveelt bij de kanalen langs. “Er is niets voor, zullen we een even mario karten?” zeg ik vrolijk tegen hem. “Ja, is goed” Daar zegt hij eigenlijk nooit nee tegen. Hij is al even grote mariokartfan als ik. We hebben allebei een vast speler, ik ben altijd toad en hij is altijd yoshi. Wanneer we aan het spelen zijn denk ik aan Mark. Zou hij ook van mariokarten houden vraag ik me af. “he let eens op man, je rijd haast de plomp in!” zegt mijn broer tegen mij. Gauw corrigeer ik mij en uiteindelijk win ik alsnog.
Na het mariokarten ga ik maar meteen naar bed, het is al laat en morgen wil ik toch wel een beetje fit zijn. Het zou morgenavond ook best laat kunnen worden.

De volgende avond sta ik sacherijnig mijn haar te doen. Het wil echt niet zitten en ik heb nog maar een kwartiertje voordat Mark me komt ophalen. Vanavond is het eindelijk zover en gaan we naar de bioscoop. Ik hoop dat hij een leuke film heeft uitgezocht, maar ook al is dat niet zo ik zal toch meer naar hem kijken. Nog gauw even een lekker luchtje opdoen, me haar ziet er niet uit maar ik heb er ook niet meer tijd voor om het overnieuw te doen. Precies op tijd komt Mark aangefietst. “Wat zie jij er goed uit zeg” zegt hij wanneer hij van zijn fiets afstapt en naar me toe komt lopen. “Dank je” stamel ik. Hij komt voor me staan en kijkt mij in mijn ogen aan. Ik heb echt het gevoel dat er honderden vlinders in mijn buik zitten. “Ik heb een cadeautje voor je.” Zegt Mark terwijl hij ondertussen en prachtig pakje uit zijn jaszak haalt en het aan mij geeft. “Maak maar open, ik ben benieuwd wat je er van vind.” Er ontstaat een glimlach om zijn mond. Ik smelt weg ”Dank je wel” Gauw maak ik het pakje open.
Laatst bijgewerkt door Pommier op 20-10-06 18:58, in het totaal 2 keer bewerkt

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:56

suus ik zie het nu al:
De rest van de schooldag verloopt zeer langzaam. Ik blijf maar denken aan Mark en wat hij dan wel niet uitgespookt moet hebben. Onder de Nederlandse les krijg ik een sms’je stiekem probeer ik hem te lezen, maar meneer Hahn ziet het en zonder pardon ben ik mijn telefoon kwijt. Ook dat nog dat kon ik echt wel gebruiken. De rest van de dag ben ik nog sacherijniger dan ik al was. Net voordat ik naar huis wil gaan komt Hahn naar me toe lopen, boos kijk ik hem aan. “misschien was ik toch wel wat te streng, hier heb je jouw telefoon terug, maar laat ik hem nooit meer zien in mijn les!” “bedankt” misschien is meneer Hahn nog niet eens zo erg als ik dacht. Ik loop snel naar me fiets toe en lees het sms’je aandachtig. “ IK ZOU JE NOG WEL EEN KEER WILLEN ZIEN, IK HOOP DAT DAT OOK VOOR JOU GELDT?”

dit stukje staat er dubbel Knipoog

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:59

leuk stuk weer Lachen ik merk wel dat ik door Jeltien ook kritischer word. tenminste ik ga er meer op letten door haar dingen maar ik zal me inhouden Clown . oh enne een ding wel. er staat een stukje 2x Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 18:59

Danielle_ schreef:
leuk stuk weer Lachen ik merk wel dat ik door Jeltien ook kritischer word. tenminste ik ga er meer op letten door haar dingen maar ik zal me inhouden Clown . oh enne een ding wel. er staat een stukje 2x Knipoog

nee, ik wil juist tips.

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:02

Oeh super stukje weer suus Knipoog
echt fantastisch Haha!
hoe je het beschrijft is super Ja
ben super benieuwd wat er verder gaat gebeuren Haha!

ooh zie net dat je commentaar wil Vork
zal ff ruim commentaar geven Knipoog
maar kleinigheidje wat me opvalt Knipoog

nadat hij zegt: "....."
gebruikt jij niet altijd meer een afsluiting na de zin, moet je wel doen Knipoog
verder moet je bij de eerste regel van je verhaal ook een hoofdletter zette Clown

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:03

oke ik zal ff kijken, ik had ook geen zin om het te typen. en aangezien ik er ook geen held in ben.. iig een dingetje is
enigste = enige
die smsjes hoeven van mij ook niet in hoofdletters. Dat betekend meestal dat ze schreeuwen. (tenminste dat ik weet)

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:22

Leuk stukje weer Lachen

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:27

Dankje wel.

WIllen jullie wel dat ik verder schrijf? Anders schrijf ik niet meer verder.

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:28

SCHRIJVEN JIJ!

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:29

Oke omdat je het zo lief vraagt Tong uitsteken Ik ga nu zo weg maar misschien heb ik morgen even tijd om te schrijven.