Omdat mijn vorige topic gesloten was omdat er geen 1500 woorden in mijn verhaal stonden: Hier mijn nieuwe topic!

Ik heb er een heel stuk bijgemaakt, en er staat een regel tussen, dus degenen die al een deel gelezen hadden, kunnen het makkelijk terugvinden waar ze waren!
Genoeg gekletst, hier het verhaal!
`I will leave Vanessa for you, if you say you love me.` Oh Johnny I do, I really do love you!` fluister ik. Hij neemt me in zijn armen en zoent me hartstochtelijk. Maar opeens doet Johnny een stap achteruit en zegt:`Lui varken!` Ik wil me net gaan verbazen over het feit dat Johnny Nederlands kan praten, als ik wakker wordt, en Marieke voor het bed zie staan. `We zouden gaan winkelen vandaag, en het is al 11 uur! Je wilt toch een mooie jurk voor volgende week?` Ik stap uit bed en spring in mijn kleren. Automatisch smeer ik een boterham voor mezelf, werk hem naar binnen en poets mijn tanden. `Klaar`, zeg ik tien minuten later. We nemen de bus naar het centrum. Sinds we die VIP kaarten hebben gewonnen voor de première van Pirates of the Carribean 3, hebben we het nergens anders meer over. `Ooohhh die wil ik hebben!` roept Marieke als ze een zwart satijnen jurkje ziet hangen met een laag uitgesneden rug. `Ja, maar moet je eens naar dat prijskaartje kijken!` zeg ik. Marieke kijkt en zucht diep. ` 300 dollar is inderdaad niet echt weinig, maar ik wil hem perse! Ik neem wel een tweede baantje!` `Okee, nu nog iets voor mij, waar Johnny niet omheen kan!` zeg ik als Marieke stralend de winkel uit komt lopen. Drie uur later heb ik nog steeds niets geschikts gevonden, en ik stel teleurgesteld voor om naar huis te gaan. `De winkels gaan over een kwartiertje dicht.` `Ohhh!` roept Marieke opgewonden. `Is dat niet iets voor jou?` Als ik de richting opkijk waar haar vinger naartoe wijst, zie ik in een klein boetiekje de mooiste jurk hangen die ik ooit heb gezien! Ik ga sneller lopen als ik iemand in de winkel het bordje OPEN omdraait, en de sleutel in het slot steekt. `Please, let me in! I have to have that dress in the window! Please?` roep ik. De vrouw kijkt me onderzoekend aan, en doet dan de deur weer open, waarna ze ons zwijgend binnenlaat. `Thank you so much!` zeg ik dankbaar. Ze zegt helemaal niets, haalt alleen de jurk uit de etalage en geeft hem aan mij. Dan wijst ze naar het pashokje. Ik werp Marieke een hoopvolle blik toe, en ga het pashokje in. Tot mijn grote verbazing past de jurk precies, alsof hij voor mij gemaakt is! Het is een witte jurk met een wijde rok en een diepe hals. Als ik de paskamer uitkom, staart Marieke mij met grote ogen aan, en zegt de vrouw: `Exactly what I thought.` It perfectly fits` zeg ik blij. `Eigenlijk moet ik hier nog een mooie ketting bij hebben` zeg ik tegen Marieke terwijl ik mezelf tevreden in de spiegel bekijk. Alsof ze mijn gedachten kon lezen, zegt de vrouw: ` I have just the perfect thing for you!`, en loopt naar achter. Ze komt terug met een luxe doos, en als ze hem opent, valt mijn mond open! Een ketting, armband en oorbelletjes die precies bij de jurk passen! `Oh my God` stamel ik, terwijl ik met mijn vingers over de ketting glijd. `I don`t think I can afford this` zeg ik geschrokken. `Oh I think you do` zegt de vrouw met een geheimzinnig glimlachje. `I have waited for years for someone to who I would want to sell my daughters dress` gaat ze verder. `Your,…your daughters dress?` vraag ik.
Marieke kijkt de vrouw nieuwsgierig aan. `Yes, my daughter`, bevestigd de vrouw. Ze zucht en gaat zitten. `She died 6 years ago. I made this dress for her, for her first school-dance.` Er verschijnen tranen in haar ogen. `One week before the dance she had an accident.` Het is een tijdje stil. De vrouw start voor zich uit, en ik bedenk dat ze de afschuwelijke gebeurtenissen voor zich ziet. `I am so sorry. I…I don`t think I can wear this dress` zeg ik teleurgesteld. De vrouw kijkt verschrokken op. `Please, please buy it! You don`t have to pay much! You have no idea how long I have waited for someone like you.` Ik kijk Marieke aan, die bemoedigend knikt, en zeg:` Allright then. How much do you want for the dress, the neckless, the bracelet and the earrings? They are at least about 100 dollars worth!` `Well, then a 100 dollars it will be` zegt de vrouw.
`Schiet op, schiet op!` roept Marieke gehaast. Ik kijk op de klok en zie dat de limousine pas over een half uur komt. `Het is nog lang geen tijd` roep ik terug, en doe een laagje lipgloss op. `Misschien komen ze wel wat vroeger` zegt Marieke. Ik lach, leg mijn handen op haar schouders en zeg:`Tel even tot 10…rustig aan, de limo komt heus geen half uur te vroeg. Doe anders die nieuwe oogschaduw van je op, die staat je geweldig!` Terwijl Marieke haar nieuwe oogschaduw opdoet, poets ik mijn tanden, trek mijn jurk in de plooi en ga voor de spiegel staan. Ik ben tevreden over hoe ik er nu uitzie, maar of het Johnny ook op zal vallen? Ik heb vannacht bijna niet kunnen slapen, en Marieke volgens mij ook niet. Ze ging vannacht om het kwartier naar de wc, volgens mij is zij nog zenuwachtiger als ik. `En, zou Orlando dit kunnen weerstaan?` vraagt ze met een glimlach. Ik moet toegeven, dat jurkje maakt haar erg slank, terwijl ze al slanker is als ik. `Nooit!` antwoord ik, en we barsten allebei in lachen uit. Na heel wat laagjes oogschaduw, lipgloss en geijsbeer, stopt dan eindelijk een zwarte limousine voor de deur. `Ja, we gaan!` roept Marieke blij, en ze sleurt me mee naar de deur. `Nu heel rustig naar buiten lopen, alsof je niet anders gewend bent.` Ik grijp mijn tasje van de tafel en we lopen naar buiten. Eenmaal in de limo zeggen we weinig, en ik ben bang dat Marieke straks geen nagels meer overhoudt, zo zit ze erop te bijten. Het is een rit van bijna een half uur naar de gigantische zaal waar de première van Pirates of the Carribean zal gaan plaatsvinden. Als we afgezet worden voor de rode loper, voelen we ons echte sterren. `Wen er maar aan,` zeg ik zachtjes tegen Marieke als we ons laten fotograveren door de weinig fotograven die belangstelling voor ons hebben.` Als je straks Orli hebt, zul je wel vaker op de foto worden gezet.` Marieke glimlacht en ik zie dat ze geniet. We lopen na de paar foto`s snel door naar binnen, de fotograven hebben meer interesse voor de echte sterren dan voor twee meisjes die toevallig een prijs hebben gewonnen. Binnen kijken we onze ogen uit. We zien Eva Lonoria, Tom Hanks, Nicole Kidman, Jennifer Lopez, Jack Nickelson, Matthew Perry, Kate Hudson en veel meer andere sterren.` Ik vrees dat we niet veel zullen opvangen van Johnny en Orlando, want die hebben het natuurlijk superdruk!` zegt Marieke teleurgesteld tegen me. `Wij krijgen onze kans nog wel!` zeg ik terug. Een beetje onwennig gaan we wat te drinken pakken en ergens staan. Als een half uur later iedereen de zaal instroomt, wandelen wij er uitkijkend naar Johnny of Orlando achteraan. We krijgen goede plaatsen, en nemen onszelf voor nu gewoon naar de film te gaan kijken, zonder de zaal in te kijken of we `hun` ook zien. De film is echt fantastisch, en we liggen dan ook erg vaak in een deuk. Tegen het einde van de film is onze mascara uitgelopen en hebben we pijn in onze buik. Bij de aftiteling zegt Marieke:`En nu gaan we echt hard op zoek naar ze, want daarvoor ben ik helemaal hierheen gekomen!` Ik knik en we worden in de mensenmassa meegevoerd. Alweer pakken we wat te drinken en staan nog even op de uitkijk. Als we na een tijd zien dat sommige sterren al weggaan, zeg ik: `Ik ga vragen waar ze zijn!` De eerste die ik zie is Jim Carrey. `Excuse me, do you have any idea where Johnny Depp and Orlando Bloom are?` Hij kijkt me bedenkelijk aan, en ik moet mijn best doen om niet in de lach te schieten. ` I know they must be very busy, but..` ` Johnny Depp?` onderbreekt hij me. `Yes, and Orlando Bloom,` zeg ik weifelachtig. I don`t know a Johnny Depp or an Orlando Bloom!` `What?` vraag ik ongelovig. `They are the main characters in this movie!` Hij kijkt me aan alsof ik gek ben. `The main characters in this movie are Jack Sparrow, Will Turner and Elisabeth Swann!` zegt hij. `Ik heb nu geen zin in grapjes` denk ik, en loop de zaal door, op zoek naar een serieus iemand! Als ik per ongeluk tegen Teri Hatcher aanloop, zeg ik:`Oh, I am sorry.` `Doesn`t matter!` zegt ze vriendelijk. `Do you know where Johnny Depp and Orlando Bloom are?` Ze kijkt me vragend aan, en zegt:`I don`t know a Johnny Depp or an uh..` `Orlando Bloom` vul ik aan. `Yeah, Orlando Bloom. Sorry` zegt ze, en loopt weg. Verward loop ik terug naar Marieke, die met Brad Pitt staat te praten. `En?` vraagt ze. `Niets` zeg ik. `Ze kennen ze niet eens!` Marieke kijkt me ongelovig aan. `Waar slaat dat nou weer..` begint ze, tot ze grote ogen opzet en haar mond openvalt. `Wat is er?` vraag ik. Ze wijst naar een poster die aan de muur hangt van Pirates of the Carribean, deel 3. `Nou en?` vraag ik geërgerd. `Kijk dan! Naar die namen!` zegt ze geschrokken. Ik kijk om en loop naar de poster. Pirates of the Carribean: The heart of Davey Jones, with Jack Sparrow, Will Turner and Elisabeth Swann. Ik laat mijn glas uit mijn handen vallen en deins achteruit. `Laten we gaan` fluister ik, en sleur Marieke aan haar arm mee naar buiten. `Ik geloof…begint Marieke als we op de limousine staan te wachten.` `Dat Pirates of the Carribean helemaal niet gespeeld is!` maak ik af. `Dus om `Johnny` of `Orlando` te ontmoeten, moeten we naar…` Marieke kijkt me met grote ogen aan. `Tortuga!` roepen we tegelijk.
Wat vinden jullie? Zijn jullie benieuwd naar het volgende deel?