Na mijn vorige verhaal, De Nieuwkomer, nu Sweet Sixteen. Het begin is een beetje soft, maar dat gaat later helemaal goed komen!
Have fun!
Lief dagboek,
Precies over week is het zo ver. Mijn zestiende verjaardag. Ik heb er super veel zin in. Ik geef een groot feest en al mijn vrienden en vriendinnen komen. Ik heb er zo ontzettend veel zin in!
Zelfs Thomas komt. Wie had dat ooit gedacht, dat Thomas voor mij naar een feest zou komen.
Ik moet nog veel voorbereidingen treffen en morgen ga ik met Tiffany naar de stad om vast het een en ander in te slaan.
Mijn vader zorgt voor een grote party tent zodat we de tuin kunnen overdekken. Nu ga ik slapen. Hopelijk dromen over Thomas.
Liefs Irma.
Irma legt haar dagboek weg en gaat in haar bed liggen. Ze kijkt al heel lang uit naar haar zestiende verjaardag. Ze mag dan haar bromfietscertificaat gaan halen en een scooter kopen. Dan zal ze vast wel indruk maken op Thomas, de hunk van de school. En hij komt op haar feest. Ze was dolgelukkig geweest met het smsje dat hij haar stuurde dat hij de uitnodiging ontvangen had en dat hij zou het in zijn agenda zetten. Irma’s dag kon niet meer kapot. Dekend aan Thomas valt Irma in slaap. Ze droomt over Thomas. Hoe hij haar op het eindbal op school ten dans vraagt. Ze dansen samen in de spotlights en Irma is het gelukkigste meisje op de hele wereld als Thomas haar aan het einde een zoen geeft.
Irma wordt wakker, de vogeltjes fluiten en de zon schijnt langs haar gordijnen. Als Irma bedenkt dat het zaterdag is springt ze uit haar bed om te douchen. Na het douchen stuurt ze Tiffany een sms dat ze wakker is en dat Tiffany het moet laten weten als ze tijd heeft. Irma loopt fluitend naar beneden en begroet Fury, de hond. Aan de manier waarmee Fury tegen haar op springt maak Irma op dat hij graag uit wil. Ze pakt de riem en loopt de deur uit. Ze loopt de polder in. Haar ouders hebben een grote woonboerderij een paar kilometer van de stad. “Hoi Irma” Roept Tim. Tim is de buurjongen van Irma en kent haar al haar hele leven. Hij is een jaar ouder en heeft ook een scooter. Irma gaat vaak met hem mee rondjes rijden. Heel soms als het niet druk is op de weg mag ze ook een stukje rijden. “Hey Tim! Lekke weertje he!” Tim knikt en rijdt rustig verder. “Tim!” roept Irma hem na. Maar hij is al te ver weg om het te horen. Ze bedacht zich net dat ze hem nog niet heeft uitgenodigd voor haar verjaardagsfeest. Bij de gedachte aan haar feest denkt ze gelijk weer aan Thomas, ze moet zorgen dat ze er spetterend uit ziet, zodat hij zijn ogen niet van haar af kan houden. Irma is het beu om altijd het buitenbeentje te zijn en zal laten zien dat ook zij mooi kan zijn.
Als Irma weer thuis is ziet ze dat ze een sms heeft van Tiffany. “Ik ben ook al wakker! Zullen we om elf uur gaan? Dan pik ik je op met de auto. X Tiff” Tiffany is al 19, maar toch kan Irma het heel goed met haar vinden, Tiffany is altijd vrolijk en erg lief voor Irma. Haar moeder was vroeger een goede kennis van de moeder van Tiffany, ze zijn samen opgegroeid. Het is ook wel heerlijk dat Tiffany een auto heeft moet Irma toegeven, zo kom je nog eens ergens!
Stipt elf uur staat Tiffany voor de deur. Ze toetert een keer en Irma gaat naar buiten. “Hey Meissie, hoe issie?” Begroet Tiffany haar. “Hey Tiif, het gaat goed. Heb echt zoveel zin in het feest. En guess what!”
Zegt Irma. “Wat?” vraagt Tiffany nieuwsgierig “Thomas stuurde een sms dat hij ook komt!” “ Whaaa!!! Wat super gaaf!!” gilt Tiffany. Onderweg naar de stad hebben ze het de hele tijd over het feest en over Thomas.
De hele middag struinen de meiden door de stad, de ene winkel na de andere in. Uiteindelijk heeft Irma een outfit aan die het volgens Tiffany helemaal is. Irma kijkt in de spiegel en staat versteld van zichzelf. Wat ziet ze er mooi uit. Ze heeft een kort rokje aan met een truitje met glitters en pofmouwtjes. Hierbij heeft Tiffany nog een schattig petje uitgezocht wat het helemaal afmaakt. Nu nog schoenen denk Irma als ze tevreden in de spiegel kijkt. Nog voor ze het gedacht heeft, komt Tiffany aanlopen met de meest schattige schoenen die je je kunt voorstellen. Irma lacht “kun je gedachten lezen?” “De jouwe wel” zegt Tiffany met een lach. De schoenen passen er perfect bij en Irma besluit het allemaal te kopen. Is ze in een keer klaar.
Ze gaan samen nog wat eten. Ze kiezen een leuk eetcafe uit. Het is er gezellig en de bediening is ook niet mis. Irma kan de aanwezigheid van een mooie jongen altijd wel waarderen. Ze heeft immers nog niks met Thomas dus kijken mag, zou Tiffany zeggen. “Is het wat voor je?” vraagt Tiffany met een lach. Irma lacht “Het is geen Thomas he.” Zegt ze met een knipoog. Ze bestellen allebei de sate schotel, dit was volgens de knappe ober de specialiteit. Hij heeft geen woord gelogen want het smaakt heerlijk! Als Irma en Tiffany allebei de buik vol hebben lopen ze arm in arm het eetcafe weer uit.
“Zal ik je thuis afzetten?” vraagt Tiffany “Euhm, dat kan. Of zullen we vanavond op stap gaan dat ik nu even mee naar jou ga?” zegt Irma “Jij stappen? “ Vraagt Tiffany verbaasd. “Ja dat lijkt me wel een keer leuk, denk dat ik de smaak te pakken krijg met mijn interesse in jongens!” antwoord Irma. Tiffany lacht “Als je dan toch echt op stap wil, kun je net zo goed bij mij blijven slapen, dat we nu even langs jou thuis rijden om je spullen op te halen.” Irma vindt dit een goed idee en zo wordt het gedaan.
Een uurtje later komen ze bij Tiffany thuis aan. Ze ploffen samen op de bank. Even uitrusten van de vermoeiende dag. Het is ook pas half negen. “Hoe laat ga je meestal? En waar gaan we heen?” vraagt Irma aan Tiffany. “Euhm we gaan meestal rond elf uur en dan gaan we naar ‘the Bronx’ . Hoe klinkt dat voor je?” Irma lacht. “Ik vind het prima! Als jij erbij bent is het toch gezellig!” Tiffany lacht. “Zullen we ons zo maar eens gaan omkleden en optutten? “ Irma knikt. Tiffany is kapster en kan heel goed haren opsteken. Ook nu heeft Tiffany beloofd om Irma haar haar op te steken. Irma trekt haar nieuwe truitje aan op een leuke spijkerbroek, met haar zwarte laarzen. Ze kijkt in de spiegel en houdt met haar handen haar haar omhoog. Ze knikt goedkeurend en ziet dan Tiffany in de deuropening staan. “Ja, je ziet er goed uit” zegt ze met een lach tegen Irma.
Even voor elven gaat de bel, Irma is boven om de laatste puntje sop de i te zetten dus Tiffany doet de deur open. Irma hoort een mannenstem en voetstappen in de gang. Zal dus wel een van de vrienden van Tiffany zijn die ook mee gaat stappen. Tiffany krijgt altijd veel aandacht van jongens en heeft dan ook meer vrienden als vriendinnen. Maar echt een vriendje heeft ze nog nooit gehad. Wel af en toe gezoend met iemand, en ze heeft ook ooit een keer verteld dat ze met een jongen naar bed was geweest. Het was haar alleen niet goed bevallen. Irma is inmiddels klaar om te gaan en gaat naar beneden.
Ze komt de kamer in en ziet dat er inmiddels al drie jongens zijn. “Hallo” roepen ze in koor. “euhm, Hallo” zegt Irma verlegen. Tiffany stelt de jongens voor. Irma is een beetje ondersteboven van dit onverwachte bezoek. Ze zijn dan ook allemaal wel erg knap. “Zullen we maar gaan?” zegt een van de jongens. De discotheek waar ze heen gaan is niet ver en dus gaan ze te voet. Irma loopt arm in arm met Tiffany en de jongens lopen een stukje achter hun.
Irma heeft de avond van haar leven en begrijpt niet waarom ze niet eerder uitging. De aandacht die ze krijgt van de jongens vind ze toch ook wel erg leuk. Tiffany en Irma staan samen nogal uitdagend te dansen met de drie jongens nog steeds in de buurt. Er is oogcontact over en weer en na een tijdje komt een van de jongen die zich voorgesteld heeft als Bart bij Irma dansen. Irma vindt het spannend , maar wel leuk. Ze blijft wel een beetje afstandelijk. Ineens legt Bart zijn handen op haar heupen en stuurt haar een beetje. “Wat kan Bart goed dansen!!!” Gilt ze Tiffany in haar oor. Tiffany lacht. “Don’t get your hopes up, hijs homo.” Irma voelt zicht rood worden, maar omdat ze nog steeds met Bart staat te dansen doet ze alsof het haar niks kan schelen, ze lacht een keer en betrapt zichzelf erop dat ze hem stiekem toch al wel een klein beetje leuk vond. Maar gewone vrienden zijn ook leuk, zegt ze tegen zichzelf.
De volgende dag als Irma wakker wordt moet ze even nadenken waar ze is. Ze ligt in haar eigen bed? Hoe kan dat nou? Naast haar bed ligt een briefje, het is van Tiffany : “Je was nogal dronken, heb je maar thuis gebracht, dat wilde je liever. Hoop dat je niet teveel last hebt. Ik bel je morgen!” Irma lacht en vraagt zich toch wel een beetje af wat ze allemaal uitgespookt heeft. Zoveel heeft ze ook weer niet gedronken.