[verhaal] Een eigen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Murkje

[verhaal] Een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-06 22:14

heej

dit is mn eerste verhaal dat ik eigelijk schrijf
dus wees een beetje zacht met commentaar Clown Tong uitsteken
naja hier het verhaal

Snel fietste Krista naar de manege, Ze was al laat. Ze was opgelucht toen de manege al in het zicht kwam. Ze wou dus absoluut niet de buitenrit missen die ze vandaag met haar les zouden gaan maken, Haar eerste buitenrit. Spannend hoor.

Je mag op je lievelingspony Lodewijk, zegt de kantinebeheerster. Joepie! Roept krista.
Lodewijk is een mooie haflinger en is lekker makkelijk. Snel zadelt ze Lodewijk op en dan
Mogen ze naar de binnenbak. Haar lesgeefster Marjon gaf snel aanwijzingen wat de regels waren. Toen alles uitgelegd was gingen ze op weg. Wat had Krista er toch zin in!
Toen ze bij het bos waren gekomen deed Marjon haar hand omhoog, Dat betekende dat ze
Zouden gaan draven. Haar pony Lodewijk had er zin in er was een beetje onrustig maar ging toch rustig draven. Opeens schoot er iets uit de bosjes wat het was weet Krista niet en schiet Lodwijk er in galop vandoor helemaal in paniek. Wat moet ik nou doen denkt Krista paniekerig. Achterover zitten! Hoort ze marjon schreeuwen. Dat doet ze dan maar,
Uiteindelijk weet ze Lodewijk te kalmeren en stapt terug naar de groep.
Hu? waar is de groep nou? Ohnee, ik moet ze zijn kwijtgeraakt toen Lodewijk er vandoor ging. Hopeloos staat ze stil. Wat moet ik nou doen? Dan hoort ze Marjon haar naam roepen!
Ze gaat op het geluid af en vind uiteindelijk de groep terug. Gaat alles goed? Vraagt Marjon bezorgd. Ja hoor alles gaat wel. Lodewijk schrok alleen maar ergens van waarvan weet ik niet. Oké zullen we maar weer verder rijden. Ja is goed.
Rustig rijden ze weer verder. Lodewijk is weer rustig en Krista inmiddels ook weer
Ze geniet lekker van de buitenrit en vind het alweer jammer dat de manege alweer te zien is. Dat betekend dat ze er alweer zijn. Jammer denkt Krista de buitenrit was erg leuk.

Ze verzorgde Lodewijk nog lekker na en geeft hem nog een snoepje.
KRISTAAAAAAAA! Hoorde ze ineens iemand roepen! En diegene vliegt haar ineens om haar nek. Dan ziet ze dat het Denise is haar allerbeste vriendin, Die ook bij haar op de manege rijdt. Haha! Ik dacht al wie schreeuwt daar nou weer naar mij zei Krista.
Maar ik moet je wat vertellen zegt Denise, Ik heb nu met Peter hé! Oh wat leuk voor je roept Krista je was al zolang op hem. Ja, hij heeft me zonet gevraagd. En daar komt Peter al aanlopen. Peter is de stalhulp van de manege. Hij vraagt aan de meiden waar ze het over hadden en legt een arm om Denise heen. Haha! Over jou! Zegt Krista. Oh oke zegt Peter en wordt meteen rood. Maar ik moet nog boxen uitmesten dus ik ga weer. En eeh Denise 7 uur vanavond bij jou toch? Ja zegt ze. En dan loopt peter verder. Wat heb je toch een schat van een vriend zegt Krista. Ja antwoord Denise, Krista kijkt even op haar mobiel dat het al 5 uur en neemt afscheid van Denise omdat ze nu naar huis moet.
Doei Denise en nog veel plezier vanavond! Bedankt en zie je vast wel weer eens!

Als ze thuis komt begroet ze haar ouders. Ehm, Is het goed als je vader en ik even naar je manege gaan om even met je instructise te praten? Ja hoor is goed? Maar waarom eigelijk?
Heb je niks mee nodig zegt haar moeder geheimzinnig, en we zijn ongeveer over een uurtje wel weer terug. Okay is goed hoor! En weg waren haar vader en moeder.
Krista trekt zich maar niks aan van het geheimzinnige gedrag van haar ouders.
Ze ploft lekker voor de tv neer en kijkt even lekker tv. Even later besluit ze maar even te computeren en start msn op. Ze ziet dat Denise online is en begint tegen haar te praten

(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: heee! Meisj
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: heeeeee..!!
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: alles goed?
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: jaa gaat wel alleen ben beetje zenuwachtig
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: mooizo! Ooh wat dan?
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: omdat Peter vanavond komt
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: ohja! Dat is ook zo succes vanafond hé!
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: bedankt meisj
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: maar ik ga weer want we moeten zometeen eten!
…(L)Denise(L) Peter(L)… zegt: okay doeii doeii(K)
(F) Kristaa! (F) buitenrit was leuk (F) zegt: doeii doeii(K) en veel plezier vanafond!

Ze meld zich af en gaat maar naar beneden om vast de tafel te dekken, daar zal hara moeder vast wel blij mee zijn. Toen ze net klaar was kwamen haar ouders net thuis. Ze hadden patat bij zich! Lekker daar had ze echt zin in! Gelukkig je hebt de tafel al gedekt! Dat komt mooi uit! Zegt haar moeder. Haar vader begint het gesprek en zegt dat ze haflingers wel leuk vind zoals Lodewijk. Ja pap zegt ze tussen een hap patat door.
Oke nou dat wou ik even weten. Maar dat wou ik even zeggen. Morgen heeft Marjon een wedstrijd met haar paard. Ze wou weten of je niet even me wou? Ja graag pap.
Mooizo dan moet je morgen om 8 uur op de manege zijn. Oké dan zal ik vanavond maar vroeg op bed. Ja doe dat maar zegt haar moeder met een lachje.
Het eten was heerlijk mam! Mooizo zegt haar moeder. Maar ik ga even douchen enzo en dan ga ik nog even naar Denise, Peter komt bij haar langs en die vroegen of ik ook nog even langs wou komen.. Oké is goed dan zien we je half 9 wel oké? Ja is goed mam.

Ze stapte onder de douche en zette de kraan op 38 graden, dat was wel een lekkere temperatuur. Ze deed een leuk rokje aan met een leuk shirtje deed wat make-up op en deed haar haar. Ze vond dat ze er wel leuk uit zag, en ging op weg naar Denise en Peter.
Ze belde aan en Denise deed open. Heey kom verder zei ze. Okay is Peter er al?
Ja die is er al. Okay maar ik kan maar tot half 9 omdat ik morgen om half 8 op de manege moet zijn, Oh wat dan? Vraagt Denise. Ik ga mee op wedstrijd met Marjon
Wauw super! Ze kletsten nog wat door totdat Peter zich ermee begon te bemoeien.
Ja ik had je ouders al gezien op de manege. Ze wouden met Marjon praten. Zegt Peter
Waarover dan? Vraagt Krista nieuwsgierig. Haha! Dat mocht ik niet vertellen van je ouders.
Zegt Peter. Hm okay zegt Krista met een lach.
Wat gaan we doen? Even film kijken okay? Zegt Denise.
Is goed zegt Krista.

Toen de film af was gelopen zag krista dat ze alweer naar huis moest. Jammer zeiden
Peter en Denise. Nou dan ga ik maar. Bedankt dat ik mocht komen en nog een gezellige avond hé! Bedankt en veel plezier morgen! Riepen Peter en Denise.
Ze fietste naar huis. Toch best wel koud zo s’avonds in een T-shirtje
Toen ze thuis was groette ze haar ouders. Was het gezellig vroeg haar moeder?
Ja, tuurlijk het is altijd gezellig met Denise en Peter. Zegt ze.
Peter? Vraagt haar moeder verbaast? Ja, Peter en Denise hebben iets met elkaar
Oh wat leuk zegt haar moeder. Ja inderdaad.Ze klokte haar ijskoude Ice-Thea
Achterover en ging maar naar boven. Ze moest er morgen al vroeg af en ze was al best moe.
Welterusten riep haar moeder nog! Jij en pap ook nog! Riep Krista terug.

Piep Piep Piep! Daar ging haar wekker al om kwart voor 7.
Ze stapte haar bed uit en zocht haar oude kleren bij elkaar. Ze kon niet best in haar nieuwe kleren komen aanzetten, dat werd gegarandeerd vies.
Ze ging zachtjes naar beneden aangezien het weekend was en ze haar ouders de rust wel gunde omdat ze altijd hard werkten. Ze pakte 2 broodjes met kaas. Dat was altijd zo lekker
En ging lekker nog even voor de tv zitten. Toen het 20 voor 8 was ging ze maar naar de manege toe. Het was immers 20 minuutjes fietsen.
Ze deed haar jas aan en een vestje en stapte op de fiets.
Brrrr ze was blij dat ze een vestje aangedaan had omdat het nog behoorlijk koud buiten was.
Toen ze bij de manege aankwam zag ze dat de trailer al klaarstond.
Ah daar was Marjon al! Heey Marjon. Heey Krista daar was je al!
Heb je er al een beetje zin in? Vraagt Marjon? Ja heel erg! Zegt Krista.
Mooizo. Je helpt me heel erg als jij alvast Kolonel gaat poetsen en knotjes gaat maken
En dan ga ik alvast z’n spullen in de auto leggen.
Okay is goed zegt Krista en gaat op weg om Kolonel eens lekker te poetsen.
Ze had tot 10 uur en dan moesten ze weg. Even later Kwam Marjon terug met een deken en transportbeschermers voor Kolonel.
Hij was helemaal mooi gepoetst en ze hadden nu nog anderhalf uur om hem in te vlechten, en dan moesten ze weg. Dat deed Marjon even vlug zodat Krista even wat kon gaan drinken.

Ze waren inmiddels al weer een half uur onderweg naar de wedstrijd en moesten nu nog ongeveer een half uur rijden.
Toen ze er eindelijk waren gingen we eerst maar even Marjon aanmelden dat ze er was.
Ze zag dat ze nog een uur had voordat ze haar springparcours af moest leggen.
Ruim tijd dus om Kolonel op te zadelen en in te rijden.
Marjon haalde Kolonel van de trailer af.
Ze vroeg of Krista hem alvast weer even wou poetsen en z’n deken en transportbeschermers af wou doen zodat zij het parcours kon gaan verkennen.
Dat wou Krista maar al te graag doen en begon al fanatiek.
Toen Marjon terug kwam zag ze haar paard helemaal glimmen zo fanatiek had Krista hem gepoetst! Wow! Krista dat heb je goed gedaan!
Ik moet haast beginnen met rijden dus zou jij z’n hoofdstel even willen doen?
Dan doe ik zijn zadel wel op en niet te vergeten zijn peesbeschermers om.

Toen alles klaar was wisselde Marjon haar gewone kleren om voor haar wedstrijdkleren en stapte op om Kolonel in te gaan rijden. Krista liep mee en ging kijken Hoe Marjon Kolonel in ging rijden. Toen ze eindelijk haar parcours mocht rijden, wenste Krista haar nog succes en ging zelf kijken hoe het zou gaan. Krista vond dat Marjon al best in een hoge klasse reed.
Al L2. Het ging allemaal goed maar na de landing over het muurtje ging het fout.
Het gebeurde in een flits. Er lag een balk op de grond. Marjon en Kolonel hadden hem niet gezien………

Leuk verhaal? dan schrijf ik verder naja ik hoor het wel

Murkje

Re: [verhaal] Een eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 10:14

niemand?

horseslin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 10:29

Leuk verhaal ga het volgen!!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:10

Ik vind het raar geschreven, ik heb gewoon niet verder gelezen, is echt irritant.

Je kan wel wat meer in detail gaan.

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 12:10

oke bedankt voor de tip zal er op gaan letten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:25

Leuk verhaal maar ik mis vele leestekens. Even een klein stukje verbeterd. Hier is het origineel: Toen ze bij de manege aankwam zag ze dat de trailer al klaarstond.
Ah daar was Marjon al! Heey Marjon. Heey Krista daar was je al!
Heb je er al een beetje zin in? Vraagt Marjon? Ja heel erg! Zegt Krista.
Mooizo. Je helpt me heel erg als jij alvast Kolonel gaat poetsen en knotjes gaat maken
En dan ga ik alvast z’n spullen in de auto leggen.
Okay is goed zegt Krista en gaat op weg om Kolonel eens lekker te poetsen.
Ze had tot 10 uur en dan moesten ze weg. Even later Kwam Marjon terug met een deken en transportbeschermers voor Kolonel.

En dit is verbeterd: Toen ze bij de manege aankwam zag ze dat de trailer al klaarstond. Ah, daar was Marjon al! "Heey Marjon." "Heey Krista, daar ben je al! Heb je er al een beetje zin in?" Vraagt Marjon. "Ja heel erg!" Zegt Krista. "Mooi zo. Je helpt me heel erg als jij alvast Kolonel gaat poetsen en knotjes gaat maken, dan ga ik alvast z’n spullen in de auto leggen." Oké, is goed." zegt Krista en gaat op weg om Kolonel eens lekker te poetsen. Ze had tot 10 uur en dan moesten ze weg. Even later Kwam Marjon terug met een deken en transportbeschermers voor Kolonel.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 04-08-06 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:23

De verhaallijn zou best leuk kunnen worden, maar inderdaad:

- leestekens

- RUST, breng wat meer rust in je schrijfstijl, je neigt nu erg naar de beginnersfout en toen, en toen, en toen...
De hele buitenrit zou bijvoorbeeld heel wat uitgebreider kunnen worden, je hoeft zeker geen onzinnige details te vermelden, maar wat meer rust in het verhaal maakt het prettiger leesbaar.

- Probeer realistisch te blijven! Als jij Krista was zou je dan zo makkelijk reageren als je ouders zomaar opeens met je instructeur willen praten? Of zou je je dingen af gaan vragen, dingen hopen, dingen vrezen? Hetzelfde met die wedstrijd, wist krista er iets van af dat marjon wedstrijd had? Gaat ze vaker mee? Waarom dan dit keer wel/niet? En waarom via haar ouders gevraad?

Ik weet dat dit je eerste verhaal is, maar ik ben wel nieuwsgierig hoe het verder gaat en hoe jij je verder als schrijver kunt en wilt ontwikkelen met deze tips!!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 18:57

oke heel erg bedankt ik zal er proberen op te letten met het volgende stuk

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 20:31

het nieuwe stuk komt eraan nog even geduld;P

en deze keer is het beter geschreven en dus ook met leestekens met dank aan mizora

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 22:15

hier het nieuwe stuk:
nu veel beter

Dan ziet ze Marjon en Kolonel onderuitvallen. Meteen rent ze naar hun toe maar ze wordt tegengehouden door de dierenarts en een dokter. “Ik moet er naar toe!” gilt Krista.
“Je mag er pas naar toe als we weten dat er niks ernstigs aan de hand is.” zegt de dokter op een vrij rustige toon. Krista kijkt om haar heen en ziet dat alle mensen verschrikt kijken naar wat er is gebeurd, ze hoopt dat er niks ernstigs gebeurd is. Even later ziet ze Kolonel en Marjon gelukkig weer opstaan. Snel rent ze naar Marjon toe en vraagt bezorgd of ze zich pijn heeft gedaan. “Nee,” zegt Marjon, “Ik heb alleen een beetje hoofdpijn.” Dan gaat Marjon naar haar paard, waar de dierenarts bij staat, en vraagt of er niets ergs is met haar paard. “Het valt mee hij is gelukkig niet op de balk gevallen.” antwoordt de dierenarts. “Oké, gelukkig.” zegt Marjon zuchtend van blijdschap en opluchting. Dan neemt ze haar paard over en samen gaan Krista en Marjon naar de trailer om Kolonel af te zadelen en daarna naar huis te gaan. Marjon zadelt Kolonel af en Krista pakt alvast Kolonel’s deken en de transportbeschermers natuurlijk ook. “Wat gebeurde er nou eigenlijk precies?” Vraagt Marjon. “Na de muur lag er een balk, hoe die er komt weet ik ook niet en daar gleden jullie over uit blijkbaar.” “Wat stom dat die balk er lag maar gelukkig is er niets ergs gebeurd.” zegt Marjon. Krista ziet druppels water vallen en kijkt eens omhoog, ja hoor er hangt een donkere wolk boven hen. Het begint al snel harder te regenen dus zetten ze Kolonel snel op de trailer.

Zelf besluiten ze dat ze nog even wat gaan eten en drinken in de kantine. Krista bestelt wat cola en een broodje hamburger daar heeft ze nu echt zin in. Marjon bestelt ook een broodje hamburger alleen neemt zij er dan koffie bij. Het begint al snel steeds harder te regenen. Zodra ze hun eten en drinken op hebben gaan ze maar weer naar huis, want het is nu alweer 1 uur en Marjon om 3 uur weer les moet geven en Krista heeft al eerder beloofd vandaag helpen op de manege met allerlei klusjes zoals uitmesten en voeren en helpen in de lessen, zoals ze vaker doet op zaterdag. Als ze bij de trailer komen horen ze Kolonel al ongeduldig stampen, hij wil dus blijkbaar ook naar huis, net zoals Marjon en Krista. Ze zijn nu alweer 3 kwartier onderweg naar huis en langzaam aan stopt het eindelijk met regenen, “Eindelijk, het werd tijd.” denkt Krista. Plotseling zien ze een pony over de weg rennen. “Hè? Hoe kan dat nou?” Zeggen Marjon en Krista allebei tegelijkertijd. Dan zien ze tot hun verbazing dat de pony ook nog eens Lodewijk is. Hij heeft z´n hoofdstel nog in en z´n zadel nog op dus zetten ze de auto met trailer snel aan de kant en ze lopen naar Lodewijk toe, hij laat zich gelukkig snel vangen. Snel zadelen ze hem af en zetten ze hem in de trailer, zadelen hem af, maar dan zien ze dat hij een hele grote wond op z´n been heeft. “Hoe kan dat nu weer?” Zegt Krista. “Ik weet het niet,” antwoordt Marjon, “maar we zullen de wond als we thuis zijn even goed verzorgen en daarna even degene opzoeken die op hem heeft gereden en vragen wat er is gebeurd.”

Gelukkig duurt de reis naar de manege nog maar 10 minuten. Het is nu echt opgehouden met regenen en de zon breekt voorzichtig door. “Krista, zet jij Kolonel in z´n stal en verzorg je hem nog even na?” Zegt Marjon tegen haar, “Dan zorg ik dat alles goed komt met Lodewijk.” Krista doet wat Marjon zegt en zet Kolonel in zijn stal doet z´n zweetdeken af en ook zijn transportbeschermers. Ze poetst hem nog even lekker en doet dan Kolonel’s zomerdeken om, geeft hem nog een lekker snoepje en gaat hierna op weg om te kijken hoe het met Lodewijk gaat. Lisa, het verwenste meisje van de manege, staat erbij te kijken. Krista vraagt of zij misschien op Lodewijk heeft gereden. “Ja,” zegt ze, “we waren aan het buiten rijden en toen kwam er ineens een hond en die beet zomaar in Lodewijk’s been.” zegt ze met een verdrietige stem. “Toen ging Lodewijk er vandoor en ik was niet blijven zitten doordat ik tegen een tak aansloeg en daardoor viel.”
“Nou ja, het is allemaal goed gekomen en die wond geneest wel weer.” zegt Marjon.
“Maar ik zal aan het werk moeten,” zegt Marjon, “want de les begint zo.” “Ik zal zo meteen ook beginnen, maar ik blijf eerst nog even bij Lodewijk.” Antwoordt Krista.
Inmiddels is Lisa ook alweer weggeslenterd zonder ook nog maar even bij Lodewijk te zitten, wat heft Krista toch een hekel aan dat kind. Elke les heeft ze weer andere paardrijdkleren en morgen krijgt ze een eigen pony terwijl ze nog maar net een maandje rijdt. Krista is benieuwd hoe dat af zou lopen.

“Hey, Peter!” roept Krista als ze Peter ziet. “Hey, Krista! Ben je er vandaag ook weer om te helpen?” “Ja,” zegt Krista. “Mooi want de boxen van de pensioenstallen moeten nog gedaan worden.” “Oké, dan zal ik maar beginnen.” “Ja, doe dat maar.” lacht peter, “Dan kom ik je zo wel even helpen.” Dat vindt Krista wel een goed idee omdat er 20 boxen moesten worden gedaan. Als Peter terug komt heeft ze alweer 3 boxen gedaan. Nu de andere 17 nog. “Ik hoorde van Marjon al het hele verhaal dat ze was gevallen.” begint Peter. “Ja,” knikt Krista, “ze waren uitgegleden over een balk die nog in de ring lag.” vertelt ze terwijl ze ijverig doorwerkt. “Stom,” zegt peter, “dat de ringmeester dat niet heeft gezien.” “Als er ook iets ergs was gebeurd zou de vereniging dat ook betaald hebben omdat het hun verantwoording was, maar ik zal deze kruiwagen even gaan legen.” zegt Krista tussendoor. “Oké, ik zal dan ook maar weer met een box beginnen.” roept Peter haar nog achterna. Krista moet eerst de plank op voordat ze de kruiwagen kan legen, hopen dat dit nu wel goed gaat want de vorige keer is ze omgevallen. Ze viel toen zo de mest in. Poeh, Krista is blij dat het nu wel goed gaat.

Ze loopt weer naar de stallen toe en er komt een meisje van een jaar of 6, verwacht Krista, op haar aflopen en vraagt of ze haar even wil helpen met opzadelen van Maartje, de Shetlander van de manege. “Natuurlijk.” Krista wil haar even helpen. Het meisje zegt dat ze Marijke heet. “Ik heet Krista.” stelt Krista zich voor. Ze weet nog goed dat ze ook op Maartje heeft gezeten, de eerste les. Dat vond ze vroeger altijd prachtig. Snel helpt ze het meisje met opzadelen omdat haar les bijna begint. Het meisje bedankt haar en loopt met Maartje naar de bak. Krista gaat weer verder met de stallen uitmesten. Ze praat nog even gezellig met Peter maar de boxen zijn al snel klaar en Krista ziet dat het half 6 is, tijd op te voeren dus. Deze keer doen Peter en Krista het samen. Ze zijn zo al snel klaar want Krista moet nu toch maar eens naar huis omdat ze om 6 uur moet eten en vanavond ook nog samen met Peter en Denise even ergens heen zal gaan, met zijn drieën. Zodra ze thuis komt roept haar moeder al dat ze snel haar handen moet gaan wassen omdat ze al kunnen eten, dit keer is het macaroni! Dit vindt Krista ook wel lekker. Ze ziet dat haar oudere broer Menno van 16 jaar een vriend van hem mee heeft gebracht. Zoals altijd is dat Nick, hij is ook 16. Wat vindt Krista hem toch knap en ze heeft het idee dat hij haar ook wel leuk vindt. Haar ouders vragen of ze een leuke dag had gehad. “Ja,” knikt ze, “alleen wat minder leuk was is dat Marjon met paard en al onderuit is gegaan doordat er een balk in het parcours lag.” “Goh, wat stom. Er is niks ergs gebeurd hopelijk?” Antwoorden haar vader. “Nee, gelukkig niet.
Daar ben ik wel ook wel blij om.” zegt Krista. Zelfs Menno en Nick luisteren mee,
Meestal kunnen hun dit soort dingen nooit schelen, maar nu blijkbaar dus wel.

“En, wat ga je vanavond doen?” vraagt haar moeder. “Ik zou even met Peter en Denise naar de discotheek hier in de buurt gaan.” “Dan kan je wel bij één van ons achter op de scooter,” zegt Menno, “want wij gaan daar namelijk ook even heen.” “Ja, is goed. Dan hoef ik niet op de fiets terwijl Peter en Denise op de scooter van Peter zitten.” “Dat dacht ik ook al.” antwoordt Nick. Wat is hij soms toch lief denk Krista bij zichzelf.

Na het eten stapt Krista onder de douche omdat ze net bij de paarden weg komt en dus volgens haar moeder stinkt ze naar paarden. Ze wast gauw haar haren en wast zichzelf en stapt dan weer onder de douche vandaan en kleed zichzelf aan. Ze besluit een leuke spijkerbroek aan te doen met een topje, dat vind ze altijd wel leuk staan. Ook doet ze haar eigen haar en nog wat make-up op. Ze is dan klaar. Krista vindt dat ze er zo wel leuk uitziet en gaat alvast naar beneden. Ze gaan half 8 pas op weg naar Denise en Peter gaan dus heeft ze nog even tijd, het is namelijk pas kwart over 7. “Krista, wij gaan morgenmiddag trouwens even voor een paar uurtjes weg.” “Oké, wat gaan jullie doen dan?” “Dat zie je morgen wel.” “Hm, oké.” zucht Krista.
Wat zijn haar ouders de laatste tijd toch geheimzinnig. Ze vraagt zich af wat haar ouders in hun schild voeren, echter besluit ze er verder toch maar niet over na te denken, Eerst eens lekker feesten. Haar broer Menno roept dat ze nu weg gaan dus zegt haar ouders gedag en belooft niet al te laat thuis te zijn. Ze pakt nog even snel haar vestje en dan stapt ze bij Nick achterop de scooter en gaan ze op weg naar Denise’s huis.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 22:45

Inderdaad, een heel stuk beter! Ik geloof alleen dat ik nieuwsgieriger ben dan Krista wat Krista's ouders in hun schild voeren. Uiteraard had ik verwacht dat er vandaag iets zou gebeuren met die pony....maar niks, ja dat ie gewond is dus hoe moet dat nou...mmmm spannend Haha! Haha!

Nog een dingetje, heb je je verhaal een paar keer nagelezen voordat je het postte? Zo wordt het gewonde paard twee keer ingeladen en staan er wat typefoutjes in. Het verwenste meisje van de manege, ze zal vast ook wel verwenst worden maar ik neem aan dat je verwende bedoelde Knipoog

Wat trouwens ook een goede manier is om je eigen stijl en tikfouten eruit te halen is als je denkt dat het af is, even een kwartiertje of halfuurtje gewoon wegleggen en daarna nog eens overlezen, vaak zie je dan weer dingen waarvan je denkt "dat kan ik beter zo verwoorden" of "hey dit klopt niet helemaal".

Succes, je gaat zeker de goede kant op en ik ben benieuwd naar het vervolg!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 11:26

oke bedankt zal er op gaan letten en ben alweer bezig met het nieuwe stuk

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 12:17

'K wacht af Tong uitsteken

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 12:31

okay

snamsap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 20:52

leuk verhaal Lachen meer

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 22:56

ben druk bezig heb nu alwwr 610 woorden

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 23:50

heb het nieuwe stuk af nu wordt de spelling enzo nog door mizora gecontroleerd en dan komt het hier te staan

_loekie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 11:30

leuk verhaal wacht op het nieuwe stuk.

CedriiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:32

Leuk verhaal! Het is echt al een stuk verbeterd! Goed zo! Ga zo door!
Ik wacht ook op een nieuw stuk!

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 22:38

het nieuwe stuk komt er aan

Mich_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 14:24

Leuk verhaal.. Wanneer komt het stuk er aan? Tong uitsteken

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:17

het nieuwe stuk komt er zo gauw mogelijk aan,
het wordt nu gecontroleerd door mizora

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:35

leuk verhaal

Murkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 11:51

hier het beloofde nieuwe stuk Haha! :

Ze waren al Gauw bij Denise, “Denise en Peter stonden al te wachten”.
“Oh gaan je broer en Nick ook mee?” vraagt Denise, “Ja knikt Krista”.
“Dat is wel gezellig zeiden Peter en Denise”. En ze gingen op weg naar de discotheek.
Het was gezellig en er was leuke muziek en iedereen vond het leuk,
Nick ook, hij praatte bijna alleen maar met Krista, dat vond Krista alleen maar leuker.
Ze schrok, Toen haar mobiel af ging. “Hallo, met Krista”. “Heey je spreekt met Marjon”
Ik bel je omdat het niet goed gaat met Lodewijk, “Kun je nu naar de manege komen?”
Dan leg ik je het dan wel uit. “Okay, ik kom er aan”! En gauw hing Krista op en wou zo gauw mogelijk naar de manege! Nick bood aan om haar te brengen met de scooter, dat vond ze erg lief van hem. Snel gingen ze naar de manege, en Nick volgde haar. Ze zag dat de dierenarts er ook al was.Dan moest het wel heel erg zijn. Snel stapte ze van de scooter af en haastte zich naar de stal van Lodewijk. Daar ziet ze Marjon en de dierenarts staan, Marjon komt op haar af en verteld dat Lodewijk een tik met de zweep had gehad op zijn wond, van Lisa omdat hij zijn oren naar achteren had gedraaid toen ze langs liep. En nu was het heel erg gaan bloeden,
“Het is gaan ontsteken doordat en waarschijnlijk vuil stof van zweep in is gekomen”. Zegt de dierenarts, “Ik zal het nu gaan ontsmetten en verder kunnen we niet veel doen”,
We kunnen het alleen goed schoon houden.”Okay, dat zullen we gaan doen” zegt Marjon.
“En ik zal hem nog een spuitje geven die tegen nare ziektes helpen wat de hond misschien bij zich had”. De dierenarts gaf het spuitje en ging toen weer verder omdat het al behoorlijk laat was. Krista en Nick vertrokken ook weer om nog even naar de discotheek te gaan,
Ze gaf Lodewijk nog een kus en ging snel naar de scooter van Nick omdat hij al stond te wachten. Snel stapte ze weer bij hem achterop de scooter en rijden ze weer naar de discotheek. Denise en Peter kwamen al gauw op hun af toen ze discotheek weer in kwamen,
“Wat was er nou met Lodewijk vraagt Peter bezorg?” “Door Lisa heeft hij nou een ontsteking aan z’n plek op zijn been gekregen doordat zij hem daar met de zweep had geslagen en daar waarschijnlijk viezigheid opzat”. “Wat een stom kind roept Denise!” “Ja, dat vond ik ook al knikt Krista”. “De manege-eigenaar zal morgen denk ik wel even met haar gaan praten denk ik zegt Peter”, “Dat hoop ik maar en ik hoop dat ze flink op haar kop krijgt”, Dat heeft ze wel verdient, Vinden Menno en Nick. De rest van de avond was nog heel gezellig, En iedereen was opgelucht dat ze Lisa niet tegenkwamen, Omdat niemand haar mocht en omdat ze vreselijk irritant was en ze Menno leuk vond en hij haar niet.
Toen ze toch maar naar huis gingen ging Krista weer bij Nick achterop de scooter en namen
Van Peter en Denise afscheid omdat zei een andere kant op gingen wat voor hen korter waren.
Blijf je bij Menno slapen? Vroeg Krista. Ja knikte Nick.

Krista stapte weer van de scooter af omdat ze al thuis was. Ze was toch wel moe merkte ze nu ze thuis was. Ze zei tegen de jongens dat ze ging slapen, hun volgden haar voorbeeld en gingen ook naar boven om te gaan slapen. Ze werd midden in de nacht wakker toen er op haar
Op haar deur werd geklopt. “Wie is daar zei ze?” Ik zei iemand en diegene kwam binnen, Ze zag dat het Nick was, en zegt. “Oh was jij het, kom maar verder”. Dit doet Nick en gaat op haar bedrand zitten En Krista gaat naast hem zitten. “Was gezellig vanavond hé?” Ja, zegt Krista alleen dat probleem met Lodewijk was minder. “Ik ga morgen ook gelijk bij hem kijken hoe het met hem is”. “Okay, ik zal je wel brengen zegt Nick,” Dat aanbod sloeg Krista niet af en ze zij dat ze dat heel lief van hem vond. Nick begint licht te blozen, Krista zag het en begon zachtjes te lachen. Zo praatten ze nog wat door en het was heel gezellig vond Krista.
Na al een hele poos gepraat te hebben werd Krista toch moe, Dat merkte Nick en hij zei dat hij maar weer terug ging omdat Menno het anders misschien merkte. Krista vond het jammer dat hij weer terug moest, Nick gaf Krista nog een zoen en stond toen op en liep de kamer uit om weer naar Menno zijn kamer te gaan. “Krista wist nu zeker dat Nick haar toch wel leuk vond en stuurde Denise nog gauw een sms van wat er zonet was gebeurd, en al gauw stuurde Denise een sms terug waar in stond dat ze het helemaal super vond voor Krista.”
Krista ging toen maar slapen want ze was best moe.

“De volgende morgen riep haar moeder om half 11 dat het eten klaar was en dat ze naar beneden moesten komen voor het ontbijt.” Op de gang kwam ze ook nog een slaperige Menno en Nick tegen, Van Nick kreeg ze een knipoog, Maar natuurlijk Menno zij met een plagerige stem dat hij er alles van wist omdat hij gister wakker was geworden van Nick toen hij de kamer inkwam en dat Nick hem alles had verteld. Krista keek Menno eens boos aan en toen liep Menno lachend de trap af. Ze zag dat haar vader en moeder de kleren al aan hadden,
Krista niet, zij had haar pyjama nog aan en haar haar zat ook zo leuk door de war,
Net nu Nick er is natuurlijk zie” ik er weer alles behalve charmant uit denk Krista” terwijl ze een hap neemt van haar broodje. Na het ontbijt rent ze naar boven en doet haar sportkleding aan en doet haar haar en natuurlijk nog een beetje make-up. “He, verdorie waar zijn mijn sportschoenen nou weer gebleven?” Moppert Krista, Uiteindelijk vist ze ze onder haar bed vandaan, “Daar lagen ze dus”. Snel trekt ze ze aan en zegt tegen haar ouders dat ze een stuk te hardlopen gaat, Dit vinden haar ouders best omdat ze dit wel vaker van haar gewend zijn op zondag. Ze besluit om door het bos te gaan hardlopen, “Daar is het altijd leuk.”
Na een dik uur gaat ze weer naar huis, als ze thuis komt stapt ze gauw onder de douche omdat ze redelijk heeft gezweet heeft. Als ze klaar is met douchen doet ze haar paardrijdkleren ook aan omdat ze naar de manege gaat voor Lodewijk en omdat ze beloofd had aan Annelies om voor een keer haar paard Chester te rijden omdat die naar een familie dag moest.
Toen ze onder kwam zag ze dat er een briefje op de tafel lag:

Hallo Krista,

Wij zijn zoals we gister al hadden gezegt voor een paar uurtjes weg me je instructise, waarom daar kom je gauw genoeg achter

Groetjes pap en mam

Wat zijn pap en mam de laatste tijd toch geheimzinnig, En Peter wou al niks zeggen en Marjon al helemaal niet. “Ze vroeg zich af wat haar ouders nou gingen doen,”
Ze wist het niet. Maar hopelijk kwam ze daar vanavond achter.
“Tenminste dat hoopte ze.” Nick kwam al naar beneden en stelde voor om Krista nu al naar de manege toe te brengen. “Dat vond Krista een goed plan.” Ze stapte achterop bij Nick op de scooter en ze reden naar de manege toe.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 12:11

Sorry maar ik vind dat je vreselijk achteruit gegaan bent met schrijven. De stijl, veel te lange en ingewikkelde zinnen, logica ontbreekt...
En als dit gecorrigeerd is...de aanhalingstekens staan finaal verkeerd. Je eerste stukken waren nog behoorlijk fijn te lezen, hier heb ik me werkelijk doorheen geworsteld. Je gaat dus de verkeerde kant op!!