[Verhaal] Waarom hij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

__Robijn__

[Verhaal] Waarom hij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 08:53

Dit is mijn eerste verhaal.
Ik hoop dat het bij jullie in goede smaak valt. Ik ben druk bezig. Maar 1500 woorden is best veel omdat te krijgen.

hier het eerste stuk
“Wakker worden Anouk”zegt haar moeder. “Hoe laat is het?”vraagt Anouk slaperig.
“Kwart voor 8” Anouk springt op en rent naar de badkamer, gooit een plens water in haar gezicht en rent weer terug naar haar kamer om kleren te pakken. Ze doet wat mascara en oogpotlood op en loopt naar beneden. Daar pakt ze een boterham en doet er chocopasta op.
Ze rent weer naar boven om haar tanden te poetsen. Wat kan Anouk toch slecht tegen haasten. Ze kamt nog snel even haar haar en kijkt nog even in de spiegel.
“Alles is perfect”zegt Anouk tegen zichzelf. Ze pakt haar jas van de kapstok. “Mam, ik ga naar school!”. Ze pakt haar fiets uit de schuur en rijd naar het plekje waar ze afgesproken heeft met Joris. Ze kijkt op haar horloge, kwart over 8. Als ze aankomt staat Joris al te wachten. Anouk krijgt gelijk weer kriebels in haar buik. Maar laat niet merken dat ze Joris leuk vind.

“Hee”zegt Joris. “Hee”zegt Anouk verlegen. Anouk voelt dat ze moet blozen en buigt haar hoofd iets naar beneden zodat Joris dat niet kan zien. “Wat zie je er gehaast uit”zegt Joris. “Ja ik had me verslapen, dus alles moest snel!” Samen fietsen ze naar school. Gelukkig is het niet zo ver. Niemand zegt wat. Alle 2 fietsen ze zwijgend naast elkaar. Dan verbreekt Joris de stilte. “Zullen we na school samen wat gaan doen? Als je zin en tijd hebt natuurlijk” zegt Joris. Zou hij mij ook leuk vinden, denkt Anouk. “Uh, ja natuurlijk. Lijkt me gezellig”zegt Anouk verlegen.
Als ze op school aankomen, zetten ze hun fietsen in het fietsenrek. Anouk loopt naar Laura toe. Laura is haar beste vriendin. “Hee Laura!!” zegt Anouk. “Hee”. “Heb je zin in morgen?” vraagt Laura. “Wat is er morgen?”vraag Anouk. “Weet je dat niet?! Dan gaan we naar de Efteling” “Ohja, helemaal vergeten!” zegt Anouk. Joris komt aangelopen.
“Anouk, zullen we morgen samen in de bus?” vraagt Joris. “Ja lijkt me leuk” zegt Anouk verlegen. Dan loopt Joris met zijn handen in zijn zak slenterend weer terug naar zijn vrienden. Joris is 2 jaar ouder dan Anouk. Hij is 16, en Anouk 14. “Joris heeft gister zijn nieuwe scooter gekocht. Waarschijnlijk komt hij morgen op zijn scooter naar school. En dan moet ik alleen naar school fietsen” zegt Anouk treurend. “Agh, je hoeft toch niet ver te fietsen”zegt Laura.
“Hij ziet je wel zitten he?”zegt Laura met een grijns op haar gezicht. “Hallo? Ben je er nog?”vraagt Laura. “Hè, wat zei je?” “Dat Joris je wel ziet zitten” zegt Laura nog een keer.
“Denk je?” vraagt Anouk blozend. “ Ja, hij vraagt al of je naast hem komt zitten in de bus. En je fietst samen met hem naar school. Met die gedachten loopt Anouk naar binnen.

In de pauze kijken Anouk en Joris iedere keer naar elkaar. “We zijn om 1 uur uit!!”Gilt Laura die komt aanrennen. “Echt?”vraagt Anouk. “Ja, anders zou ik het toch niet zeggen muts.”
“Ik ga even mijn brood uit mijn kluisje pakken”zegt Anouk. Ze kijkt nog een keer naar Joris. Joris kijkt op dat zelfde moment ook naar Anouk. Anouk voelt dat ze bloost en loopt snel door naar haar kluisje. Morgen zit ik naast hem in de bus, denkt Anouk. Bij die gedachten smelt ze helemaal weg. Laura komt naar haar toe lopen omdat ze na 5 minuten nog niet terug was. Anouk staat tegen de kluisjes voor zich uit te staren denkend over morgen. “Staat ze hier gewoon dromerig tegen de kluisjes aan. Je vindt Joris wel erg leuk hè?”zegt Laura plagerig.
“Ja, eigelijk wel ja. Maar hou wel je mond tegen iedereen oke?”
Gelukkig gaat de bel en ze moeten weer naar de klas. Het laatste uur tenslotte.

Anouk fietst alleen naar huis. Morgen naar de Efteling. Samen met Joris in de bus. Zou hij me dan toch leuk vinden? Hij is toch geen player? “nee, dat is hij niet”zegt Anouk tegen zichzelf.
Ze gooit de voordeur open “Hoi!” Gilt Anouk door het huis. Geen antwoord. Alleen thuis dus. Lekker rustig, denkt Anouk. Ze pakt wat te drinken en ploft op de bank neer. Ze zet de TV aan en zapt wat rond. Ze kijkt wel naar de TV, maar ziet niet waar ze eigelijk naar kijkt. Ze zit hele tijd dromerig voor zich uit te staren en denkend over morgen.
Anouk geeft een klap op haar wekker en kijkt slaperig naar haar wekker. Kwart over 7, mooi op tijd. Ze komt langzaam uit haar bed en loopt richting de badkamer. Ze zet ze douche aan en loopt weer terug naar haar kamer om kleren te pakken. Ze zet de kraan op 38 graden. Ze voelt de warmen stralen op haar lichaam. Zo staat ze nog een tijdje onder de douche. “Anouk ben je bijna klaar?” vraagt haar moeder. “Ja, ik ben zo klaar. Nog even mijn haar uitspoelen”

Anouk loopt naar beneden en pakt een boterham. Ze gaat aan tafel zitten bij haar vader die de krant aan het lezen is. “Goedemorgen”zegt haar vader vriendelijk. “Goedemorgen”antwoord Anouk slaperig. “Zin in de Efteling?”vraagt haar vader. “Ja hoor.” Dat is waar ook, denkt Anouk. Vandaag is de grote dag. Dan kan ik de hele tijd naast Joris zitten.
Anouk staat op om haar tas in te pakken. “Wat zou ik meenemen pap?” “Ieder geval brood. Je gaat toch niet iedere keer patat eten. En dan neem je nog wat drinken en een paar snoepjes mee” Wat is mijn vader toch ouderwets, denkt Anouk. Wat is er nou erg aan patat, dan neem ik zelf wel geld mee. Ze loopt naar boven en pakt geld. “ Ik ga naar school, doei!” Gilt ze door het huis. Ze pakt haar jas van de kapstok en loopt naar de schuur om haar fiets te pakken.

Als ze bijna bij het plekje is. Staat Joris er niet. Ze had gehoopt van wel. Dat hij zou wachten met z’n scooter. Anouk fietst door naar school. Aangekomen op school, zet ze haar fiets in het rek en loopt naar Laura toe. “Hee” zegt Laura vrolijk. “Hee, heb jij Joris al gezien?”vraagt Anouk. “Nee niet gezien. Hij zal zo wel komen”zegt Laura gerustellend. Ze lopen naar de bus en wachten tot ze erin mogen. Nog steeds is Joris er niet. Nu begint Anouk zich toch echt wel zorgen te maken. “ Anouk kom je mee?”vraagt Laura. “Joris is er nog niet” “Hij komt echt zo wel”zegt Laura. Anouk loopt achter Laura aan in de bus en gaat maar naast Laura zitten.
“Waar blijft ie nou?” zegt Anouk bezorgt. Dan rijd de bus weg en Joris is er nog steeds niet.
“Mevrouw?, weet u misschien waar Joris is?” vraagt Anouk aan haar mentrix. “Uhm, nee niks gehoord, misschien heeft hij zich verslapen.” Zegt haar mentrix.

Aangekomen bij de Efteling, vergeet ze Joris een beetje. Ze kan toch niet de hele dag aan hem denken. Hij heeft zich vast verslapen, spreekt Anouk zich toe. Samen met Laura en nog een aantal meiden gaan ze in de attracties. Eerst gaan ze in de Python. Anouk gaat naast Laura zitten. Als hij omhoog gaat en hij op het hoogste punt staat, word Anouk misselijk. Het is zo hoog. Maar gelukkig duurt dat moment niet lang. De achtbaan racet naar beneden en gaat over de kop. Als ze uit de achtbaan zijn, draait Anouk der maag nog. Ze gaan nu even wat eten. Ze lopen naar een friettent.

Het is tijd. Ze moeten terug naar huis. Anouk zit nog steeds met Joris in haar gedachten.
Er zal vast niks gebeurt zijn. Wat zou er gebeurt moeten zijn? Denkt Anouk bij zichzelf.
Als ze bijna thuis zijn wild hun mentrix iets zeggen. “Jongens en meisjes, ik heb niet zo’n leuke mededeling. Het gaat over iemand van onze school. Die heeft een ongeluk gehad.”
Gelijk gaat er een lampje branden bij Anouk. Het zal toch niet Joris zijn. Nee toch?
“De jongen heet Joris Garenstrook.” Anouk barst in huilen uit. Laura troost haar een beetje.
“Wat is er gebeurt? Hoe kon het gebeuren?” vraagt Anouk huilend. “We weten niet hoe het gebeurt is, en hoe het met Joris gaat.” Anouk voelt zich schuldig. Hoe kon ze nou lol maken, terwijl Joris een ongeluk gehad heeft. Hoe kon ze. Hij ligt nu in het ziekenhuis. En ik heb gewoon lol gemaakt. Anouk gaat zich steeds schuldiger voelen.

Verder gaan ?

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:36

Mooi geschreven, weinig op aan te brengen
Zeker doorgaan

Mouskatje

Re: [Verhaal] Waarom hij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 11:00

mooi geschreven. Maar joris vraagt aan Anouk of ze na school iets gaan doen, maar gaat dat dan niet door ofzo?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 11:58

Mouskatje schreef:
mooi geschreven. Maar joris vraagt aan Anouk of ze na school iets gaan doen, maar gaat dat dan niet door ofzo?

Dat gaat indd niet door. Omdat zij eerder vrij is zal het wel ff veranderen.

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 14:40

Gaaf verhaal! Zeker verdergaan!

Wanneer komt er een nieuw stukje?

Moon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 15:12

goed verhaal.. ga zo verder!! *dan wel tot het eind? *

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:39

Ik denk dat er morgen wel een nieuw stukje opstaat. Ben druk bezig.
Het is leuk om jullie reacties te lezen

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:59

Hij is er eerder van verwacht.
Hier een nieuw stuk. Laat maar weten wat jullie er van vinden.

Als ze thuis zijn belt ze gelijk Joris zijn ouders op. “Met Iena”zegt de moeder van Joris.
“Hallo, met Anouk. Ik uh… ik wilde weten hoe het met Joris gaat. Ik mocht Joris érg graag.”
“Joris ligt in coma, hij heeft zijn been gebroken en zijn arm is gekneusd” “Hoe is het gebeurd?”vraagt Anouk huilend. “Stil maar meisje, het komt echt wel weer goed. Hij is waarschijnlijk met zijn scooter uitgegleden over iets. Hij was bij een paal gevonden.”
Even blijft het stil. Anouk weet niet wat ze moet zeggen.
“Wil je misschien zometeen mee naar het ziekenhuis?” vraagt Iena.
“Ja graag”antwoord Anouk huilend.
“Dan zie ik je zo wel, je kunt rond 19:00 uur komen”
“Oke, dan zie ik u dan.”
“Doei”zegt Iena.
“Doei”zegt Anouk.
Ze hangt op en gaat huilend op haar bed liggen.

Eindelijk is het dan 19:00 uur. Ze is bij Joris thuis. Zonder Joris. Best een raar gevoel.
“Hadden jullie wat met elkaar?” vraagt de vader van Joris. “Nee, we hadden niet met elkaar. Maar ik vind Joris wel leuk. En iedereen zei dat hij mij ook wel leuk vond” zei Anouk verlegen. “Zullen we gaan?” vraagt Iena.
Ze stappen in de auto en rijden naar het ziekenhuis.

Ze komen bij de afdeling waar Joris ligt. Hij ligt nog steeds in coma volgens de dokters.
Ze gaan de kamer binnen waar Joris ligt. Anouk schrikt even. Hij is lijk wit en ligt doodstil met allemaal buisjes in zijn lichaam. Ze gaat naast het bed zitten en legt haar hand op die van Joris. De ouders van Joris zitten aan de andere kant van zijn bed. Het is doodstil in de kamer.
“Is hij in diepe coma?” vraagt Anouk voorzichtig. “ Een beetje, hij kan er wel uitkomen, maar dat zal wel een tijdje duren” “Oh, oke” zegt Anouk treurend.
Zo zitten ze nog een tijdje.
Dan begint Anouk opeens te praten tegen Joris. “Waarom jij? Waarom moet jij dit hebben!” ze rent de kamer uit en gaat in de gang tegen de muur zitten. Huilend met haar gezicht is haar handen. Iena komt naar Anouk te gelopen en gaat naast haar zitten. “Rustig maar, het komt wel goed. Het komt wel goed”zegt Iena gerustellend.
Ze gaan weer naar huis.

Thuis ligt Anouk maar te draaien in bed, ze kant echt niet slapen. De hele tijd zit ze met haar gedachten bij Joris. Hoe kon ik, waarom heb ik lol gemaakt. Terwijl hij daar ligt.
Door al dat denken is Anouk toch wel moe geworden, uiteindelijk viel ze toch wel in slaap.
De volgende ochtend wordt ze langzaam wakker. Vandaag gaat ze weer langs bij Joris.
Ze gaat naar beneden om te ontbijten en gaat daarna naar boven om aan te kleden.

13:00 Uur is ze bij Joris thuis. Vandaag gaat de broer van Joris ook mee. Thijs heet hij. Thijs is 1 jaar ouder dan Joris en lijkt sprekend op hem. “Hoi, ik ben Thijs” en hij geeft Anouk een hand. “Hoi, ik ben Anouk” en Anouk geeft Thijs een hand.
“Had jij wat met Joris?” vraagt Thijs.
“Nee, maar ik vond ‘m wel leuk. En ze zeiden hij mij ook” antwoord Anouk.
“Jij lijkt sprekend op Joris”zegt Anouk verlegen. “ Ja dat zeggen er wel meer”
“Komen jullie mee?” vraagt Iena.
Ze gaan in de auto zitten, en langzaam rijd de auto weg.

Aangekomen bij het ziekenhuis, ging Anouk nog wat kopen bij het winkeltje in het ziekenhuis.
Ze kocht een knuffel. Misschien een beetje kinderachtig voor een jongen van 16. Maar Anouk vond dat hij wat gezelschap nodig had. Al merkte hij daar niks van.
Ze gingen in de lift staan en langzaam ging de lift omhoog. Joris lag op de 5e verdieping.
In kamer 10 lag Joris. Daar was de kamer, Anouk kreeg weer kriebels in haar buik. Maar dit keer niet van de verliefdheid, maar van de zenuwen. Thijs deed de deur open. “Gaat u gang mevrouw” zegt hij vriendelijk. Hoe kan hij nu nog zo vrolijk doen? Zijn broer ligt in die kamer. In coma. Maar toch moet Anouk er wel een beetje omlachen. Ze gaat op de rand van Joris zijn bed zitten. “Ik heb een knuffel meegenomen, je zult het vast kinderachtig vinden. Maar als je wakker wordt, moet je niet eenzaam zijn”zegt Anouk. Ze voelt de tranen achter haar ogen prikken. Ook Thijs had wat meegenomen. Zijn lievelings CD. Het blijkt namelijk dat als ze iets horen dat ze dan misschien uit coma raken. Héél misschien. Maar het was te proberen. Hij zette de CD op en ze wachten gespannen af. “Hij beweegt! Hij bewoog z’n vinger!”zegt Anouk geschrokken. “Ik heb niks gezien”zegt Thijs. “Wij ook niet”zeggen de ouders van Joris. “Omdat je het zo graag wild zien dat hij beweegt, ga je je het inbeelden”zegt de vader van Joris. “Nee echt, ik zag zijn vinger bewegen” zegt Anouk smekend. “ik weet het zeker” probeert ze nog een keer, maar niemand gelooft haar.

Thuis ligt ze in bed. Ze denkt aan Joris. Dat hij bewogen had. Ook al geloven zijn ouders het niet. Hij bewoog echt! Ze ligt nog een hele tijd aan Joris te denken, en valt dan in slaap.
De volgende morgen staat ze op. Het is 10 uur. Vandaag gaat ze langs Laura om weer is wat bij te kletsen. In de avond gaat ze langs Joris.
Ze gaat ontbijten en kleed zich aan. Ze stapt op haar fiets en fietst rustig naar Laura.

“Goedemorgen”zegt Laura opgewekt. “Goedemorgen”zegt Anouk somber.
“Is er wat?” vraagt Laura. “Nou wat denk je? Joris ligt in het ziekenhuis hoor!” Het kwam er bozer uit dan dat ze bedoelde. “Oh nou sorry hoor, je hoeft niet gelijk zo chagie te doen”
“Sorry, ik bedoelde het niet zo boos. Mag ik nog binnen komen, of moet ik de hele tijd hier blijven staan?”“Haha, nee kom maar binnen”
“Wil je wat drinken?” vraagt Laura. “Ja lekker, doe maar cola” Anouk ploft op de bank neer.
Laura komt aangelopen met een glas cola en een koekje.
“Hoe gaat het nou met Joris?” vraagt Laura.
Anouk vertelt heel het verhaal. Dat ze Thijs heeft ontmoet en dat ze vanavond ook nog mee gaat naar Joris. Als Anouk het verhaal verteld, voelt ze de tranen achter haar ogen prikken. Ze kan ze niet in bedwang houden en barst in tranen uit. “Eigelijk is het raar hè? Dat ik zo moet huilen. Ik ken hem nog helemaal niet goed, en ik weet niet eens of hij me wel leuk vond?”
“Hij vond je echt wel leuk hoor Anouk. Neem dat maar van mij aan” en ze geeft Anouk een knipoog. Samen zitten ze zo nog een tijdje bij te kletsen.
Om 17:00 uur gaat Anouk weer naar huis.

Na het eten fietst ze naar Joris’s huis. Thijs doet open. “Hallo!” zegt hij vrolijk. “Hoi”zegt Anouk wat minder vrolijk. Anouk gaat op de bank zitten. “Waar zijn je ouders?” vraagt Anouk. “Die zijn even naar centrum, nog wat dingen halen. Wil je wat drinken?”
“Nee dankje” Thijs pakt voor zichzelf een cola. Hij komt naast Anouk zitten.
“Hoe oud ben jij eigelijk?”vraagt Thijs. “14, naja over een maand 15”zegt Anouk verlegen. Ze kijkt Thijs heel even aan. Hij heeft donkere ogen, net zoals Joris. En zwart haar.
“En hoe oud ben jij?”vraagt Anouk. “Ik ben 17, 1 jaar ouder als Joris dus.”
Het blijft een tijd stil. Anouk durft Thijs niet meer aan te kijken. Ze gaat Thijs toch niet leuk vinden hè? De stilte word verbroken door de ouders van Joris die thuis komen.

Ze staat weer voor kamer 10. Anouk doet voorzichtig de kamer deur open. Daar ligt hij nog steeds. Nog steeds het zelfde als al de andere dagen. Waarom hij? Waarom Joris?
Op die vragen zou Anouk nooit antwoord krijgen. Ze gaat weer zoals altijd op de rand van het bed zitten. Ze praat wat tegen hem en gaat dan op een andere stoel zitten, zodat Joris’s ouders ook op de rand van het bed kunnen zitten. Anouk luistert naar de piepjes van zijn hart. Op de monitor ziet ze iedere keer een punt. Hij leeft dus nog wel. Dat stelt Laura wat gerust. Ze dwaalt een beetje af met haar gedachten. Opeens schrikt ze op. Wat is dat geluid? Ze kijkt op de monitor. 1 Lange streep. “DOKTER” gilt Joris zijn vader.

kayleighhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 18:03

ben benieuwt naar het volgende stuk

Limitless

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:02

hij mag niet dood hoor

mooi stuk trouwens !

bliksempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:07

Ik ben ook benieuwd naar t volgende stuk!

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 10:44

woow mooi getypt
kben heel erg ebnieuwt naar het volgende stukje

Bokel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:32

leuk geschreven!! heb ook zin in het volgende stukje

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 12:03

Bedankt voor de reacties. Ik ben druk bezig. Maar heb het nogal druk. moet leren voor de Rep week.. En heb nog me paard Maar ik doe mijn best.

marthine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:40

oke nou kben echt heel erg nieuwschierig

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:34

hij mag wel dood kan ze leuk met die thijs nemen whaha nee hoor
leuk verhaal
alleen in de laatste alinea verwissel je Anouk met Laura

__Robijn__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 13:56

nujaro schreef:
hij mag wel dood kan ze leuk met die thijs nemen whaha nee hoor
leuk verhaal
alleen in de laatste alinea verwissel je Anouk met Laura

hahah ja nu je het zegt

chillaxing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:26

Nah. schiet een beetje op met het volgende stuk, ik vind het echt een leuk verhaal!

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:35

ja leuk verhaal ga gauw verder

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 18:03

Geduld is een schone zaak . Ben nu druk aan het schrijven Dus denk dat er morgen middag wel een nieuw stukje opstaat..

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 19:39

Eerder dan verwacht is hier het nieuwe stuk.
Maar het volgende stuk duurt denk ik wel wat langer

Snel komt er een dokter binnen. Binnen no time staan er een stuk of 7 dokters om Joris’s bed. 1 Van de dokters draait om. “Hij heeft gelukt gehad. Hij heeft het net gehaald. Het is dat u op tijd was. Anders had hij het niet gered.” Opgelucht haalt Anouk adem. Joris zijn ouders kijken ook opgelucht.
Ze zitten nog een tijde bij Joris. Dan gaan ze naar huis.

Thuis aangekomen verteld Anouk het hele verhaal aan haar ouders en daarna belt ze Laura op.
“Hee Noukie!” zegt Laura opgewekt. “Hee”zegt Anouk wat somber. “Wat is er ?” “Ik ben net bij Joris geweest. Hij was bijna dood. Zijn hart stopte ermee. Toen waren er heel snel dokters bij, en heeft hij het gelukkig overleefd” “ECHT.. IS DAT ECHT GEBEURD”Gilt Laura door de telefoon. “Ja, anders zou ik het toch niet vertellen.”zegt Anouk wat kattig. Ze is niet echt in de stemming voor dat soort opmerkingen. “Ik ga vanavond naar Thijs, de broer van Joris.” “Vind je hem leuk?” zegt Laura geheimzinnig. “Nee, hoezo?” “Nou, omdat je weer naar hem toe gaat” “Hij lijkt zo op Joris. Dat geeft me een fijn gevoel.” “Oh oke”zegt Laura. “Nou, ik wilde het even aan je vertellen. Ik ga nu eten. Doei”zegt Anouk. “Doei”zegt Laura. En Anouk hangt op.

Ze fietst naar Thijs toe. Iena doet de deur open. “ Hee Anouk” zegt ze wat vrolijk. “Hoi” zegt Anouk ook maar wat vrolijker. “Thijs is boven op zijn kamer”zegt Iena. “Oke, bedankt” En Anouk loopt door naar boven. Thijs zit achter zijn computer. “Hee”zegt Anouk. Thijs kijkt om. “Oh hee, ik wist niet dat je er al was.” Hij sluit de computer af. Anouk gaat op zijn bed zitten. Thijs komt naast haar zitten. “Hoe gaat het met je?”vraagt Thijs. “Ja het gaat wel, met jou?:” “Ja, gaat ook wel” “Zullen we naar het park gaan?” vraagt Thijs. “Ja is goed” Ze lopen naar beneden en Anouk gaat achterop de fiets bij Thijs. Het is doodstil onderweg. In het park gaan ze op een bankje zitten. Het is best koud. Thijs slaat een arm om Anouk heen. Anouk kijkt Thijs aan. Ze kijkt diep in zijn donkere ogen. Anouk voelt de vlinders in haar buik flink te keer gaan. Thijs buigt zich naar Anouk toe. Anouk voelt zijn lippen de hare raken. Anouk voelt de vlinders in haar buik weer wat rustiger worden. Ze zoenen lang en hevig. Anouk legt haar hoofd op zijn schouder. Zo zitten ze een tijdje stil. Doe ik hier wel goed aan? Is dit wel eerlijk tegen over Joris? Denkt Anouk bij zichzelf. “Is dit wel eerlijk tegen over Joris?”vraagt Anouk dan. “Uhm, hij weet het toch niet. Als je het niet wild moet je het zeggen hoor.”zegt Thijs vriendelijk. “Jawel, ik wil dit wel. Ik vind je wel leuk. Het voelt goed bij jou. Maar als Joris nou wakker word. Wat dan?” zegt Anouk. “Dan zien we wel verder. Wie weet hoelang dat duurt” stelt Thijs haar gerust. Zo zitten ze nog een tijdje samen.

Anouk kan weer niet slapen. Ze ligt maar te draaien en te draaien. Ze gaat uit bed en loopt naar beneden. Haar ouders zitten op de bank voor de TV. “Mam, ik kan niet slapen” zegt Anouk. “Oh Anouk, probeer dan wel in bed te blijven. Ik weet dat je het moeilijk hebt nu. Maar je moet morgen gewoon naar school. Kom dan maar even 10 minuutjes bij ons zitten”
Anouk ploft naast haar moeder op de bank. Ze gaat dicht tegen haar moeder aan zitten.
Na een kwartier zegt Anouk’s moeder dat ze nu echt naar boven moet. Het is al half 11 en morgen moet ze gewoon weer om 7 uur haar bed uit. Anouk strompelt naar boven. Ze gaat in bed liggen en trekt haar deken over haan heen.

De volgende ochtend is Anouk al vroeg wakker. Ze kijkt op haar wekker, kwart voor 6. Ze draait zich nog een keer om. Vind ik Thijs nou leuk? Of vind ik Joris nog leuk? Thijs ken ik nu beter al dan Joris….. Ik moet er niet zo veel overdenken. Het komt wel goed, spreekt Anouk zichzelf toe. Ze gaat uit bed en trekt aan trainingsbroek aan. Dan ga ik wel hardlopen.
Ze loopt zachtjes naar beneden en rent richting het park.
Ze ziet het bankje staan waar ze samen met Thijs gezoend had. Gelijk krijgt ze weer vlinders in haar buik. Ze gaat weer op dat pakje zitten. Even uitrusten. Er is niemand op straat.
Anouk gaat weer richting huis. Als ze thuis komt eet ze een boterham. Haar moeder komt aanlopen. “Goeden morgen, lekker gerent?” “Ja, was lekker. Even alles van me af rennen. Ik was als vroeg wakker.” Zegt Anouk. Ze gaat naar boven om zich te douchen en om te kleden om naar school te gaan. Vandaag fietst ze alleen naar school, want Joris is er natuurlijk niet.

Op school aangekomen ziet ze Laura staan. Laura zwaait naar Anouk. Anouk zwaait ook terug. Ze loopt naar Laura toe. “Hoi” zegt Anouk wat vrolijker dan aan de telefoon. “Hee, alles goed?”vraagt Laura. “Ja hoor, het gaat wel. Met jou?” “ Ja tuurlijk gaat het goed.”zei Laura íets té vrolijk. “Ja natuurlijk, jij hoeft nergens over na te denken”en Anouk loopt boos weg. Anouk gaat alleen zitten in de klas. Laura komt ook binnen lopen. Ze gaat naast Cynthia zitten. Normaal heeft ze een hekel aan dat kind, en nu ze niet naast mij zit, gaat ze naast haar zitten, denkt Anouk bij zichzelf. De les loopt langzaam. Om de paar minuten kijkt Anouk op de klok, nog geen tijd.

Als ze thuis is pakt ze de telefoon en belt Thijs op. “Met Thijs” “Hoi, met Anouk” zegt Anouk. “Kan ik misschien even langs komen?” “ Ja hoor, tuurlijk.” “Oké, dan kom ik er zo aan.” “Is goed, zie je zo.” “Doeii” “ Doeii” zegt Anouk. Anouk pakt haar jas van de kapstok. Ze schrijft nog even een briefje en legt die op het aanrecht. Ze pakt haar fiets, en rijd naar Thijs. Thijs doet open. “Hee”zegt hij vrolijk. “Hoiii”zegt Anouk ook wat vrolijk.
“Kom binnen” “Ben je alleen?” vraagt Anouk. “Ja, het huis voor mij alleen. Mijn ouders zijn bij Joris.” “Oh oke” zegt Anouk. “Zullen we naar boven gaan?”vraagt Thijs. “Ja hoor, wat jij wilt”zegt Anouk nonchalant. Anouk gaat op Thijs’s bed liggen. Ze is zo moe. Thijs komt naast haar liggen. Hij aait Anouk over haar buik. Hij gaat steeds verder naar beneden. Anouk voelt zijn lippen de hare raken. Onder het zoenen gaat Thijs steeds verder naar beneden. Hij maakt de knoop van Anouk’s broek open. “Nee”zegt Anouk. En ze maakt haar broek weer vast. “Ik wil dat nog niet. Ik ken je pas net” “Oke, maakt niet uit”zegt Thijs nog steeds even vriendelijk. “Mag ik je wel aaien?”vraagt Thijs voorzichtig. “Ja, maar niet in mijn broek” En hij zoent Anouk weer. Zo liggen ze nog een tijdje op bed, totdat ze verstoord worden door de telefoon. “Met Thijs” hij hoort dat zijn moeder van slag is. “Thijs je moet NU naar het ziekenhuis komen” “Is er wat met Joris”zegt Thijs geschrokken. “ Hij heeft weer een hartstilstand gehad. Kom nou maar” En zijn moeder hangt op. "We moeten nu naar het ziekenhuis. Kom maar bij mij achterop" zegt Thijs. En zo fietsen ze naar het ziekenhuis.

“Wat was er nou gebeurt”vraagt Thijs warrig. “Hij heeft weer een hartstilstand gehad” zegt Iena. “Als hij er nog 1 krijgt, overleeft hij het waarschijnlijk niet.” “En hoe moet het nu dan?” “Dat weten we niet. Het kan ieder moment afgelopen zijn” Iedereen is stil en ze kijken naar het onbeweeglijke lichaam van Joris. Niemand zegt wat. Opeens staat Thijs op. Hij doet de CD in de radio en zet hem hard aan. Hij gaat weer zitten, en kijkt naar Joris. Hij ligt daar nog steeds doodstil. Hij beweegt niet. Iedereen zit gespannen te kijken. Of hij beweegt. Dan zien ze opeens zijn voet íetsjes bewegen. Leeft hij? “DOKTER” Gilt de vader van Joris. Gelijk komt er een dokter. “Heeft hij weer een hartstilstand?” vraagt de dokter gehaast. “ Nee hij bewoog net zijn teen.”zegt de vader van Joris. “ Meneer, dat denkt u. Dat is gezichtsbedrog. Omdat u het zo graag wíld zien. Gaat u het zien. Het spijt me” En de dokter loopt weg.
De dokter is bijna bij de deur, als de vader van Joris weer gilt. “HIJ BEWEEGT!!! HIJ BEWOOG Z’N HAND!!”

Wat vinden jullie ervan ?

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:03

weer een leuk stukje
gauw verder schrijven

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:18

Jaa,, ik doe mijn best haha

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:24

Urbann schreef:

heb je een idee voor een volgend stukje?

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 12:26

nujaro schreef:
Urbann schreef:

heb je een idee voor een volgend stukje?

haha jaa dat heb ik ik ben namelijk al bezig..