[verhaal] De nieuwkomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MirZam

[verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 11:32

Toen ik gisteren mijn pc aan het opruimen was kwam ik dit verhaal weer tegen. Het is al even geleden dat ik dit geschreven ehb en er is nog geen vervolg, heb wel het een en ander in mijn hoofd, dus mocht er iemand meer willen lezen hoor ik het graag!

“Bijna klaar” denkt Rick als hij zwetend de laatste doos uit de verhuiswagen tilt. Omdat zijn vader een andere baan heeft aangenomen, hebben zijn ouders besloten om te verhuizen. Rick heeft geen andere keus dan mee te gaan. Hij kijkt naar boven en ziet de mooie groene bomen, het is lente.
“Hoe zal het zijn?” vraagt hij aan zijn vader “Helemaal alleen tussen allemaal onbekende mensen op een nieuwe school?” Zijn vader glimlacht: “Je zal je snel thuis voelen, daar ben ik van overtuigd.” Rick knikt. Hij maakt makkelijk vrienden en is er dan ook niet echt ongerust om. Gelukkig is het pas zaterdag dus hij heeft nog een dag om zijn spullen uit te pakken en even uit te rusten. Rick besluit even in de tuin te gaan zitten voor hij gaat helpen met dozen naar boven sjouwen. Even iets fris drinken. Na vijf minuten roept zijn vader: “Rickie, kun je even helpen? De lattenbodem moet naar boven dat lukt me niet alleen!” Rick springt omhoog om zijn vader te gaan helpen. Hij wil niet dat ze zich schuldig voelen over de verhuizing, hij heeft immers gezegd dat hij het niet erg vond.

De wekker gaat, het weekend is weer voorbij. Rick gaat recht op de rand van zijn bed zitten, overal staan nog dozen die hij nog niet heeft uitgepakt. Vandaag moet hij naar school, best spannend allemaal. Rick probeert er niet teveel aan te denken en loopt naar de douche. Na een kwartier komt hij schoon en fris terug op zijn kamer. Daar bedenkt hij zich dat hij niet weet in welke doos zijn goeie broeken zitten! “Mam!! Hellup” roept hij en grinnikt zacht in zichzelf. Zijn moeder komt aanlopen en weet gelijk wat Rick nodig heeft. “De doos, waar nette kleding op staat” zegt ze lachend. Rick kleurt rood en zoekt wat kleren uit, pakt zijn tas en gaat naar beneden om wat te eten. Hij werkt een boterham met kaas en een glas melk naar binnen, dan krijgt hij van zijn moeder een broodtrommeltje in zijn handen geduwd, “alsjeblieft, maar dat doe ik niet elke dag” zegt ze met een knipoog.
Rick bedankt haar en stopt het trommeltje in zijn rugzak. Hij loopt naar de schuur en vist zijn fiets tussen een berg dozen uit. Dan gaat hij op weg naar school.

De school ligt tien minuten fietsen van zijn huis vandaan. Het is lekker weer dus Rick vind het niet erg om te moeten fietsen. Op school aangekomen zet hij zijn fiets in de fietsenstalling en zoekt het kantoor van de decaan op. Gelukkig is de decaan een hele aardige vrouw, ze heeft Rick beloofd om met hem mee te gaan naar het eerste lesuur. “Goede morgen mevrouw Brouwer” zegt Rick tegen de decaan. “Ah goede morgen meneer Manders” zegt ze met een glimlach. Rick lacht, hij heeft haar al een paar keer eerder ontmoet met diverse intake gesprekken. Inmiddels is de bel gegaan en de rust in de gangen wedergekeerd. “Zullen we, voordat de lessen begonnen zijn” zegt mevrouw Brouwer “Je eerste les is wiskunde, dat wordt boven gegeven.” Gespannen loopt Rick achter mevrouw Brouwer aan. Hoe zal de klas reageren? Zullen het leuke mensen zijn? Zijn het meer jongens of meer meisjes?
Op deze vragen zal hij snel antwoord krijgen, want ze hebben inmiddels al twee trappen beklommen. Bij de tweede deur in de eerste gang links staat mevrouw Brouwer stil “Ben je er klaar voor?” Rick knikt, zijn hart kopt in zijn keel, maar hij moet er doorheen.

Mevrouw Brouwer klopt op de deur en opent hem gelijk. Iedereen kijkt richting de deur. “ Zoals jullie weten komt er een nieuwe leerling bij jullie in de klas en ik wil hem graag even persoonlijk aan jullie voorstellen. Dit is Rick..” Rick loopt naar binnen en ziet gelijk dat er duidelijk veel meer meiden in de klas zitten als jongens. Dat hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar het is wel opvallend. De leraar neemt het over en vraagt of Rick zich even kort voor wil stellen. “Ik ben Rick” begint Rick “Omdat mijn vader een andere baan heeft gevonden zijn we hierheen verhuisd. En mijn hobby’s zijn computeren en kitesurfen.” De leraar bedankt hem en zegt dat hij een plekje mag zoeken. Hij gaat voor het bureau van de leraar zitten en voelt dat hij bekeken wordt. Rick is dan ook een mooie jongen waar menig meisje graag naar kijkt.

De dag gaat langzaam voorbij, gelukkig is het geen lange dag en heeft hij al contact met een jongen uit zijn klas. Hij heet Bas en sprak Rick aan omdat hij ook van kitesurfen houdt. Als de schooldag voorbij is staat hij in het fietsenhok met bas te praten over hun gedeelde hobby. “Helaas is er hier niet vel mogelijk om te kitesurfen” zegt Bas. Waarop Rick antwoord: “ Wat dat betreft is het ook wel erg jammer dat we verhuist zijn, woonde eerst heerlijk dicht aan het strand. “Echt waar?” vraagt Bas “ tot drie jaar geleden heb ik ook aan het strand gewoond, ik weet dus ook wel hoe het is om te verhuizen en in een vreemde omgeving te komen.” Rick glimlacht “Dan heb ik mooi een lotgenoot!” Terwijl Rick en Bas gezellig verder praten over de gezamenlijke ervaringen komen Nina en Lindsey langs gereden.
“Hey Bassie, wie is je vriend, ziet er goed uit zeg” zegt Lindsey met een iewat arrogante ondertoon. Voordat Bas iets kan zeggen zijn ze al voorbij. Bas ziet dat Rick kleur op zijn gezicht heeft. Bas kijkt verbaasd: “Dat is een compliment hoor! “ zegt Bas met een lach. “Dat weet ik wel” zegt Rick “Ik krijg altijd aandacht van meisjes, mijn vorige vrienden vonden dit niet altijd even leuk.” “Ach” Zegt Bas “ Je hoeft je om mij in iedere geval niet druk te maken. Ik heb een vriendinnetje, ze zit alleen niet hier op school” Rick lacht opgelucht. Het laatste wat hij wil is scheve gezichten of verwijten dat hij alle meisjes afpakt. Dan valt zijn oog op een meisje aan de andere kant van het schoolplein. Haar donkere haren wapperend in de wind, lachend met haar vriendinnen. “Wie is dat” vraagt Rick. Bas kijkt om: “ Ow, dat is Crissie, heel aardig, maar niet geïnteresseerd in jongens.” Rick kijkt geschokt: “Niet geïinteresseerd in jongens? Bedoel je dat ze op meisjes valt? Bas lacht: “Nee, ze kijkt er gewoon niet naar om. Bovendien heeft ze een pony en daar brengt ze nogal wat tijd mee door” Rick kan zijn ogen niet van haar afhouden. “Ze zit bij ons in de klas hoor” zegt Bas “Als je niet de hele tijd voorin was gaan zitten was je dat vast wel opgevallen” Rick lacht “Tsja, ben toch wel wat verlegen denk ik, loop niet graag gelijk heel de klas door met alle ogen op me gericht.”

Op weg naar huis is Rick behoorlijk in gedachten verzonken. Hij besluit een stukje om te rijden langs de mooie vijver die vlakbij zijn nieuwe huis ligt. Het is lekker weer en hij besluit langs het fietspad op een bankje te gaan zitten om even van de rust te genieten. Na zo lang in de stad te hebben gewoond is al die rust toch wel erg lekker! Hij zit net en hij ziet in de verte een fietsen aankomen. Rick besteed er verder geen aandacht aan. Als de fietser bij het bankje stopt, ziet Rick dat het Crissie is.

xXLiekeXx

Re: [verhaal] De nieuwkomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 15:42

Tof verhaal, zeker een vervolg schrijven
Vind het echt een super tof verhaal1!!!

nieziej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:42

ik vind het ook een heel leuk verhaal:) ik wacht op een vervolg:D

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:54

leuk verhaal... als je doorschrijft blijf ik volgen

Tuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:57

Leuk verhaal. Blijf het ook volgen.
Ben benieuwd naar het vervolg ervan!

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 10:26

Hmm niet verwacht zulke reacties te krijgen! ik zal een vervolg schrijven!

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 12:56

Zoals beloofd!

“Mag ik naast je komen zitten?” vraagt Crissie vriendelijk. Rick is verrast als hij niet beter wist zou hij toch een klein beetje het idee krijgen dat ze in hem geïnteresseerd is. Hij schrikt op uit zijn gedachte en zegt: “Ja, natuurlijk. Ga zitten.” Crissie zet haar fiets weg en neemt naast Rick plaats op het bankje.
“Mooi is het hier hè?” vraagt Crissie. “Ik ben Crissie” zegt ze daarna. “Aangenaam, ik ben Rick Manders” antwoord Rick. “Wat brengt jou hier” vraagt hij aan Crissie. “Ik woon hier in de buurt” antwoord ze. “Wonen jullie in het huis waar de familie Van Gerven gewoond heeft?” Rick denkt even na, hij heeft in een gesprek met de makelaar een naam horen vallen. “Ja Van Gerven, dat kan wel kloppen ja.” Zegt Rick. Hij ziet dat Crissie schrikt. “O” zegt ze. Dan volgt er een stilte. Rick is lichtelijk geschrokken van haar reactie. Hij durft niet goed te vragen wat er aan de hand is.
“Ik moet gaan” zegt ze en zonder gedag te zeggen stapt ze op haar fiets en fietst weg. Rick blijft achter op het bankje en zit een beetje beduusd om zich heen te kijken. Wat zou er mis zijn met het huis van de familie Van Gerven? Hij probeert aan andere dingen te denken, maar hij kan het niet met rust laten. Het is maar goed dat hij niet weet waar Crissie woont, da was hij vast langsgegaan om te vragen wat er aan de hand was, terwijl er waarschijnlijk helemaal niks is en dan had hij weer voor schut gestaan. Rick besluit het met rust te laten en fietst naar huis.

Toen Rick de tuindeur opendeed stonden zijn ouders al klaar om hem aan een vragenvuur te onderwerpen. Dat was wel het laatste waar Rick op dit moment zin in had, maar hij wil zijn ouders geen slecht gevoel geven. Hij verteld over Bas en de hobby die ze delen. Zijn ouders vinden het fijn dat hij gelijk al wat aanspraak heeft. “En leuke meiden?” vraagt zin vader plagend. Even is Rick weer vrolijk “wie weet..” zegt ei met een stiekem lachje. Hij merkt dat hij vrolijk wordt als hij aan Crissie denkt, maar al snel wordt dat gevoel weer verdrukt door de gedachte aan die rare reactie. Rick besluit zich er niet druk over te maken en pakt zijn schoolboeken om te kijken of hij alvast wat vooruit kan werken. Na tien minuten hoort hij de bel, even kijkt hij op van zijn boek, maar bedenkt dat het toch niet voor hem is. Er is tenslotte niemand die weet waar hij woont. “Rick” roept zijn moeder vanuit de gang. “Hmm, toch iemand die het weet?” denkt Rick. Nieuwsgierig loopt hij naar beneden. Het is Bas. “Hey Bas, hoe weet jij waar ik woon?” vraagt Rick. “Ik sprak Crissie op msn en ze vertelde dat je in het huis van Van Gerven woont, dus ik denk kom vragen of je zin hebt om mee te voetballen?” zegt Bas. Rick is wederom verbaasd “Waarom is die familie Van Gerven zo bekend?” vraagt hij. “Ach” zegt Bas “ik heb nooit echt contact met ze gehad, maar Crissie is altijd bevriend geweest met de kinderen, waarschijnlijk vind ze het moeilijk dat ze verhuisd zijn.“ Nu begint Rick het te snappen. Vandaar dat het gevoelig ligt bij Crissie. “Maare” zegt Bas terwijl ze naar een veldje in de buurt lopen “je heb Crissie dus gesproken?” “Ja” zegt Rick met een glimlach “als ik niet beter wist zou ik toch wel beetje denken dat ze me leuk vind. Ze kwam naast me zitten op het bankje bij het meertje.” “Je weet nooit” zegt Bas “misschien maakt ze voor jou een uitzondering” Rick merkt dat hij dit een erg aangename opmerking vind. Met een goed humeur en vol zelfvertrouwen vliegt de middag voorbij.

Moe maar voldaan zit Rick om half zes aan het avondeten. Gebakken aardappels met verse sla en een lekkere snitzel. Rick kan deze frisse maaltijd wel waarderen op deze warme voorjaarsdag.
Tijdens het eten worden er van alle kanten ervaringen uitgewisseld over de eerste dag van het nieuwe leven. Na het eten gaat Rick nog een poging doen om zich op zijn schoolwerk te concentreren. Als hij op zijn kamer komt is het een beetje benauwd. Het ventilatierooster is dicht, hij zou toch zweren dat hij dat open had laten staan, wat vreemd dat zijn moeder dat dicht heeft gedaan. Rick zet het weer open en begint aan zijn schoolwerk. Hij is de hele avond hard aan het werk. Om half tien is hij zo moet van alle indrukken dat hij besluit om te gaan slapen. Die nacht slaapt Rick erg onrustig. Om half 2 schrikt hij wakker. Hij voelt een koude wind in zijn kamer, het raam staat open. Rick denkt hier verder niet over na, hij doet het raam dicht en gaat terug in zijn bed liggen.

De volgende ochtend gaat de wekker om kwart voor zeven. Rick staat op om te gaan douchen, weer ziet hij dat zijn raam open staat. Hij kan zich nog vaag herinneren dat hij het raam heeft dichtgedaan vannacht. Dit is toch wel erg vreemd…

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:51

Ik vind het ook een leuk verhaal, maar een vervolgverhaal moet minstends 1500 woorden hebben per stuk, je eerste stuk is ruim 1200 en je tweede stuk ruim 800 woorden.. ik zal even Temmen, dan sluit de mod dit topic totdat je een stuk hebt geschreven dat groot genoeg is, dan gaat hij weer open

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 13:54

Hoe tel je die woorden??? stuk voor stuk gewoon tellen??

kiimmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:55

mooi weer... ik blijf nog steeds volgen het wordt ook spannender

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:56

MirZam schreef:
Hoe tel je die woorden??? stuk voor stuk gewoon tellen??

met Word, dan plak je het stuk tekst, --> extra-->woorden tellen

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 13:58

Idd 864 woorden.. Ik hoop dat het voor nu open mag blijven dan hou ik er de volgende keer rekning mee...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:58

Leuk verhaal
Ben benieuwd naar het vervolg

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:00

MirZam schreef:
Idd 864 woorden.. Ik hoop dat het voor nu open mag blijven dan hou ik er de volgende keer rekning mee...

Kun je nu geen stuk bijschrijven en dan aan de mods vragen of ze het erbij willen zetten?

voelt zich schuldig..

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 14:02

paOlien schreef:
MirZam schreef:

Kun je nu geen stuk bijschrijven en dan aan de mods vragen of ze het erbij willen zetten?

voelt zich schuldig..

Ik ebn nu op mijn werk en zo 700 woorden heb ik niet 1,2,3 uit mijn mouw geschud.. anders plakken ze het tweede stuk maar aant eerste dan zijn het er zeker genoeg

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:08

Heej
Erg leuk verhaal
leesd erg makkelijk weg
het klopt dat een stukje 1500 woorden moet bevatten, daar moet je de volgende keer wel om denken
schrijf je gauw weer een volgend stukje

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 14:11

nujaro schreef:
Heej
Erg leuk verhaal
leesd erg makkelijk weg
het klopt dat een stukje 1500 woorden moet bevatten, daar moet je de volgende keer wel om denken

Doe mijn best

jij ook dan?

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:15

MirZam schreef:
nujaro schreef:
Heej
Erg leuk verhaal
leesd erg makkelijk weg

Doe mijn best

jij ook dan?

ik ben al bezig met het vervolg, maar zit nu op school dus kan niet verder typen erg leuk verhaal schrijf jij ook

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 14:18

nujaro schreef:
nujaro schreef:

ik ben al bezig met het vervolg, maar zit nu op school dus kan niet verder typen erg leuk verhaal schrijf jij ook

Dan ga ik extra mijn best doen op het volgende stuk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:17

Mits een volgende stuk 1500 woorden bevat mag dit topic openblijven, dan sluit ik hem nu voor 1 x niet, omdat je twee stukken samen over de 1500 woorden zitten

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:25

Hwt is ook wel een te leuk vehaal om te sluiten

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:51

DePeperd schreef:

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 21:05

nujaro schreef:
DePeperd schreef:

Dat het verhaal te leuk is om te sluiten

MirZam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 07:43

Maya bedankt.

Hierbij het volgende stuk dat ruim voldoende woorden bevat (2031). ik hoop dat jullie het leuk vinden!

Hij besluit er niet teveel bij stil te staan. Hij zal het misschien met zijn duffe hoofd zelf wel weer open gezet hebben. Hij pakt zijn kleren en loopt naar de douche. Hij stelt de thermostaatkraan van de douche in op 38 graden. In het oude huis was dit altijd een goede temperatuur, hier is het nu iets aan de koude kant dus Rick draait de knop iets verder. Zo dat is beter. Als Rick klaar is kleed hij zich aan en loopt naar beneden om te ontbijten. Wederom een boterham met kaas en een glas melk.
Dit keer heeft zijn moeder geen brood klaargemaakt dus hij moet dit zelf doen. Vier boterhammen, ook maar met kaas, dat is het makkelijkst. Een flesje cola mee voor op school. Hij wil zijn broodtrommel in zijn tas stoppen, mijn tas, hmm waar heb ik die gelaten? “Mam, heb jij mijn tas nog niet mee naar beneden genomen?” vraagt Rick aan zijn moeder. “Nee” zegt moeder “waarom?” “Nou ik had mijn tas gisteren op mijn kamer, maar daar staat hij niet meer, dus ik dacht dat jij hem al mee had.” Zegt Rick een beetje verbaasd. Als hij naar de gang loopt ziet hij zijn tas daar staan. Vreemd denkt Rick, ben ik nou zo afwezig? Hij neem zijn tas mee en stopt zijn flesje en zijn broodtrommel erin. “Ik heb hem hoor mam! Ik ga nu naar school!” roept Rick en loopt de deur uit richting de schuur.

Rick fietst richting het meertje, waar hij gisteren op het bankje heeft gezeten. Hij fietst lekker in de schaduw als hij vanachter een fietser aan hoort komen. Hij kijkt achterom en hij schrikt een beetje als hij ziet dat het Crissie is. “Rick, wacht! Ik fiets met je mee!” Roept ze buiten adem is. “Goede morgen” zegt Rick opgewekt. “Goede morgen,” zegt Crissie “hoe is het met je? Heb je goed geslapen?” Rick verbaasd zich over de vragen die Crissie hem stelt aangezien hij haar eigenlijk helemaal niet kent. “Euh, ja wel redelijk” zegt Rick “jij ook?” “Ja hoor.” antwoord Crissie. Rick vraagt zich nog steeds af wat er met het huis is waar hij en zijn ouders wonen, hij is echter bang om het gesprek te verpesten en besluit er niet over te beginnen. Crissie denkt hier echter anders over en zegt “Dat huis waar je woont….” Even is ze stil “Wat is daarmee?” vraagt Rick “ Nou, ik weet niet zo goed hoe ik het moet vertellen, maar daar heeft een vriend van me gewoond. Ik was lange tijd heel close met hem. Maar van de een op de andere dag was hij bang. Bang voor alles en iedereen. Hij wilde me ook ineens niet meer in zijn buurt hebben. Ik heb altijd het idee gehad dat er bij hem thuis iets gebeurd moet zijn. “ “Bij hem thuis?” zegt Rick geschrokken“ En aan wat voor iets denk je dan ?” vraagt Rick. “Ik weet het niet” antwoord Crissie “Het zal wel niks zijn” zegt ze erna. “Waarom zijn die mensen eigenlijk verhuisd? Weet jij dat?” vraagt Rick aan Crissie. “Nee,” zegt Crissie “Ze waren er heel vaag over. Het was ook van de ene op de andere dag..” “Vreemd” is het enige wat Rick op dat moment zegt.
“Ach ja” zegt Crissie “Het zal beter voor hem zijn denk ik, misschien dat hij nu op een plaats ie waar hij rust kan vinden.” Rick knikt en voelt zich bijna schuldig dat hij in het huis woont. “Ik mag jou wel” zegt Crissie. Rick kijkt haar verbaasd aan. “Ja…” Gaat Crissie verder “Je bent gewoon lekker normaal, niet gelijk flirten enzo, om de een of andere reden doen jongens dat altijd gelijk bij mij.” Rick lacht, hij weet niet goed wat hij hierop moet zeggen. “Nou,” zegt Rick “dat zal ik dan maar als een compliment beschouwen” Crissie lacht.

Zo fietsen Crissie en Rick de hele week samen naar school. Op school staan ze in de pauze altijd samen met Bas te kletsen. Na school doet Rick huiswerk en gaat voetballen met Bas. Rick begint zich echt thuis te voelen en hij is blij met zijn twee nieuwe vrienden. Rick denk s’avonds vaak aan Crissie. Stiekem voelt hij toch wel iets meer dan vriendschap voor haar. Een apart gevoel denkt Rick, hij is immers nog nooit echt verliefd geweest. “Zou dit het zijn, het gevoel van verliefdheid?” Al denkend aan Crissie valt Rick in slaap.
Als zijn wekker gaat, gaat Rick gelijk rechtop zitten om op te staan en te gaan douchen, dan bedenkt hij zich; het is zaterdag. “Uitslapen” denkt Rick en gaat weer terug in zijn bed liggen. Een uur later wordt hij weer wakker. Het zonnetje schijnt en het is lekker warm buiten. Rick besluit de dag sportief te beginnen en gaat een stuk hardlopen. Nu hij niet kan kitesurfen moet hij toch iets anders doen om zijn conditie op peil te houden. Hij trekt zijn sportkleren aan en pakt zijn stopwatch. Op naar buiten! Rick loopt de trap af en struikelt bijna over de mat die half op de eerste trede van de trap ligt. “wat hebben mijn ouders nu weer uitgevreten” denkt Rick terwijl hij de mat weer terug op zijn plaats schuift. Rick duwt de klink van de deur omloog om de deur open te doen. Tot zijn verbazing blijft de deur dicht. O, de knip denkt hij. “hmm, in het oude huis wilden zijn ouders dit nooit, misschien voelen ze zich hier nog niet helemaal thuis” denkt Rick.
De deur is open en Rick zet zijn eerst looppasjes richting het meer. Daar hangt een heerlijk frisse lucht en in het bos ernaast liggen vast wel wat leuke paadjes om te crossen. Na ruim een uur getraind te hebben loopt Rick naar huis, zo kan hij even uitzweten en kan hij gelijk onder de douche springen. Hij voelt zich lekker fit en is blij dat hij is gaan hardlopen.

Als Rick bijna thuis is hoort hij zijn naam “Rick?” Rick draait om “Hoi Crissie!” roept hij misschien iets te enthousiast. Crissie lacht en loopt naar hem toe, ze heeft een hondje bij. Rick heeft er niet veel verstand van, maar is gek op alle beesten. “Wat ben jij actief op de vroege morgen” zegt Crissie plagend. Rick lacht “ja, moet iets doen om een beetje fit te blijven” antwoord Rick met een knipoog. “Jij bent anders ook vroeg op.” Rick kijkt op zijn horloge en ziet dat het kwart over negen is. “Ja” antwoord Crissie opgewekt “heb het altijd druk op zaterdag” zegt ze met een lach. Voor een klein moment droomt Rick weg bij de lach van Crissie, hij corrigeert zich en vraagt “op zaterdag? Druk? Ik ben juist blij dat ik even niks heb!” “Ik heb een pony” zegt Crissie “door de weeks heb ik een bijrijdster voor haar, omdat ik me toch wel op school moet concentreren. En in het weekend doe ik haar lekker zelf, heerlijk, zeker met dit weer!” Rick knikt bevestigend. Hij voelt de frisse wind langs zijn bezwete rug en realiseert zich dat hij nu toch wel moet gaan douchen anders pakt hij kou. “Veel plezier” zegt Rick “Ik moet nu gaan douchen voor ik een kou te pakken heb” Crissie knikt begrijpend. Beide gaan ze hun eigen weg. Rick zijn humeur kan niet meer stuk “wat is ze toch leuk” denkt hij. “Had ik misschien wat meer belangstelling moeten tonen voor haar pony denkt Rick.” Hij besluit de volgende keer wat geïnteresseerder te reageren.

“Hallo!” roept Rick als hij de voordeur binnen stapt. Hij schrikt van zijn enthousiasme en bedenkt dat zijn ouders nog wel op bed zouden kunnen liggen. “Oeps” denkt Rick “Ik doe maar even wat stiller.” Zo stil mogelijk loopt hij naar boven en pakt schone kleren die hij na het douchen aan kan doen. Hij loopt naar de badkamer en zet de thermostaatkraan op 39. Als hij onder de douche stapt schrikt hij, wat is dat water koud! Hij begint aan zichzelf te twijfelen en kijkt naar de kraan. Het pijltje staat bij 35. Even staat Rick verbaasd naar de kraan te kijken, maar hij zal zich wel gewoon vergist hebben. Hij draait de kraan terug naar 39. “Dat is beter” denkt Rick. Hij sopt zijn lichaam en wast zijn haar. Als Rick met zijn dichtgeknepen ogen en haar vol shampoo staat wordt het water opnieuw koud. Snel wrijft hij zijn ogen schoon en kijkt weer naar de kraan. 35 graden “Ben ik nou gek” zegt Rick hardop en draait de kraan weer terug. “Zou de kraan op een of andere manier lam zijn en zelf terugdraaien?” denkt Rick. Hij blijft even naar de kraan staan kijken, maar er gebeurd niks. “Misschien heb ik ertegenaan gestoten.” Denkt Rick. Hij spoelt zijn haar uit en stapt de douche uit. Hij voelt de koude vloer onder zijn voeten. “Lag dat matje net niet hiervoor?” Denkt Rick “Stel je niet zo aan, nu ga je ineens allerlei dingen zien” Eenmaal schoon en aangekleed gaat Rick even in de tuin zitten, lekker in de zon. Het is inmiddels tien uur en heeft nog steeds zijn ouders niet gehoord of gezien. Hij besluit even te gaan kijken. Als hij de keuken inloopt ziet hij op het whitebord staan: “Schat, we zijn de omgeving verkennen. Met het avondeten weer thuis. Kus pap en mam.” “ah, dat verklaart heel wat” denkt Rick en loopt terug naar de tuin.

Rond half elf gaat de telefoon. Rick loopt naar binnen en neemt op “Met Rick Manders” even is het stil aan de andere kant “Hoi met Crissie” hoort hij. Wederom maakt zijn hart een sprongetje. “Heb je al plannen voor vanmiddag” vraagt Crissie “Ik ben nu bij Lisa en..” “Lisa?” onderbreekt Rick haar. “Ja, mijn pony” zegt ze met een lach. “ik ben aan het rijden, het is echt super lekker weer, over een uurtje ben ik weer thuis. Ik wilde je vragen of je misschien zin hebt om samen met Bas mee te gaan zwemmen” “Zwemmen” denkt Rick, dat doet Rick erg graag, hij is een echte waterrat. “lijkt me leuk!” zegt Rick verheugt. “Oké, het is nu half elf” zegt Crissie “ Is het goed als ik om twaalf uur bij je ben?” “Prima” antwoord Rick “Zal ik Bas even bellen?” “Ja is goed,” zegt Crissie verheugt “dan zie ik je straks!” “Oké, tot straks!” Rick hangt op en zoekt Bas zijn nummer op in zijn mobieltje. Hij belt Bas en ook hij heeft er wel oren naar. Rick spreekt af om tussen twaalf uur en kwart over twaalf met Crissie bij hem te zijn.

Rick loopt naar boven en zet nog even zijn computer aan, ondertussen zoekt hij zijn zwembroek en ziet dat hij er nog niet aan toegekomen is om alle dozen uit te pakken. “Vanavond” denkt Rick. Hij vindt zijn zwembroek en pakt wat geld om eventueel een frietje te eten. Dan gaat hij achter zijn computer zitten en start Msn op. Hij ziet dat Carlo online is. Carlo is een van zijn beste vrienden van zijn vorige school. Hij verteld over Crissie en over Bas. Carlo is blij voor hem. Ook verteld Rick over de ietwat vreemde gebeurtenissen met de kraan, zijn tas, de mat en het badmatje. “Je zal het je wel inbeelden” stelt Carlo hem gerust. Hij heeft vast gelijk denkt Rick. Het is fijn Carlo weer te spreken en de tijd vliegt voorbij. Dan gaat de bel. Rick kijkt op de klok “half twaalf, wie kan dat zijn” denkt Rick. “Ik ga even de deur open doen” typt hij “er wordt gebeld. Rick loopt naar beneden en doet de deur open. Wederom zit er geen beweging in de deur als hij de klink naar beneden doet. “He? Weer die knip erop? “ Hij haalt de knip eraf en doet de deur open. Er is niemand…. “Nu wordt ik echt gek” denkt Rick terwijl hij terug naar boven loopt. Hij verteld het gelijk aan Carlo “Zullen wel vervelende buurkinderen zijn, die aan het belletje lellen zijn” zegt Carlo.

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 08:16

Leuk verhaal, spannend
Ik wil nog wel een stuk hoor!